| Forfatter |
|
damo Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt for små rum på 1. sal
Messens bedste var helt klart Audio Art:
ProAc Response D15 spiller simpelthen fantastisk ( hørte noget Nils Lofsgren på dem )
skal vist have sådan et par hjem på et tidspunkt(eller D25 )
og så selvfølgelig HTP:
et ord WOW  
Resten var ikke noget at skrive hjem om 
/Damo
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Raskolnikov skrev:
|
Det tact som i hørte var det på den nye effektblok til 1500;kr? Eller var det det meget dyrerer udstyr?
|
|
|
Det var på to af de nye til 1495, en til sub'erne og en til hovedhøjttalerne.
|
|
|
ja bare det var sandt men det var 15K
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg var der jo også.
Hmm, først og fremmest må jeg sige at messen generelt var meget skuffende, specielt når man tænker på den sidste år, her mangelde mange mærker i år syntes jeg.
Jeg vil ikke komme med lang gennemgang af min dag på messen som foregik sammen med min far og to kammerater. Vi stater hvert år hjemme hos mig med en times musik, så er referencelyden ligesom lagt.
Der ver mere skuffende end der var godt syntes jeg, så det dårlige gider jeg ikke bruge min tid på, det skulle da lige være Eben/Cyrus/Nordost standen som jeg syntes skal have prisen for den dårligste lyd , her var mere BÅÅÅT end musik.
Bedste lyd var klart hos Audio Art, det faldt klart i min smag hivlke jo nok ikke er så underligt da jeg selv har en del ustryr af disse fabrikanter , men bare de dog ville spille noget ordentlig musik end det korkammer gylle .Det irritere mig også at Onkel Tom altid står og prøver at sælge et eller andet underligt tveak, i år var der blevet sat nogle underlige klodser på højtalerne som skulle dæmpe resonaser.Helt ærligt, en god højtlaer bør ikke have resonanser.
Næstbedste lyd var oppe ovenpå, en stand jeg ikke husker helt udstyret på, men en eller anden kinesisk cd rørspille og så ML højtalere. Sikken dynamik , kun synd at bassen ikke hang sammen med resten af lydbillede, måske ML skulle overveje at fjerne den basenhed og så lade folk selv købe en god SUB og sætte på, det fungere i hveert fald ikke optimalt med den indbyggede basenhed i dem, men ellers god lyd.
Resten ikke hver at skrive om, så det lader jeg vær´med.
Fik også lige hilst kort på Hifi4all standen og sat nogle ansigter på....sjovt, folk ser aldrig ud som man forestiller sig.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hørt TacT demonstrationen 5 gange fra forskellige pladser i rummet, fatter jeg ikke de folk, som i en anden tråd herinde påstår, at det ikke kan spille (med lidt andre ord). Det løfter i et hug lydegengivelsen op i et niveau, så andre tweaks/opgraderinger minder om flueknepperi - bedst af alt er det musikalsk, så det vil noget, hvad man kunne høre på Kim Larsens gamle Værsgo' fra 1972. Er der mon én og anden musikguru, som ser sin position som "manden med de magiske fingre, som kan få andres anlæg til at spille meget bedre" truet af et stykke elektronik, som klarer processen stort set automatisk? 
Jeg mener selvfølgelig ikke Bilka-anlægget med familie.
[/QUOTE]
ja lige da de spillede kim larsen var det godt, men jeg fik bare det indtryk at b&w 703 var mere mig, det kan godt være at det var fordi at jeg hørte dem først.
men lige for at få det på det helt rene så var der i hifikluben rum,
B&W 703 til 10999kr
modsat var
dali helicon til 13999 + tact som jeg ikke kan huske hvad kostede, og som jeg forstod så var de sat til at spille sammen. tact var de store bashøjtallerer som der var 2 af en i hvert hjørne.
til B&W 703 mener jeg ikke at der var bas højtallere.?
håber at der er en der lige ved det helt sikker hvad der var og hvad der spillede. __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo skrevet mange lange taler om lytterummene, manglende udstillere etc. Hvis der ikke fremover kan arrangeres udstilling i andre lokaler, kunne en løsning måske være en form for "tour de copenhagen" til de enkelte udstilleres egne lokaler - måske faste buslinier (lejede busser??) eller hvad ved jeg.
Som det var i år, syntes jeg det ikke ligefrem det var en win-win situation: dårlig lyd = dårligt visitkort for udstillerne = ikke salgsfremmende = skuffende for kunderne... Så en eller anden form for nytænkning synes jeg, der må til...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, der var en smule nytænkning da redaktøren og jeg fik Peak Consult til at spille Dream Theater - se, det var sjovt, og interessen for pladen bagefter var faktisk overvældende!  Rart at se at ganske anderledes plader fik en chance  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en decideret High End tour de chambre ville være rigtig fedt!!! Måske i Hifi4all regi -> mere eksklusivt -> færre mennesker og bedre lyd -> større udbytte. Men det må ikke blive elitær Gryphoon stemning...
Men det ville jo også være dyrere.
Det fedeste ville være at have alle de store dyre setups stillet op ved siden af hinanden i et godt stort rum, og så lytte til dem på skift, med tilhørende forklaringer fra folkene bag produkterne. Så kunne man rigtig stille spørgsmål og høre forskel... __________________
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen andre end mig der kunne li Merlin højtalerne.
R.P. må i øvrigt give dig ret vedr. Gryphon højttalerne ... de lyder godt ... men 130.000 for en så "lille" højttaler ... det er godt nok meget.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
|
Som det var i år, syntes jeg det ikke ligefrem det var en win-win situation: dårlig lyd = dårligt visitkort for udstillerne = ikke salgsfremmende = skuffende for kunderne... Så en eller anden form for nytænkning synes jeg, der må til...
|
|
|
Man kan jo også undre sig lidt over hvordan professionelle i branchen kan forvente at opnå et godt resultat i et stort set nøgent beton rum, uden nogen form for akustisk behandling? Vi havde medbragt rigeligt Echo Busters dæmpe/sprednings paneler plus et par basfælder, hvilket fik godt styr på rummet. Så det er faktisk muligt.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studiosound,
Ja ... rummet er en dårlig udskyldning for mange. Klart nok at man må spille efter forholdene. Jeg bemærkede også at lydniveauet hos jer var noget lavere end flere andre steder. Så hjælper det også på det.
Jeg synes faktisk kun at der var rigtigt god lyd i 2 af de små rum ... hos jer og så hos Peak Consult, som også havde gjort en hæderlig indsats. Smag og behag er jo forskelligt, men der blev spillet så man ydede konstruktionerne retfærdighed!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
donkeyshark skrev:
Raskolnikov skrev:
|
Det tact som i hørte var det på den nye effektblok til 1500;kr? Eller var det det meget dyrerer udstyr?
|
|
|
Det var på to af de nye til 1495, en til sub'erne og en til hovedhøjttalerne.
|
|
|
Undskyld, ja der smuttede et nital i farten - det var lidt sent. Har rettet det i mellemtiden, men du nåede altså lige ind først. 1495 havde vist vendt markedet på hovedet på en enkelt dag. Men stadigvæk, sikken en lyd!
ja bare det var sandt men det var 15K |
|
|
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT,
Dog vil jeg tilføje at de små rum helt klart var for små, skal vi med til næste år, skal der være mere plads. Vi ville gerne have præsenteret de nye Meadowlark Nighthawk også, men måtte lade disse stå i varevognen, for ikke at det hele blev for presset. Gulvet var desuden håbløst ustabilt, tilsyneladende et tyndt trægulv, lagt ovenpå et tæppe. Jeg havde mest lyst til at trykke højttaler spikes'ne igennem
Karsten
|
| Til top |
|
| |
hovi Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forventninger til messen blev stort set opfyldt. Jeg har været på de 2 foregående og vidste derfor, at betingelserne ikke ville være optimale. Alligevel fik jeg rigtig meget ud af besøget, og håber man vil fortsætte med at arrangere messer fremover.
Efter min opfattelse leverede Holfi den mest informative demonstration. Jeg undrer mig over, at det alene var her man kunne opleve dvd-audio og sacd, når disse formater har været fremme i snart 5 år. Indtil nu har jeg været stereofanatiker, da jeg ikke tidligere har hørt overbevisende musikgengivelse i surround. Efter Holfi´s demonstration er jeg blevet overbevist om, at fremtiden ligger i 5.1 dvd-audio og sacd.
Også Thomas Sillesens demonstration var interessant og tankevækkende. Jeg er dog stadig lidt i tvivl om, hvorvidt et godt anlæg skal gengive en dårlig inspilning så den lyder som sådan eller om anlægget skal få den til at lyde bedre( læs: mere musikalsk). Det sidste er selvfølgelig umiddelbart at foretrække, men indebærer det ikke en eller anden form for farvning, som i andre sammenhænge kan være uheldig? Rent teknisk ved jeg ikke hvordan det gøres, men Densen anlægget var overbevisende.
Synd at Peter AR ikke kunne få sin sub til at arbejde ordentligt i det lille rum. Der er for mig ingen tvivl om at der er potentiale i hans nye båndhøjtalere og trekanter. Ren, klar lyd med høj opløsning, men det er som om der mangler lidt nerve i musikken.
Nerve var der til gengæld i musikken hos StudioSound, hvor lyden blev formidlet af et par fede rørslæder og et par Merlin højtalere. Godt anbragt i det lille rums eneste stol var det som at sidde midt i jazzorkestret. Indtil jeg fik kikket ordentligt efter troede jeg at afspilleren var en vinylfræser. Messens ubetinget bedste lyd. Gid man havde råd til sådan et anlæg og en kone der ville have det stående i stuen.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovi,
Jeg er ked af at jeg ikke deler din optimisme med hensyn til Peter-AR. Det bånd kan i den udformning ikke deles så lavt som 225hz. Det er mit bud! UD over det skal man have 2 basmoduler (stereo) (ikke een sub), hvis der bare skal være en lille chance for at få det til at spille musik.
Har for 10-15 år siden arbejdet med båndkonstruktioner kombineret med dynamiske basser, og enten kan man dele højt .... og så forsøge at lave en hurtig dynamisk bas til båndet. Eller også skal man ud i en to-vejs båndkonstruktion til diskant og mellemtone. Og så kan man smide en sub på den konstruktion.
Båndet i sig selv kunne man dårligt bedømme ... men ville tro at man skal dele mindst 100-200hz højere for at få det til at spille sammen. Men ok det er rent gæt.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik da købt mig en Densen DeMagic - vodoo eller ej så syntes jeg den gør lyden klarere når den er færdig med det space halløj.
En anden ting - kostede det Meridian setup virkelig 500k ??? 
Så hellere investere i en Audi A4 3.0 og lytte til dens anlæg - det kan da kun være bedre Ihvertfald lyder de 6 propper skønt....
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Ak Ak bruger de nu rummet Igen Igen som undskyldning, det er da for lavt, kan et anlæg ikke spille i alle rum er det ikke et godt anlæg. 
Jeg var forsatan blevet syg og lå med feber kunne derfor ikke komme med vennerne over til København. 
|
|
|
Jamen Jonas?!? Har du allerede glemt Linn og udstillingen i Århus for et par uger siden. Det var jo helt galt med rummet, eller hvad? Hvis du mener det du skriver konkluderer du jo at Linn ikke er godt?!?
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wiii Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hyggede mig gevaldigt på udstillingen.
Som tidligere nævnt var Holfi blandt de mest overbevisende. Sjældent har jeg hørt så stor forbedring med ny teknologi (DVD audio).
Også sjovt at møde administrator Kenneth in person - flink fyr 
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at tilføje jeg ikke havde været på Hotel Scandic ved Planetariet før i fredags.
Vi fik oplyst rummet var 15,9 m2.
Efter en uges tænkepause og en svær beslutning sagde jeg ok.
Det viste sig dog, at man skulle trække et 3 m2 baderum og en 1,5 m2 gang fra denne størrelse!
Så vi fik et rum på omkring 11m2.
Det kan man altså ikke bruge til en højttaler der kræver min. 22m2 (endda meget i underkanten).
Derfor så I f.eks. heller ikke Gryphon demonstrerer deres monitor højttaler (et klogt valg).
Så alt i alt en skuffende udstilling for os der blev snydt af rum-forhold. Håber arrangørerne vil tage sig en hel del sammen til næste udstilling.
Vedr. båndene, så kan de deles ved 225 hz i dipole konfiguration og ved 600hz i mono-pole, men som nok nogle bemærkede, så havde jeg lukket det meste af bagsiden på grund af det lille børneværlse.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
For lige at tilføje jeg ikke havde været på Hotel Scandic ved Planetariet før i fredags.
Vi fik oplyst rummet var 15,9 m2.
Efter en uges tænkepause og en svær beslutning sagde jeg ok.
Det viste sig dog, at man skulle trække et 3 m2 baderum og en 1,5 m2 gang fra denne størrelse!
Så vi fik et rum på omkring 11m2.
Det kan man altså ikke bruge til en højttaler der kræver min. 22m2 (endda meget i underkanten).
Derfor så I f.eks. heller ikke Gryphon demonstrerer deres monitor højttaler (et klogt valg).
Så alt i alt en skuffende udstilling for os der blev snydt af rum-forhold. Håber arrangørerne vil tage sig en hel del sammen til næste udstilling.
Vedr. båndene, så kan de deles ved 225 hz i dipole konfiguration og ved 600hz i mono-pole, men som nok nogle bemærkede, så havde jeg lukket det meste af bagsiden på grund af det lille børneværlse. |
|
|
I gjorde da trods alt noget for at dæmpe bassen. Den medbragte rockwool var nok ikke det bedste, men viste da en vilje til at gøre det bedre. Det var der andre udstillere der kunne lære af...
|
| Til top |
|
| |