| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Frede1977 skrev:
Rocken virker endnu... halleluja  |
|
|
Det er ikke rock, det er heavy rock, der er en forskel og selvom jeg godt kan lide rock (ikke heavy, det er støj på linien) så høre det ikke hjemme i grand prix sammenhæng og slet ikke heavy rock. At de grimme dukkefjæs der kan vinde er mig en gåde og man må hermed bare sige at grand prix i hvert fald har udspillet sin rolle helt og aldeles og gudskelov for det egentlig. |
|
|
Er du ikke ved at være lidt gammel med den holdning
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
giver ronin og slips ret,lagde mærke til at de gamle jugoslaviske lande bare blev ved med at give hindanden point,musiksmag er en smagssag men at lordi vinder en pop konkurence er da fuldstændigt vandvitigt  desuden syntes jeg at finlands bidrag var ringe,mon ik' de vandt på kostymerne,det er blevet trenden at vinderne vinder på andet end musikken,se bare på vinderne siden vi selv vandt.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timidus skrev:
|
Finland burde udelukkes de næste 10 år ! 
Helt ærligt, det der har ingen ting at gøre med melodi grand prix.(efter min mening)
Jeg syntes det er ved at blive meget udvandet, dvs for meget focus på optræden og for lidt på musiken.
Hmm jeg mener at kunne huske et år hvor Finland deltog med et punk band, så vidt jeg husker blev de nummer "siste plads"
|
|
|
synd, kom igen Timidus
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så. Tab og vind med samme sind. Der er da ikke noget værre end en tudekor...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
giver ronin og slips ret,lagde mærke til at de gamle jugoslaviske lande bare blev ved med at give hindanden point,musiksmag er en smagssag men at lordi vinder en pop konkurence er da fuldstændigt vandvitigt desuden syntes jeg at finlands bidrag var ringe,mon ik' de vandt på kostymerne,det er blevet trenden at vinderne vinder på andet end musikken,se bare på vinderne siden vi selv vandt. |
|
|
Som jeg ser det: Ingen af sangene havde det mindste potentiale fra et kvalitetsmæssigt synspunkt. Grand Prix'et er i højere grad et udtryk for stil end en konkurrence hvor den bedste sang vinder. At det er sådan hænger sammen med at det har flyttet sig fra at være en jury-baseret konkurrence til at være en seer-afstemning. Grand Prix har mistet sin særstatus i popmusikken, i dag er det bare endnu en talent-konkurrence på linie med Popstars. Kvaliteten er knapt nok højere. Jeg gætter på at de fleste af de øvrige lande ligesom Danmark havde nogle kvalitetsmæssigt langt bedre bud i deres nationale konkurrencer (al respekt for Sidsel's udstråling som tydeligvis har imponeret mange, men hun kan altså ikke synge), men at disse bidrag druknede i show, kostumer og vind-kanoner.
At Finland vandt er ikke et spørgsmål om at det var en kvalitetsmæssigt bedre sang end så meget andet. Selve nummeret er ikke andet end en sløj Darkness-efterligning. Men det er også dét der gør at jeg synes det er så interessant at de vandt, fordi det i mine øjne ikke nødvendigvis var en decideret protest mod melodi-grandprix'et som sådan (sådan som Litauens bidrag var). Det er et udtryk for at rock-musik i forskellige afarter er tilbage i mainstream-pop. Godt nok var det konceptet der vandt og ikke nummeret, men især Island har tidligere leveret nogle ret outrerede indslag med hård techno-musik, uden at dét faldt i god jord, så jeg tror ikke på dén med at det er nok bare at se anderledes ud. Det er så omvendt heller ikke nok at levere et godt rock-nummer, men det ligger lidt i konceptet som det er i dag, at udseendet vejer tungt. Dét der er markant er at når folket får lov til at bestemme selv i stedet for smagsdommere der har en forudindtaget holdning om hvad pop er, så viser det sig (udover at "folket" ikke har nogen kvalitetssans) at pop-musik ikke kun er "pop", men at rock-musik også kan være pop. DAD er pop. Rolling Stones er pop. Metallica er pop. Det er MEGET få deciderede pop-navne (vi skal i Robbie Williams klassen) der kan samle 100.000 mennesker til en koncert - men at samle 100.000 i Hamburg til en rock-koncert, det er så let som at klø sig i nakken. Med andre ord: Hård rock har ikke en mindre målgruppe i dag end dén dåse-pop som Grand Prix traditionelt repræsenterer.
Det jeg egentlig ville frem til: Grand Prix har tidligere i sig selv været en særlig gren af pop-musikken, mere eller mindre med sit eget liv. Ved at flytte afstemningen 100% ud til folket, så flytter man også Grand Prix'ets stil ud i åben konkurrence mod de andre talent-konkurrencer, og ikke mindst den gængse pop-musik i radioen. Det åbner op for et bredere udbud af stilarter - spørgsmålet er så om Grand Prix'et kan holde til det? Hvis Grand Prix ikke længere er en stilart i sig selv, men blot en del af den almene pop-verden, er det så reelt interessant? Det er dét jeg tror bagmændende bag Grand Prix'et skal til at overveje: Når der findes et utal af talent-konkurrencer i forvejen, med langt bedre muligheder for at skabe godt tv (fordi der er mere åbne rammer), er Grand Prix'et så ikke nødt til at skille sig ud fra disse konkurrencer? Eksempelvis ved at gå tilbage til jury-bedømmelser i stedet for afstemninger. Næste spørgsmål er så: Kan en konkurrence hvor seerne ikke selv får lov at deltage overhovedet fange seerens interesse i den tv-kultur vi har i dag?
EDIT: Og forresten, den med at østeuropæerne giver hinanden point er noget forfærdeligt tudefjæs - de skandinaviske lande er ikke et hak bedre på det punkt. Og hvad med Cypern og Grækenland? Det er et simpelt spørgsmål om kultur-sammenhænge, det er vel ikke så underligt at en stil der er populært i Ukraine også er populært i Hviderusland? Jeg hørte ikke noget brok over at Sverige og Norge gav 12 point til Danmark da Brdr. Olsen vandt... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| det er blevet trenden at vinderne vinder på andet end musikken,se bare på vinderne siden vi selv vandt. |
|
|
Hov, dén overså jeg lige: Vi er åh så stolte af at d'herrer Olsen vandt på grund af sangens kvalitet og ikke på grund af performance. Det er jeg så ikke enig i - de vandt på at føre den der kunstige syntesizer-stemmeteknik fra 80'erne, som på daværende tidspunkt netop havde haft en revival efter at Cher lidt tid forinden havde skubbet liv i den med Believe, ind i Grand Prix'et. Uden dén effekt er jeg 100% overbevist om at sangen var druknet i mængden. Ikke at sangen var dårlig, men var Frankrigs sang i år dårlig - eller druknede den i mængden fordi den var "kedelig"? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exactly! Kunne ikke have skrevet det bedre selv.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
super indlæg otto,det med at folk rygklapper hinanden er danmark da ikke et hak bedre se bare hvor vi fik vortes point fra,men det gør det da ikke bedre?der er vi uenige kan dog godt følge dig en del hen af vejen vdr i kultursammenhængende,syntes bare det er for meget af det gode.syntes faktisk brd olsen's bidrag var en af de bedre vindere genem tiden(smag og behag) men vi har så sandelig også sendt meget ragelse afsted genem tiden vil bare sige at efter min mening har der ikke været en ordentlig melodi som vinder siden olsen(smag og behag).syntes der er for meget show og for lidt muzak efterhånden.
|
| Til top |
|
| |
Timidus Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Timidus skrev:
|
Helt ærligt, det der har ingen ting at gøre med melodi grand prix.(efter min mening)
Jeg syntes det er ved at blive meget udvandet, dvs for meget focus på optræden og for lidt på musiken.
Hmm jeg mener at kunne huske et år hvor Finland deltog med et punk band, så vidt jeg husker blev de nummer "siste plads"
|
|
|
synd, kom igen Timidus
MVH WRONG |
|
|
Ha ha ja det havde jeg godt nok aldrig troet, at de ville vinde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| .syntes der er for meget show og for lidt muzak efterhånden. |
|
|
Lige præcis - og så længe det er bruger-afstemninger der afgør det, så vil det være sådan. Prøv at se på Frankrig, de er uafhængige af om det europæiske flertal synes musikken er god, de er sikre deltagere og kan derfor tillade sig at stille med en sang uden vinderchancer (hvilket de iøvrigt gør ret tit). Det interessante er så at Lordi kan være dét der får bagmændene til at ryste så meget i deres grundvold at de laver drastisk om på Grand Prix'et fremover - for de er formentligt så stok-konservative at de synes det er en katastrofe uden lige. "Strictly Ballroom"-folket har fået én over nakken - det bliver spændende at se hvordan de reagerer. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der kan man se! Heavy Rock reduceret til prime time mainstream musik. Selv ens gamle bedstefar sidder og morer sig over de sjove finner. Tandløst og ufarligt. Hvem tog røven på hvem her?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoLa skrev:
|
Ja der kan man se! Heavy Rock reduceret til prime time mainstream musik. Selv ens gamle bedstefar sidder og morer sig over de sjove finner. Tandløst og ufarligt. Hvem tog røven på hvem her?
|
|
|
U got a point... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
JoLa skrev:
|
|
|
|
U got a point... |
|
|
Helt sikkert... Men jeg tror nu man kan blive enige med de fleste om at der ikke specielt meget heavy i det nummer, selv om det vist var det de sang. Men de var et anderledes indslag, end de evindelige shakira efterligninger der var resten af tiden - tror jeg gjorde udslaget
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Helt sikkert... Men jeg tror nu man kan blive enige med de fleste om at der ikke specielt meget heavy i det nummer, selv om det vist var det de sang. |
|
|
Ja, det er jo netop dérfor man kan sige at heavy-musikken taber i stedet for vinder, når folk tror at dét (og The Darkness) er heavy. MEN jeg synes dog stadig det er et tegn på at gruppen af hård rock-fans er større end den tit bliver gjort til, og hvis tegneserie-tøse-heavy kan gøre at flere får øjnene op for rock-musikken, så kan det sagtens gavne den egentlige rock-branche. Lidt på samme måde som at Nik & Jay gavner hiphop-branchen fordi de får nogle mennesker til at høre hiphop som ellers ville være afskrækkede af LOC og NIARN - men med en blød start ender de måske som LOC-fans alligevel. Lidt det samme med rock'en, en hel masse mainstream-lyttere vil sikkert købe en Lordi plade, og måske følge op med en Darkness plade eller to. De fleste lader det så sikkert blive ved det, men en gruppe vil sige: "hey, det her er da fedt", og så står de pludselig med en Slipknot plade i fingrene.
Men der vil formentligt være en hel del heavy-fans der vil opleve at de over for moster Emma skal til at forklare at heavy metal ikke er det samme som at klæde sig ud som et monster... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JP beskriver det faktisk meget præcist:
http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3743314/
Edit: EB udstiller til gengæld som sædvanligt deres egen tåbelighed:
"Finske Lordi var med deres spektakulære sceneoptræden og latexkostumer en klar publikumsfavorit, men der var nok ikke mange, som på forhånd havde troet, at finnernes sang kunne have vundet den europæiske musikkonkurrence. "
Øh, det er en konkurrence der går ud på at publikum stemmer om hvem der skal vinde - hvem andre end publikumsfavoritten kan vinde? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Frede1977 skrev:
Rocken virker endnu... halleluja  |
|
|
Det er ikke rock, det er heavy rock, der er en forskel og selvom jeg godt kan lide rock (ikke heavy, det er støj på linien) så høre det ikke hjemme i grand prix sammenhæng og slet ikke heavy rock. At de grimme dukkefjæs der kan vinde er mig en gåde og man må hermed bare sige at grand prix i hvert fald har udspillet sin rolle helt og aldeles og gudskelov for det egentlig.
|
|
|
Er du ikke ved at være lidt gammel med den holdning 
|
|
|
Jo, det kan da sådanset godt være, men ordet MELODI GRANDPRIX handler vel om den bedste melodi. Hvor er den gode melodi blivet af, altså helt ærligt en god melodi er da een man husker når man har hørt den en gang. Jeg er ikke i stand til at huske elelr kunne synge med på den der vandt i år eller de senere år for den sags skyld. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det virker lidt som et mareridt at l**t-i vandt.
Synes selv tv2 her viser det fremragende. Læd mærke til teksten under billederne:
http://gossip.tv2.dk/article.php/4160473.html?cbox2
Jeg forstår simpelthen ikke Europa...
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, hvad kan man sige om melodigrandprix'et ?: "Jamen hun har jo ikke noget tøj på!"
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen kanont!
Jeg plejer ikke engang at se det skidt, men stemte og det hele i år!
Det er på høje tid at metal, som den store genre det er, får anerkendelse som fortjenet. Og jeg synes simpelthen det er fantastisk, at alt det infernalske pop-støj og sukkersøde ballader må se sig hårdt slået, af en flok Finske gutter der giver den fuld tryk på el-spaden!
Det er en revolution i hele Gran Prix manecien, hvor de gamle travere endelig må give efter for nyt blod. Ligeledes tror jeg også at det har trukket et helt nyt publikum til skærmene, idet der nu også er noget for musikelskere der ikke har deres radio fast indstillet på Mormor FM (aka P4). Antallet af stemmer til Finske Lordi viser jo også kun, at folk er parate til forandring.
Hardrock Hallelujah! 
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timidus skrev:
|
|
|
|
Det er også min mening, for meget focus på optræden og for lidt på musiken. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |