Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SONY CDPXA50ES LC CLOCK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

CXLM skrev:

Jeg har pillet lidt ved min xa50´er, LClock med egen strømforsyning, ic401/501 skiftet til AD8065, mutetransistor Q405/505 fjernet. Desuden har jeg fjernet den variable udgang ved at trække stik ud, derved fjerner du næsten en meter skærmkabel (kapacitiv belastning samt støjopsamling) samt et potmeter der sidder parallelt med udgangen. Det er efter min mening en meget stor forbedring der er opnået på stort set alle områder, men om det er penge, besværd og risiko værd må du selv afgøre, jeg ville gøre det igen.

VH

Ja der sidder sikkert nogle HiFi mæssigt trælse ting i signalvejen fordi apperatet skal opføre sig "pænt og brugervenlig"Har selv fjernet et relæ i signalvejen på min cd maskine,og ligeledes muting funktionen som overfor nævnt.Den variable udgang ja hvem bruger den måske på de ret dyre maskiner kan det forsvares at bruge dem.AD8065-66 er hurtige det ændrer også lyden på nogle punkter har selv brugt dem men ikke alle vil kunne lide dem.Hvis man piller skal man jo nok tænke på gensalg nogle er overfølsomme over for ændret udstyr,som om standard er så ophidsende,i den dyre ende kan jeg forstå det for her bør prisen ikke spille en så stor rolle for konstruktionen.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

CXLM skrev:

Jeg har pillet lidt ved min xa50´er, LClock med egen strømforsyning, ic401/501 skiftet til AD8065, mutetransistor Q405/505 fjernet. Desuden har jeg fjernet den variable udgang ved at trække stik ud, derved fjerner du næsten en meter skærmkabel (kapacitiv belastning samt støjopsamling) samt et potmeter der sidder parallelt med udgangen. Det er efter min mening en meget stor forbedring der er opnået på stort set alle områder, men om det er penge, besværd og risiko værd må du selv afgøre, jeg ville gøre det igen.

VH

Var det ikke nemmere at købe en cd afspiller du ville kunne lide lyden på i stedet for at masekrere den stakkels maskine til ukendelighed.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
CXLM skrev:

VH

Ja der sidder sikkert nogle HiFi mæssigt trælse ting i signalvejen fordi apperatet skal opføre sig "pænt og brugervenlig"Har selv fjernet et relæ i signalvejen på min cd maskine,og ligeledes muting funktionen som overfor nævnt.Den variable udgang ja hvem bruger den måske på de ret dyre maskiner kan det forsvares at bruge dem.AD8065-66 er hurtige det ændrer også lyden på nogle punkter har selv brugt dem men ikke alle vil kunne lide dem.Hvis man piller skal man jo nok tænke på gensalg nogle er overfølsomme over for ændret udstyr,som om standard er så ophidsende,i den dyre ende kan jeg forstå det for her bør prisen ikke spille en så stor rolle for konstruktionen.

Jeg ville heller ikke købe noget modificeret halløj som en alm privatperson havde pillet ved, du har jo bare skiftet en masse ud i din maskine efter dine øre, så den maskine du sælger har jo intet at gøre med den maskine du skilter med at have til salg.

Det eneste modficeret produkt jeg kunne finde på at købe hvis talen skulle gå på en sony maskine, det ville være en swoboda modificeret.

Det virker til at være lavet af kompetente folk der har ramt noget som alle kan høre en forbedring af åbenbart og også er i høj kurs på brugtmarkedet.  

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
CXLM skrev:

VH

Var det ikke nemmere at købe en cd afspiller du ville kunne lide lyden på i stedet for at masekrere den stakkels maskine til ukendelighed.

I en del apperater sidder der eks.NE5532-34 og det gør der vel af vanetænkning og prismæssige årsager.Som en jeg sankkede med sagde så bruger man nogle gange de samme løsninger igen og igen fordi sådan har man altid gjort,det KAN spærre for nye tiltag.Håber ikke at det forholder sig sådan i den bedre ende af markedet.Hørte også en der engang sagde (han har været hos B&O) at det hører kunden ikke alligevel var nogle gange holdningen der.Måske har de ret mht. B&O design og andre ting er nok vigtigst her.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
JRGW skrev:
CXLM skrev:

VH

Jeg ville heller ikke købe noget modificeret halløj som en alm privatperson havde pillet ved, du har jo bare skiftet en masse ud i din maskine efter dine øre, så den maskine du sælger har jo intet at gøre med den maskine du skilter med at have til salg.

Det eneste modficeret produkt jeg kunne finde på at købe hvis talen skulle gå på en sony maskine, det ville være en swoboda modificeret.

Det virker til at være lavet af kompetente folk der har ramt noget som alle kan høre en forbedring af åbenbart og også er i høj kurs på brugtmarkedet.  

Ok jeg kan godt se at det kan være problematisk nogle gange,i øvrigt ville jeg heller ikke skjule det at der var foretaget ændringer ved evt. salg og gerne opfordre folk til at lytte på tingene inden køb ærlighed varer længst.I princippet køber jeg ikke ting for at sælge dem igen og en forholdsvis ældre cd maskine til ikke så mange penge hvad betyder det.Når man ikke har en masse penge til rådighed så KAN det være en mulighed for at komme vidre.Vil personlig påstå at der skulle en ikke ubetydelig merindvestering til for at jeg kunne komme vidre uden at pille i apperaterne.Det kan være spændende og lærerigt.Der er en risiko ved det det kan gå galt.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Med LC Audio er det ikke et spørgsmål om om det bliver bedre, men mere om hvor anderledes det bliver. Jeg har ikke hørt en afspiller med LClock i som har spillet bedre end samme umodificerede udgave, og jeg vil derfor ikke anbefale det. Samtidig skal du også have gensalgsværdien i baghovedet, for modificerede apparater er tungere at komme af med end den originale vare!
Havde ellers en meget overbevisende oplevelse da vi var nogle gutter samlet hjemme hos mig. Det var Lars, som var på besøg med bl.a nogle billige Pioneer CD maskiner. 1 umodificeret og 1 med LClock XO3. Der var himmelvid forskel - umiddelbart ville jeg sige at XO3 var mere varm, men det var den negative/skarpe fokus på mellemtone og top der var fjernet. Men smag og behag. Der ville sikkert være andre der foretrak den umodificerede (moderen contra datteren) - meget overbevisende var det dog på mig...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ronin skrev:
Med LC Audio er det ikke et spørgsmål om om det bliver bedre, men mere om hvor anderledes det bliver. Jeg har ikke hørt en afspiller med LClock i som har spillet bedre end samme umodificerede udgave, og jeg vil derfor ikke anbefale det. Samtidig skal du også have gensalgsværdien i baghovedet, for modificerede apparater er tungere at komme af med end den originale vare!
Havde ellers en meget overbevisende oplevelse da vi var nogle gutter samlet hjemme hos mig. Det var Lars, som var på besøg med bl.a nogle billige Pioneer CD maskiner. 1 umodificeret og 1 med LClock XO3. Der var himmelvid forskel - umiddelbart ville jeg sige at XO3 var mere varm, men det var den negative/skarpe fokus på mellemtone og top der var fjernet. Men smag og behag. Der ville sikkert være andre der foretrak den umodificerede (moderen contra datteren) - meget overbevisende var det dog på mig...

Det er slet ikke usandsynligt at der er noget at hente på de billigere maskiner, men jeg kunne aldrig drømme om at proppe skidtet i en dyr high-end maskine. Hvis ikke den falder i smagsløgene så hellere sælge skidtet mens den er noget værd og købe noget andet der klarer opgaven jvf. kravene!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

ppp_dk skrev:
Ronin skrev:

Det er slet ikke usandsynligt at der er noget at hente på de billigere maskiner, men jeg kunne aldrig drømme om at proppe skidtet i en dyr high-end maskine. Hvis ikke den falder i smagsløgene så hellere sælge skidtet mens den er noget værd og købe noget andet der klarer opgaven jvf. kravene!

Har ellers lige hørt en Sony 779 spille himmelsk med xo3 og zapfilter II, samt min AN M1.75, som han nok køber ...

Overvejer ellers at sætte den xo3 i din "gamle" lux - hvad siger du til det mester?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Det er altid smag og behag

Om du vil smide en LClock i Lux´en er skam din egen sag - det er bare synd og skam på så fin og sjælden en maskine som den, som i forvejen har en ret god clock monteret. Så hellere sælge den og finde noget mere mainstream at pille ved.

Det er ikke alt der behøver at blive pillet ved!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er altid smag og behag

Om du vil smide en LClock i Lux´en er skam din egen sag - det er bare synd og skam på så fin og sjælden en maskine som den, som i forvejen har en ret god clock monteret. Så hellere sælge den og finde noget mere mainstream at pille ved.

Det er ikke alt der behøver at blive pillet ved!  Det ender jo nok med at jeg lader være - som sidst med 707ES ...

CXLM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
CXLM skrev:

VH

Jammen jeg kunne godt lide lyden før modifikationen! Ku ikke falde mig ind at modificere en maskine jeg ikke kan li lyden på.  Kalder du min modificeren for en masakre?
Til top Vis CXLM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CXLM

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

CXLM skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
CXLM skrev:

VH

Jammen jeg kunne godt lide lyden før modifikationen! Ku ikke falde mig ind at modificere en maskine jeg ikke kan li lyden på.  Kalder du min modificeren for en masakre?

Jaa, en masakre med et glimt i øjet og det gør jeg fordi det jo ikke mere har ret meget at gøre med en xa50ES .Personligt kan jeg heller ikke lide lyden af lclock, har prøvet den i min forhenværende gamle denon dcd s1 og i starten var jeg vældig begejsret, men senere med udvalgt musik fandt jeg ud hvor umusikalsk den egentlig var blevet. 

Men det er nok bare mine gamle hifi øre der har spillet mig et pus.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle !

Har en XA50es modificeret med Zapfilter mkII og XO3 clock fra LC !

Forskellen på en std XA50es og en modificeret XA50es er efter min mening og hørelse ganske stor. Sony`en spiller skam fint uden men den er klart en klasse bedre efter at disse modificationer er foretaget. Har forøvrigt haft samme oplevelse med Sony 303es, XA30es og Pioneer PDS06.

Min oplevelse af forskellen er mere bund,mere dynamik,mere kontrol,luftigere og mindre agressiv top !

Har fornyligt ændret opsætningen af zapfilteret i henhold til LC`s bypass opsætning , hvor man tager signalet til zapfilteret før Sony`s pulse convertere ! Jeg syntes faktisk lyden blev lidt mere detaljeret og en anelse mere stram ! Fordelen ved at anvende denne opsætning og jo også samtidigt at man kan geninstallere den originale analog  del og anvende den samtidigt med den modificerede og derved teste forskellen.

Jeg har dog endnu ikke fået implementeret de gl dele i Sony`en endnu,så jeg kan teste forskellen mellem Sony og Zapfilter analog delen. Men det er blot et spørgsmål om tid !

MVH Allan Goth

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej Allan !

Velkommen til, den Pioneer PDS 06 jeg købte af dig køre i nu uden problemer den har sap1 og xo2 jeg vil bare sige at på bilige mellem klasse maskiner er der meget at hænte med produgter fra LC de dyre maskiner springer også over vor de kan det hel drejer sig om at tjæne penge.

http://www.hdcd.com/players/cdplayers.asp

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så fik jeg implementeret de gl dele i min XA50ES og kan nu sammen ligne den orginale analog del med zapfilter udgangen ! INGEN TVIVL der er stor forskel hvis man f.eks lytter på slagtøj så er lyden fra zapfilter mkII markant bedre ! Bækkener lyder som var de lavet af metal og udklingningen er tydeligere. Der også også mere ro i lydbilledet , man hører detaljer klart bedre definerede. Jeg har sammen lignet signalet ubalanceret fra zapfilteret , da lyd niveauet hermed er ens!

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu også godt lide lyden i zap filtret ud fra en enkelt afprøvning. Bedre end opamp - hvad man så ellers vil ligge i det

Angående clocken, så har lc vist diagrammerne helt tilbage til version 1. Hatten af for det. Omvendt må man sige at der er nul og niks dokumentation for, om clocken rent faktisk fungerer hensigtsmæssigt. I de generelle vejledninger er der også implementeringer som efter min vurdering kunne give en ringere lyd end den der oprindeligt var i maskinen. Jeg har eks. svært ved at se hvad en clock uanset version skulle gøre af så meget gavn i eks. En pioneer pds 75/95, hvor signalet sættes ind på hcmos kredsen. Det kan endda meget let blive ringere end det originale.

Jeg har også lavet en clock. Jeg tror selvfølgeligt den er bedre end LC , dokumentationen er ihvertilfælde 100% i orden. Uanset om brugen af en spændingsreference som strømkilde ikke er specielt elegant.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Henning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

En lytteaften med LC's produkter deltager jeg gerne i !!

Jeg har selv millennium forstærkere som jeg synes er både musikalske, detaljerede og har masser af kræfter.

Derudover kunne jeg jo tage en samsung DVD med som er monteret med Zapfilter og OX-clock (den er til salg af andre grunde).

Hvor og hvornår ??

Til top Vis Henning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ronin skrev:

Din beskrivelse af lydforbedringen svarer til, at den modificerede har mindre jitter. Lyden bliver mere varm og behagelig.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes