| Forfatter |
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Judas Priest : Beyond the realms of death 
Myrepatter langt ned af ryggen .......
mvh
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg smider lige en der vist ikke rigtig er at finde på hverken top 5 eller 10 lister.
Ash - Shining Light.
Er godt rock nummer, men en solo der passer godt ind. Den har et rigtig godt drive og får nummeret videre og er ikke bare lir - det kan jeg godt lide. Desværre er noget af soloen skåret fra i videoen til nummeret, så man skal have fat i album versionen for det fulde udbytte .
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd » Signs Of Life «
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd - Comfortable Numb
Eagles - Hotel California (ikke mindst den udgave Joe Walsh fyrede af på NRGi Park for ét par weekender siden... )
Van Halen - Erruption
__________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| ikke for at kritisere de der enkle følsomme soloer ,jeg elsker selv at spille den slags ,fordi det er ligesom at tale med guitaren og forklare en masse dybe ting med den ,det er svært at forklare ,og det er en ret følelsesladet ting at lave |
|
|
Uden at jeg kan spille en tone på guitar, så vil jeg påstå at det netop er lige så svært at få den rette feeling ud gennem et relativt simpelt nummer, som at lire noget teknisk svært af. Jeg er personligt mere imponeret af det første, jeg har tit stået til en koncert (og nu vil jeg ikke nævne navne for så bliver fans'ne altid sure) og følt at jeg er blevet præsenteret for noget teknisk meget vanskeligt, men som bare ikke sage mig et hak. Kunsten er naturligvis i en eller anden udstrækning at kombinere det, men jeg synes at evnen til netop at holde det simpelt og alligevel sige en hel masse, er dét der er det svære, i hvert fald sjældne. Det tekniske kan man øve sig til, det følelsesmæssige kommer ikke af at øve akkorder i det uendelige. Men hvis ikke teknikken ligger så meget på rygraden at man skal stå og fokusere på at ramme de rigtige akkorder, så bremser det for det følelsesladede. Derfor vil jeg påstå at du kan levere det tekniske godt uden at have det følelsesladede med, men du kan ikke levere det følelsesladede godt uden at have det tekniske med.
Jeg tror jeg er i Comfortably Numb lejren. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
frede4500 skrev:
| ikke for at kritisere de der enkle følsomme soloer ,jeg elsker selv at spille den slags ,fordi det er ligesom at tale med guitaren og forklare en masse dybe ting med den ,det er svært at forklare ,og det er en ret følelsesladet ting at lave |
|
|
Uden at jeg kan spille en tone på guitar, så vil jeg påstå at det netop er lige så svært at få den rette feeling ud gennem et relativt simpelt nummer, som at lire noget teknisk svært af. Jeg er personligt mere imponeret af det første, jeg har tit stået til en koncert (og nu vil jeg ikke nævne navne for så bliver fans'ne altid sure) og følt at jeg er blevet præsenteret for noget teknisk meget vanskeligt, men som bare ikke sage mig et hak. Kunsten er naturligvis i en eller anden udstrækning at kombinere det, men jeg synes at evnen til netop at holde det simpelt og alligevel sige en hel masse, er dét der er det svære, i hvert fald sjældne. Det tekniske kan man øve sig til, det følelsesmæssige kommer ikke af at øve akkorder i det uendelige. Men hvis ikke teknikken ligger så meget på rygraden at man skal stå og fokusere på at ramme de rigtige akkorder, så bremser det for det følelsesladede. Derfor vil jeg påstå at du kan levere det tekniske godt uden at have det følelsesladede med, men du kan ikke levere det følelsesladede godt uden at have det tekniske med.
Jeg tror jeg er i Comfortably Numb lejren.
|
|
|
mange meget teknisk svære ting bliver spillet med dyb indlevelse og følelse akurat ,som gilmour på comfortably numb der forøvrigt også er en af mine ynglinge ,det kræver meget meget meget øvelse op til 8 timer hver dag hele året rundt ,så der er ikke tid til misbrug og den slags pjat ,det er en kunst at spille det meget teknisk sværre på en svedig måde ,det kræver overskud ,og at alle soloer lkan spilles både forfra og bagfra i søvne ,når man kan det så lægger man det personlige ind i det ,iron maiden er pænt svedige og varierer deres ting meget ,og laver improvisationer ,selvom de er oppe i årene og ikke så hurtige på fingrene mere ,der er også mange hvor hjernen bare kører matematisk efter nogle faste forudbestemte skalaer ,meget kedeligt at høre på
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
frede4500 skrev:
| ikke for at kritisere de der enkle f�lsomme soloer ,jeg elsker selv at spille den slags ,fordi det er ligesom at tale med guitaren og forklare en masse dybe ting med den ,det er sv�rt at forklare ,og det er en ret f�lelsesladet ting at lave |
|
|
Uden at jeg kan spille en tone p� guitar, s� vil jeg p�st� at det netop er lige s� sv�rt at f� den rette feeling ud gennem et relativt simpelt nummer, som at lire noget teknisk sv�rt af. Jeg er personligt mere imponeret af det f�rste, jeg har tit st�et til en koncert (og nu vil jeg ikke n�vne navne for s� bliver fans'ne altid sure) og f�lt at jeg er blevet pr�senteret for noget teknisk meget vanskeligt, men som bare ikke sage mig et hak. Kunsten er naturligvis i en eller anden udstr�kning at kombinere det, men jeg synes at evnen til netop at holde det simpelt og alligevel sige en hel masse, er d�t der er det sv�re, i hvert fald sj�ldne. Det tekniske kan man �ve sig til, det f�lelsesm�ssige kommer ikke af at �ve akkorder i det uendelige. Men hvis ikke teknikken ligger s� meget p� rygraden at man skal st� og fokusere p� at ramme de rigtige akkorder, s� bremser det for det f�lelsesladede. Derfor vil jeg p�st� at du kan levere det tekniske godt uden at have det f�lelsesladede med, men du kan ikke levere det f�lelsesladede godt uden at have det tekniske med.
Jeg tror jeg er i Comfortably Numb lejren. |
|
|
Enig! Og det behøver vel heller ikke at være teknisk svært, for at lyde godt?
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
AV Precision skrev:
frede4500 skrev:
| ikke for at kritisere de der enkle f�lsomme soloer ,jeg elsker selv at spille den slags ,fordi det er ligesom at tale med guitaren og forklare en masse dybe ting med den ,det er sv�rt at forklare ,og det er en ret f�lelsesladet ting at lave |
|
|
Uden at jeg kan spille en tone p� guitar, s� vil jeg p�st� at det netop er lige s� sv�rt at f� den rette feeling ud gennem et relativt simpelt nummer, som at lire noget teknisk sv�rt af. Jeg er personligt mere imponeret af det f�rste, jeg har tit st�et til en koncert (og nu vil jeg ikke n�vne navne for s� bliver fans'ne altid sure) og f�lt at jeg er blevet pr�senteret for noget teknisk meget vanskeligt, men som bare ikke sage mig et hak. Kunsten er naturligvis i en eller anden udstr�kning at kombinere det, men jeg synes at evnen til netop at holde det simpelt og alligevel sige en hel masse, er d�t der er det sv�re, i hvert fald sj�ldne. Det tekniske kan man �ve sig til, det f�lelsesm�ssige kommer ikke af at �ve akkorder i det uendelige. Men hvis ikke teknikken ligger s� meget p� rygraden at man skal st� og fokusere p� at ramme de rigtige akkorder, s� bremser det for det f�lelsesladede. Derfor vil jeg p�st� at du kan levere det tekniske godt uden at have det f�lelsesladede med, men du kan ikke levere det f�lelsesladede godt uden at have det tekniske med.
Jeg tror jeg er i Comfortably Numb lejren.
|
|
|
mange meget teknisk sv�re ting bliver spillet med dyb indlevelse og f�lelse akurat ,som gilmour p� comfortably numb der for�vrigt ogs� er en af mine ynglinge ,det kr�ver meget meget meget �velse op til 8 timer hver dag hele �ret rundt ,s� der er ikke tid til misbrug og den slags pjat ,det er en kunst at spille det meget teknisk sv�rre p� en svedig m�de ,det kr�ver overskud ,og at alle soloer lkan spilles b�de forfra og bagfra i s�vne ,n�r man kan det s� l�gger man det personlige ind i det ,iron maiden er p�nt svedige og varierer deres ting meget ,og laver improvisationer ,selvom de er oppe i �rene og ikke s� hurtige p� fingrene mere ,der er ogs� mange hvor hjernen bare k�rer matematisk efter nogle faste forudbestemte skalaer ,meget kedeligt at h�re p� |
|
|
Mange af de dygtigste guitarrister, er efter min mening dem der kan improvesere! Det viser at de har opfindsomhed, og ikke kun holder sig til det sikre...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her min farvorit, især den lange slutsolo har det hele. Hr. Mark Knopfler & Dire Straits http://www.youtube.com/watch?v=Re9qdd6GdTg
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
|
Judas Priest : Beyond the realms of death 
Myrepatter langt ned af ryggen .......
mvh
|
|
|
Helt sikkert et rigtig fedt nummer, så den hopper jeg med på  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt klart på mht feks Alvin Lee "Going Home" , Snowy White "Bird of Paradise" o.l . Men prøv lige ved lejlighed,at smutte ud i baghaven og hør Knud Møller´s solo (Johnny Madsen Band) i "One man Band" = særklasse !
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw
Normalt er jeg ikke den store fan af denne slags tråde..... for poppet til min smag.... men at tage en legendes nummer og forbedre det...hmmm hvor mange kan det?
Den findes garanteret i bedre versioner. Pt strejker mit lydkort 
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 til Sultans of Swing, især i den lange live-udgav fra albummet "Alchemy Live"
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom jeg er kæmpe Pink Floyd fan, og nyder at høre Gilmours Strat' spille Comfortably numb, så syntes jeg i har glemt http://www.youtube.com/watch?v=nYEmQN0IJyc&feature=relat ed
Et nummer som jeg blev anbefalet pgra trommeslageren, men resten af drengene er sku i en klasse for sig selv.... mine damer og herrer ! RUSH  __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|