Emne: Tråden: ” Hvorfor skal det være simpelt” ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Happyerne elsker Densen, Meridian, Naim, Linn, måske lidt Tannoy og enkelte andre mærker, der typisk kommer fra England. (dog ikke sådan at forstå at alle engelske produkter er happy produkter.) Andre bryder sig sjældent om disse produkter. Dog kan man godt finde en i ny og næ, som har blandet det lidt, men det er ikke tit.
|
|
|
Jeg har sørme lavet en cocktail derhjemme, som kan få selv en lallende skizofren til at virke normal. 
Happy produkter er det det andre kalder PRAT (he he he) produkter (Pace, rythm and timing)? Jeg mener at have hørt at denne skole er lukket. Eleverne er blevet voksne og lever nu i den virkelige verden.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg kalder det flødebollelyd
|
|
|
NEJ du plejer da at kalde det for Flødekaramel lyd ? hvorfor har du ændret mening ? 
Jeg vil da ikke hænge nogle ud men da jeg hørte MS hos dali selv og efter jeg har lyttet den nogle gange i HIFI-klubben skrev jeg til dali og spurgte hvorfor MS ikke var så afslørende som DIVa og jeg fik det svar at det kan ikke sælges og at MS er lavet sådanne at den almindelige lytter også kan få noget udaf dem og ikke kun nørderne der gider rode men besværlige mere afsløerende sager som DIVA og hvorfor skal det være nogen hemmelighed og det tror jeg da heller ikke det er.
Jeg ved da godt du ikke kan lide Linn du kan jo ikke lide noget som helst fra den men det er HELT fint jeg kender jo hvad du går efter og kan sagtens lytte hvad du mener og jeg glæder mig også til næste undervisning i microfon og lyt jeg skal til hos dig
Du er den mest seriøse tester jeg kender men en lille ting mangler du at gøre og det er at prøve dine egen komponenter ude hos andre ;O)
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Jonas’s taler jo ikke om Linn i sine indlæg. Men Jonas har i Scala hifi været heldig at møde en forhandler, der har lært Jonas igen hvad musik er, og pillet hans hifi entusiast unoder ud af ham. Det har intet at gøre med Linn, men alt at gøre med en god forhandler. Linn er ikke det eneste mærke der kan spille musik, men dog et af de få mærker der kan (jeg vil anslå disse til ca 7-8 max på verdensplan).
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Nørd,
Du nævner i et af dine indlæg at jeg har sagt at Linn spiller musik.
Lad os lige få det på det rene, jeg har på intet tidspunkt i denne tråd sagt at Linn spiller musik (eller det modsatte), og jeg har heller ingen intentioner om at udtale mig om hvordan mine kollegaer i branchens produkter lyder.
|
|
|
Er det kun mig, der er forvirret 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
morkaj skrev:
|
Gosh.
5 siders indlæg er gennemlæst og indrømmet, underholdningsværdien er ikke til at komme uden om. Man fornemmer virkelig Sillesens smil i mange af svarene.
Tak til Sillesen for oprettelsen af denne tråd og tak for at have afklaret et par væsentlig ting for undertegnede. Jeg er i besiddelse af et anlæg produceret af nogen af de 5-7 producenter der er i stand til at producere enheder der kan spille musik - Jeg har længe haft mistanken om at anlægget var rimeligt, men nu har jeg så fået bekræftet at det er Mi-Fi (musically fidelity) TAK!
Hvad er det nu for noget pis ? Har du ikke ører og mening selv, men sidder og venter på at en fortramper/luftguitarspiller velsigner dig ?
At jeg samtidig er mellem de 4-5 % af jordens befolkning der er i stand til at høre musik gør jo bare det hele perfekt, virkelig basis for noget A-holds / B-holds betragtning her. Vi må have det kategoriseret således at de 95% der ikke alligevel ikke kan høre noget kan få tvangsoverført eventuelle produkter i deres besiddelse til os i 5%s segmentet.
Vil det sige, at du nu er frelst ?
Tak for de underholdende indlæg - og det er bekræftende at se hårdtarbejdende producenter tage sig tid til at holde diskussionen kørende over 5 sider - RESPEKT!
MVH
Morten
|
|
|
Hilsen
Nørd
|
|
|
Ironien flyver henover din nørdede isse......
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Hvad er dine mål med dit anlæg og dine plader ? |
|
|
Jeg startede med at opbygge mit surround anlæg, da jeg interesserer mig en del for film. Dette afspejler sig da også i mit anlæg hvor jeg har lagt vægt på en god surround side sammen med en god billeddel!! Selvfølgelig er drømmene større/bedre, men det er økonomien desværre ikke når man kun er på SU!!
Det jeg lægger vægt på i mit surround anlæg, er at kunne høre små detajler i lyden, som man egentlig ikke normalt vil lægge mærke til (f.eks. et ur der går i baggrunden). Ydermere skal lyden være sammenhængende for ikke at ødelægge lydbilledet! P.t. synes jeg at jeg oplever at flyde sammen med lyden, hvilket jeg synes er meget godt gået når jeg nu engang er på S.U.!!
På det sidste overvejer jeg at investere i et ordentligt stereo-setup, da jeg faktisk hører musik, når jeg nu ikke ser film. Jeg har også "lånt" min mors gamle Beogram 1500 for at genopleve lidt vinyl - det er nu sikkert og vist at jeg skal have en pladespiller engang (ligesom jeg er begyndt på min pladesamling :-D) Jeg overvejer lidt at spare op til en brugt NAD S300, da denne tiltaler mig meget (mangler dog intens lytning til den!!)...
Mine tommelfingre er skruet enormt godt på, hvorfor jeg vil bygge mine egne højtalere (engang skal erfaringen jo begynde at opbygges!!). Hvorfor ikke udnytte at man nu engang bare kan det der med at bygge noget selv, tage tiden til det, og gennemarbejde det...?!!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Jonas’s taler jo ikke om Linn i sine indlæg. Men Jonas har i Scala hifi været heldig at møde en forhandler, der har lært Jonas igen hvad musik er, og pillet hans hifi entusiast unoder ud af ham. Det har intet at gøre med Linn, men alt at gøre med en god forhandler. Linn er ikke det eneste mærke der kan spille musik, men dog et af de få mærker der kan (jeg vil anslå disse til ca 7-8 max på verdensplan).
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Nørd,
Du nævner i et af dine indlæg at jeg har sagt at Linn spiller musik.
Lad os lige få det på det rene, jeg har på intet tidspunkt i denne tråd sagt at Linn spiller musik (eller det modsatte), og jeg har heller ingen intentioner om at udtale mig om hvordan mine kollegaer i branchens produkter lyder.
|
|
|
Er det kun mig, der er forvirret 
Hilsen
Nørd
|
|
|
hehe skide godt Nørd jeg kan afsløre at Sillesen har Linn i egen stue LOL not
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen Sillemand! Det jeg forsøger at gøre i mit tidligere indlæg er såmænd ikke at henvende mig til dig, men til dem der ikke forstår hvad i alverden denne diskussion går ud på. "Happyerne" mener én ting - HIFI nørderne noget andet. Happyerne gør udfald mod nørderne, nørderne svarer igen. Du langer i dit oprindelige indlæg en ordentlig øretæve til HIFI nørderne, som du påstår ikke kan høre musik. I modsætning hertil, vil jeg komme med den påstand, at du ikke kan lave elektronik, ej heller lytte til hvordan det burde være. Hvis du kan det, så manipulerer du i hvert tilfælde bevidst med lyden, hvilket der sådan set ikke er noget galt i. Det der er galt, er at påstå, at du kan, men det kan andre ikke. På al det udstyr fra Densen jeg har hørt, og i samtlige de tests jeg har læst, er neutraliteten blevet angrebet. Og det er fuldstændigt det der er galt med de apparater, de er ikke neutrale. Og det er det du åbenbart mener, der skal til for at kunne spille musik - fred være med det. Neutraliteten har som udgangspunktet ikke nødvendigvis noget med måleresultater at gøre, for Densen måler skam hæderligt, bortset fra at CDén med Plusbit har en meget høj målemæssigforvrængning - ca. 1% og det er meget i disse dage. Man kan godt sige, at måler et apparat forkert, så kommer der som oftest noget helt galt ud af det. Måler det korrekt, er det slet ingen garanti for resultatet. Kun helt specielle målinger omkring forvrængningsspektre siger noget om lyden, og kun hvis man bare kan sit pis med at fortolke måleresultater. Det er der ikke mange der kan, og derfor er det hulens svært at fremstille neutrale apparater. Men det bekymrer Densen sig jo heller ikke om, og derfor vil markedet nok uværgerligt komme til at ligge i england, hvor den slags er in blandt entusiaster. Men så herfra til at beskylde folk, der ikke gider den slags narrestreger, for ikke at kunne høre musik. Tror du virkelig selv på det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
NEJ du plejer da at kalde det for Flødekaramel lyd ? hvorfor har du ændret mening ?  |
|
|
Du har ret, det var Toms karameller jeg tænkte på, men jeg vil nu sige, at den maskine jeg omtalte, ikke helt er på linie med de øvrige karameller fra Taveneers  . Indpakningen er anderledes og det er smagen også lidt, faktisk er også formen rundere. Det næste der i øvrigt er på programmet er nok HT kabler, hvor der pt. sker nogle helt overraskende ting.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
NEJ du plejer da at kalde det for Flødekaramel lyd ? hvorfor har du ændret mening ?  |
|
|
Du har ret, det var Toms karameller jeg tænkte på, men jeg vil nu sige, at den maskine jeg omtalte, ikke helt er på linie med de øvrige karameller fra Taveneers . Indpakningen er anderledes og det er smagen også lidt, faktisk er også formen rundere. Det næste der i øvrigt er på programmet er nok HT kabler, hvor der pt. sker nogle helt overraskende ting. |
|
|
Nemlig den fra TOM den jeg blev fodret med sidst jeg var forbi, højtaler kabler er det NO du har forelsket dig i ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
Du har ret, det var Toms karameller jeg tænkte på, men jeg vil nu sige, at den maskine jeg omtalte, ikke helt er på linie med de øvrige karameller fra Taveneers . Indpakningen er anderledes og det er smagen også lidt, faktisk er også formen rundere. Det næste der i øvrigt er på programmet er nok HT kabler, hvor der pt. sker nogle helt overraskende ting. |
|
|
Nemlig den fra TOM den jeg blev fodret med sidst jeg var forbi, højtaler kabler er det NO du har forelsket dig i ? Mon dog! Mon dog! nej det er dem jeg har, men i ny konfig, og det er skægt. Dernæs har jeg jo en del andre at sammenligne med. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
til nørd:
ja, du er sikkert forvirret, men også lidt langsom
kan du ikke forstå, at den knaldhamrende begavede thomas s. fra det geniale og musikalske densen ikke har sagt, at linn kan spille musik.
du ved så meget om edb, at du burde vide at hans indlæg har været ramt af en ondartet virus, som på groveste vis har manipuleret med hans selvfede indlæg.
krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Redaktøren skrev:
|
MS5 diskussionen hører ikke hjemme her. Jeg synes dog, jeg har en fremragende begrundelse for at vælge den, da valget bygger på reproduktionen af min egen musik, hvor jeg kender ALLE musikalske detaljer - primære som sekundære. Det er de færreste beskåret at have så kendte referencer. Jeg tror, du blokerer en lille smule eller også har du aldrig hørt dem med det rigtige gear foran spille musik, hvor du kender alle aspekterne i kildematerialet fra musikalitet til optagerum. Samtlige optagelser er uden een eneste effektbox - ikke engang en svag rumklang.
|
|
|
Se her slår du sømmet lige på hovdet.
Og det bekræfter alle mine tanker. Du har EN præference og det er din egen musik og denne ENE STIL presser du ned over anlægget, hvilket føre til en EGENLYD der passer til dine plader. Din tolkning passer jo højest sandsynlig ikke på alle andre plader eller det udtryk andre musikere ønsker at får frem og det er jo derfor jeg går op i forskelle. Når du lytter HIFI ser jeg det sådanne at du ikke er kommet ud af studiet endnu og derfor tuner du stadig på lyden med dit anlæg i din egen lille musikalske retning og det føre til egen lyd.
Selvom du selv har lavet musikken tror jeg ikke på at du kender til den farvning mikrofonerne eller kablerne til optageren har tilført musikken og det kompensere du for med dit HIFI anlæg og det føre til farvning kan du følge mig der ?
Du er tilfreds det er jo godt men HIFI tor jeg ikke det men det er helt sikkert BrunoFI
|
|
|
Undskyld jeg lige blander mig her, men det er altså det væste vås jeg har læst til dato fra din mund Jonas. Hvis man bruger en reference lyd man kender fra top til tå så er det altså ikke at farve anlægget i en bestemt retning, tvætrimod, her har musikere jo lige en fordel, for vi kan bruge en reference vi ved hvordan lyder.
Du kan kun bruge en reference du kan gætte dig til hvordan skal lyde og dermed er chanchen for at du får skabt et anlæg der farver ca 99% større.
Tyg lige på den.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Se her slår du sømmet lige på hovdet.
Og det bekræfter alle mine tanker. Du har EN præference og det er din egen musik og denne ENE STIL presser du ned over anlægget, hvilket føre til en EGENLYD der passer til dine plader. Din tolkning passer jo højest sandsynlig ikke på alle andre plader eller det udtryk andre musikere ønsker at får frem og det er jo derfor jeg går op i forskelle. Når du lytter HIFI ser jeg det sådanne at du ikke er kommet ud af studiet endnu og derfor tuner du stadig på lyden med dit anlæg i din egen lille musikalske retning og det føre til egen lyd.
Selvom du selv har lavet musikken tror jeg ikke på at du kender til den farvning mikrofonerne eller kablerne til optageren har tilført musikken og det kompensere du for med dit HIFI anlæg og det føre til farvning kan du følge mig der ?
Du er tilfreds det er jo godt men HIFI tor jeg ikke det men det er helt sikkert BrunoFI
|
|
|
Nu går det jo helt galt, Jonas.
Alt andet lige er det langt mere kvalificeret at afstemme sit anlæg efter en reference, hvor man kender ALLE de musikalske parametre.
Een af din kronjuvelhistorier er jo, at du ikke kender de variable, der ligger i optageudstyr, anvendelse af effekter, mikrofoner osv osv osv... Dvs du i realiteten ikke aner, hvordan det bør lyde, men gør præcis som alle andre hifi-entusiaster: Vælger et sæt af parametre eller kvaliteter om du vil, som passer dig. Fair nok... hvad skulle du og alle andre, der ikke kender alle musikkens parametre ellers gøre ???
Det gør jeg i dette tilfælde! Måske er det ikke nok - der er givetvis mange flere parametre at tage hensyn til både nu og i fremtiden, men det er da et langt mere kvalificeret udgangspunkt for valg af udstyr og tuning af det, end at nøjes med at fløjte med på melodien (så'n lidt groft forkortet)

|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Nørd skrev:
morkaj skrev:
|
Gosh.
5 siders indlæg er gennemlæst og indrømmet, underholdningsværdien er ikke til at komme uden om. Man fornemmer virkelig Sillesens smil i mange af svarene.
Tak til Sillesen for oprettelsen af denne tråd og tak for at have afklaret et par væsentlig ting for undertegnede. Jeg er i besiddelse af et anlæg produceret af nogen af de 5-7 producenter der er i stand til at producere enheder der kan spille musik - Jeg har længe haft mistanken om at anlægget var rimeligt, men nu har jeg så fået bekræftet at det er Mi-Fi (musically fidelity) TAK!
Hvad er det nu for noget pis ? Har du ikke ører og mening selv, men sidder og venter på at en fortramper/luftguitarspiller velsigner dig ?
At jeg samtidig er mellem de 4-5 % af jordens befolkning der er i stand til at høre musik gør jo bare det hele perfekt, virkelig basis for noget A-holds / B-holds betragtning her. Vi må have det kategoriseret således at de 95% der ikke alligevel ikke kan høre noget kan få tvangsoverført eventuelle produkter i deres besiddelse til os i 5%s segmentet.
Vil det sige, at du nu er frelst ?
Tak for de underholdende indlæg - og det er bekræftende at se hårdtarbejdende producenter tage sig tid til at holde diskussionen kørende over 5 sider - RESPEKT!
MVH
Morten
|
|
|
Hilsen
Nørd
|
|
|
Ironien flyver henover din nørdede isse......
|
|
|
Okay - jeg hørte godt suset...
Men det er nok fordi det kommer så dam´ tæt på virkeligheden. Disciple der lige skal ind og forhandleren om et eller andet produkt kan spille musik - bvadr
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Okay - jeg hørte godt suset...
Men det er nok fordi det kommer så dam´ tæt på virkeligheden. Disciple der lige skal ind og forhandleren om et eller andet produkt kan spille musik - bvadr
Hilsen
Nørd
|
|
|
ironi er en svær ting, især på skrift.
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe Vinding,
Som det fremgår af denne tråd er mange uenige med mig. Sådan er det også blandt producenter. Hvis man skal kunne lave hifi der OGSÅ kan spille musik kræver det at man fokuserer på dette i udviklingarbejdet. Nøjagtig ligesom man f.eks vil fokuserer på at få hifi parameteren god dynamik i udviklingsprocessen.
Jeg nævnte tallet på 7-8, da det svarer til ca det antal mærker jeg kender, hvor jeg positivt ved at de fokuserer på musik i udviklingen. (og ikke kun på hifi delen).
Det har altid været en del af vort udviklingsarbejde at få de musikalske aspekter af musikken gengivet perfekt, lige fra de første maskiner.
Det er en proces der fortsætter, så ligesom vore produkter gerne skulle blive bedre og bedre, vil deres musikalske kvaliteter også blive bedre og bedre jo nyere designs du hører på.
Med hensyn til hvor lang tid det tager at afgøre om et produkt kan spille musik engagerende tager vel et par sekunder. Hvorimod det at høre på hifi delen tager længere tid.
I øvrigt vil jeg til slut pointere, at jeg har hele tiden skrevet at et godt anlæg kan spille musik OG hifi.
Med venlig hilsen
PS. Du er altid velkommen til en demo __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McBrain,
Du slår hovedet på sømmet. Den fornemmelse du havde ved at høre Paradise City på en walk-man burde du have HVERGANG du hører et nummer på et highend anlæg.
Men vi ved begge at sådan er det ikke, og der er min holdning at det skyldes at det meste highend IKKE er lavet for at spille bedre musik end din walkman, men udelukkende lavet for at spille mere HIFI.
Om du vil få mere musik med en B-100 ved jeg ikke, for jeg kender ikke dit anlæg. Men jeg tror det. Det er i hvert fald hvad vi normalt oplever af feedback fra vore kunder.
Enten er man hifi freak, og så skifter man det hurtigt for at få et der f.eks lyder anderledes i mellemtonen, men er man musikelsker, ja, så sker der oftest det at man hænger fast ved sin densen, og bare køber mere og mere.
Det er derfor at nogle i denne tråd har talt om fanatikere. Fordi vore kunder normalt er ekstremt trofaste.
Det er i øvrigt det fedeste ved dette job, at opleve den begejstring som kunder kan udtrykke. Som f.eks for et par år siden hvor vi modtog en pakke med en kransekage !!! Det viste sig at være en kage lavet af en pensioneret bager, der ville takke os fordi han havde fået en DM-10, og for første gang i mange år havde siddet oppe med sin kone efter kl 22 om aftenen. Og så for at høre musik ! Det havde været en fed oplevelse for ham, og det ville han gerne takke os for. Det siger sig selv at i sådanne situationer er vor avance bedøvende, det fede er bare at have gjort en kunde så glad.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
|
|
|
Hej Ronin,
Jeg er ikke enig i at alle kan lytte til musik. Jeg mener det er en evne de fleste hifi entusiaster ”mister” fordi de gennem deres hifi interesse bliver oplært i at lytte til alt muligt andet i stedet, som f.eks detaljer som den ”øverste top af en violin” som du så rigtigt skriver. Men desværre sker det på bekostning af at kunne høre det basale i musikken, nemlig musikken selv.
Jeg tror heller ikke der er nogle der sidder sig ned og siger ”nu laver vi et produkt der ikke kan spille musik”. Men ikke destro mindre er der stor forskel på produkters evne til at gengive musik. Der er derfor ikke kun tale om at der er noget der er ”anderledes” end andet som du skriver. Der er derfor ekstrem forskel på udstyr evne til at gengive musik. En ting der yderligere sætter dette i relief, er at mange ikke anerkender de fænomener jeg har omtalt omkring musikalsk gengivelse (følge melodien, etc etc etc). Og hvis man ikke anerkender disse fænomener, kan man i det mindste ikke bevidst udvikle udstyr der er godt til at formidle det.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
|
|
|
Hej Nørd,
Der må jeg indrømme du fik mig med bukserne nede. Jeg havde ellers gjort alt for ingen mærker at nævne, men har åbenbart ikke været påpasselig nok.
Imidlertid vil jeg godt bede dig bide mærke i én ting jeg har fremhævet mange gange i denne diskussion: godt hifi kan spille musik OG hifi.
Der findes også mange mærker der kun kan spille hifi. Men det hele må vel gå ud på at lave produkter der kan spille BEGGE dele.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von Kubik,
Jeg kan kun give dig ret i det meste du skriver om ”skyttegravskrigen”.
Nu bruger du så ordet ”neutralitet” som en kvalitet. Og jeg giver dig ret, jeg mener også neutralitet er et mål der er værd at opnå.
Men hvad er neutralitet så ? er det kedelig uengageret lyd ???? det er jo sådan man oftest hører det fra de ”kloge” hoveder i vores branche. Men hvordan kan det være neutralt ??? i studiet var der jo ikke tale om at musikken var kedelig og uengageret ?!!?!?
På den baggrund mener jeg faktisk at vi laver noget af det mest neutrale hifi på markedet. Og jeg vil da venligt påpege at vi har også masser af tests hvor vi netop fremhæves for neutral lyd. Og samtidig har vi også masser af succes i andre lande end england hvor happyerne ifølge dig åbenbart har slået sig ned.
Med venlig hilsen
PS. Tak fordi du gentager ”Sillemand” joken, jeg troede ikke jeg kunne fortsætte med at grine efter igårs massive latteranfald, men jeg må indrømme du har sku tvunget grinet frem igen. Det er bare genialt. Er du god til engelsk ??? jeg tror faktisk der er en chance for en karriere i udlandet. Måske er du ligefrem en ny eddie murphy ?!?!?
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|