| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
|
Endnu værre lød det dog i rummet med Linn's Akurate højttalere. Jeg tror bedst jeg kan beskrive lyden som "kabinetlyd". Det lød simpelthen som om selve højttalerkabineterne sagde mere end enhederne.
|
|
|
Heii stop dette hørte jeg også jeg sagde til mine venner at det lød til at en kassen spillede hele tiden inde i højtaleren men de sagde det var rummet der gjorde dette. KAN et rum tilføre kasselyd til en højtaler ? Jeg skal heldigvis lytte de højtalere mere intens og efter en sådanne en messe bliver man skisme 100gange mere glad for det man allerede har hjemme.
Noget kunne tyde på at når de små systemer får god kritik at det var dette niveau i musik som var maksimalt opnåeligt i disse rum og at større systemer ikke kunne komme til sin ret ? hvad siger i ?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
|
Er ligeledes netop hjemvendt. Må dog sige at de Linn Katan kun lød godt i de første 10-15 min. man lyttede.
Man kunne ikke undgå at blive imponeret over at så små højttalere kunne sige så meget. Men efter et stykke tid opdager man, at der er alt for meget fokus på mellembassen. Alle instrumenter der siger noget under ca. 200 Hz lyder ens. Diskanten er rigtig modbydelig prikkende og kommer absolut ikke i nærheden af at lyde som musik lyder live. Men OK de koster også "kun" DKK 8.000-9.000.
|
|
|
Her er jeg dog ikke enig. Jeg havde min super bas cd med og disse små højtalere klarede det godt dog have rummet en frekvens hvor alt gik i selvsving. Hvis der var prikkende diskant så skulle du have spurgt om han ikke kunne sætte en cd på med blød diskant for så var det jo nemt at se om det er noget højtaleren tilføjer og jeg ved at den også kan spille meget blødt, så derfor vil jeg sige at det var en cd med prikkende diskant du lyttede. Men husk på at Naim, densen og linn som spiller meget udaf højtalereen bliver tit beskyldt for skarpe diskanter. Men prøv lige at lytte en violin live så forstår du havd jeg mener eller en spansk guitar for den sags skyld den klinger sku også godt, så ikke alle ting skal lyde pænt og pakkes ind.
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Lyd & Billed var godt nok en kæmpe skuffelse.
De havde opstillinger med små B&W standerhøjttalere til 1300,- /stk. og andre steder blev der bare spillet for fulde knald på nogle små (monitor audio 15x40cm max vil jeg tro) væghøjttalere til LOTR i et større rum - den var så gal at diskanten forvrængede op til flere gange
Nå men vi bevæger os hen til Linn, og der var da også nogle spændende produkter, men så kigger man lige endnu engang. Der står et sæt Linn til 13.5K /stk. - meget fint - men så er de ikke sat til... kig du bare...
Alt i alt så jeg stort set intet der var mere eller mindre interessant, ud over at jeg fik hørt SA2K'erne på (nu har jeg godt nok lige glemt hvad de blev spillet på), men jeg det er altid interessant at høre en standerhøjttaler spille god bund. __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
|
Og vil nok heller ikke mene at de afsluttende små satelitter fra monitor audio, måske var noget særligt, det er jo stadig plastic kabinetter, ligesom yamaha'erne,
|
|
|
Jeg leger lige politimand igen: Radius serien fra Monitor Audio er i lakerede MDF-kabinetter, ikke plastic. I sølv kan de måske godt ligne plastic, men de findes f.eks. også i bøg og mahogni træfinér.
Mvh. Otto, Tape Connection
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
omegasteffy skrev:
Og vil nok heller ikke mene at de afsluttende små satelitter fra monitor audio, måske var noget særligt, det er jo stadig plastic kabinetter, ligesom yamaha'erne,
|
|
|
Jeg leger lige politimand igen: Radius serien fra Monitor Audio er i lakerede MDF-kabinetter, ikke plastic. I sølv kan de måske godt ligne plastic, men de findes f.eks. også i bøg og mahogni træfinér.
Mvh. Otto, Tape Connection |
|
|
Hvor tynd er det MDF lige? Jeg var da henne og banke lidt på dem alle, og de lød godt nok noget hule __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dagen efter, nu er de fleste indtryk fordøjet.
Personligt syntes jeg ikke at messen var specielt god, mange steder blev der spillet for højt, dynamikken blev klemt og lydbilledet kolapsede. Det undre mig også at Hifi Klubben kunne finde på at vise Billede uden Lærred. SUK! Jeg mener ikke at man generelt set kan sige at det var dårligt grej, men mangel på evner af dem der betjente anlæggene!!! så er der jo nok der vil sige jamen rummene var dårlige, forkerte osv. men det er de fleste stuer jo, så de burde jo have grebet det konstruktivt an og have gjort noget ved problemerne, i stedet for bare at spille højt. og JO jeg kan godt lide at spille højt, men ikke hvis ikke grejet/lokalerne kan håntere det!
Endelig mener jeg dog at det er et fint initertiv at få en messe her i det jyske, og håber da at det kan blive et tilbagevendende arrangement, så har sælgerne jo også mulighed for at gøre det bedre.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var absolut ikke meningen at bruge væggen som lærred i Dali biografen, men en gang i mellem går alt galt, og det gjorde det desværre i dette tilfælde.
Som jeg har nævnt er det første gang jeg har lavet opstilling på messe, og rummene er ringere en alm. stuer.
Problemet er i mine øjne væggende som er for bløde (et lag gipsplade?), samt lofterne, hvor der over lamellerne er måske mere end en meter.
Personligt troede jeg ikke på LCD tv for et halvt år siden, men det nye NAD LCD har (næsten) ingen af de traditionelle fejl, det lyder ikke som om der har været mange der så det.
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Buddy,
Rart at vide jeg har en dobbeltgænger der drikker diet coke, og er i stand til at tale med dig i Århus...men jeg har altså brugt tiden på en skiferie, istedet for en hifi udstilling. Ellers er det da charmerende at du gider bruge tid på at sprede rygter om mig
Med venlig hilsen
|
|
|
Hmm. Nej så kunne det jo ikke være dig jeg mødte. Jeg burde naturligvis have skrevet at det var en person, som lignede og talte ligesom Thomas Sillesen. Beklager fejlen.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tak for hjælpen mht dvd'en der blev demonstreret, den må jeg ud og have fat i, kanon lyd...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Det var absolut ikke meningen at bruge væggen som lærred i Dali biografen, men en gang i mellem går alt galt, og det gjorde det desværre i dette tilfælde.
Som jeg har nævnt er det første gang jeg har lavet opstilling på messe, og rummene er ringere en alm. stuer. Problemet er i mine øjne væggende som er for bløde (et lag gipsplade?), samt lofterne, hvor der over lamellerne er måske mere end en meter.
Personligt troede jeg ikke på LCD tv for et halvt år siden, men det nye NAD LCD har (næsten) ingen af de traditionelle fejl, det lyder ikke som om der har været mange der så det. |
|
|
Jeg kan kun give dig ret i at forholdene er dårligere end i mange stuer, mit indlæg var ikke ment som kritik kun at dit setup, men som en generel betragtning. det kunne jo være at I fremover skulle trylle lidt med akustikken i lokalet, dæmpning ol. måske endda finde noget grej der passer til de lokaler det skal spille i?
syndt at det gik galt med jeres lærred.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Som jeg har nævnt er det første gang jeg har lavet opstilling på messe, og rummene er ringere en alm. stuer. Problemet er i mine øjne væggende som er for bløde (et lag gipsplade?), samt lofterne, hvor der over lamellerne er måske mere end en meter.
Personligt troede jeg ikke på LCD tv for et halvt år siden, men det nye NAD LCD har (næsten) ingen af de traditionelle fejl, det lyder ikke som om der har været mange der så det. |
|
|
Hmm arbejder du for HIFI-klubben ? hvis ja hvad med at skrive det i dine svar så vi ved hvor du kommer fra, det sætter jo dig i et lidt andet lys.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener faktisk jeg kan huske at Kjeldsen engang skrev at han arbejder i hifiklubben, og at hans svar måske derfor ville afspejle dette en smule.....
Men ret mig bare hvis jeg tager fejl....
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Buddy skrev:
|
Er ligeledes netop hjemvendt. Må dog sige at de Linn Katan kun lød godt i de første 10-15 min. man lyttede.
Man kunne ikke undgå at blive imponeret over at så små højttalere kunne sige så meget. Men efter et stykke tid opdager man, at der er alt for meget fokus på mellembassen. Alle instrumenter der siger noget under ca. 200 Hz lyder ens. Diskanten er rigtig modbydelig prikkende og kommer absolut ikke i nærheden af at lyde som musik lyder live. Men OK de koster også "kun" DKK 8.000-9.000.
|
|
|
Her er jeg dog ikke enig. Jeg havde min super bas cd med og disse små højtalere klarede det godt dog have rummet en frekvens hvor alt gik i selvsving. Hvis der var prikkende diskant så skulle du have spurgt om han ikke kunne sætte en cd på med blød diskant for så var det jo nemt at se om det er noget højtaleren tilføjer og jeg ved at den også kan spille meget blødt, så derfor vil jeg sige at det var en cd med prikkende diskant du lyttede. Men husk på at Naim, densen og linn som spiller meget udaf højtalereen bliver tit beskyldt for skarpe diskanter. Men prøv lige at lytte en violin live så forstår du havd jeg mener eller en spansk guitar for den sags skyld den klinger sku også godt, så ikke alle ting skal lyde pænt og pakkes ind.
|
|
|
Det jeg mener er, at f.eks. bækkenslag over Katan lyder lidt som om trommeslageren slår på et miniature bækken og ikke et 24" Zildjian. Lyden er helt uden krop og bliver let til noget fnidder fnadder. Det bliver lidt trættende i længden.
Jeg ved udmærket hvorledes en violin kan lyde live (på både 2 meters afstand og 25 meters afstand, både i en koncertsal og på en hyggelig pub i Dublin, både betjent af en konservatorie uddannet musiker og en halvsnaldret Irer). Bemærk i øvrigt at jeg skriver kan lyde og ikke lyder. Dette er helt bevidst. Ligeledes skulle du høre guitar (spansk eller anden) på et sæt Logan, der får du virkelig blotlagt instrumentet råt for usødet. Der kan du også let høre om guitaren er "spansk" eller "dansk". 
Der hvor jeg kan være enig med dig er, at mange musikinteresserede er usansynligt hurtige til at bedømme udstyr på f.eks. messer ud fra de eksisterende parametre der er til stede under begivenheden (mange påstår endda hårdnakket at de ikke engang behøver at lytte til udstyret i det rum hvor det er opstillet, men kan høre dets kvaliteter gennem lukkede døre!!!). Godav do!
I rummet med Linn Katan har jeg dog ingen erfaring med akustikken, den musik der blev spillet osv. osv. Derfor har du ret i, at mine konklusioner ikke nødvendigvis holder i byretten, men blot er mine iagtagelser på dagen. Før jeg har haft produktet hjemme i mine egne gemakker kan jeg ikke med sikkerhed udtale mig om katan spiller musik eller ej. Og selv da (hvis jeg kommer til samme resultat) er der nogle, som vil påstå at de ikke kan spille optimalt hvis de f.eks. sættes sammen med Krell/Meridian.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak til udstillerne for et lækkert show.
Er det kun mig der synes at menu grafikken (disc loading osv...) på Linn DVD/multi afspillerne var under al kritik. Jeg har en cyberhome 403 dvd afspiller, som har det samme meget grimme og billigt udseende menusystem. Det synes jeg er for dårligt på en afspiller til mange gange prisen af en std. Bilka afspiller. Hvis man skal have mig til at betale mange penge for en DVD afspiller, skal sådan noget bare være meget lækre.
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ligeglad med hvordan et "Disc loading" symbol ser ud
Iøvrigt var jeg selv på messen. Det der overraskede mig mest var Hi-fi klubbens demo af surround med kun 2 højttalere. Det virkede langt bedre end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig. Men det afføder selvfølgeligt et problem: Hvordan får man nu overbevist sin kone / kæreste om at man skal have 7 nye højttalere og en subwoofer, når surround kan opnås med kun 2 højttalere?
Men alt i alt en god messe, hvor man kunne se lidt af hvert. Tak til arrangørerne fra mig!
/Per Ejvind
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas skrev:
"Noget kunne tyde på at når de små systemer får god kritik at det var dette niveau i musik som var maksimalt opnåeligt i disse rum og at større systemer ikke kunne komme til sin ret ? hvad siger i ?"
Ja det kan du sige Jonas, men det kunne jo også afspejle at de store set-up's er extremt krævende at sætte op via div. menuer ( og hvis ikke disse folk der går op af produkterne til daglig kan få det op at spille, så stakkels den forbruger der køber udstyret, han får da aldrig noget der ligner valuta for pengene), også lige den krølle at hvis du ser et prisskilt på 25.000 ja så er det sgu' betydeligt nemmere at blive positivt overrasket end hvis der står over 400.000, der er noget psykologi der.
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
På messen blev der vist en masse koncerter på storskærm, kan vi få navne på dem (kunster og dvd´s titel) på forhånd tak
Kim j
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da i det hele taget meget svært at danne sig ret meget indtryk på så kort tid og så endda med musik som man ikke kender. Jeg havde da et alm cd-skiver med i lommen, men der er jo ofte mange mennesker i et sådant lokale og musik som flere holder af og formår at gør højtalerne ret kan måske være svært at finde.
Savnede forresten lidt nogle dipole bag højtalere, nogle af surround højtalere i de størrer rum var da også gulv højtalere som på ingen måde var løftet og de stod ofte tæt på sidepladserne så chancen for fri luft i lige linje mellem dem og signe ører var lille
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buddy,
Det er iorden, det var virkeligt sublim humor at komme med sådanne påstande om mig, og lægge mig ord i munden jeg ikke har udtalt !  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kimj
Jeg husker følgende koncert DVDer
Robbie Williams: Live at the albert hall
Robbie Williams: Live at Knebworth
Diana Krall: Live in Paris
Kim Larsen: Live med kjukken (kan ikke huske hvad den hedder)
Peter Gabriel: REAL live
Eric Clapton: Ved ikke helt hvorfor en det var
Det var dem jeg kunne huske...
/Lennart
|
| Til top |
|
| |