Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 04:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Rør og transistor ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Trækker rør eller transistor læsset ?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
23 [57,50%]
6 [15,00%]
2 [5,00%]
9 [22,50%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 November 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hvor ser du de spørgsmål henne du hentyder til der???

Poll spørgsmålet lyder: "Trækker rør eller transistor læsset ?". Det kan læses lige under emnet som er "Rør og transistor?".

"= Er der rør eller transistor i din effektforst." er min fortolkning af poll spørgsmålet. Hvilket jeg da også skriver i mit tidligere indlæg.

Citatet:

"Jeg synes at have bemærket at rør er ved at få et comeback, derfor vil jeg gerne høre jeres kombinationer mht. rør."

er taget fra det første indlæg af Alex E Nielsen.

mvh

 

 

 

Det kan godt være jeg er dum, men det du hetyder til er overskriften, ikke et pol spørgsmål. Der bliver udelukkende kun spurt om forskelige rørkompinationer, jeg kan derfor ikke svare på overskriften om rør elelr transitore trækker læsset, for hos mig er udelukkende trnasistore der trækker læsset og dette spørgsmål mangler klart i pollen, derfor kan jeg ikke rigtig se formålet med den altså.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 04 November 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Det kan godt være jeg er dum, men det du hetyder til er overskriften, ikke et pol spørgsmål. Der bliver udelukkende kun spurt om forskelige rørkompinationer, jeg kan derfor ikke svare på overskriften om rør elelr transitore trækker læsset, for hos mig er udelukkende trnasistore der trækker læsset og dette spørgsmål mangler klart i pollen, derfor kan jeg ikke rigtig se formålet med den altså.

Jo men hvis nu denne poll er lavet for udelukkende (som Alex også skriver i hans efterfølgende indlæg) for at belyse hvor mange der kører ren rør (både i forforst. og effektforst. eller en intergreret) eller en kombination af både rør og transistor (feks. rør forforst. og transistor effektforst.), så er poll'en vel god nok og har et formål?

At det udelukker adskillige (dem der ikke har rør i deres forstærker del) fra at deltage er vel en anden sag?

Jeg er helt enig i at der kan laves en poll som undersøger hvar mange der har rør kontra hvor mange der ikke har rør i deres forstærkerdel, men hvis man er interesseret i dette spørgsmål, så er det vel bare at lave sådan en poll, er det ikke?

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 November 2003 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Det kan godt være jeg er dum, men det du hetyder til er overskriften, ikke et pol spørgsmål. Der bliver udelukkende kun spurt om forskelige rørkompinationer, jeg kan derfor ikke svare på overskriften om rør elelr transitore trækker læsset, for hos mig er udelukkende trnasistore der trækker læsset og dette spørgsmål mangler klart i pollen, derfor kan jeg ikke rigtig se formålet med den altså.

Jo men hvis nu denne poll er lavet for udelukkende (som Alex også skriver i hans efterfølgende indlæg) for at belyse hvor mange der kører ren rør (både i forforst. og effektforst. eller en intergreret) eller en kombination af både rør og transistor (feks. rør forforst. og transistor effektforst.), så er poll'en vel god nok og har et formål?

At det udelukker adskillige (dem der ikke har rør i deres forstærker del) fra at deltage er vel en anden sag?

Jeg er helt enig i at der kan laves en poll som undersøger hvar mange der har rør kontra hvor mange der ikke har rør i deres forstærkerdel, men hvis man er interesseret i dette spørgsmål, så er det vel bare at lave sådan en poll, er det ikke?

mvh

Jojo, men så er overskriften bare forkert.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 04 November 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg gider ikke engang at svare på de meningsløse indlæg, jeg tro de taler for sig selv.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 November 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jeg gider ikke engang at svare på de meningsløse indlæg, jeg tro de taler for sig selv.

hvad meningsløst er der i at nogen her ikke helt forstår din Poll afstemning??. Prøv selv lige at læs det igennem ikk og fortæl mig sammenligningen mellem overskrift og afstemning for den har jeg svært ved at se.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Alex E Nielsen skrev:
Jeg gider ikke engang at svare på de meningsløse indlæg, jeg tro de taler for sig selv.

hvad meningsløst er der i at nogen her ikke helt forstår din Poll afstemning??. Prøv selv lige at læs det igennem ikk og fortæl mig sammenligningen mellem overskrift og afstemning for den har jeg svært ved at se.

Kære slipse-dreng får dig en fritidsbeskæftigelse så du ikke keder dig så meget at du behøver at lave respons på alt -og dine evner til at læse og forstå er ikke noget jeg kan hjælpe dig med.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Alex E Nielsen skrev:
Jeg gider ikke engang at svare på de meningsløse indlæg, jeg tro de taler for sig selv.

hvad meningsløst er der i at nogen her ikke helt forstår din Poll afstemning??. Prøv selv lige at læs det igennem ikk og fortæl mig sammenligningen mellem overskrift og afstemning for den har jeg svært ved at se.

Kære slipse-dreng får dig en fritidsbeskæftigelse så du ikke keder dig så meget at du behøver at lave respons på alt -og dine evner til at læse og forstå er ikke noget jeg kan hjælpe dig med.

Hvis du anstrenger dig lidt, tror du så ikke du kunne blive bare en anelse mere arrogant.?



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tro faktisk ikke at jeg behøver at anstrenge mig meget mere end jeg har gjort.

"Som man råber i skoven får man svar"

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Jeg tro faktisk ikke at jeg behøver at anstrenge mig meget mere end jeg har gjort.

"Som man råber i skoven får man svar"

ahh, tror du tager det lidt for alvorligt, men nu skal du få din tråd for dig selv og så kan jeg glæde dig med at jeg væk fra dette forum de næste mange dage.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 04 November 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Jeg tro faktisk ikke at jeg behøver at anstrenge mig meget mere end jeg har gjort.

"Som man råber i skoven får man svar"

ahh, tror du tager det lidt for alvorligt, men nu skal du få din tråd for dig selv og så kan jeg glæde dig med at jeg væk fra dette forum de næste mange dage.

HURRAAA endelig bliver vi fri...

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 04 November 2003 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 04 November 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
S.B.P. skrev:

Eks.: hvis du der er 40 der skriver de benytter rør - er det mange? Giver det et retvisende billede af hvor mange af hifi4all´s brugere der benytter rør forholdsmæssigt? Nej, men hvis nu du ved der er henholdsvis 40 der benytter rør og 120 der benytter transistor kan man jo så udlede at 1/4 af brugerne benytter rør....


Tøhø - Skolepengene retur?

Mvh.

Tøhø-selv for at fortsætte i dette barnlige toneleje!! Kan vi blive enige om at 25% af 160 er 40? Hvis ikke er der vist én der hellere må tilbage på skolebænken med dertilhørende brøkregning...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 05 November 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Jeg tro faktisk ikke at jeg behøver at anstrenge mig meget mere end jeg har gjort.

"Som man råber i skoven får man svar"

ahh, tror du tager det lidt for alvorligt, men nu skal du få din tråd for dig selv og så kan jeg glæde dig med at jeg væk fra dette forum de næste mange dage.

HURRAAA endelig bliver vi fri...

Mvh.

Hej Mugge! Koncentrer dig nu hellere om din brøkregning, i stedet for at komme med dumme bemærkninger. Hvis dette er en for stor mundfuld for dig, kunne det være det var dig, der skulle tage fri fra dette forum de næste mange dage...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 05 November 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Denne poll / tråd har allerede givet anledning til nogle heftige skud fra hoften, så jeg vil opfordre alle til at udvise god tone og ligeledes vil jeg benytte lejligheden til at undskylde min heftige fremgangsmåde overfor "ikke slipsefyr" -og andre det har måtte gå udover.

Jeg vil ligeledes ikke komme med flere kommentar til denne tråd, da den har taget en drejning som jeg ikke havde forudset.

Beklager !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 05 November 2003 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

 

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 05 November 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ja S.B.P., det er da vist mig der trænger til en tur mere på skolebænken!
Jeg læste vist en omgang forkert...
Jeg bøjer mig dybt i støvet og undskylder!

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 05 November 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:

Ja S.B.P., det er da vist mig der trænger til en tur mere på skolebænken!
Jeg læste vist en omgang forkert...
Jeg bøjer mig dybt i støvet og undskylder!

Mvh.

Det er da bare helt i orden! Da du skrev det, blev jeg sgu helt i tvivl mht. udregningen, men efter at have vendt den et utal af gange i mit lille hoved, blev jeg enig med mig selv om at det måtte være dig der tog fejl

Men så ingen ydmygelser hvis jeg begår den samme bommert engang...

Med venlige hilsener

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 07 November 2003 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

jack skrev:
Jeg bruger en JJ 828, som er en integreret rørforstærker. Grunden til købet var, at prisen var god + jeg har længe villet prøve noget med rør.

Hej jack

Jeg kan sagtens følge dig når du nævner pris, det er bestemt et emne som optager os alle, især hvis man kan gøre en god handel.

Holdte dine forventninger så stik med det faktiske indtryk ?

Jeg vil sige både og. Jeg forbinder rør med sådan en lidt halvfed hyggelig bas, men sådan bedømmer jeg ikke JJ 828, omend den er rimelig dynamisk og transparent. Og så kan den godt fyre op under mine Dali Grand Coupe, selvom de har en så lav følsomhed som 84.5 db.

Jeg skal lige advare om de teslarør, der sidder i JJ 828, jeg har fået brændt 2 af fuldstændig uden nogen logisk grund, så de er ret ustabile. Det første rør brændte af blot 5 timer efter, at jeg overtog ejerskabet.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes