Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Hifi Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

Jeg ved det endnu ikke. Jeg vil først afvente tilbagekomsten af min Proceed, som jeg iøvrigt stadig mener er noget af det bedste jeg har hørt. Jeg har faktisk ikke noget alternativ. Vil faktisk helst ikke af med den. Jeg har lige for nylig hørt CDD og DAP (en god ven har det) op mod 390S. A B sammenligning. Jeg må sige, at 390S ikke får flere detajler frem i musikken, men spiller varmere (analogt ?) og med lidt større holografisk lydbillede og dybere bas. En lille klasse bedre,meeeeeeeen prøv lige at tænke på prisforskellen og alder. CDD og DAP er som modeller fra 1994 og 390S fra 2001. Vi konkluderede begge, at tiden ikke er løbet fra Proceeden. Så du kan være helt rolig....så meget bedre er ML 390S heller ikke. Men den er flot og lækker. Du ved...sådan en man bare må eje.

Tålmodighed er jo en dyd, så jeg venter og ser. Jeg vil ikke forhaste noget igennem, som jeg bagefter fortryder. Jeg er stadig glad for min Proceed CDP. Den bliver jo lavet på garantien. Og jo, Madrigal får vel styr på deres drev. Det er heller ikke alle drevene der har været problemer med, men hvad fejlen består i, ved jeg ikke. 

Det er nemlig det flotteste drev jeg har set og hørt. Alt i metal og med glasoptik og hvad ved jeg.

Man skal vel også være lidt positiv midt i al rodet.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Flot setup du har stående - er det AudioVision i Skive du bruger som forhandler? De skulle nemlig til den anden ende af landet med en Accuphase DP-67 og en ML 390´er? (Det var så nærliggende lige at spørge)

Rart at se en der har mulighed for at give anlægget rigeligt med plads!

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jo tak.

Ja, det er disse 2 prægtige herre Poul og Tommy.

Bedre forhandler har jeg ikke kendt magen til. Jeg har brugt dem siden februar 1995 og har leveret alt mit stereoudstyr fra denne dato. Så hermed en reklame.

Vi var 4 i vores lille klub der hørte ML 383, ML390S, Accuphase DP 67, Revel F30 og Revel F50. Fed dag.

mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hehe tænkte det nok! Jeg har netop selv stiftet bekendtskab med dem og deres suveræne service da jeg købte min Accuphase DP-55 hos dem! Det er ikke sidste gang at de leverer noget til mig!

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ja. Meget besindige nordjyder. Men her er lidt billeder fra mødet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Tak for de fine billeder - jeg går ud fra at Tommy tog billederne siden han ikke er at finde på dem! Ser ud til at have været endda meget hyggeligt!

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt.

Ja, det var Tommy der tog billederne.

Det var en meget hyggelig og spændende dag, og vi var meget glade for at de tog tid til at køre helt til Sjælland. De havde iøvrigt også en del god musik med, som de selvfølgelig solgte af.

Ægte highend der blev fyret af....

Såååååååååååå fedt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

Jeg ved det endnu ikke. Jeg vil først afvente tilbagekomsten af min Proceed, som jeg iøvrigt stadig mener er noget af det bedste jeg har hørt. Jeg har faktisk ikke noget alternativ. Vil faktisk helst ikke af med den. Jeg har lige for nylig hørt CDD og DAP (en god ven har det) op mod 390S. A B sammenligning. Jeg må sige, at 390S ikke får flere detajler frem i musikken, men spiller varmere (analogt ?) og med lidt større holografisk lydbillede og dybere bas. En lille klasse bedre,meeeeeeeen prøv lige at tænke på prisforskellen og alder. CDD og DAP er som modeller fra 1994 og 390S fra 2001. Vi konkluderede begge, at tiden ikke er løbet fra Proceeden. Så du kan være helt rolig....så meget bedre er ML 390S heller ikke. Men den er flot og lækker. Du ved...sådan en man bare må eje.

Tålmodighed er jo en dyd, så jeg venter og ser. Jeg vil ikke forhaste noget igennem, som jeg bagefter fortryder. Jeg er stadig glad for min Proceed CDP. Den bliver jo lavet på garantien. Og jo, Madrigal får vel styr på deres drev. Det er heller ikke alle drevene der har været problemer med, men hvad fejlen består i, ved jeg ikke. 

Det er nemlig det flotteste drev jeg har set og hørt. Alt i metal og med glasoptik og hvad ved jeg.

Man skal vel også være lidt positiv midt i al rodet.

mvh

Jeg har sendt Per Thrane en mail og takket for god service ved rep.af min CDD, så har jeg samtidig spurt ham hvad det reelle problem egentlig er med de drev, jeg syntes det er for mange der går i stykker.Ved ikke hvornår han svare.

Jeg tror altså også du vil få svært ved at finde en afløser, medmindre du hopper på en ML. Det er alt andet høj kvalitet.

Hmm,,du siger 1994......jeg har gravet lidt i mine analer og fundet ud af at CDD/DAP så dagens lys herhjemme i 1996 og din CDP i 1997. I 1994 så Proceed helt anderledes ud i design, nogen store firkantede kasser.. Men jeg er da glad for at høre at det ikke så langt fra ML, det ville jo også være underligt da det er de samme udviklingsfolk der står bag, men selvfølgelig vil du jo få lidt mere af det hele i ML, det koster jo også noget mere trods alt.

Jeg har ikke haft min CDD skilt ad, men jeg har billeder af disse drev.

Er laseren nem at komme til og rense hvis det skulle blive nødvendigt??. Tror nu ikke den sidder så udsat for støv så vidt jeg kan se. Har du nogensinde renset din?.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

DAP er fra 1994, CDD er fra 1995 og CDP er fra 1996. Udgik alle i 2002. Alle er bygget over de samme ting, samme konverter, samme drev, samme alting. Ellers kig Steensens hjemmeside, der er stadig adgang til den gamle Proceed hjemmeside: Find Proceed-nyheder-madrigal library-Proceed-og du har adgang til alle modeller, udgået som aktuelle.

Du kan sagtens rense din laser forsigtigt med isopropylalkohol og en vatpind. Afbryd strømmen og tag låget af din CDD, skub skuffen lidt ud med en finger og vupti, laseren er fri til rensning. 

Ja, jeg får svært ved at finde noget andet og jeg må nok bide i det sure æble og bare vente til min afspiller er tilbage og så iøvrigt passe godt på den til der er råd til en ML. Aaaaargh.

Det findes ikke bedre. Især loaderen (skuffen)er nok verdens bedste. Ingen støj, blot hurtigt ind og ud med dæmpede bevægelser i yderpunkterne. Sådan skal det gøres. Man kan iøvrigt løfte afspilleren i skuffen, så stærk er den.

mvh

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

DAP er fra 1994, CDD er fra 1995 og CDP er fra 1996. Udgik alle i 2002. Alle er bygget over de samme ting, samme konverter, samme drev, samme alting. Ellers kig Steensens hjemmeside, der er stadig adgang til den gamle Proceed hjemmeside: Find Proceed-nyheder-madrigal library-Proceed-og du har adgang til alle modeller, udgået som aktuelle.

Du kan sagtens rense din laser forsigtigt med isopropylalkohol og en vatpind. Afbryd strømmen og tag låget af din CDD, skub skuffen lidt ud med en finger og vupti, laseren er fri til rensning. 

Ja, jeg får svært ved at finde noget andet og jeg må nok bide i det sure æble og bare vente til min afspiller er tilbage og så iøvrigt passe godt på den til der er råd til en ML. Aaaaargh.

Det findes ikke bedre. Især loaderen (skuffen)er nok verdens bedste. Ingen støj, blot hurtigt ind og ud med dæmpede bevægelser i yderpunkterne. Sådan skal det gøres. Man kan iøvrigt løfte afspilleren i skuffen, så stærk er den.

mvh

Tja, du har ret med årstallene, men produkterne er først testet herhjemme i 1997 og din CDP vandt eisa prisen i 97/98.

Ærgeligt der ikke findes lidt mere farvestålende billeder af Apperaterne. Det mener der gjorde i tidernes morgen.

Det er sjovt der er 2 udgaver af dappen, en ce godkendt og en ikke ce goddkendt, jeg har den ikke cd godkendete, men min CDD er ce godkendt.

Sjovt at man også har valgt en 18 bits teknik, da mange maskiner allerede i 1993 var 20 bit.

