Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Ahh, mon ikke de ville gøre skade på mit tarmsystem i så fald. |
|
|
Jeg har da ikke sagt, at det skulle være din egen frokost - vel?
|
|
|
Nåå.....jeg har nu et par til overs, jeg vil prøve dem med mælk på i morgen tidlig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke læst så meget herinde et stykke tid, men er Kurt Kubik den samme som Søren N ??
Det er den snak om spånplader, der tændte et lys
Slips, det er et fedt anlæg, du har fået banket op, det lyder sikkert afsindigt godt. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
Jeg har ikke læst så meget herinde et stykke tid, men er Kurt Kubik den samme som Søren N ??
Slips, det er et fedt anlæg, du har fået banket op, det lyder sikkert afsindigt godt.
|
|
|
NIX det har du helt galt fat i!
Det er nemlig Søren N der er den samme som Kurt Kubik!
Søren N var et pseudonym eller "kunstnernavn" forstår du, men nu har du det sande jeg med Maxi, Tomos og tunsæt og det hele vrummm vrummm! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
Slips, det er et fedt anlæg, du har fået banket op, det lyder sikkert afsindigt godt.
|
|
|
Tror du han er snedker den gode Kubik ejner? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Tror du han er snedker den gode Kubik ejner? |
|
|
Næj!
Storaktionær i Dansk Flødebolle - og spånpladeindustri - håber jeg er ved at starte en trend. Når alle har spånplader, står jeg klar med MDF igen. I mellemtiden kan du stoppe flødeboller i ørerne, det vrker effektivt som digifilter.
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren-Kurt.
Da jeg arbejder på en flødebollefabrik ( ja den er god nok ) ,
så hører jeg gerne nærmere om det omtalte flødebolle-digifilter?
Det må være et helt nyt marked!!.Hvad er bedst choko eller kokos??
Mvh Peter ( Århus Hi-Fi klub )
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Hej Søren-Kurt.
Da jeg arbejder på en flødebollefabrik ( ja den er god nok ) ,
så hører jeg gerne nærmere om det omtalte flødebolle-digifilter?
Det må være et helt nyt marked!!
Mvh Peter ( Århus Hi-Fi klub )
|
|
|
Yes du!!!
Et helt nyt marked med megabucks i.
Flødebolledigifiltre har jeg patenteret for ca. 4 mdr. siden, det kan bruges til alle kendte formater af CDér/DVD/SACD og ører.
Men pas nu på, der er noget af det mest revolutionerende på vej - FLØDEBOLLE HT FØDDER - Yes you heard me!!
Det bliver for sejt ja det gør så!
OK-Slips nu vil jeg ikke spolere din tråd mere, anmod evt. admin om at fjerne mit sludder, men det begyndte da i det mindste seriøst.
Så hvis nogen vil høre mere om vidunderproduktet, så lav en tråd, så beskriver jeg nærmere. NUL FOTOS pga. industrispionage.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåå, der er nu ingen cencur fra min side, vi har jo kun det sjov vi selv laver. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips!
Dejligt at du er glad for din Proceed cdd og dap - prøv at se hvordan jeg pruger den samme "spiller".
Mr highend
hifi 2hand
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej Slips!
Dejligt at du er glad for din Proceed cdd og dap - prøv at se hvordan jeg pruger den samme "spiller".
Mr highend
hifi 2hand
|
|
|
har svaret inde på din egen tråd. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa slips
Ja det er mig med digitale kabler.
Det er da et rimeligt anlæg du har stablet der, med de forstærkere er det da oplagt at kigge på Revel som højtalere, de gør det bare kanaon. og der vil jeg nok sige at der vil være en forskel i forhold til Tannoy. Men tanoy er gode ikke sådan at forstå. Revel passer bare så skide godt til Levinson, at man tror det er løgn.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
hejsa slips
Ja det er mig med digitale kabler.
Det er da et rimeligt anlæg du har stablet der, med de forstærkere er det da oplagt at kigge på Revel som højtalere, de gør det bare kanaon. og der vil jeg nok sige at der vil være en forskel i forhold til Tannoy. Men tanoy er gode ikke sådan at forstå. Revel passer bare så skide godt til Levinson, at man tror det er løgn.
|
|
|
Hej Jan.
Hmmm...tja. Revel..jeg har godt nok aldrig haft dem hjemme, så man skal jo altid passe på med lytteindtryk, men umiddelbart ikke lige min kop te i sammenhæng med Levison.
En anden ting er også at Revel er temlig store, så det kræver nok en del plads at få dem til at spille optimalt. Men der står ikke ligefrem højtaler på progammet, de Tannoy jeg har, basker efte min mening højtalere der koster over det dobbelte. Hvis jeg skulle forsøge at sætte dem til vægs så ville jeg gerne en gang med tiden låne en System Audio Sa 7k hjem , for der må være et eller andet i den højtaler, den har bare ikke rigtig imponeret mig synderligt nogen af de steder jeg har hørt den endnu, det er primært bassen i den jeg ikke kan forliges med.
Men foreløbig ingen udskiftninger her. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MHT system Audio så vil jeg sige at jeg har hørt den en gang og har lovet mig selv ikke at skrive hjem om den. med andre ord det var en stor skuffelse. Jeg syntes overhovedet ikke der var noget dybde perspektiv. det var ligesom en mur der spillede, der var brede og bas, men bassen var meget i retning af B&o Penta. flad og uden defination.
Men Revel F50 syntes du skulle prøve at lytte til. de har alt. Og de er nu ikke så store, jeg tror faktisk de er mindre end dine Tannoy i breden i hvertfald, måske lidt dybere. Men det er rigtigt hvis man går op i deres store serie så fylder de lidt. Jeg har hørt F50 flere gange sammen med Proceed AVP2 og AMP2 efekttrin, og det er simpelt hen bare kanon godt. spiller man højt er der bare intet der klipper eller ændrer synderligt karekter. F50 er lige en anelse varmere i klangen end f.eks. deres Ultima serie, det gør, at de ikke er helt så kritiske med indspilningen osv. Som jeg skrev i den anden tråd så kender jeg en der har Ultima Studio og de er meget afslørende med alt hvad der er i indspilningen. Ved nogle indspilninger er det ikke så godt, men det skyldes selvfølgelig den midelmådige indspilnings kvalitet der ligger på mange Cdér nu til dags. Men Når indspilningen er i top så må man sige at de bare kviterer med en super vellyd.
www.audiovision.dk har et demosæt af F50.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slips,
Umiddelbart så er det ikke min erfaring at Revel og Levinson passer godt sammen. Har hørt den lille + F30, men dog ikke F50 på Levinson udstyr.
På en eller anden måde så spiller de ikke musik, og de klinger direkte ubehageligt på dårlige skiver efter min smag. For mig at se, så er Revel en mere oplagt kandidat til Rør-udstyr.
Revel kommer dog med nye modeller meget snart (er som kommende produkter på deres hjemmeside).
Jeg ville prøve at lytte til Proac (det kan jeg jo selv godt li, også i kombination med Levinson - har hørt mine egne på no33H ... det lød rigtigt godt). Men hvis du skal op i niveauet F50 så er der mange alternativer... f.eks. amerikanske Merlin som skulle lyde rigtigt godt (ifølge en god bekendt i USA) de fylder ikke så meget og er ret flotte.
SATMIT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
MHT system Audio så vil jeg sige at jeg har hørt den en gang og har lovet mig selv ikke at skrive hjem om den. med andre ord det var en stor skuffelse. Jeg syntes overhovedet ikke der var noget dybde perspektiv. det var ligesom en mur der spillede, der var brede og bas, men bassen var meget i retning af B&o Penta. flad og uden defination.
Men Revel F50 syntes du skulle prøve at lytte til. de har alt. Og de er nu ikke så store, jeg tror faktisk de er mindre end dine Tannoy i breden i hvertfald, måske lidt dybere. Men det er rigtigt hvis man går op i deres store serie så fylder de lidt. Jeg har hørt F50 flere gange sammen med Proceed AVP2 og AMP2 efekttrin, og det er simpelt hen bare kanon godt. spiller man højt er der bare intet der klipper eller ændrer synderligt karekter. F50 er lige en anelse varmere i klangen end f.eks. deres Ultima serie, det gør, at de ikke er helt så kritiske med indspilningen osv. Som jeg skrev i den anden tråd så kender jeg en der har Ultima Studio og de er meget afslørende med alt hvad der er i indspilningen. Ved nogle indspilninger er det ikke så godt, men det skyldes selvfølgelig den midelmådige indspilnings kvalitet der ligger på mange Cdér nu til dags. Men Når indspilningen er i top så må man sige at de bare kviterer med en super vellyd.
www.audiovision.dk har et demosæt af F50.
|
|
|
Hej Igen igen.
Jamen jeg må lytte lidt mere seriøst til Revel ved lejlighed, hvis der skal skiftes højtaler, men jeg må stadig sige at jeg er meget glad for mine Tannoys.Det der trækker lidt ned med hensyn til Revel er deres brug af titanium diskant og prisen. Men jeg har haft en jbl ti3000 en gang og den fik jeg tøjret i toppen til sidst.
Jeg er enig med hensyn til System Audio, men jeg ved også at tingene kan foholde sig helt anderledes når man får udstyret hjem til sig selv, mine Tannoys brød jeg mig heller ikke om de steder hvor jeg hørte dem, men dem har en helt anden memimg om i dag.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Slips,
Umiddelbart så er det ikke min erfaring at Revel og Levinson passer godt sammen. Har hørt den lille + F30, men dog ikke F50 på Levinson udstyr.
På en eller anden måde så spiller de ikke musik, og de klinger direkte ubehageligt på dårlige skiver efter min smag. For mig at se, så er Revel en mere oplagt kandidat til Rør-udstyr.
Revel kommer dog med nye modeller meget snart (er som kommende produkter på deres hjemmeside).
Jeg ville prøve at lytte til Proac (det kan jeg jo selv godt li, også i kombination med Levinson - har hørt mine egne på no33H ... det lød rigtigt godt). Men hvis du skal op i niveauet F50 så er der mange alternativer... f.eks. amerikanske Merlin som skulle lyde rigtigt godt (ifølge en god bekendt i USA) de fylder ikke så meget og er ret flotte.
SATMIT
|
|
|
Hej Satmit.
Jamen det er også det indtryk jeg fik dengang jeg hørte dem, nu kan jeg bare ikke huske hvilken model jeg lyttede til.
Proac laver mange gode modeller, dem har jeg lyttet meget på ned hos audio art for nogen år siden, men alt i alt må jeg sige at jeg ikke skal ud at have nye højtlare lige PT. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slips,
Lidt i markedet er man altid ... jeg kan godt li at orientere mig ... og høre folks meninger. Jeg skal heller ikke købe noget nu ... men onkel Toms Levinson no33h er da meget velkomne til 5000 kr. for sættet. 
Men spøg til side ... så skal man heller ikke skifte noget man godt kan li, og som man ikke synes har åbenlyse fejl. Tror også, at du skal kigge meget nøje, for Tannoy kan noget som relativt få Speakers kan med hensyn til dynamik og lydtryk. At de måske også har nogle svagere side det er en anden sag - det er jo en ret unik konstruktion på mange måder.
SATMIT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Slips,
Lidt i markedet er man altid ... jeg kan godt li at orientere mig ... og høre folks meninger. Jeg skal heller ikke købe noget nu ... men onkel Toms Levinson no33h er da meget velkomne til 5000 kr. for sættet. 
Men spøg til side ... så skal man heller ikke skifte noget man godt kan li, og som man ikke synes har åbenlyse fejl. Tror også, at du skal kigge meget nøje, for Tannoy kan noget som relativt få Speakers kan med hensyn til dynamik og lydtryk. At de måske også har nogle svagere side det er en anden sag - det er jo en ret unik konstruktion på mange måder.
SATMIT
|
|
|
Det er rigtigt, Tannoy er meget hutrige og dynamiske og det danner jo grundlaget for en musikalsk oplevelse, desuden gør deres dual concentric enheder også at de har noget af bedste stereoperspektiv jeg har hørt til dato.
men selvfølgelig følger jeg da også med på markedet og går da til udtillinger osv, men jeg ER meget tilfreds med mit anlæg, så der skal meget forbedring til denne gang før jeg skifter ud. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
Jeg kan godt være lidt enig mht Revel som jeg også skriver så er de noget analytiske i den store serie. Men F50 er noget anderledes hvad det angård.
Jeg har selv ProAc Responce 2.5 og de er derimod lidt til den anden side.
F50 ligger lige der imellem og er skide gode.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille opdatering, dog ikke ad udstyret, kun et nyt billede på side 1, fra nye omgivelser.
Men et nyt rum kan sørme også gøre noget ved lyden,selv et IKKE optimalt lytterum . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|