Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken cd-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brumme67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Har testet en Rega Apollo og Rega Saturn. Her vandt Rega Saturn med flere længder, så se efter en god brugt på KBS, da der er et par stykker til salg en gang imellem.
Til top Vis Brumme67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brumme67

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
En lidt spacy afspiller som denne Jungson? player.jpg">

Så fås det heller ikke mere grimt og billigt at se på, sorry ikke for at virke sur havde en jungsoon i sin tid den gik kaput efter kort tid.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
allanowich skrev:
En lidt spacy afspiller som denne Jungson? player.jpg">

Så fås det heller ikke mere grimt og billigt at se på, sorry ikke for at virke sur havde en jungsoon i sin tid den gik kaput efter kort tid.
Vi kan jo ikke være enige om alt, så det er ok den ikke er noget for dig, Sonic.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hehe det har du ret i fair nok, men det ligner noget til en billig karoke bar i Thailand.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Dejligt med masser af idéer..

Brumme67 > Rega er stadig blandt favoritterne....

Allanowich > den er ret fed den Jungson, kunne se ret fedt ud med den på racket!! Men som sonic lidt siger, så er der lige bling nok her. Primært er
armene ikke helt oppe og ringe da det 'er' en kinøjser. Er sikker på de folk har 100% styr på visuel manipulation... Men ret godt gået af dem alligevel.
Det som skræmmer mig er de runde blå lys med.. Rør? Indeni.

Advance acoustic's forstærker: MAP800II, har jeg haft indendøre og første øjekast ER vildt! Men så kommer der masser små spørgsmål/tanker
løbende, som absolut ikke falder til Advance favør. Så kan man snakke om det er et fransk mærke, men der har jeg også min tvivl, eller jo "branded"
er!

Det jeg prøver at sige er: der er ugler i mosen (i mit hoved) med de kina produkter, MEN den Jungson SER jo godt ud!
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Dejligt med masser af idéer..

Brumme67 > Rega er stadig blandt favoritterne....

Allanowich > den er ret fed den Jungson, kunne se ret fedt ud med den på racket!! Men som sonic lidt siger, så er der lige bling nok her. Primært er
armene ikke helt oppe og ringe da det 'er' en kinøjser. Er sikker på de folk har 100% styr på visuel manipulation... Men ret godt gået af dem alligevel.
Det som skræmmer mig er de runde blå lys med.. Rør? Indeni.

Advance acoustic's forstærker: MAP800II, har jeg haft indendøre og første øjekast ER vildt! Men så kommer der masser små spørgsmål/tanker
løbende, som absolut ikke falder til Advance favør. Så kan man snakke om det er et fransk mærke, men der har jeg også min tvivl, eller jo "branded"
er!

Det jeg prøver at sige er: der er ugler i mosen (i mit hoved) med de kina produkter, MEN den Jungson SER jo godt ud!

Hej
Jeg forstår dig virkelig godt, jeg viger meget udenom Kina grej 1 l**tet er ikke til at stole på har en Kina rørforstærker som konstant brød sammen,
den virkede først efter Steen Thorhauge totalt ombyggede den med et meget flot resultat. Før i tiden havde jeg en jungsoon cd maskine der konstant
hoppede og hakkede, der efter havde jeg så en xindak muse cd maskine som også konstant lavede ged i den. I dag er jeg en lykkelig ejer af en fransk
cd maskine af mærket Eera, som på intet tidspunkt har lavet unoder så har lært at grej skal man ofte betale for at det fungere upåklageligt. 2 det jeg
ikke kan tåle ved Kina grejs design ofte er vulgært bling agtig det er som om de tror at folk tror det kommer til at se dyrt ud, men de overdriver i den
grad med alt det blå l**te lys. At man får eksem af det. 3 uanset hvad folk tror og siger er kvaliteten bare ikke på højde med vestlige produkter, jeg
undersøger meget om de produkter jeg køber ikke har noget med Kina at gøre. 3 hvorfor støtte et land der ikke kan overholde menneske rettigheder
samt er totalt under betalt fint nok du kan købe en wannabe High end cd maskine til 3000 kr men kvaliteten er bare ikke god nok.

Det skal ikke forstås som et surt opstød på nogen måde, men gider ikke støtte et land som tager vores arbejdskraft, samt ikke overholder menneske
rettigheder, og at kvaliteten ikke er god.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Så er der vidst lagt op til debat!!!

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Jungson Origo cd-afspiller. Spillede på den i et par år, uden nogen som helst problemer.  Den udspillede fuldstændig en Rega Planet som den afløste. Origo var længder foran i præcision, placering af instrumenter i lydbilledet, naturlig klang og detaljerigdom.

Blåt lys, ja, men man kan slukke for displayet via fjernbetjeningen, hvis det irriterer.

Jeg gav 3k for den, da den var et halvt år gammel.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

God made Heaven and Earth - the rest come from China

Kan da godt være enig med Sonic langt hen ad vejen m.h.t. det etiske i at købe produkter produceret med tvivlsomme arbejdsvilkår, men det er godt nok
svært at undgå, da ufatteligt mange produkter (ikke kun HIFI) indeholder dele der er produceret i Kina.

