| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er den nye model du har fået......men nok en M eller L model......vil gerne have fat i et sæt XL eller XXL 
Ja, kan godt huske han boede i Esbjerg......fin lille tur, og tillykke med dem 
Kommer snart over og lytter 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Jo, det er den nye model du har fået......men nok en M eller L model......vil gerne have fat i et sæt XL eller XXL 
Ja, kan godt huske han boede i Esbjerg......fin lille tur, og tillykke med dem 
Kommer snart over og lytter 
|
|
|
Ja, en fin lille tur. Vil du med ? 2,5 time i diesel skøjten
Så besøger vi Mads57 i Esbjerg
mvh. Claus __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan desværre ikke idag, boksetræningen kalder om 1,5 time
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Kan desværre ikke idag, boksetræningen kalder om 1,5 time  |
|
|
ok, good lession
and kick
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he takker.....og god tur mester
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standere til mine VA Haydn bliver først hentet Søndag. For meget arbejde og for lidt hifi
Nå har nu siddet og lyttet til mine nye enheder. Min oplevelse af disse som jo ikke er tilspillet er en dybere bas og mere varm, fyldigere mellemtone hvilket gør højttaleren anderledes, men ikke dårligere . Lidt interressant, men hvordan opfører enheder sig lydmæssigt som ikke er tilspillet? Nogen som kan sige mig dette ?.
Nu kendte jeg jo højttaleren før, men de opfører sig bestemt anderledes nu. Kan selvfølgelig være fordi de ikke er tilspillet eller så er enhederne simpelthen bare så meget nyere og mere effektive end de gamle. Den anderledes opbygning af enheden fra chassis, magnet, spider til tykkere gummiophæng er måske også årsagen . Accuton har dog udviklet lidt siden 2003 som de gamle enheder var fra. Hans fra Artsound mente desuden at det gamle kantophæng var i et skum agtigt materiale og det nye er i gummi, hvilket måske er rigtigt - Who knows
Kan sige at jeg har fået en næsten ny højttaler hvad angår de sprit nye enheder. En Marten Miles ll upgrade til MK III
De enheder oser bare af klasse i denne nye udgave. Det ser sgu især frækt ud med det indad bugede frontgitter
Nyt:
Det virker som om at belastbarheden er større på de nye enheder. Der er bare dynamik og de kaperer mere effekt end før. Forrygende ! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt mailen hvor de skriver ca 100 timer
Hello Claus,
There is no „Burn In“ by the factory. The units will need some playing time to come to a stable condition of all parts.
Some customers say it needs 100h, but one customer does develop new designs after 1000h of burn in. Don’t ask me who’s right.
Best regards,
Joachim Kopp
Thiel & Partner GmbH - Rommerskirchener Str. 21 - D-50259 Pulheim GF: Adrian Bankewitz - Kantstr. 1 - D-50259 Pulheim HRB Nr: 40573 - AG Köln - WEEE-Reg.Nr. DE 67363109
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en god aftale sat i stand idag
får Telefunken og Phillips nos rør på prøve indenfor få dage.
Tak til Jesper Olsen her fra forum __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
preben1234 skrev:
|
Hej.
Ser godt nok lækker ud den stello forstærker, går selv og overvejer den, du skulle vel ikke vide hvordan den lyder med et par dynaudio focus 140?
|
|
|
Hej Preben
Mener at Focus 140 skal have noget saft. Det kan Stello Ai500 med overbevisning. Den har særdeles gode strømreserver og dertil en meget musikalsk gengivelse. Finishen og fornemmelsen af kram er spitzenklasse. Vil skåne de kære hoveder herinde med flere billeder
Ring til vassago og få en på prøve og bliv overbevist |
|
|
Så den bestilt, stoler på dig  __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Music4life skrev:
preben1234 skrev:
|
Hej.
Ser godt nok lækker ud den stello forstærker, går selv og overvejer den, du skulle vel ikke vide hvordan den lyder med et par dynaudio focus 140?
|
|
|
Hej Preben
Mener at Focus 140 skal have noget saft. Det kan Stello Ai500 med overbevisning. Den har særdeles gode strømreserver og dertil en meget musikalsk gengivelse. Finishen og fornemmelsen af kram er spitzenklasse. Vil skåne de kære hoveder herinde med flere billeder
Ring til vassago og få en på prøve og bliv overbevist |
|
|
Så den bestilt, stoler på dig |
|
|
Har du købt uden at have hørt? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt modigt maa man sige! Jeg er selv paa vej for at hente min stello!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Lidt modigt maa man sige! Jeg er selv paa vej for at hente min stello!  |
|
|
Hvad, har du købt sådan en ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dan. Den skal erstatte min bladelius thor i mit B setup. Jeg synes stello macther mine vienna bedre end bladelius.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
preben1234 skrev:
Music4life skrev:
preben1234 skrev:
|
Hej.
|
|
|
Hej Preben
Ring til vassago og få en på prøve og bliv overbevist
|
|
|
|
|
Har du købt uden at have hørt?
|
|
|
Ja det er lidt dumt, men bor i kbh, så der er lidt langt for at høre dem først... så det er lidt af et sats.. __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
floe skrev:
preben1234 skrev:
Music4life skrev:
preben1234 skrev:
|
Hej.
|
|
|
Hej Preben
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja det er lidt dumt, men bor i kbh, så der er lidt langt for at høre dem først... så det er lidt af et sats.. |
|
|
modigt  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Ja dan. Den skal erstatte min bladelius thor i mit B setup. Jeg synes stello macther mine vienna bedre end bladelius.  |
|
|
Det kunne jeg næsten godt regne ud, claus har fortalt med stor begejstring i stemmen hvordan den fik skubbet liv i dine VA BCG og mit indtryk er ellers at han ikke er volsom begejstret for denne højtaler, men der er en match der åbenbart tiltaler ham. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
floe skrev:
preben1234 skrev:
Music4life skrev:
preben1234 skrev:
|
Hej.
|
|
|
Hej Preben
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja det er lidt dumt, men bor i kbh, så der er lidt langt for at høre dem først... så det er lidt af et sats.. |
|
|
Kunne du ikke låne en demo af René?! For mig at se virker det lidt hovedløst at købe en forstærker man reelt set ikke ved hvordan spiller  Synergien i komponenterne er endvidere ufattelig vigtig for den samlede lydsignatur, så jeg forstår ikke at man tør tage sådan et sats. Du har vel reelt set blot købt den fordi du synes den så fancy ud, hvis man må være lidt pågående.  Under alle omstændigheder håber jeg du bliver glad for den.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Standere til mine VA Haydn bliver først hentet Søndag. For meget arbejde og for lidt hifi
Nå har nu siddet og lyttet til mine nye enheder. Min oplevelse af disse som jo ikke er tilspillet er en dybere bas og mere varm, fyldigere mellemtone hvilket gør højttaleren anderledes, men ikke dårligere . Lidt interressant, men hvordan opfører enheder sig lydmæssigt som ikke er tilspillet? Nogen som kan sige mig dette ?.
Nu kendte jeg jo højttaleren før, men de opfører sig bestemt anderledes nu. Kan selvfølgelig være fordi de ikke er tilspillet eller så er enhederne simpelthen bare så meget nyere og mere effektive end de gamle. Den anderledes opbygning af enheden fra chassis, magnet, spider til tykkere gummiophæng er måske også årsagen . Accuton har dog udviklet lidt siden 2003 som de gamle enheder var fra. Hans fra Artsound mente desuden at det gamle kantophæng var i et skum agtigt materiale og det nye er i gummi, hvilket måske er rigtigt - Who knows
Kan sige at jeg har fået en næsten ny højttaler hvad angår de sprit nye enheder. En Marten Miles ll upgrade til MK III
De enheder oser bare af klasse i denne nye udgave. Det ser sgu især frækt ud med det indad bugede frontgitter
Nyt:
Det virker som om at belastbarheden er større på de nye enheder. Der er bare dynamik og de kaperer mere effekt end før. Forrygende ! |
|
|
Hvis de nye enheder er mere effektive end de gamle, skal du vel også have nye delefiltre? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |