Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 04:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Hifi Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering, dog ikke ad udstyret, kun et nyt billede på side 1, fra nye omgivelser.

Men et nyt rum kan sørme også gøre noget ved lyden,selv et IKKE optimalt lytterum .

Hej Slips

Ser godt ud. Går det godt med højtalerne helt inde i hjørnet ?

MVh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 November 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

En lille opdatering, dog ikke ad udstyret, kun et nyt billede på side 1, fra nye omgivelser.

Men et nyt rum kan sørme også gøre noget ved lyden,selv et IKKE optimalt lytterum .

Hej Slips

Ser godt ud. Går det godt med højtalerne helt inde i hjørnet ?

MVh

Ja tro det eller ej, men det gør det underligt nok, især efter at jeg har sat begge propper i , så køre de optimalt med deres akustiske ventil system, faktisk savner jeg lidt bas ind imellem , men det er i småtingsafdelingen,det spiller meget meget bedre end jeg havde turde håbe på i et 13 kva.rum.

Billedet snyder også lidt, der er meget pæn luft bagtil.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

det ser lidt bart ud..... ´men jeg regner da også med at sådan et skønt anlæg vil få et lige så herligt lytterum...

og lampen bagtil... er det et ukendt tweak eller roder du bare med anlægget klokken lidt for sent som os andre?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det ser lidt bart ud..... ´men jeg regner da også med at sådan et skønt anlæg vil få et lige så herligt lytterum...

og lampen bagtil... er det et ukendt tweak eller roder du bare med anlægget klokken lidt for sent som os andre?

Lampen er da et tveak, når den lyser ned på anlægget lyder det bedre..

Nææh, lampen er ren hyggebelysning kl 3 om natten og så har den en meget skap spotpære for oven der er ret smart når der skal renses laser..

Alle anlæg burde sikkert have et bedre lytterum end vi kan byde dem, jeg skal da selv have lavet lidt forbedringer hen ad vejen, mest med akkustikken.

Men de Tannoyer er altså dejlige nemme, de spiller godt uanset hvor du placere dem, men min placering af dem var næppe gået med mine tidligere JBL ti 3000.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 November 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
kim olsen skrev:

Nææh, lampen er ren hyggebelysning kl 3 om natten og så har den en meget skap spotpære for oven der er ret smart når der skal renses laser..Hvordan gør du det?

Isopropylalkohol og vatpind?

Alle anlæg burde sikkert have et bedre lytterum end vi kan byde dem, jeg skal da selv have lavet lidt forbedringer hen ad vejen, mest med akkustikken.

Men de Tannoyer er altså dejlige nemme, de spiller godt uanset hvor du placere dem, men min placering af dem var næppe gået med mine tidligere JBL ti 3000.

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
kim olsen skrev:

Nææh, lampen er ren hyggebelysning kl 3 om natten og så har den en meget skap spotpære for oven der er ret smart når der skal renses laser..Hvordan gør du det?

Isopropylalkohol og vatpind?

Jeg renser ikke laser så tit på mit Proceed drev, da dette ikke er så hørbart som på min gamle Denon, men når det sker (ca 3 gange årligt) så er det med en forsigtig vatpind og REN vodka.. Vodkaen fordamper så hurtig at eftertørring ikke er nødvendig, derved undgår man at ridse sin laserlinse.

Pas på med plastiklinser, de tåler ingenting.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

*Opdatering d.23-11-2004*

Som omtalt i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16934& amp;PN=1&TPN=2

Har jeg pt. skippet min ML 38 kontrolforst.

Lyden er klart bedst uden den koplet ind som ekstra led i kæden.

Det må være den gamle skrøne om den mest mulige korte signalvej der giver bedre lyd, man bliver aldrig færdigudlært i hifi.

Der skal nok hen ad vejen komme et nyt billede, men Proceed DAP har jeg flyttet ned på den hylde hvor ML 38 stod før, så drevet står for sig selv øverst oppe.

Der skal dælme lyttets musik i aften.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

*Opdatering d.23-11-20042*

Som omtalt i denne tråd:

Det må være den gamle skrøne om den mest mulige korte signalvej der giver bedre lyd, man bliver aldrig færdigudlært i hifi.

Der skal nok hen ad vejen komme et nyt billede, men Proceed DAP har jeg flyttet ned på den hylde hvor ML 38 stod før, så drevet står for sig selv øverst oppe.

Det vad du langtid om at finde udaf
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

*Opdatering d.23-11-20042*

Som omtalt i denne tråd:

Det vad du langtid om at finde udaf

Tja, Jensen, men bedre sent end aldrig.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Så er der lige et lille billede af udstyret uden forforstærkeren (ML38).

Næste protjekt bliver at afkoble højttlalerne fra det bløde fyrtræsgulv der gemmer sig under gulvtæppet, det snakker simpelhen for meget med, så SD fødder er bestilt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Update fredag den 4 marts 2005.

Et nyt signalkabel har set dagens lys, har fået fingre i et Madrigal GZ -GEL1 . Efter at have lyttet i et par dage nu må jeg sige at det her kabel nok er det mest neutrale undertegende har haft sit setup, det gør absoludt ingen væsen af sig overhovedet, derfor er det svært at beskrive det, det er der bare. 

Men man føler at der er 100% hul igennem, mange detaljer uden at være analytisk,det hele er letflydende og musikalsk, pragfuldt kabel.

Så det har fået en fast plads i stedet for MIT 330 proline som måtte se sig slået med en pæn margin.

Venter nu på et nyt digital kabel også fra Madrigal, skulle indfinde sig hos undertegnede i næste uge.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Madrigal CZ-Gel 1 er et udemærket kabel, jeg har haft fornøjelsen af dem i et tidligere setup.

ML. No.28 & No.27 - der fungerede det meget tilfredsstillende - jeg opgraderede senere til Nirvana Audio S-L i hele kæden.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Madrigal CZ-Gel 1 er et udemærket kabel, jeg har haft fornøjelsen af dem i et tidligere setup.

ML. No.28 & No.27 - der fungerede det meget tilfredsstillende - jeg opgraderede senere til Nirvana Audio S-L i hele kæden.

Ja, jeg ved ikke hvordan Madrigals kabler opføre sig på andet udstyr, men man kan godt høre at deres kabler passer til deres eget udstyr. Ærgeligt de ikke laver et højttaler kabel også i samme serie.

Glæder mig til at høre digital kalbet, selvom grunden til denne udskiftning er at at det MIT reference kalbel jeg bruger (til 8000 kroner )er kaputski, ingen lyd. Det er en af de skide bokse der er noget galt med og det kan man jo ikke komme ind og lave.

Men skide værre med det, Madrigalen passer jo nok også bedre sammen med Gel kablet.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Ja, jeg ved ikke hvordan Madrigals kabler opføre sig på andet udstyr, men man kan godt høre at deres kabler passer til deres eget udstyr. Ærgeligt de ikke laver et højttaler kabel også i samme serie.

Glæder mig til at høre digital kalbet, selvom grunden til denne udskiftning er at at det MIT reference kalbel jeg bruger (til 8000 kroner )er kaputski, ingen lyd. Det er en af de skide bokse der er noget galt med og det kan man jo ikke komme ind og lave.

Men skide værre med det, Madrigalen passer jo nok også bedre sammen med Gel kablet.

Enig ! det vil i den grad være interessant hvis et Gel højttalerkabel kom til verden.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Enig ! det vil i den grad være interessant hvis et Gel højttalerkabel kom til verden.

Ja og underligt de ikke laver et til feks. Revel.

Men ellers må jeg  som MIT fan nok sige, at hvad angår deres signal kabler så kan de godt gå hjem og lægge sig(MIT altså), der er så meget mere liv i musikken via Gel kablet.  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Daw daw Halsklud!

Velkommen tilbage til virkeligheden.
De steder i verden hvor MIT gør mest lykke, er de steder hvor de bliver pillet af igen.

You get me?

De har aldrig virket - sorry!
Kun en skam du har skullet trækkes med dem i al den tid.

Hvis du virkelig vil have knald på, så skulle du kyle HT kablet ud.
Prøv med hvad som helst, selv alm. lysnetledning vil overraske dig.
Herfra vil anbefalingen lyde på øhhhh! øhhhhh!
Kan ikke komme på andet end det jeg selv bruger desværre og det er jo altså for billigt. Prøv så med noget dyrt Nirvana eller noget Dalle Valle eller hvad det nu hedder. Når du så er træt af det, så kan du evt. måske i nødstilfælde prøve det dersens WC
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Daw daw Halsklud!

Velkommen tilbage til virkeligheden.
De steder i verden hvor MIT gør mest lykke, er de steder hvor de bliver pillet af igen.

You get me?

De har aldrig virket - sorry!
Kun en skam du har skullet trækkes med dem i al den tid.

Hvis du virkelig vil have knald på, så skulle du kyle HT kablet ud.
Prøv med hvad som helst, selv alm. lysnetledning vil overraske dig.
Herfra vil anbefalingen lyde på øhhhh! øhhhhh!
Kan ikke komme på andet end det jeg selv bruger desværre og det er jo altså for billigt. Prøv så med noget dyrt Nirvana eller noget Dalle Valle eller hvad det nu hedder. Når du så er træt af det, så kan du evt. måske i nødstilfælde prøve det dersens WC

Jamen du har ret, andet er der ikke at sige til det. . Det er i hvert fald en konstatering at Madrigal kalbet lukker noget mere infomation igennem og i direkte sammenligning med MIT overhovedet ingen maskeringer af nogen art i det. Desuden er lyden ikke ens på indspiningerne mere .

Det er mange år siden jeg skiftede til MIT og den gang blev jeg glad for dem , men jeg havde også nogle andre apperater den gang som havde godt af MIT kabler, men dette fortæller måske desværre nok bare mere om apperatet end MIT kablerne.

Pyt skidt med det , men godt jeg fik taget mig sammen til at få prøvet et par andre kabler og her vandt Madrigal suverænt.

Med hensyn til højtallerkablet så er der ingen tvivl om at det selvfølgelig også står til udskiftning på et tidspunkt når pengetanken er til det og jeg har overbevist mig selv om at lægge for 13000 kroner kabel ned i kælderen.. Umiddlbart er Mh750 et af de bedre kabler de faktisk har lavet og det viser tydelig forskel på de kabler jeg har prøvet. Men der skal leges med højttalerkabler også på et tidspunkt og her kommer temlig sikkert til at stå Van der Hul på det da det nok er et af de mærker jeg forestiller mig kan byde på samme neutrale bedrift som madrigal kablerne. 

Jeg har lige fået et madigal MDC digital kabel ind ad døren og efter 10 min lyt var jeg ved at falde ned af stolen ved et enkelt guitaranslag.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Båt båt igen slipsefis!

Hvis det må og skal være dyrt, så prøv da at købe noget SCS kabel.
Du må gerne prøve mit først.
Hvis det blot skal være godt, så prøv dobbelt CW
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

G'aften i stuen!

Hr. Auspuffff mener ikke, at den stakkels mand Slips ville have godt af et bekendtskab med "øhhhh!-øhhhhh!-kablet"?

Det værste, der kunne ske, var en rituel afbrænding af de gamle, og det er jo egentlig slet ikke værst med sådan en afbrænding

Med båthilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

Tillykke med de nye kabler....de er gode. De er ifølge Madrigal selv den absolutte reference til Mark Levinson.

Rart at prøve med "nye" slanger. Jeg bruger selv Madrigals CZ-gel og er ganske tilfreds, men jeg vil nu ikke være så grov som Kurt von Kubik vedr. MIT....hvis ikke han kan høre forskel på netledning og MIT...så er der kun Prosonic med afspilning af Lis & Per tilbage til ham. Du må gerne bruge 750 serien i højtalerkabler og 330 i signalkæden, helst shotgun-modellerne, serie 1 (idag hedder de blot shotgun S1, S2 og S3)....så rykker det....men hele tiden...husk kombinationen, som kablet skal sidde i. 

Madrigal har rent faktisk lavet et højtalerkabel under den gamle serie kabler.. HPC-serien..et fladvalset kobberkabel i teflon-isolering..minder i uhyggelig grad om sounden på mit-kablerne...homogent og letflydende.

Hvis du har købt dit MIT som nyt herhjemme fra en autoriseret forhandler...er der livsvarig garanti på kablet...ring evt importøren Steensen.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum