Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Hifi Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

lorx skrev:
Hvordan gik det med kimberet så? ^^

Hej Lorx.

Tja ser du, jeg har ikke fået det endnu.

Jeg sendte en mail til speakers corner mandag formiddag og spurte til om de havde kablet hjemme og med pm33 spader i begge ender. Mailen blev der aldrig svaret på, så kl 16 samme dag ringer jeg og præsentere mig og får nu først at vide at de har lige nøjagtig det på lager jeg søger. Da jeg en halv time senere står i butikken finder jeg ud af at der er banastik i den ene ende og det kan jeg ikke bruge, hverken min forstærker elller højt.Kan tage banastik. Vi aftaler så at de terminere det om til mig til dagen efter.

Da jeg så stiller tirsdag eftermiddag i butikken har de ikke termineret det om som aftalt, man undksylder og tilbyder mig, hvis jeg stadig er intereseret,at de kan terninere det om til dagen efter (altså onsdag) 

Jeg afslår dette super tilbud eftersom jeg ikke gad stille i butikken en tredie gang, det er ikke ligefrem på min vej hjem fra arbejde nemlig.

Hvis man ikke kan yde lidt service , eller virke som om man gerne vil sælge varen, så syntes jeg faktisk heller ikke at man skal have lov at få salget.

Så nu har jeg bestilt dem i england , noget jeg faktisk er modstander af da jeg hellere vil lægge mine penge her i landet, men når nu butikken ikke er intereseret så betiller vi dem i england..

Speakers corner skulle også have 3700 kroner for 2.5 meter, den samme længde og terminering skal jeg give 2800 kroner for i england.

Så får jeg også lige et par 8tc jumpers med i købet og det er stadig billigere end i speakers corner. 

Men jeg når næppe at få dem før påske, men jeg skal nok vende tilbage når jeg ha fået dem og lyttet.

Jamen Slips!
Du har jo ikke hørt dem endnu.
Har du allerede købt skidtet???
Hvorfor prøver du ikke flere kabler før du satser.
Jeg tror f.eks. jeg prøvede 40 kvinder før jeg blev gift

Som  du sagde, prøv hvad som helst..

Jeg kender Kimber kalblet forfra og bagfra, har haft det før i andet sammenhæng og jeg er ret sikker på at det godt kan vippe MITén af pinden for en stund. Lige nu vil jeg bare af med den nemlig, kimberen er ikke en permenent løsning, men en god overgang til noget andet.

Der bliver sikkert også råd til noget andet når jeg har fået solgt alle MIT kablerne.

40 kvinder er mange, jeg har kun kysset een og hende gifter jeg mig med til sommer. Hun brokker sig nemlig aldrig over mine underlige impulskøb.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Så landede Kimber 8TC sørme og efter lidt bøvl med at få de satans jumpers på (de er stive som een i helv...) kan man sige at oprationen lykkedes og patienten overlede.

Lydmæssigt set er der tale om mere kontrol i bassen og lidt flere detaljer. Der er ikke helt den samme luft og højde i lydbilledet og bredden i mellemtonen er lidt mindre end på MIT kablet, lige nøjagtig disse ting er MIT gode til, men på den anden side , hvad har disse parameter med musik at gøre.

En ting som Kimber kalbet kan er nemlig at spille musik,det hele svinger mere og kommer ud af æsken. Det har kun spillet 3 timer, så det er ikke spillet til overhovedet, så bedre bedømmelse ville ikke være retfærdig at give på nuværende tidspunkt, men som det lyder lige nu forventer jeg mig faktisk meget af det og det er til en pris på under 500 kroner meteren.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Så landede Kimber 8TC sørme og efter lidt bøvl med at få de satans jumpers på (de er stive som een i helv...) kan man sige at oprationen lykkedes og patienten overlede.

Lydmæssigt set er der tale om mere kontrol i bassen og lidt flere detaljer. Der er ikke helt den samme luft og højde i lydbilledet og bredden i mellemtonen er lidt mindre end på MIT kablet, lige nøjagtig disse ting er MIT gode til, men på den anden side , hvad har disse parameter med musik at gøre.

En ting som Kimber kalbet kan er nemlig at spille musik,det hele svinger mere og kommer ud af æsken. Det har kun spillet 3 timer, så det er ikke spillet til overhovedet, så bedre bedømmelse ville ikke være retfærdig at give på nuværende tidspunkt, men som det lyder lige nu forventer jeg mig faktisk meget af det og det er til en pris på under 500 kroner meteren.

Det er multicore kobber, er det ikke? Hvad er det isoleret med?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Det er multicore kobber, er det ikke? Hvad er det isoleret med?

Joo,hyper pure copper kalder de det,det går sikkert ud på et, det er isoleret med terflon som så meget andet kabel og så flettet,faktisk et flot kabel.

Problemet med jumperne betår i at terminalerne (bas-diskant) på mine højtaler sidder ret tæt på hinaden, så derfor skal du bukke 23 cm fra den ene skruetermina til den anden og det er det lidt af et kunstykke.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa Slips!

Jeg har lige et provokerende spørgsmål.

Hvad fik dig egentlig til at købe MIT kablerne?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Slips!

For mange penge på bankbogen vil jeg tro.

Det var nyt og spændene mærke den gang og jeg red med på bølgen som mange andre den gang. Jeg forstyder det nu ikke,hvis man gør det skal man finde en anden hobby og MIT kablerne gjorde sig godt i et tideligere setup jeg havde. 

De skulle bare havde været skiftet ud noget før.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Slips!

Det var nyt og spændene mærke den gang og jeg red med på bølgen som mange andre den gang. Jeg forstyder det nu ikke,hvis man gør det skal man finde en anden hobby og MIT kablerne gjorde sig godt i et tideligere setup jeg havde. 

Gjorde det godt i et tidligere set-up??
  Hvad var der galt med det? Blah Blah Blah

Jeg er vis på, at du kan næsten ikke kan finde et kabel der gør det decideret værre - kun ligeså slemt.
Det må det føles som om du har været i seng med en murerarbejdsmand i al den tid Contacts.Shocked
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Slips!

Gjorde det godt i et tidligere set-up??
  Hvad var der galt med det? Slips:For lystklingende og analytisk.

Blah Blah Blah

Jeg er vis på, at du kan næsten ikke kan finde et kabel der gør det decideret værre - kun ligeså slemt. Slips:Er det mon transperant du tænker på.?
Det må det føles som om du har været i seng med en murerarbejdsmand i al den tid Contacts.Shocked

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 08 April 2005 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

Er du kommet så langt nu, at du tør vove forsøget med netkabler ?

Jeg selv har gang i noget Jorma JPC 2.5.....kan anbefales. Højere transparens, bedre basdefinition, dybere og bredere perspektiv. Og så er det ikke så voldsomt dyrt i forhold til hvad markedet ellers kan tilbyde.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

Er du kommet så langt nu, at du tør vove forsøget med netkabler ?

Jeg selv har gang i noget Jorma JPC 2.5.....kan anbefales. Højere transparens, bedre basdefinition, dybere og bredere perspektiv. Og så er det ikke så voldsomt dyrt i forhold til hvad markedet ellers kan tilbyde.

Mvh

Netkabler er absoludt under overvejelse, selvom jeg nu ikke tror at Madrigals egne tykke haveslanger gør det dårligt. Der er ingen tvivl om at man kan høre forskel på netkabler, jeg kan jo bare sætte en ferritkerner på mine netkalber , det ændre et eller andet, men desværre bare ikke til det bedre og sådan tror jeg måske også at det kan forholde sig med netkabler,jeg tror virkelig at man her skal have lyttebøfferne oredntlig skruet på,for hvem siger forbedringen nøsvendigvis er til det bedre. Men på tidspunkt skal jeg lege med netkabler og danne mine egene erfaringer på det punkt, men foreløbig står der bryllup på menuen og det koster mere end 4 nye netkabler.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Så ved du da hvad i skal ønske jer i bryllups gave ^^
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Så ved du da hvad i skal ønske jer i bryllups gave ^^

Ha, ja, men det tror jeg sku godt nok ikke at hun går med til.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jamen Slipsemand da!

Så er det vist nat med dig slipsefis.
Har du gjort det slemme ved hende?
Hvornår er der barnedåb?
Er du pinedød nødt til at gøre hende anstændig nu slemme dreng?´

Nå men tillykke herfra!Dating

Ser frem til at blive inviteret.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jamen Slipsemand da!

Så er det vist nat med dig slipsefis.
Har du gjort det slemme ved hende? Ja da, hun har været indlagt til lidt hifi snak. 
Hvornår er der barnedåb? Mine nye kabler er blevet døbt.
Er du pinedød nødt til at gøre hende anstændig nu slemme dreng?´

Nå men tillykke herfra!Dating Åhh taktak.

Ser frem til at blive inviteret.Desværre, der er udsolgt i kirken.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 April 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

hej slips. jeg har selv 8tc'eren, og min forundring var stor da jeg konstaterede at det var at finde i et klasse setup som dit, der langt overskygger mit eget.

giv kablet cirka en tre-fire uger, så kan du høre det spille for fuld hammer, men efter en uge har det lukket op for det meste.

og ja, lederne er stive som var det tmc, jeg skal gerne indrømme at jeg har blødt for at terminerer mit med skrue bananer.

tillykke med at i får papirer på hinanden, bare husk at gør alle dine hifi indkøb inden den store dag

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

MDC digital kablet fra Madrigal som jeg kun har lyttet på i dag sender også MIT reference kablet lysår tilbage, så jeg burde måske takke MIT for at deres dyre kabler går i stykker, for elelrs havde jeg nok ikke købt det andet her.

Jeg var også ret overrasket over hvor meget MDC-1 forbedrede lyden på mit anlæg. Mht. netkabler kan jeg anbefale at give Nordost Vishnu et lyt.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hej slips. jeg har selv 8tc'eren, og min forundring var stor da jeg konstaterede at det var at finde i et klasse setup som dit, der langt overskygger mit eget.

giv kablet cirka en tre-fire uger, så kan du høre det spille for fuld hammer, men efter en uge har det lukket op for det meste.

og ja, lederne er stive som var det tmc, jeg skal gerne indrømme at jeg har blødt for at terminerer mit med skrue bananer.

tillykke med at i får papirer på hinanden, bare husk at gør alle dine hifi indkøb inden den store dag

Hej Olsen.

Hvis du kigger på prisen på kimber kablet, så har du ret, så burde det måske ikke sidde i den her sammenhæng, men virkeligheden er nu en hel anden for kablet yder de halvdyre Madrigal kabler fuld retfærdighed hvilke det dyre MIT kabel til 13.000 ikke kunne og det var derfor det røg i kælderen.

Jeg har haft 2x 8tc for en del år siden i en helt anden sammenhæng og kendte derfor dets egenskaber og havde en ide om at det ville kunne indgå i den her sammenhæng nu og det holdt stik. Så styrkeprøven op imod MIT kablet vandt det altså her hos mig, så prisen behøver ikke være afgørende for ens kabelvalg , her tror jeg brug af ørene er det bedste middel.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 April 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

jeg er helt enig, men eftersom jeg jeg købte resten af rullen den lokale havde stående, fik jeg det også ganske billigt, og at dømme efter dine oplysninger overordentligt billigt.

heldigvis er der andet end prisen der afgører hvad et kabel kan, som du jo ikke er bange for at sige højt.

bare ærgeligt at man skal prøve så meget for at finde det rette, men det er vel charmen ved hifi (og kvinder?)

nu har jeg ladet mig fortælle at et brylup kan være en dyr affære, så måske du skulle kigge ind på www.gmsound.dk , deres netkabler er af samme høje niveau som jorma, og koster ikke det store.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
kim olsen skrev:

Hej Olsen.

Hvis du kigger på prisen på kimber kablet, så har du ret, så burde det måske ikke sidde i den her sammenhæng, men virkeligheden er nu en hel anden for kablet yder de halvdyre Madrigal kabler fuld retfærdighed hvilke det dyre MIT kabel til 13.000 ikke kunne og det var derfor det røg i kælderen.

Jeg har haft 2x 8tc for en del år siden i en helt anden sammenhæng og kendte derfor dets egenskaber og havde en ide om at det ville kunne indgå i den her sammenhæng nu og det holdt stik. Så styrkeprøven op imod MIT kablet vandt det altså her hos mig, så prisen behøver ikke være afgørende for ens kabelvalg , her tror jeg brug af ørene er det bedste middel.

Tillykke, mr. Slips - både med det kommende bryllup, men også med kabel-åbenbaringen. Det sætter jo tingene i et interessant perspektiv at der kommer noget betydeligt billigere som rykker rundt med de dyre tråde. 8tc har jeg også lutter gode erfaringer med selv mod MEGET dyrere kabler end de MIT du brugte - 8tc spiller bare!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
kim olsen skrev:

Hej Olsen.

Tillykke, mr. Slips - både med det kommende bryllup, men også med kabel-åbenbaringen. Det sætter jo tingene i et interessant perspektiv at der kommer noget betydeligt billigere som rykker rundt med de dyre tråde. 8tc har jeg også lutter gode erfaringer med selv mod MEGET dyrere kabler end de MIT du brugte - 8tc spiller bare!

Taakk og tilykke med det lille ny familiemedlem forresten.

Det er rigtigt, Kimber spiller musik så man glemmer alle disse hifi parameter, alene kontrollen i bassen er imponerende, her tåles faktisk ingen sammenligning med det tidligere MIT kabel, det får bare strygen i den disiplin.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes