Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tilspilning af netkabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Status over tråden pr. side 37:

Flere påstar at de kan høre forskel på netkabler, og at disse bør spilles til. Dog har ingen af dem kunnet føre bevis for eller blot sandsynliggøre, at der ikke er tale om placeboeffekt, og det må desuden betragtes som yderst tvivlsomt, udfra et videnskabeligt synsspunkt, at der skulle være nogen forskel at spore.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Rolfiboy skrev:
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
mhansen skrev:

Hvorfor er lyder nogen højtalerkabler bedre end andre. Er der nogen af dem som ikke tror på net kabler, der kan svare på det.

Det skyldes at sammenhængen imellem selvinduktion (spolevirkning), kapacitans (kondensatorvirkning) og modstand.

Netop et delefilter består af spoler, kondensatorer og modstande.
Derfor kan et højttalerkabel lave båndbegrænsning på samme måde som et delefilter i en højttaler.

I meget lille målestok, ganske vist, men måske lige nok til at spolere højttalerens grundklang.

I ekstreme tilfælde, kan et højtalerkabel være så kapacitivt, at enkelte forstærkeres sikringsrelæer slår fra.

Jeg har hørt rygter om at MIT har nogle kabler der får ICEpower-forstærkere til at slå fra, men ved ikke hvor meget der skal lægges i det rygte.

I så fald er det vel ikke forstærkerens skyld, og egentlig heller ikke kablets.
Det er bare et forkert match.

MIT er i hvert fald et udemærket eksempel på at netkabler kan ændre lyden, for jeg har da aldrig nogensinde hørt noget værre kabel, sikken en gang l**t og det kostede over 4000 kr. Lyden blev ulden og total uden kontrol, så jeg forstår udemærket ice power slår fra. 5 min holdte jeg til, så røg de medfølgende madrigal kabler på igen.

Det var et højttalerkabel, og vi kom off topic en stund - hvorfor jeg håbede at vi kunne finde en anden tråd at diskutere højttalerkabler i. Men hvilken, er så det store problem, når der er så mange.

EDIT: Hvilket 'patent' mon MIT dog har brugt i det kabel du testede der ? Det lyder næsten farligt.

Ja det er farligt at smide på hvis man ønsker god lyd i hvert fald. Det lignede alt andet MIT laver, med stor boks på midten og i stedet for rca/xlr stik , så alm netstik af dansk standard.

Mon ikke den box, indeholder et netstøjfilter ? Det giver mening at det ikke duer på et effekttrin.
Et lidt dyrt netstøjfilter dog.

Sansynligt indeholder det bare en kondensator for at afkoble og sikre imod DC som ellers kunne/ville ødelægge dine højtalere, det er iværtfald ikke et netstøjfilter, det ville være ret dumt at sætte på en signal vej efter som det skal kortslutte alle signaler over 50-100hz, så det ville ikke være meget lyd man får ud.

DC på et netkabel, der skader højttaleren ?
Det er, som jeg har sagt før, en tråd om netkabler, og ikke højttalerkabler.
Vi taler kun om 50Hz signaler og ikke højere.

Boxen MIT har på det netkabel som 'Ikke Slipsefyr' har testet, indeholder et eller andet.
Hvad den indeholder, er så spørgsmålet.

EDIT: Det kostede over kr. 4000,- og lød meget dårligt.

Det fremgår vist rimelig tydeligt at jeg troede det var et højtaler kabel vi snakkede om efter som du snakkede om MIT som et svar på mit svar om højtalerkabel.

Til top Vis Rolfiboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolfiboy

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
mhansen skrev:

Hvorfor er lyder nogen højtalerkabler bedre end andre. Er der nogen af dem som ikke tror på net kabler, der kan svare på det.

Det skyldes at sammenhængen imellem selvinduktion (spolevirkning), kapacitans (kondensatorvirkning) og modstand.

Derfor kan et højttalerkabel lave båndbegrænsning på samme måde som et delefilter i en højttaler.

I meget lille målestok, ganske vist, men måske lige nok til at spolere højttalerens grundklang.

I ekstreme tilfælde, kan et højtalerkabel være så kapacitivt, at enkelte forstærkeres sikringsrelæer slår fra.

Jeg har hørt rygter om at MIT har nogle kabler der får ICEpower-forstærkere til at slå fra, men ved ikke hvor meget der skal lægges i det rygte.