Personligt har jeg som tidligere nævnt kun positive erfaringer med min Jungson CD 2T (Moon Harbour). Købte den brugt for knapt 3 år siden, og har
endnu ikke oplevet problemer, men kan naturligvis ikke deraf udlede noget generelt om kvaliteten af hverken Jungson eller kinesiske produkter i øvrigt

For at dette ikke skal køre af sporet i en diskussion om menneskerettigheder, lige et billede af min CD (taget fra nettet). Den er spacey, men uden alt det blå
lys :

"Lillebror" (uden rør) fik som bekendt "Best Buy" ved test her på siden.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
God made Heaven and Earth - the rest come from China

Kan da godt være enig med Sonic langt hen ad vejen m.h.t. det etiske i at købe produkter produceret med tvivlsomme arbejdsvilkår, men det er godt
nok
svært at undgå, da ufatteligt mange produkter (ikke kun HIFI) indeholder dele der er produceret i Kina.

Personligt har jeg som tidligere nævnt kun positive erfaringer med min Jungson CD 2T (Moon Harbour). Købte den brugt for knapt 3 år siden, og har
endnu ikke oplevet problemer, men kan naturligvis ikke deraf udlede noget generelt om kvaliteten af hverken Jungson eller kinesiske produkter i
øvrigt

For at dette ikke skal køre af sporet i en diskussion om menneskerettigheder, lige et billede af min CD (taget fra nettet). Den er spacey, men uden alt
det blå
lys :

"Lillebror" (uden rør) fik som bekendt "Best Buy" ved test her på siden.

Det er netop den model jeg havde f**k den spillede dårligt min var med rør, magen til sovse lyd skulle man lede længe efter, knapperne satte sig fast.
Og den hakkede hele tiden den røg på lossepladsen. Mine venner kaldede den for en brødrister med det look den havde. Nå nok om det i må have en
fortsat god mandag.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Min anbefaling er, at du går ned i de forretninger der har enten Apollo R eller nogle af de andre maskiner. Så beder du om, at
høre dem eller, endnu bedre, låner dem med hjem og afprøver dem. I de indlæg der har været hidtil i denne tråd, får du
anbefalet det folk har gode erfaringer med, selvfølgelig, men da ingen har hørt alle maskinerne og da slet ikke ved samme
lejlighed, så er det velmente gætterier, der ikke er bedre end dine egne gæt. Gør dig selv den tjeneste selv, at afprøve og
derved finde lige nøjagtigt det du foretrækker.

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ja der mange mærker man så skal holde sig fra så, hvis man vil undgå kina, mange firmaer designer tingene i deres hjemlande og får så samlet deres ting i kina,heriblandt  bla. Cambridge.

Kan iøvrigt anbefale Cambridge azur 851C.Den spiller til langt over det den koster (sagt af en tidligere Mark Levison ejer). Men den ligger nok lidt over dit budget, da den koster 9.000.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Rega udvikler, designer og producerer deres ting i England.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
Hej

Min anbefaling er, at du går ned i de forretninger der har enten Apollo R eller nogle af de andre maskiner. Så beder du om, at
høre dem eller, endnu bedre, låner dem med hjem og afprøver dem. I de indlæg der har været hidtil i denne tråd, får du
anbefalet det folk har gode erfaringer med, selvfølgelig, men da ingen har hørt alle maskinerne og da slet ikke ved samme
lejlighed, så er det velmente gætterier, der ikke er bedre end dine egne gæt. Gør dig selv den tjeneste selv, at afprøve og
derved finde lige nøjagtigt det du foretrækker.

Meningen med at oprette en tråd som denne, er vel også bare at få inspiration til hvad der kunne være interessant at undersøge nærmere. Og da du har helt
ret i, at ingen af os har hørt alt hvad der er på markedet, skyder vi jo hver især ind med hvad vi har gode erfaringer med. Ganske uden at vide om
trådstarter vil have samme oplevelse, da personlige præferencer, tilkoblet udstyr og mange andre faktorer som bekendt spiller ind når vi hver især skal
beslutte hvad VI vil have.

Det er jo charmen ved denne interesse -ellers kunne vi jo nøjes med et enkelt mærke som vi alle købte

De fleste af os er vel helt enige i, aldrig at anbefale et køb uden først at have lyttet. Da Rega har været nævnt som en mulighed hele vejen igennem, er det
da et glimrende forslag at få lyttet på den. Men hvis man skal have ro i sjælen og vide at man har købt det bedst mulige indefor budgettet, er det da vigtigt
også lytte på andet inden den endelige beslutning. Og derfor kan vores velmente gætterier godt give mening   
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jep og derfor er det jo netop, at jeg skriver, at han bør lytte på alle de velmenende forslag

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Chromosome

Der er jo også sådan én her.  Shanling MC50   

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Den var lige over grænsen allano

Jeg LYTTER med på hee tråden.. Som tankerne er lige pt. Er jeg primært i Rega/Naim. Meget grundet det er mere veletableret, samt BRUGT-priserne,
som matcher mine intentioner om hvor meget jeg bør smide for en cd-afspiller.

Tror ikke det jeg tør det Jungson, men jeg synes det er flot. Tænker vi vestlændinge bare ikke helt har forstået idéen med bling bling, som de gør i
kina-land.

Siden i er så skarpe som i er, så er det nu officelt: jeg søger en Rega Apollo/saturn/apollo-R eller Naim et eller andet.!!, samt uden tøven noget Stello
cdt-100/cda 500 evt.. Jeg synes om designet, alle "lyder" til at være kvaltets maskiner og min intuition siger mig det er rigtigt at gøre.

Så fra nu af, så skal i ENDELIG bare smide de tilbud i ser, herind på tråden. Skulle der være en afvigelse fremfor de skrevne, så skidt!

Jeg er på ~4000kr.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

He he he......

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Garantere at der også er mulighed for den kan lave kaffe med en mod!!!!

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Garantere at der også er mulighed for den kan lave kaffe med en mod!!!!
Eller varme vafler.......

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes