Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beolab 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Der er da ingen der siger du skal købe dem for at lytte til dem. Men lyt før du udtaler dig om dem.

Men dine udtalelser her viser da tydeligt, at du ikke er helt tryk ved at lyte til dem. Og hvis det ikke er fordomme at skrive at "jeg har ikke hørt dem men de dur ikke" hvad er det så.

Nu må du ikke tage det som en fornærmelse, for sådan er det ikke ment. 
Der er heller ikke noget galt med Madrigal udstyr. Men der kommer jo noget nyt hele tiden. det er ikke altid det er bedre, men i dette tilfælde så er det
Det er heller ikke altid det er de bedste der finder på det. 
B&O´erne er måske ikke bedre end en ML media 40 og 33 efekterne med et par Revel saloon. Men det er vel heller ikke at forlange til prisen. 

Du kan også være helt sikker på at Levinson kommer til at lave digital forstærker om nogle år. Det vil de alle gøre, undtagen nogle få nitche produsenter. Det vil gå akurart som med CD kontra LP for år tilage. Men det er self. min påstand, vi får det jo nok at se.

At B&O ikke er brugt i studier er vel ikke nogen kvalitets garenti. Jeg tror heller ikke B&O ligesom henvender sig til disse. Og desuden er de så nye at det næsten ikke har kunnet lade sig gøre.

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

Der er da ingen der siger du skal købe dem for at lytte til dem. Men lyt før du udtaler dig om dem.

Men dine udtalelser her viser da tydeligt, at du ikke er helt tryk ved at lyte til dem. Og hvis det ikke er fordomme at skrive at "jeg har ikke hørt dem men de dur ikke" hvad er det så.

Nu må du ikke tage det som en fornærmelse, for sådan er det ikke ment. 
Der er heller ikke noget galt med Madrigal udstyr. Men der kommer jo noget nyt hele tiden. det er ikke altid det er bedre, men i dette tilfælde så er det
Det er heller ikke altid det er de bedste der finder på det. 
B&O´erne er måske ikke bedre end en ML media 40 og 33 efekterne med et par Revel saloon. Men det er vel heller ikke at forlange til prisen. 

Du kan også være helt sikker på at Levinson kommer til at lave digital forstærker om nogle år. Det vil de alle gøre, undtagen nogle få nitche produsenter. Det vil gå akurart som med CD kontra LP for år tilage. Men det er self. min påstand, vi får det jo nok at se.

At B&O ikke er brugt i studier er vel ikke nogen kvalitets garenti. Jeg tror heller ikke B&O ligesom henvender sig til disse. Og desuden er de så nye at det næsten ikke har kunnet lade sig gøre.

Jeg tager det skam ikke som en fornærmelse og du har ret, jeg kan ikke udtale mig om højtalerene og det gør jeg sådan set heller ikke, men jeg er skeptisk overfor en standerlampe med lyd.

Det drejer sig om at jeg ikke vil have forstærkeren siddene ude i højtaleren og slet ikke når den digital,der kan ske meget sjovt med et digitalsignalet ved så lange kabeltræk. Så det er princippet i højtaleren jeg ikke bryder om end højtalren i sig selv sådanset, bortset fa jeg heller ikke bryder mig om designet, det er fjollet syntes jeg.

Jeg skal nok lytte den.

Du har helt ret, fremtiden er digital...Desværre.Men ærligtalt, så syntes jeg ikke rigtig der laves rigtig godt high-end udstyr mere og med den digitale fremtid tror jeg det går helt galt, men smag og behag, men hvorfor mon Mark Knopfler i øjeblikket er ved at indspille en ny cd i et gammelt analog studie med 2 studer analog 16 spors båndmaskiner.? 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
-fordi han er en teknologiforskrækket gamling?

Dire Straits Brothers in Arms var faktisk een af de første rene digitale optaget cdér der kom, så det tror jeg nu ikke og da manden er god 350 mill, så har han råd alverdens stuider. Han har nok bare fundet ud af hvad der lyder bedst.

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke man skal være bange for den digitale fremtid. jeg tror lyden vil blive bedre, men måske mest i middelklasse anlægene, i hvertfald i første omgang.

Slipsefyr skrev:
Det drejer sig om at jeg ikke vil have forstærkeren siddene ude i højtaleren og slet ikke når den digital,der kan ske meget sjovt med et digitalsignalet ved så lange kabeltræk. Så det er princippet i højtaleren jeg ikke bryder om end højtalren i sig selv sådanset, bortset fa jeg heller ikke bryder mig om designet, det er fjollet syntes jeg.

Så er det jo princippet du har noget imod, det tror jeg heller ikke du skal have, der er mange fordele i aktive højtalere, i hvertflald i teorien, hvordan det så i nogle tilfælde bliver udført er en anden sag.
Af fordele er bla.
Bedre udnyttelse af efekten, da der er mindre tab i delefilter
Hvis der bruges digital DSP filter kan man dele uden fase forskydninger osv.
I B&o måles der på svingspolens temperatur, og der kompenseres for den ændrede verdi som de bliver varme til.
Ved aktiv deling skal dine forstærker moduler ikke forstærke den samme frekvensområde, hvilket ender op med at de gør det de skal bedre.

Om man så syntes om at de sidder ude i højtaleren er en smags sag. Jeg kan ikke se nogle ulemper. Mange siger der er rystelser der gør skade osv. Men i så fald er kabinettet ikke lavet ordentligt, efter min mening. Og som min bror i flyvevåbnet siger, hvis elektronik ikke kan tåle rystelser, så var f16 flyene faldet ned for lang tid siden. :-)

MHT. lange kabel træk. så er et digital signal, det man bedst kan kontrolere på lange kabeltræk så... Med analoge kabler sker der langt mere unoder osv. Et HT kabel virker jo i princippet som en spole / modstand. Det gør den ikke i samme grad ved signalkabler og digitale signaler, fordi der ikke løber den samme strøm igennem.
Men det er altsammen længere teoretiske forklaringer. Og har vist også været kørt i en anden tråd.

Her er et par links hvis nogen vil læse:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_4/feature-article-ac tive-speakers-12-2002.html

http://www.sound.westhost.com/bi-amp.htm

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes