| Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
LGrau skrev:
| Jeg har ikke læst High fidelity. Men jeg tror UPCI, JISCO producterne er udmærkede. Jeg ved ikke om man kan finde noget bedre til rimelige penge.
Der er vist også fuld returet i 14 dage hvis man køber ved Altmann(JISCO). |
|
|
Så vidt jeg kunne læse er det UPCI'en der laver jitter-reduktion, så det er vel den man skal have. JISCO'en vil så være prikken over i'et. Men det er jo ikke helt billige, vist noget med 500 Euro stykket. Kan sådan noget virkelig ikke laves billigere. L C Audio gør jo i clock'er o.l., men...
Altmann - hvad er det for noget? Har du en web-adresse?
|
|
|
Altamann er producenten www adresse er :
http://www.jitter.de/
Det kan sagtens laves meget billigere.
Der er mange løsninger på problemet. Så hvis du har mod på at lave lidt selv skulle der være gode alternativer.
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
| Altamann er producenten www adresse er :
http://www.jitter.de/
Det kan sagtens laves meget billigere.
Der er mange løsninger på problemet. Så hvis du har mod på at lave lidt selv skulle der være gode alternativer. |
|
|
Det er så her jeg kommer til kort Jeg er basalt set kun til plug'n'play når det drejer sig om elektronik.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Har ikke den store erfaring med jitter-reducerende foranstaltninger mellem drev og DAC. Men det lyder det til du har... fortæl fortæl!
|
|
|
Jeg har heller ikke den store erfaring rent praktisk desværre.
Men jeg er ikke meget for woodoo og andre uforklarlige fænomener til forbedring af lyden.
Min anbefaling er begrundet ved, at der ikke sker fejllæsninger af CD'er hvis de er i god stand. Uanset om det er et bilka afspiller eller high end drev.
Men lyden er forskellig, det er der ingen tvivl om. Så hvis bittene er korrekt på digitaludgangen, så er der kun få fejlkilder tilbage : Støj/mistilpasning eller jitter.
Støj/mistilpasning på digitalt signal giver jitter. Så en jitterfjerner hjælper faktisk både på støjproblemet og på jitteren på signalet.
Men træerne vokser ikke ud i himlen. For at kunne jitterreducere fiuldstændigt kræver det en uendelig stor buffer, eller en clock direkte på DAC. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kim Petersen skrev:
|
Hej alle
Jeg har anskaffet mig en DAC og pønser nu på at udskifte min udmærkede Marantz CD17MK2KI med et regulært løbeværk, både for at Marantz'en kan gøre tjeneste hos en anden (det er synd kun at bruge den som løbeværk), og for at få et bedre løbeværk.
Men der er jo også mellemvejen, nemlig en lidt ældre afspiller med et rigtig godt løbeværk. Det kunne f.eks. være Sony, det løbeværk der sidder i XA-serien skulle være temmelig godt. Her vil jeg sige drop det. De løbeværker fra XA serien lyder ikke godt, de laver perspektivet som op på en række, og det er noget trættende i længden.
Spørgsmålet er så om der er forskel på de enkelte modellers løbeværk? Modellerne jeg tænker på er XA5, XA7, XA20, XA30 og XA50. Er den billigste maskines løbeværk det samme som den dyreste? Nej de er ikke ens. XA20+30 er med magnetiske pladepucks. 5,7 og 50éren er ens.
Hvilke andre kunne komme på tale, også deciderede løbeværker? Prisrammen ligger på omkring 8.000 kr.
|
|
|
Her tror jeg fakitsk godt du kan få et problem, for drevet i din Marantz er altså ikke ligefrem dårligt samt at levetiden på laseren i den er lang. Teac drevene lyder da godt, men nogen af dem anvender en lasertype (KSS151A) og den har ikke ligefrem ryg for en lang levetid. Jeg tror ikke på at diverse Sony drev kan slå din Marantz og jeg kan da heller ikke se fidusen i at anvende en Sony cd maskine som drev fremfor din Marantz, de er jo alle integreret fine cd-afspillere, så hvis du vil skifte så køb et rigtig løst drev, men det koster altså gryn.
Jeg ville beholde Marantzsen og spare de penge. Hej Slips! KSS151A har kun i visse sammenhænge problemer. I rigtig mange maskiner kører den bare år ud og år ind. Det er altså lige så meget styringen der gør en forskel. Slid vil jo altid have noget at gøre med, hvor stor en spænding dioden skal hakke i stykker og hvilken impedans den ser ind i. Jeg kender adskillige eksempler på MEGET brugte CD spillere med KSS151A, som bare stadig kører og kører, tilmed er de blevet målt til at besidde 95% af effekten endnu. Så det er helt umuligt, at beskylde KSS151A for unoder. Den sidder i øvrigt i meget få maskiner. Der annvendes stort set altid billigere varianter.
Jamen så lader vi værd at beskylde den stakkels laserpikup for noget som helst, men det laver nu ikke helt om på at de Teac Drev der er så heldige at have denne lasertype i også har problemer.Men jeg har nu helelr aldtig forstået at en sony laser skulle kunne lave så meget bøvl, de plejer og vide hvad de laver, men det gør dem der bruger deres lasere så åbenbart ikke. Amatører. |
|
|
|
|
|
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale en Denon DCD3560 som drev ( og den spiller også ganske fremragende som "stabnd alone") har anskaffet en selv nu brugt for 1500 kr. ( den var i tip top stand ikke engang en ridse i kabinettet eller noget!!)
Bedre løbeværk skal man lede længe og dyrt!! efter!...
Og nogel lignende laves bare ikke mere til penge på den "rigtige" side af udbetalingen på et mindre paracelhus!!
Nogle af disse gamle maskiner kan have en lidt slidt laser! men udskiftning af en sådan koster under 1000 kr.
Jeg har nu fået min serviceret 100% hos hifi klubben ( der stadig har reserve dele til den!) den er blevet smurt, justeret har fået skiftet laser hovede, gummi remme i driv mekanismen til cd skuffen, motor til skuffe mekanismen, og fjerde i klampe bro.
Nu er den som NY!!!
Alt for 1800 kr. inc. forsendelse...
Nu skulle den holde i mange år!
Der har været noget snak om laser hovedets leve tid hos Denon maskiner mm. og at det burde afholde nogen fra at anskaffe disse!
Til det kan jeg kun sige at min bror har en der har kørt siden 93 uden de mindste problemer eller service..
Jeg selv har haft en DCD2560 der fungerede upåklageligt i 5 år og stadig på 13 år køre hose en kammerat.. ( og har aldrig blevet serviceret!!)
En anden jeg kender har en DCD3300 han anvender nu som løbeværk ( til det er den næsten lige så god som 3560!! kun næsten dog!!) og den køre på 15 år!! aldrig et eneste problem! den har været renset, justeret og smurt en del gange men ikke andet!!
De problemer der har været har alle efter hvad jeg har hørt været med DCDS10 og S1! altså nye modeller!
Disse har ikke nær den kompromisløse opbygning og konstruktion samt kompromisløse og giniale løbeværk som 3300 og især 3560 har!!..
Så jeg kan varmt anbefale en DCD3560!... de kan fås billigt og de kan hvis nødvendigt serviceres relativ billigt!..
Stort bedre løbeværk får du ikke til nogenlunde rimelige penge!..
Og står du eks. mellem to DAC. "gammel" solgt og ny på vej..?? så er DCD3560 stadig en glimrende maskine i sig selv! ( "stand alone") og ganske med lydmæssigt trods sin for en cd. høj alder!..
Giv den en "kærlig hånd" og tweak den lidt og den er helt med på beatet!! med 44/16 skiver som vi alle immervæk stadig har flest af!
Skulle du være mere i tvivl så spørg Kurt Kubik!! han kan også fortælle dig et og andet om denne gamle kæmpes fortrinligheder!..
Han fik overbevist mig og fik så utrolig ret!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Hej alle
Jeg har anskaffet mig en DAC og pønser nu på at udskifte min udmærkede Marantz CD17MK2KI med et regulært løbeværk, både for at Marantz'en kan gøre tjeneste hos en anden (det er synd kun at bruge den som løbeværk), og for at få et bedre løbeværk.
Men der er jo også mellemvejen, nemlig en lidt ældre afspiller med et rigtig godt løbeværk. Det kunne f.eks. være Sony, det løbeværk der sidder i XA-serien skulle være temmelig godt.
Spørgsmålet er så om der er forskel på de enkelte modellers løbeværk? Modellerne jeg tænker på er XA5, XA7, XA20, XA30 og XA50. Er den billigste maskines løbeværk det samme som den dyreste?
Hvilke andre kunne komme på tale, også deciderede løbeværker? Prisrammen ligger på omkring 8.000 kr.
|
|
|
der http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=345853 8560&category=14917
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han gider åbenbart kun sende indenfor Deutschland. Desuden kender jeg ikke til alt det der med betaling til udlandet, PayPal og hvad man nu ellers kan finde på 
Ellers et ganske interessant produkt, CEC var da også med i mine tanker.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Han gider åbenbart kun sende indenfor Deutschland. Desuden kender jeg ikke til alt det der med betaling til udlandet, PayPal og hvad man nu ellers kan finde på 
Ellers et ganske interessant produkt, CEC var da også med i mine tanker.
|
|
|
ja det er ikke lett når man skal op af stolen .
Man skriver bare til ham , du har bare at sende til dk , penge ja dem overføre du bare .
men men kan godt se det er alt for meget på en dag 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| ja det er ikke lett når man skal op af stolen .
Man skriver bare til ham , du har bare at sende til dk , penge ja dem overføre du bare .
men men kan godt se det er alt for meget på en dag  |
|
|
Ja, har nok at se til 
Jeg går da ud fra at når han skriver at han kun gider sende indenfor Tyskland, så mener han det. Men selvfølgelig, hvis der ikke er andre om buddet, så...
Og overføre til en tysk bankkonto får man jo bare banken til, så skal man bare kunne stole på modparten. Ham her ser dog ud til at være pålidelig, ud fra tidligere handler.
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tyskere sender tit hellere end gerne til dk også selv om der står
tyskland i annoncen. Skriv gerne på tysk.
Vigtigt: Spørg ham om han vil handle med dig inden du byder.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Tyskere sender tit hellere end gerne til dk også selv om der står tyskland i annoncen. Skriv gerne på tysk.
Vigtigt: Spørg ham om han vil handle med dig inden du byder.
|
|
|
Næ bare byd , så tag derfra .
kan huske jeg vandt en CD6 i us han ville heller ikke sende udenfor us , men jeg skrev bare til ham .
Hey You have to ship it to denmark that it .
Og ja han sendte den med glæde enda for kun 150$
så bare gå igang
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke blevet snydt fra Tyskland (endnu...). Jeg spørger bare om de vil sende til DK hvis jeg betaler fragten. Det er som regel OK. Pengene: bankoverførsel.
Og CEC drev anbefales på det varmeste. Har selv TL-2. Det er glimrende.
MVH
|
| Til top |
|
| |