Men godt er det i hvert fald og vi må bare krydse fingrer for at vores drev holder mange år frem. 

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Det med CE er kun en EU-godkendelse, der blev indført tilbage i 90`erne. Det har intet med lydkvaliteten at gøre, kun nogle elektriske og støjmæssige krav.

18-bit....AD64, tror jeg vist den hedder og HDCD chippen PMD-100 (24-bit)fra Pacific Microtronics som filter. Tja 18-bit, men det virker godt. Det er i høj grad også analogdelen der har ansvaret for den gode lyd.

ML 39, som kom i 1996 var med 20-bit og PMD 100 24 bit filter.

For at citere Madrigal: Ægte 20 bit kan aldrig opnåes medmindre strømforsyningen er god nok, dvs 20 bit kan kun opnåes hvis S/N er -120 db. Ellers bliver opløsningen begravet i støj. Alt andet er talrytteri. Og cd-skiverne er jo i heldigste tilfælde indspillet i 14-16 bit og ikke højere.

mvh

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Det med CE er kun en EU-godkendelse, der blev indført tilbage i 90`erne. Det har intet med lydkvaliteten at gøre, kun nogle elektriske og støjmæssige krav.

18-bit....AD64, tror jeg vist den hedder og HDCD chippen PMD-100 (24-bit)fra Pacific Microtronics som filter. Tja 18-bit, men det virker godt. Det er i høj grad også analogdelen der har ansvaret for den gode lyd.

ML 39, som kom i 1996 var med 20-bit og PMD 100 24 bit filter.

For at citere Madrigal: Ægte 20 bit kan aldrig opnåes medmindre strømforsyningen er god nok, dvs 20 bit kan kun opnåes hvis S/N er -120 db. Ellers bliver opløsning

en begravet i støj. Alt andet er talrytteri. Og cd-skiverne er jo i heldigste tilfælde indspillet i 14-16 bit og ikke højere.

mvh

18 bit chippen hedder AD 1864 og et er BB2604 op-amps der sidder og dominere i analogdelen.

Jeg ved godt CE er en EU godkendelse, jeg undrede mig bare over at man skilter med med to verioner af dappen.

Der var fakitisk producenter der den gang sage farvel til det eupæriske markede den gang den blev indført, bla. Nakamichi ved jeg, de mente at de ændringer de skulle lave på deres produkter ville foringe lydkvaliten.

Men sådan er der så meget.

Jeg krydser figrer for at du snart får din CDP retur, den må være svær at undvære.

De må vel også have fået lidt orden på deres produktion snart, det virker også underligt at de ikke har drevet på lager eftersom det sidder i de fleste af deres drev.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg langt om længe opdateret mine billeder.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg Slips.

Ja, jeg har stadig intet nyt om min CDP, men har som tidligere nævt lånt en Accuphase DP 67 i stedet. Nu har jeg spillet på den i 3 uger og den er efterhånden ved at være tilspillet. Og jeg må nok sige, at den har forandret sig noget. Fra at være lettere anonym og lidt kedelig til været noget mere saftig, lækker og særdeles velopløst. 

Den kunne godt gå hen og stå øverst på ønskesedlen, hvis min Proceed må lide skæbnen. Efterhånden tror jeg ikke rigtig på at den kommer tilbage.....så det er lidt surt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Fedt anlæg Slips.

Ja, jeg har stadig intet nyt om min CDP, men har som tidligere nævt lånt en Accuphase DP 67 i stedet. Nu har jeg spillet på den i 3 uger og den er efterhånden ved at være tilspillet. Og jeg må nok sige, at den har forandret sig noget. Fra at være lettere anonym og lidt kedelig til været noget mere saftig, lækker og særdeles velopløst. 

Den kunne godt gå hen og stå øverst på ønskesedlen, hvis min Proceed må lide skæbnen. Efterhånden tror jeg ikke rigtig på at den kommer tilbage.....så det er lidt surt.

Jeg håber sandelig da at du får din CDP igen, dels for din egen skyld, den spiller jo kanon, dels fordi vi er andre jo der har produkter af samme mærke og det er sku ikke godt hvis der ikke kan skaffes reservedele til det mere.

Men op med humøret, jeg fik jo trods alt reservdele til mit drev, og det køre bare derudad uden problemer.

Ja, tilspilning er en vigtig ting, syntes du AC. spiller bedre end ML 390 nu??.

Foresten , køre du med jord på dine madrigal produkter??.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Ja, altid jord på, ellers virker netstøjfiltrene ikke ! Desuden vil du kunne mærke en overfladespænding på kabinettet. Ret ubehageligt. Accuphasen køre også med jord.

På nogle punkter er Accuphasen bedre, idet den lyder mere blød og lækker og får selv de overproduceret plader til at lyde godt. Det man kan sige om forskellen mellem de 2 afspillere er følgende: Accuphasen: kontrol og ro, lækker blød lyd med masser af detaljer og en finkornethed i diskanten der er uden sammenligning, god holografi, en dyb vægtig bas med god kontrol, gør alt godt. ML390 S: en rå børste, kontrol og ro med masser af detaljer og en afgrundsdyb bas med en sindsyg god kontrol, en holografi uden sidestykke, er skånselsløs med hensyn til indspilningskvalitet.

Begge maskiner er ultimative musikalske, men Accuphasen er nok det tætteste du opnår i analog rørligende vellyd og tilgivende på lidt uheldige plader. Minder derfor lidt om Proceeden, dog uden dennes "livelyd" og derfor ville jeg vælge Accuphasen fremfor ML390S. Prisen er heller ikke uden betydning, samt det er japansk håndværk når det er bedst (læs: lang holdbarhed). 

Man står med et ben i hver lejr: Musikalitet eller hudløs ærlighed. Svært at vælge for den sande enthusiast, ikke ? Jeg er ikke i tvivl.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Ja, altid jord på, ellers virker netstøjfiltrene ikke ! Desuden vil du kunne mærke en overfladespænding på kabinettet. Ret ubehageligt. Accuphasen køre også med jord.

På nogle punkter er Accuphasen bedre, idet den lyder mere blød og lækker og får selv de overproduceret plader til at lyde godt. Det man kan sige om forskellen mellem de 2 afspillere er følgende: Accuphasen: kontrol og ro, lækker blød lyd med masser af detaljer og en finkornethed i diskanten der er uden sammenligning, god holografi, en dyb vægtig bas med god kontrol, gør alt godt. ML390 S: en rå børste, kontrol og ro med masser af detaljer og en afgrundsdyb bas med en sindsyg god kontrol, en holografi uden sidestykke, er skånselsløs med hensyn til indspilningskvalitet.

Begge maskiner er ultimative musikalske, men Accuphasen er nok det tætteste du opnår i analog rørligende vellyd og tilgivende på lidt uheldige plader. Minder derfor lidt om Proceeden, dog uden dennes "livelyd" og derfor ville jeg vælge Accuphasen fremfor ML390S. Prisen er heller ikke uden betydning, samt det er japansk håndværk når det er bedst (læs: lang holdbarhed). 

Man står med et ben i hver lejr: Musikalitet eller hudløs ærlighed. Svært at vælge for den sande enthusiast, ikke ? Jeg er ikke i tvivl.

Jeg køre selv med en radiatorjord der faktisk virker, jeg har nul fase på apperaterne nemlig,men en rigtig jord ville selvfølgelig måske være optimal, men den anden her virker ok.

Hvordan bedømmer du lyden fra din Proceed i forhold til accuen??, Jeg syntes jo proceeed har en meget analog agtig lyd som jeg faktisk genkender fra lp pladerne da jeg var yngrer.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

Jeg bruger selv et jordspyd direkte fra stikkontakterne og har heller ikke "overfaldespænding" på apparaterne. Det er meget tydeligt at mærke, hvis man har. Det kildre lidt i fingerne når man kører dem henover fronten på apparatet.

Allerførst:...jeg savner min Proceed umådeligt meget.

Men jeg tror det bliver en personlig smag og derfor tror jeg nok min Proceed er tættest på min egen reference, vel også ud fra den betragtning at jeg har levet med den i 4½ år og opbygget hele mit anlæg omkring den sound som Madrigal har. Proceeden spiller mere "fremad" end Accuphasen og har derfor lidt mere "livelyd". Jeg er enig med dig i, at den spiller meget analogt. Den har aldrig generet mine øre på nogen optagelser, ligesom ML 390S eksempelvis kan ved halvdårlige indspilninger. Den spiller særdelse tilfredsstillende og  fremragende. Jeg mener at kunne høre Accuphasen opløse bedre i diskantområdet, samt en mere silkeblød og varm gengivelse. Den spiller iøvrigt ligeså mørkt og har nogle sammenfaldende kararistika: bla nedtoning af de skarpe lyde fra eksempelvis s,t, p og f lyde. Den er såre letflydende, helt uden trættende elementer.

Men skal jeg være ærlig mod mig selv, så vil jeg selvfølgelig helst have min Proceed tilbage.  Og det er jeg også blevet lovet.

mvh

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

Jeg bruger selv et jordspyd direkte fra stikkontakterne og har heller ikke "overfaldespænding" på apparaterne. Det er meget tydeligt at mærke, hvis man har. Det kildre lidt i fingerne når man kører dem henover fronten på apparatet.

Allerførst:...jeg savner min Proceed umådeligt meget.

Men jeg tror det bliver en personlig smag og derfor tror jeg nok min Proceed er tættest på min egen reference, vel også ud fra den betragtning at jeg har levet med den i 4½ år og opbygget hele mit anlæg omkring den sound som Madrigal har. Proceeden spiller mere "fremad" end Accuphasen og har derfor lidt mere "livelyd". Jeg er enig med dig i, at den spiller meget analogt. Den har aldrig generet mine øre på nogen optagelser, ligesom ML 390S eksempelvis kan ved halvdårlige indspilninger. Den spiller særdelse tilfredsstillende og  fremragende. Jeg mener at kunne høre Accuphasen opløse bedre i diskantområdet, samt en mere silkeblød og varm gengivelse. Den spiller iøvrigt ligeså mørkt og har nogle sammenfaldende kararistika: bla nedtoning af de skarpe lyde fra eksempelvis s,t, p og f lyde. Den er såre letflydende, helt uden trættende elementer.

Men skal jeg være ærlig mod mig selv, så vil jeg selvfølgelig helst have min Proceed tilbage.  Og det er jeg også blevet lovet.

mvh

Det er korrekt man kan føle med en finger på apparatet, jeg bruger nu også en polsøger og den giver 0 udslag på de apparater der har jord, men voldsomt udslag på dem der ikke har jord, min dat og tuner er ikke jordet nemlig, så det er en god metode til at finde ud af om sådan en radiator jord virker.

Jeg er sikker på du får din Proceed igen, alt andet ville da være en faliterklæring som jeg er sikker på Madrigal ikke vil have hængene på sig, mange er jo ejer af Proceeds produkter.

Men ventetiden du er udsat for er under al kritik.

Har du alrig overvejet at sende Madigal en lille vred mail??

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Sidste nyt i føljetonen: Har sendt mail til Madrigal for 3 uger siden, men ikke fået svar, men det vidste jeg godt. Hvordan skal kunderne kunne få svar, hvis de har svært ved at svare importøren ?

Men men men, 3 uger til får Steensen, så bliver jeg meget meget sur og vil forlange mine penge tilbage. Jeg synes allerede jeg har strukket mig langt. Jeg er blevet lovet, at der i begyndelsen af november bliver gjort status over problemerne. Jeg synes, at det er pinligt for Madrigal at deres kunder i den grad bliver ladt i stikken, blot fordi en fiks ide om at flytte fabrikken fra Connetticut til Mass. blev vedtaget. De havde endog lovet meget højtideligt i deres pressemeddelse, at flytningen ikke ville indebære problemer for deres kunder......eller også at de har fået så mange økonomiske øretøver omkring problemer med deres cd-maskiner..... eller ikke fået alle deres medarbejdere med eller......... Det hedder logistik (læren om forudsigelighed) Åbenbart et tilbagevendende problem for amerikanere Vi 2 er ikke de eneste der har eller har haft problemer med cd-drevene....og det er noget dyrt noget. Men hele sandheden får vi nok aldrig af vide.  

Mvh

En skuffet Madrigal-fan

PS: Accuphasen spiller endnu og bliver bare bedre og bedre. Overgår til Accuphase senere.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes