Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Så skulle Onkyo'en gerne lande i aften, og har samtidig lånt et sæt MIT MI 330 Shotgun Proline XLR (puha et langt navn ) Kablet har jeg lånt at min far, som pt. ikke selv kan køre balanceret, så tænkte det kunne jeg da lige lege lidt med.....  Det skal nok blive sjovt at rode lidt med i aften......
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

bliver spændende at høre om det giver noget.... kan du køre balanceret igennem hele kæden ?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Så skulle Onkyo'en gerne lande i aften, og har samtidig lånt et sæt MIT MI 330 Shotgun Proline XLR (puha et langt navn ) Kablet har jeg lånt at min far, som pt. ikke selv kan køre balanceret, så tænkte det kunne jeg da lige lege lidt med.....  Det skal nok blive sjovt at rode lidt med i aften......

Spændende.....

Hvor langt er du kommet i planerne om at skifte højttalere?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis,

Hvis jeg havde kabler til det, så kunne jeg. Men mangler lidt kabler......een ting ad gangen, så det kommer nok på et tidspunkt. Har som sagt lånt dette MIT indtil videre.....

Hej Brian,

Har fået lidt tilbud som jeg har afvist høfligt, og ellers funderer jeg lidt over et andet fornemt tilbud. Det er lige med at få råd til det hele, og synes jo osse at jeg har brugt min del af penge i år.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hej Dennis,

Hvis jeg havde kabler til det, så kunne jeg. Men mangler lidt kabler......een ting ad gangen, så det kommer nok på et tidspunkt. Har som sagt lånt dette MIT indtil videre.....

Hej Brian,

Har fået lidt tilbud som jeg har afvist høfligt, og ellers funderer jeg lidt over et andet fornemt tilbud. Det er lige med at få råd til det hele, og synes jo osse at jeg har brugt min del af penge i år.....

Fornemt tilbud??????? Lad os da høre.......

Ja. Det her er en fandens dyr hobby.

Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

He he.....jeg må hellere holde munden lukket Brian.....

Og ja, det er fandme en dyr hobby!!! Men bestemt osse en rigtig dejlig hobby, hvor man kan møde en masse flinke mennesker.....

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he.....jeg må hellere holde munden lukket Brian.....

Og ja, det er fandme en dyr hobby!!! Men bestemt osse en rigtig dejlig hobby, hvor man kan møde en masse flinke mennesker.....

Nej. Det var jo netop lige præcis det stik modsatte der var meningen med din mund lige nu.

Kan du så spytte ud din drillepind.

Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

He he....det er ikke for at lege "drille-nisse", men ved ikke endnu om det blir til noget. Derfor Brian.....

Hvis der sker nyt i sagen, skal jeg selvfølgelig nok holde jer informeret.....bare rolig mester....

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej Brian,

Nu taler jeg lidt udfra erfaring her

Jeg håber for dig, at du finder de speakers du bliver tilfreds med. Det giver en vis ro, og dermed mulighed for at koncentrere sig om musik-indkøb og finpudsning, når elementerne falder på plads. Det er sjovt at handle og prøve sig frem, men det er også skønt når man når målet (for nu i hvert fald).

Hvis jeg var dig ville jeg holde fast i Sony'en og Plinius'en. De er lækre så det batter. Jeg tror du mangler en større højttaler, dog uden at den bliver for stor til din stue. En Helicon 400 ville IMO være lige i øjet. Alternativt kunne du kigge på noget VA. Der må være noget om det, når så mange lovprisende ord siges om dem. Beethoven eller Baby ville nok passe til dit rum.

Held og lykke med det!

Hilsen Lars Dobbeltmoral

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hej Brian,

Nu taler jeg lidt udfra erfaring her

Jeg håber for dig, at du finder de speakers du bliver tilfreds med. Det giver en vis ro, og dermed mulighed for at koncentrere sig om musik-indkøb og finpudsning, når elementerne falder på plads. Det er sjovt at handle og prøve sig frem, men det er også skønt når man når målet (for nu i hvert fald).

Hvis jeg var dig ville jeg holde fast i Sony'en og Plinius'en. De er lækre så det batter. Jeg tror du mangler en større højttaler, dog uden at den bliver for stor til din stue. En Helicon 400 ville IMO være lige i øjet. Alternativt kunne du kigge på noget VA. Der må være noget om det, når så mange lovprisende ord siges om dem. Beethoven eller Baby ville nok passe til dit rum.

Held og lykke med det!

Hilsen Lars Dobbeltmoral

Der er noget med at det er nemmere at give gode råd end det er at efterleve dem

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Du har skam nok ret Lars, tror nu bestemt osse at både Plinius og Sony 707'ern blir lidt endnu..... . De gør det begge to RIGTIGT godt, og der er jo nok osse en grund til, at 707'ern (som den eneste) har holdt skansen OVER 1 år....

Hvad det blir af speakers er et godt spørgsmål??? Afslog som sagt tilbudet om de Dali 40 SE'ere, og osse de andre tilbud jeg har fået. Det haster ikke mere end det jarver, for lyden fejler skam ikke noget. Så vil (for engangs skyld ) ikke gøre noget forhastet.....

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Ja det kan til tider være lidt stressende at være HiFi enthusiast, men som du skriver både sjovt og ja dyrt suk, jeg syntes mit bugetet var brugt allerede i april

Har du lyst til at høre et sæt Beethoven skal du være velkommen, tror nok de har et sæt CG stående i tapecon. el. held og lykke med søgningen.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Jeg har forresten en forforstærker på vej, Onkyo Integra P388-F. Ikke lige min drømme-pre, men den skulle være rigtig fornuftig til prisen. Med balancerede ind og udgange, 3 strømforsyninger, og 5-gangs ALPS-potmeter går det nok ikke helt galt. Den kommer nok i løbet af December....

Her er lige et billede af modellen:

Fin pre. du har købt, du vil hurtigt opleve den ikke er så ringe endda ( jeg vil ikke skrive high end her ,så lyder der bare et ramaskrig ) , og den er virkelig gennemført . Bla. har den afdrejede tilslutninger og kke bare billige udstandsninger, den kører selvrens på indgangsvælgerne og derfor bør du ikke tænde og slukke før den er færdig , men alt det står i brugsanvisningen. det eneste problem jeg har haft med min var at indgangsvælgeren på et tidspunkt selv skiftede og det er jo ikke særlig smart så den måtte lige en tur til Nørager for at blive optimeret.  Jeg bruger  ball. Sirius sølvkabel til min Sony Xa7ES , det funker .

Jeg glæder mig til art høre din oplevelse af den  

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej Bent,

Ja....det er sgu dyrt! Må da osse tilstå, at jeg brugt klart flere penge i år, end jeg havde troet jeg ville gøre! Men så kommer der jo lige den der ting, og den der ting, og den der......

Vil meget gerne høre dine Beethoven en dag, tror de ville passe godt i størrelsen, osse evt. nummeret nyere.

Og tak for det Piobyte, glæder mig skam osse til at få den hjem. Rart at høre du har gode erfaringer med den, har ellers osse kun hørt fornuftige ting om den.....

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo hvad med et par Martin Logan Aeon, det kunne da være en mulighed..

Mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 06 December 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Infinity Renaissance 80/90... :]

Der mangles ikke bund, og bånd diskant og mellemtone i forening med trykkammerkonstruktionen gør et arbejde, jeg nødigt ville undvære.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Novi og Powda,

Begge speakere er gode bud, har tænkt lidt på Inf. Irs Omega faktisk.....de er bare motherf**ker-store!!! Men sikke en dejlig lyd ellers.....

Iøvrigt er Onkyo'en blevet godt modtaget af det andet grej! Har sat det ekstra møbel op, så der står to racks ved siden af hinanden igen. Plinius'en på sit eget møbel (hvilket den fylder lidt bedre ud end den gamle Meridian ), og Sony 707'ern (øverst) og Onkyo'en på det andet.

Hvad lyden angår er det for tidligt at sige noget, men Jack Johnson gir da koncert her i lejligheden lige pt......så den virker da.....

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 December 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hej Helicon-broder...

Er du ved at overveje at melde dig ud af broderskabet... eller vil du højere op ad rangstigen til Helicon 400...

Jeg tror ikke jeg har hørt om andre der skifter grej så tit som dig Brian...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Ja, ved ikke lige helt endnu hvor jeg ender! Om det blir et sæt Helicon 400, eller noget helt andet.....ja, det vil tiden jo vise!

Hvad angår min udskiftninger, så følger både Kaptajnen og L.B. da ret godt med, hvis jeg skal tage mig selv i forsvar  !!! Men igen.....vil jeg gerne lige pointere, at min Sony faktisk har stået her i stuen, i OVER et helt år......

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Sendt: 06 December 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Spændt på at høre din mening om integra
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave