Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Toftdahl skrev:
alfaffa
Det bliver godt nok et lidt større læsearbejde, men prøv at læse denne tråd - der finder du vejen igennem bedre strøm samt lidt om stikdåser. Ideen er at man ikke starter forkert og evt. bruger nogle penge unødigt, det hele skal ses i sammenhænget af dit setup og investeringen. Da vi ikke kender omfanget af dit setup og du ikke direkte beskriver målsætningen, med denne nestskinne, om du ønsker at optimere lyden eller bare primært ønsker en god netskinne med rigeligt af plads / udtag.
Under alle omstændigheder bør du undgå en med filter i, ligesom de billige fra Silvan og supermarkedene, også er direkte dynamikdræbende. Byg en selv stjernebox som det bliver beskrevt i følgende tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767&K W=Toftdahl&TPN=1 - ellers er der Furutec dåser, dem kan du evt. se her www.hificable.dk, jeg ved ikke hvor de derudover kan købes.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvordan i alverden skulle en strømskinne fra silvan uden nogen former for filter være dynamik dræbende . Mener du seriøst at fordi du bruger en masse penge på en stik dåse at så kommer kommer der mere strøm ud af den ?, i så fald prøv at stikke fingerne ned i en dåse fra silvan, jeg er ret sikket på du vil føle at der kommer rigeligt med strøm ud. 
|
|
|
Daws og godaften hr. Slips,
Mmmjah... det er egentlig et godt spørgsmål. Dog er en stikdåse ikke blot en stikdåse.
P.t. har jeg selv 3 forskellige stikdåser, en ganske umindelig standard én, en af dem med gode kobberskinner i og så en stjernebox i en kasse af dejlig, uforgængelig plast
De her mest interessante er nok de to første. Den billige standard stikdåse får f.eks. trommer til at lyde som en våd søndagsberlinger, der får smæk med et par gummidejskrabere
Dåsen med de gode kobberskinner retter noget videre op på dette, og her begynder det såmænd at lyde af noget, der i en mindre rødvinsbrandert godt kunne beskrives som småtilforladeligt
Går vi et skridt videre, så er den beskrevne plaststjernebox skam udmærket. Men smækkes der en af alu på, så lyder det simpelthen radikalt anderledes. Det kan vel bedst betegnes som en gewaldig hovedrengøring efterfuldt af et skud steroider opløst i en ærwærdig single malt af finere årgang. Smækker man sådan en djæwel på et high end setup, så kunne man fristes til at tro, at nogen har skiftet komponenterne ud med nogle langt bedre, sådden lige foran næsen på én. Det er ægte wæmmeligt, ja det er så
Med høflig aftenhilsen G&S
|
|
|
Lyder interessant.Trommer på mit anlæg lyder nøjagtig som når min kone får et klask i den bare, ren dynamik du. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skinne supra fx sælger har kun et mildt filter og det er ikke dynamikdræbende. Jeg har selv en herfra: http://avcentrum.dk/product.asp?product=159&sub=3&pa ge=1
Og den virker perfekt... Den har redet mit anlæg fra lyn... Computeren og tv´et som IKKE sad på den døde... Og ydermere er den jo skærmet og i virkelig god kvalitet mht forbindelserne i stikkene.
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Toftdahl skrev:
alfaffa
Det bliver godt nok et lidt større læsearbejde, men prøv at læse denne tråd - der finder du vejen igennem bedre strøm samt lidt om stikdåser. Ideen er at man ikke starter forkert og evt. bruger nogle penge unødigt, det hele skal ses i sammenhænget af dit setup og investeringen. Da vi ikke kender omfanget af dit setup og du ikke direkte beskriver målsætningen, med denne nestskinne, om du ønsker at optimere lyden eller bare primært ønsker en god netskinne med rigeligt af plads / udtag.
Under alle omstændigheder bør du undgå en med filter i, ligesom de billige fra Silvan og supermarkedene, også er direkte dynamikdræbende. Byg en selv stjernebox som det bliver beskrevt i følgende tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767&K W=Toftdahl&TPN=1 - ellers er der Furutec dåser, dem kan du evt. se her www.hificable.dk, jeg ved ikke hvor de derudover kan købes.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvordan i alverden skulle en strømskinne fra silvan uden nogen former for filter være dynamik dræbende . Mener du seriøst at fordi du bruger en masse penge på en stik dåse at så kommer kommer der mere strøm ud af den ?, i så fald prøv at stikke fingerne ned i en dåse fra silvan, jeg er ret sikket på du vil føle at der kommer rigeligt med strøm ud. 
|
|
|
Daws og godaften hr. Slips,
Mmmjah... det er egentlig et godt spørgsmål. Dog er en stikdåse ikke blot en stikdåse.
P.t. har jeg selv 3 forskellige stikdåser, en ganske umindelig standard én, en af dem med gode kobberskinner i og så en stjernebox i en kasse af dejlig, uforgængelig plast
De her mest interessante er nok de to første. Den billige standard stikdåse får f.eks. trommer til at lyde som en våd søndagsberlinger, der får smæk med et par gummidejskrabere
Dåsen med de gode kobberskinner retter noget videre op på dette, og her begynder det såmænd at lyde af noget, der i en mindre rødvinsbrandert godt kunne beskrives som småtilforladeligt
Går vi et skridt videre, så er den beskrevne plaststjernebox skam udmærket. Men smækkes der en af alu på, så lyder det simpelthen radikalt anderledes. Det kan vel bedst betegnes som en gewaldig hovedrengøring efterfuldt af et skud steroider opløst i en ærwærdig single malt af finere årgang. Smækker man sådan en djæwel på et high end setup, så kunne man fristes til at tro, at nogen har skiftet komponenterne ud med nogle langt bedre, sådden lige foran næsen på én. Det er ægte wæmmeligt, ja det er så
Med høflig aftenhilsen G&S
|
|
|
hvor ka man få en alu kasse henne der er stor nok til en med 8 udtag??
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
interessant.... kender nogen steder man kunne købe denne del, ville en stjerneboks blive nem at lave....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
interessant.... kender nogen steder man kunne købe denne del, ville en stjerneboks blive nem at lave.... |
|
|
Det er ikke svært at lave en - jeg har selv gjort det. Det er dog i træ hvilket er endnu nemmere, men ellers er der vist et link til en alu-kassen i den tråd Toftdahl refererer til i et af de tidligere indlæg i denne tråd.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer / m. fl.
Brink Elektronik har alu kasser, men om det er i den størrelse??? De må have noget der kan bruges. Ellers er der trækassen tilbage, som L.B. anviser til, den tror jeg vi alle kan sætte sammen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ellers er der trækassen tilbage, som L.B. anviser til, den tror jeg vi alle kan sætte sammen. |
|
|
Ellers kigger du sydover Dennis, så skal vi nok fikse en sammen i værkstedet (i træ altså)
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant... men er det lovligt at lave den i træ - jeg har noget bly man kan isolere den med.... (bare man ikke spiser slik imens)  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser også meget lækkert (og nemt) ud.... lige til Amp, cd og pre - der sider et 2m 2*4mm kabel på ikke ?
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L.
Har du prøvet den og holdt den op imod andre, hvilket er nødvendigt for at kende dens formåen. Det er jo med netkabler og netskinner, at det ikke er dem alle der har en positiv indflydelse på lyden. Men interssant hvis den kunne være okay.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Bent L.
Har du prøvet den og holdt den op imod andre, hvilket er nødvendigt for at kende dens formåen. Det er jo med netkabler og netskinner, at det ikke er dem alle der har en positiv indflydelse på lyden. Men interssant hvis den kunne være okay.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Nej det har jeg godt nok ikke, men det er jo heller ikke et produkt til flere tusinde kr. som f.eks. de Furutec dåser du nævner man kan købe hos hificable.
Jeg synte produktet ser sund ud og det kunne meget vel være mit næste køb når jeg nu alligevel skal have nogle netkabler hos dem, så vidt jeg har kunne læse mig til skulle labb kabler og monsterschukostik være af god kvalitet. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
hvor ka man få en alu kasse henne der er stor nok til en med 8 udtag?? |
|
|
Her.
Se under indbygningskasser. Den bør kunne rumme 8 stik, afhængig af hvor stor krave der er på stikkene.
Modellen hedder Velleman G124, har målene 222×146×55 mm og koster 192 båps + det løse.
Måske det lige vil være på sin plads at advare om, at hvis ikke man på forhånd har specialborene, krympelakken, etc., så kan prisen hurtigt accellerere.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
så vidt jeg har kunne læse mig til skulle labb kabler og monsterschukostik være af god kvalitet. |
|
|
Hvis du dermed mener Lapp Ölflex kabel og de store gummischuko stik, så vil jeg hellere råde dig til at give pengene til Folkekirkens Nødhjælp - så er der ikke nogen der kommer til skade og pengene er givet godt ud
Den viste fordeler giver heller ikke nogen garanti for en stjerneforbindelse, kun at man måske bliver taget i stjernen
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lapp laver vist andre kabler en ölflex.....eller har jeg misforstået noget ? __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de forskellige strømskinner ser lækre ud... Og så må de jo også lyde godt....

Spænd nu hjelmen Lav en blindtest med en woodoo strømskinne, og så en i ordentlig kvalitet fra Bauhaus (ikke ugens tilbud til 19.95). Hvis du ikke kan høre forskellen i en blindtest, er det kun ud fra et designmæssigt synspunkt, at de dyre modeller er pengene værd. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Bent L skrev:
så vidt jeg har kunne læse mig til skulle labb kabler og monsterschukostik være af god
kvalitet. |
|
|
Hvis du dermed mener Lapp Ölflex kabel og de store gummischuko stik, så vil jeg hellere råde dig til at give pengene til Folkekirkens
Nødhjælp - så er der ikke nogen der kommer til skade og pengene er givet godt ud
Den viste fordeler giver heller ikke nogen garanti for en stjerneforbindelse, kun at man måske bliver taget i stjernen
|
|
|
 det med folkekirkensnødhjælp vil jeg så overveje.
Hvis Monster og Labb er noget skidt, hvad kan så anbefales i den økonomiske ende af prisskalaen
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
hvad kan så anbefales i den økonomiske ende af prisskalaen |
|
|
En DIY strømbox, som består af følgende:
- x stk LK udtag
- x stk interne kabler (2,5 eller 1,5 kvmm installationskabel)
- 1 stk netkabel
- 1 stk kronmuffe
- 1 stk kasse
Prisen afhænger af antallet af udtag og hvilket materiale kassen skal laves af. Min kasse af træ med 4 udtag har kostet ca. 500,- og 1 times arbejde.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Lapp laver vist andre kabler en ölflex.....eller har jeg misforstået noget ? |
|
|
Det gør de da, så jeg tror ikke du har misforstået noget. Men det kabel, der oftest er i "omløb", er det nævnte (eller varianter af det). Og det lyder sådden rigtig pænt sagt af noget i henretning af puhbæ
Yderligere er der ekstraomkostninger forbundet med det, da der kræves hele 1½ flaske Arnbitter for at kunne brænde det ordentligt af
|
Til top |
|
|