MIT er i hvert fald et udemærket eksempel på at netkabler kan ændre lyden, for jeg har da aldrig nogensinde hørt noget værre kabel, sikken en gang l**t og det kostede over 4000 kr. Lyden blev ulden og total uden kontrol, så jeg forstår udemærket ice power slår fra. 5 min holdte jeg til, så røg de medfølgende madrigal kabler på igen.

Det var et højttalerkabel, og vi kom off topic en stund - hvorfor jeg håbede at vi kunne finde en anden tråd at diskutere højttalerkabler i. Men hvilken, er så det store problem, når der er så mange.

EDIT: Hvilket 'patent' mon MIT dog har brugt i det kabel du testede der ? Det lyder næsten farligt.

Ja det er farligt at smide på hvis man ønsker god lyd i hvert fald. Det lignede alt andet MIT laver, med stor boks på midten og i stedet for rca/xlr stik , så alm netstik af dansk standard.

Mon ikke den box, indeholder et netstøjfilter ? Det giver mening at det ikke duer på et effekttrin.

Det duede ikke til noget som helst apperat i min sammenhæng i hvert fald.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:
Spencer skrev:
Rolfiboy skrev:
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
mhansen skrev:

Sansynligt indeholder det bare en kondensator for at afkoble og sikre imod DC som ellers kunne/ville ødelægge dine højtalere, det er iværtfald ikke et netstøjfilter, det ville være ret dumt at sætte på en signal vej efter som det skal kortslutte alle signaler over 50-100hz, så det ville ikke være meget lyd man får ud.

DC på et netkabel, der skader højttaleren ?
Det er, som jeg har sagt før, en tråd om netkabler, og ikke højttalerkabler.
Vi taler kun om 50Hz signaler og ikke højere.

Boxen MIT har på det netkabel som 'Ikke Slipsefyr' har testet, indeholder et eller andet.
Hvad den indeholder, er så spørgsmålet.

EDIT: Det kostede over kr. 4000,- og lød meget dårligt.

Det fremgår vist rimelig tydeligt at jeg troede det var et højtaler kabel vi snakkede om efter som du snakkede om MIT som et svar på mit svar om højtalerkabel.

Ok, så er vi enige. Sagen var at 'Ikke Slipsefyr' har testet et MIT netkabel med en box på.
Jeg er særdeles nysgerrig for at høre hvad der er i den box.
At det ødelægger lyden, overrasker egentlig ikke, idet man jo må ændre lyden, hvis der skal være hørbar forskel.

Jeg holder på at et netkabel skal være af minimum samme standard som det monteringskabel der er i væggen, men ikke stort bedre. Både sikringen i målerskabet, samt sikringerne i forstærkeren er større strømbegrænsere end kobberet i netkablet. Også selvom sikringerne er 'tilspillede'   - om man tror på den slags.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

JensRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Status over tråden pr. side 37:

Flere påstar at de kan høre forskel på netkabler, og at disse bør spilles til. Dog har ingen af dem kunnet føre bevis for eller blot sandsynliggøre, at der ikke er tale om placeboeffekt, og det må desuden betragtes som yderst tvivlsomt, udfra et videnskabeligt synsspunkt, at der skulle være nogen forskel at spore.

Placeboeffekt kan vel godt medregnes under videnskabelige forklaringer

\Jens

Til top Vis JensRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensRasmussen Besøg JensRasmussen's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevisthvor mange "rigtige" hifi nøder(ikke snurrerundt osv) tror du sådan rent procentvis der bruger andre netkabler end standard,tror du det er for sjov de gør det? og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

og lige en sidste ting hvorfor kan i bare ikke affinde jeg med at nogen er glade for deres "ikke standard" kabler?

tråden hedder tilspilning af kabler,hvis folk syntes det er helt hen i vejret at have ikke standard netkabler spændt for hvad laver de så her i tråden ud over at kvæulere?

lav da en tråd ala' "speciele kabler er noget vås" jeg kunne da aldrig drømme om at spamme sådan en tråd som nogen har spammet denne,over 30 sider med "jamen vi mangler beviser", tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevisthvor mange "rigtige" hifi nøder(ikke snurrerundt osv) tror du sådan rent procentvis der bruger andre netkabler end standard,tror du det er for sjov de gør det? og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

og lige en sidste ting hvorfor kan i bare ikke affinde jeg med at nogen er glade for deres "ikke standard" kabler?

tråden hedder tilspilning af kabler,hvis folk syntes det er helt hen i vejret at have ikke standard netkabler spændt for hvad laver de så her i tråden ud over at kvæulere?

lav da en tråd ala' "speciele kabler er noget vås" jeg kunne da aldrig drømme om at spamme sådan en tråd som nogen har spammet denne,over 30 sider med "jamen vi mangler beviser", tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Nu er det jo et debatforum vi er på, og ikke et politisk parti, hvor man kun er velkommen hvis man har den 'rigtige' mening.

Jeg kan tælle flere skeptikere i tråden, end tilhængere.
Skeptikerene bliver spist af med at de mangler forståelse, og ikke evner at 'lytte' til musikken.
De får at vide at de er mindre 'erfarne', og ikke har det rigtige udstyr.
Når du mener at de bare skal sige ja og amen, og finde sig i at blive kaldt 'mindre erfarne', så er du nok blandt de der føler sig 'erfarne'.

At man ikke behøver at bevise noget, som man har sagt 'er sådan', og 'ikke kan diskuteres', så er det en trosretning.

Så lad være med at bruge videnskab som begrundelse.
Det gør du vist heller ikke, og det er vel derfor heller ikke dig, der for så vidt står for skud i mine indlæg. Jeg skyder kun efter de der siger at det er bevist.

Beviser kommer aldrig, og det er nok som de grønne tuschpenne.
Næste gang der kommer en ny trend, så glemmer folk netkablerne igen, og koncentrerer sig om det nye i stedet.

EDIT: Nilau er vist den eneste der har n***** til at stille op til blindtest, hvis jeg ikke husker helt galt. Så netop Nilau er der stor respekt for blandt skeptikerne.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

Hej Music 4 all

Super godt skrevet.

Det eneste kedelige, er at de ikke stopper. her.

Nu er det bare at vente på næste tåbelige indlæg, om hvor er beviserne. De har åbenbart ikke andet at lave.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

takker mhansen

spencer: ved ikke om den maskine(rettere tweak'et) der slibber skrå riller på kanten af cd'en virker,men jeg købte da en grøn tusch i hfk i sin tid og jeg malede til den store guldmedalje uden senere at kunne høre forskel,dermed ikke sagt det ikke virker,bare ikke for mig.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

takker mhansen

spencer: ved ikke om den maskine(rettere tweak'et) der slibber skrå riller på kanten af cd'en virker,men jeg købte da en grøn tusch i hfk i sin tid og jeg malede til den store guldmedalje uden senere at kunne høre forskel,dermed ikke sagt det ikke virker,bare ikke for mig.

Egentligt mærkeligt. Der var ellers ikke et hifiblad som ikke var begejstret.

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevist

Ja! Fordi det ifølge sund fornuft og en videnskabelig anskuelse er FULDSTÆNDIG UDE I HAMPEN, at der skulle være en hørbar forskel!! Derfor! Det er noget af en påstand, at komme med og derfor bør man være klar til at følge den op med at bevise det, når man nu er så sikker i sin sag.

music 4 all skrev:

og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

Det er jo netop det jeg har brugt de sidste 20 sider på at spørge mig selv om andre om. Hvorfor vil de ikke medvirke!? Man kan da ikke komme med så vanvittig en påstand og så forvente at alle andre tror på den, uden videre!?

Ok - hvis det er med den på: Jeg har en drage hjemme i min lejlighed. En rigtig drage, der kan spy ild og det hele! Og det skal I nu alle sammen tro på, fordi jeg siger at det er sådan. Jeg kunne meget nemt bevise det overfor jer, men det vil jeg ikke. I SKAL tro på det! Og forbi jeg siger det, er det nu konsensus!

Kan du se noget galt med det resonnement? Det er F-U-L-D-S-T-Æ-N-D-I-G det samme!

music 4 all skrev:

, tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Nu stopper du!

Hvad er det for noget digteri!? Hvem har "skiftet to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke hørt forskel"?

Og hvorfor har tvivlerne "bidraget med nul og niks"!? Bare fordi de ikke har den "rigtige" holdning! Derfor!

Situationen bliver ikke anderledes end som følger:

Der er INTET, der tyder på at der skulle være en hørbar forskel, og derfor må vi kræve at dem der påstår alligevel at kunne høre en sådan, bakker deres udsagn op med nogle beviser - altså demonstrerer det for os. Ellers må de rende og hoppe.

Blandt såvel professionelle lydteknikere som elektro ingeniører vil man omgående blive grinet af banen, hvis man kommer og påstår, at kunne høre forskel på netkabler. Ingen har i den professionelle verden nogensinde brugt andet end helt almindelige netkabler til 19,- hos Brinck, evt. samlet med klemrækker, til noget som helst.

Det er de troendes bevisbyrde! Det er deres påstand der i komplet strid med enhver sund fornuft og videnskab.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er en fed tråd............!!!

Der er da ikke noget mere kedsommeligt end debat som er stillestående og hvor alle er enige.

Jeg har selv haft en grøn tusch til at male mine CD'er med. Til forskel fra Jer andre, så oplevede jeg en effekt af tuschen. Den effekt handlede bare ikke om forbedring af lyden. Effekten af den grønne tusch i min HiFi verden var at den i nogle få tilfælde mindskede fejllæsningen af skiverne. Det vil sige at hvis jeg havde en skive som CD maskinen nogle steder på skiven havde vanskeligheder vad at aftaste, var der en lille bitte chance for at den grønne tusch kunne rette op på denne vanskelighed. Det var kun en ganske lille procentdel CD'er hvor den gjorde en forskel af de i forvejen ganske få CD'er i min stald som indeholdt fejl eller som min maskine bare ikke var god nok til at læse. Dette fænomen har jeg siden oplevet som værende forskelligt fra maskine til maskine. Der var ingen forbedring eller forværring af den lyd der var hørbar. 

Angående netkabler:

Jeg kommer til at tænke på en god ven jeg har som på et tidspunkt studerede journalist. Han blev, ansporet af undertegnede , interesseret i HiFi på hjemmeplan. Det gjorde at han begyndte at besøge mange forskellige HiFi forretninger og læse mange forskellige HiFi magasiner af mange forskellige nationaliteter. Han begyndte at undre sig over branchen og alle de tweaks man kunne investere i uden at han syntes at man kunne høre forskel på dem. Hans forudsætning og indgangsvinkel var på ingen måde teknisk eller historisk musikalsk. Han var en meget prætentiøs studerende og har lavet mange forbrugerrettede historier som ind imellem er kommet så langt som de store Danske TV stationers forbrugerrettede programmer og endda i nogle tilfælde på nyhedsudsendelserne. Han begyndte på journalistisk fagligt plan at undersøge fænomenet. Han rettede antennerne mod flere landes HiFi brancher. Han brugte mange ressourcer på det og var ikke alene om det store projekt. Der var meget modstand på hans undersøgelser internt i branchen. Delresultater viste at der var mange penge der skiftede hænder under bordene. Mange af de deltagende parter, specielt dem der var involveret i disse fordækte betalingsformer, var interesseret i at bevare status quo på markedet og forsøgte direkte at forhindre at oplysninger kom frem. Markedsføringsmekanismer i denne branche har, ifølge ham, ingen etik eller moral. Det er kun penge der styrer det. Essensen af hans undersøgelse var, udokumenteret fra min side, at mange HiFi produkter, ikke kun småtweaks og kabler men også nyudviklede teknologier i apparater, var markedsførings-stunts og iscenesat og blev af HiFi anmeldere underbygget og rost mod betaling i form af "anden etnisk indkomst". Dette fænomen var, ifølge ham, en international  problemstilling som ville være yderst vanskelig at afdække som et hvert andet kartelsamarbejde (hvilket vi jo flere gange herhjemme har hørt presseomtalt.......endda blandt kabelfabrikanter). For som han beskriver det er det vel nærmest en form for kartelsamarbejde?

Hvis det er virkeligheden har jeg intet tilovers for branchen og vil betragte næsten enhver HiFi sælger som jeg betragter automekanikere, politikere, Scandlines, Aldi, computerstyrede toiletsæder, Scientoligy og kryptonit.

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:
mhansen skrev:

Hvorfor er lyder nogen højtalerkabler bedre end andre. Er der nogen af dem som ikke tror på net kabler, der kan svare på det.

Meget simpelt, et højtaler kabel skal lede et signal, og da vi snakker om et signal på langt over 100hz løber strømmen uden på lederne, og ikke inde i kernen af lederne, som mange tror, det vil sige at jo flere små ledere du har i kablet jo bedre vil det lede signalet, og dertil kommer der også afskærmede kabler, bi wiring, afballancerede kabler osv, så udenfra kommende signaler ikke kan forstyrre dit signal.

Et netkabel skal ikke lede et signal, men skal bare lede en simpelt lavfrekvent veksel strøm, derfor vil det være ret så lige meget med at give det flere små ledere, afskærme det, eller afballancere det, så længe det kan lede den strøm det skal uden at yde for meget modstand. og dertil kommer der at lige meget hvad bliver vekselstrømmen ensrettet, udglattet og filtreret i strømforsygningen

Utroligt hvor mange HIFI hoveder der ikke engang kan simpelt teknik, men ok så ville vi jo heller ikke have de her meget sjove indslag om tilspilning af netkabler

Bum-bum, Rolfiboy,

Jamen så prøv du bare at filtrere din strøm helt over - skal vi være flinke? - 500Hz og hør, hvad der så sker med lyden på dit stereo

Det er, som du selv siger, "simpel teknik"

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
music 4 all skrev:

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevisthvor mange "rigtige" hifi nøder(ikke snurrerundt osv) tror du sådan rent procentvis der bruger andre netkabler end standard,tror du det er for sjov de gør det? og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

lav da en tråd ala' "speciele kabler er noget vås" jeg kunne da aldrig drømme om at spamme sådan en tråd som nogen har spammet denne,over 30 sider med "jamen vi mangler beviser", tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Nu er det jo et debatforum vi er på, og ikke et politisk parti, hvor man kun er velkommen hvis man har den 'rigtige' mening.Jeg kan tælle flere skeptikere i tråden, end tilhængere.Skeptikerene bliver spist af med at de mangler forståelse, og ikke evner at 'lytte' til musikken.De får at vide at de er mindre 'erfarne', og ikke har det rigtige udstyr.Når du mener at de bare skal sige ja og amen, og finde sig i at blive kaldt 'mindre erfarne', så er du nok blandt de der føler sig 'erfarne'.At man ikke behøver at bevise noget, som man har sagt 'er sådan', og 'ikke kan diskuteres', så er det en trosretning.Så lad være med at bruge videnskab som begrundelse.Det gør du vist heller ikke, og det er vel derfor heller ikke dig, der for så vidt står for skud i mine indlæg. Jeg skyder kun efter de der siger at det er bevist.Beviser kommer aldrig, og det er nok som de grønne tuschpenne.Næste gang der kommer en ny trend, så glemmer folk netkablerne igen, og koncentrerer sig om det nye i stedet.EDIT: Nilau er vist den eneste der har n***** til at stille op til blindtest, hvis jeg ikke husker helt galt. Så netop Nilau er der stor respekt for blandt skeptikerne.

Spencer, lige nu "troller" du på livet løs

EDIT Prøv nu noget af det tykke folie fra Super Brugsen til alu-hatten

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

stemer du skrev:

Og hvorfor har tvivlerne "bidraget med nul og niks"!? Bare fordi de ikke har den "rigtige" holdning! Derfor!  ahh nu faldt femøren,hvad er trådens navn?hvorfor skal vi som mener der er forskel og gerne vil vide mere om ex tilspilning af netkabler hvis der er en sådan(mine var brugt så jeg er på bar bund)belemres med alle disse indlæg fra tvivlere som vi reelt ikke kan bruge til noget som helst,ikke lige det man forventer når man ser overskriften "tilspilning af netkabler"

ang  "skiftet to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke hørt forskel"? orker ikke at se tråden igenem men den er her et sted,troede det var mik112 og så igen måske ikke,det var dog ikke den 3 maj.

tidligere har folk også sagt at de overhovedet ikke har leget med emnet/prøvet selv men bare fuldstændigt affærdiget det tja...... igen gider ikke at "bevise" det,det findes i tråden et eller andet sted

nå men jeg har opgivet,der er for meget heksejagt (og nej jeg tror hverken på hekse,nisser olign)

lige en sidste ting,jeg respekterer selvfølgelig at folk syntes det er noget pjat med de net dingenoter,og hvis folk kan høre forskel på grøn og ingen farve,jamen det er da godt nok,de behøver da ikke bevise noget(overfor mig ihvertfal)

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Rolfiboy skrev:
mhansen skrev:

Hvorfor er lyder nogen højtalerkabler bedre end andre. Er der nogen af dem som ikke tror på net kabler, der kan svare på det.

Meget simpelt, et højtaler kabel skal lede et signal, og da vi snakker om et signal på langt over 100hz løber strømmen uden på lederne, og ikke inde i kernen af lederne, som mange tror, det vil sige at jo flere små ledere du har i kablet jo bedre vil det lede signalet, og dertil kommer der også afskærmede kabler, bi wiring, afballancerede kabler osv, så udenfra kommende signaler ikke kan forstyrre dit signal.

Et netkabel skal ikke lede et signal, men skal bare lede en simpelt lavfrekvent veksel strøm, derfor vil det være ret så lige meget med at give det flere små ledere, afskærme det, eller afballancere det, så længe det kan lede den strøm det skal uden at yde for meget modstand. og dertil kommer der at lige meget hvad bliver vekselstrømmen ensrettet, udglattet og filtreret i strømforsygningen

Utroligt hvor mange HIFI hoveder der ikke engang kan simpelt teknik, men ok så ville vi jo heller ikke have de her meget sjove indslag om tilspilning af netkabler

Bum-bum, Rolfiboy,

Jamen så prøv du bare at filtrere din strøm helt over - skal vi være flinke? - 500Hz og hør, hvad der så sker med lyden på dit stereo

Det er, som du selv siger, "simpel teknik"

du må meget undskylde, men hvad er det lige du mener jeg skal filtrerer? Du mener ikke at der sidder filtre i en jævnstrøms forsyning til en forstærker til at fjerne støjen fra lysnettet eller hvad er det lige du mener?

Til top Vis Rolfiboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolfiboy

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Spencer skrev:
music 4 all skrev:

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevisthvor mange "rigtige" hifi nøder(ikke snurrerundt osv) tror du sådan rent procentvis der bruger andre netkabler end standard,tror du det er for sjov de gør det? og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

lav da en tråd ala' "speciele kabler er noget vås" jeg kunne da aldrig drømme om at spamme sådan en tråd som nogen har spammet denne,over 30 sider med "jamen vi mangler beviser", tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Nu er det jo et debatforum vi er på, og ikke et politisk parti, hvor man kun er velkommen hvis man har den 'rigtige' mening.Jeg kan tælle flere skeptikere i tråden, end tilhængere.Skeptikerene bliver spist af med at de mangler forståelse, og ikke evner at 'lytte' til musikken.De får at vide at de er mindre 'erfarne', og ikke har det rigtige udstyr.Når du mener at de bare skal sige ja og amen, og finde sig i at blive kaldt 'mindre erfarne', så er du nok blandt de der føler sig 'erfarne'.At man ikke behøver at bevise noget, som man har sagt 'er sådan', og 'ikke kan diskuteres', så er det en trosretning.Så lad være med at bruge videnskab som begrundelse.Det gør du vist heller ikke, og det er vel derfor heller ikke dig, der for så vidt står for skud i mine indlæg. Jeg skyder kun efter de der siger at det er bevist.Beviser kommer aldrig, og det er nok som de grønne tuschpenne.Næste gang der kommer en ny trend, så glemmer folk netkablerne igen, og koncentrerer sig om det nye i stedet.EDIT: Nilau er vist den eneste der har n***** til at stille op til blindtest, hvis jeg ikke husker helt galt. Så netop Nilau er der stor respekt for blandt skeptikerne.

Spencer, lige nu "troller" du på livet løs

EDIT Prøv nu noget af det tykke folie fra Super Brugsen til alu-hatten

Næ hov... hvordan kan du føle dig trollet her ?
Netop du, har jo leveret en masse teknisk materiale, som dog bruger en del udtryk, der ikke er helt lette at finde i almindelige ordbøger.

Dine ideer om kobberets tilspilning har jeg såmen blot mødt med ét enkelt simpelt spørgsmål:

Hvorfor øger man ikke blot tværsnitarealet, når nu ledeevnen er så vigtig ?

Ja, jeg bliver ved at stille det spørgsmål, med risiko for at blive kaldt kværulant.
Den risiko må man leve med, når man deltager i en debat.

Sølvpapirshatten virker iøvrigt - men der skal hænge et ulige antal sølvpapirskugler ned i små snore, ved panden.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
tidligere har folk også sagt at de overhovedet ikke har leget med emnet/prøvet selv men bare fuldstændigt affærdiget det tja...... igen gider ikke at "bevise" det,det findes i tråden et eller andet sted

Det kan være det sted, hvor jeg skriver at jeg ikke har prøvet Nordost netkabler.
Det tolkede én person, som om jeg ikke havde prøvet forskellige netkabler, men misforståelsen blev hurtigt rettet.

Jeg har et originalt netkabel fra Mark Levinson, som for tiden er pillet af forstærkeren, da det ikke udgør en hørbar forskel, og ellers er klodset.

Jeg har en mistanke om at det er dimensioneret til 120V, og derfor lidt rigelligt kraftigt (dobbelt strømtræk), men det behøver ikke være korrekt (andre ved nok noget her, som kan begrunde hvorfor det er så tykt).

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
music 4 all skrev:

hvorfor skulle folk bevise noget overfor dig stemer?hvis folk mener det er noget vås,jamen så fred være med det,jeg er da fløjtende ligeglad hvad du,spencer og andre kvæulanter mener om dette emne(ikke nødvendigvis andre emner)det du siger direkte er at der ingen hørbar forskel er før det er bevist

Ja! Fordi det ifølge sund fornuft og en videnskabelig anskuelse er FULDSTÆNDIG UDE I HAMPEN, at der skulle være en hørbar forskel!! Derfor! Det er noget af en påstand, at komme med og derfor bør man være klar til at følge den op med at bevise det, når man nu er så sikker i sin sag.

music 4 all skrev:

og ende hvorfor tror du at de ikke deltager i denne tråd,svar gerne på det sidste og helst ikke noget på nivue med "de tør ikke,de er døve,de har ingen beviser" og lign.

Det er jo netop det jeg har brugt de sidste 20 sider på at spørge mig selv om andre om. Hvorfor vil de ikke medvirke!? Man kan da ikke komme med så vanvittig en påstand og så forvente at alle andre tror på den, uden videre!?

Ok - hvis det er med den på: Jeg har en drage hjemme i min lejlighed. En rigtig drage, der kan spy ild og det hele! Og det skal I nu alle sammen tro på, fordi jeg siger at det er sådan. Jeg kunne meget nemt bevise det overfor jer, men det vil jeg ikke. I SKAL tro på det! Og forbi jeg siger det, er det nu konsensus!

Men det er jo netop her problemet i hele tråden ligger ! Jeg tror simpelthen alle 37 sider bygger på en misforståelse. INGEN VIL TVINGE DIG TIL AT TRO PÅ NOGET !!!!

(Jeg syntes nærmere, hvis vi endelig skal tage den, at det virker som om der her er tale om at nogen bliver meget provokerede over andres "tro" og vil tvinge dem til at bevise noget)

Kan du se noget galt med det resonnement? Det er F-U-L-D-S-T-Æ-N-D-I-G det samme!

music 4 all skrev:

, tror ikke det lige var 30 tomme sider nilau havde i tankerne da han lavede tråden,men derimod få nogle svar,hvilket han så også har fået,men tvivlerne har bidraget med nul og niks,jeg kan ihvertfal ikke bruge det til noget,at så nogle ikke en gang gider at prøve det ordenligt,men bare skifter to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke kan høre forskel,big surprise.

Nu stopper du!

Hvad er det for noget digteri!? Hvem har "skiftet to standard kabler/stikdåser ud med hinanden og ikke hørt forskel"?

Og hvorfor har tvivlerne "bidraget med nul og niks"!? Bare fordi de ikke har den "rigtige" holdning! Derfor!

Situationen bliver ikke anderledes end som følger:

Der er INTET, der tyder på at der skulle være en hørbar forskel, og derfor må vi kræve at dem der påstår alligevel at kunne høre en sådan, bakker deres udsagn op med nogle beviser - altså demonstrerer det for os. Ellers må de rende og hoppe.

Blandt såvel professionelle lydteknikere som elektro ingeniører vil man omgående blive grinet af banen, hvis man kommer og påstår, at kunne høre forskel på netkabler. Ingen har i den professionelle verden nogensinde brugt andet end helt almindelige netkabler til 19,- hos Brinck, evt. samlet med klemrækker, til noget som helst.

Det er de troendes bevisbyrde! Det er deres påstand der i komplet strid med enhver sund fornuft og videnskab.

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

takker mhansen

Lav to kopier af en cd i kender godt, put den ene kopi i en frankeret svarkuvert og send den til mig. Jeg giver den en tur i "fræseren" og sender den tilbage, uden beregning. Så kan i selv vurdere reultatet og komme med en tilbagemelding. Men pas på er oplevelsen positiv så vær klar til at forsvare jer selv og bliv hængt ud som kætter over ca. 40 sider :-)

Mvh

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

<< Forrige Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum