Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 04:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:

 

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

[/QUOTE]

Har du hørt Rega Apollo?

[/QUOTE]

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
svanen skrev:

 

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

[/QUOTE]

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

[/QUOTE]

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hvis det er rent teknisk du er nysgerrig på så kan disse link sikkert hjælpe.

http://www.accuphase.com/dp-67_e1.htm

http://www.accuphase.com/dp-65_sp.jpg


Så vidt jeg kan se, så er der BB Multibit dacs i 65 i form af 1702K og AD Delta Sigma i 67éren.

joooaaaa di ir korrektttttttttttttttt



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

Hej har selv en pierre lurne grammofon med alphasson arm og en kisiki blackheart pickup, selv denne spille til en samlet pris på omkring de 40000,- kan ikke hamle op med Rega apollo cdén, har selv lige solgt en accuphase DP67 til en kammerat for 18.000,- den var vel godt 3 år gammel. Den kunne heller ikke være med.. Vi skal op på den anden side af 50000,- før der måske er en spille der kan være med...

Lad dem nu bare teste og for gud skyld lav en blindtest. Jeg har selv erfaret, at når folk så min accuphase så havde de allerede udråbt den til vinder, fordi den kort og godt er flot, tung og lækker lavet. Så da jeg havde fået min Rega Apollo, så lavede vi en blindtest, med tæppe o.s.v foran og spillede og som jeg tidligere har skrevet faldt det ud til regas fordel 8 ud af 10 gange..Hvad skulle den dybere mening ellers være for mit vedkommende i at skifte en spille ud til nypris omkring 48,000 til en til 65oo,.- hvis den ikke var bedre. Du kan ikke bedømme den på lige at lytte et par numre...Den går ikke karl johan..

Når i nu er færdige med at teste, vil jeg gerne vædde 25øre på at i bliver svært overrasket, men hvis i allerede bedømmer den på at den ligner en gulvskrubbemaskine, som der var en der skrev, så er det nok verdens bedst lydende.....

 

hilsen brutalis

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

[/QUOTE]

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

[/QUOTE]

__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Brutalis

Nu er det jo kun af ren nysgerrighed, jeg vil være med til denne test. Jeg er godt tilfreds med min DP 65, som jeg synes, spiller dejligt i mit set-up. Jeg har da altid været klar over, at der er MEGET, der er bedre og selvfølgelig dyrere. Og det er da meget interessant, at Apollo skulle være "best buy" af CD-maskiner i øjeblikket og så til en nærmest "foræringspris". Den får roser i alle anmeldelser, jeg har set på nettet. Så selvfølgelig spiller den godt - "no doubt about that".

Og da jeg kan forstå, at du nærmest har "foræret" din DP 67 (som skulle være en tand eller to bedre end min) til en kammerat, må jeg jo være "godt åndsvag", at turde stille op mod Apolloen. Jeg gør det som sagt af nysgerrighed og fordi min verden ikke går under, selvom min DP 65 skulle tabe på alle parametre mod Apolloen. Og du kan trygt regne med, at jeg vil være ærlig i min bedømmelse, når vi kommer så langt.

 

Brutalis47 skrev:
svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

Hej har selv en pierre lurne grammofon med alphasson arm og en kisiki blackheart pickup, selv denne spille til en samlet pris på omkring de 40000,- kan ikke hamle op med Rega apollo cdén, har selv lige solgt en accuphase DP67 til en kammerat for 18.000,- den var vel godt 3 år gammel. Den kunne heller ikke være med.. Vi skal op på den anden side af 50000,- før der måske er en spille der kan være med...

Lad dem nu bare teste og for gud skyld lav en blindtest. Jeg har selv erfaret, at når folk så min accuphase så havde de allerede udråbt den til vinder, fordi den kort og godt er flot, tung og lækker lavet. Så da jeg havde fået min Rega Apollo, så lavede vi en blindtest, med tæppe o.s.v foran og spillede og som jeg tidligere har skrevet faldt det ud til regas fordel 8 ud af 10 gange..Hvad skulle den dybere mening ellers være for mit vedkommende i at skifte en spille ud til nypris omkring 48,000 til en til 65oo,.- hvis den ikke var bedre. Du kan ikke bedømme den på lige at lytte et par numre...Den går ikke karl johan..

Når i nu er færdige med at teste, vil jeg gerne vædde 25øre på at i bliver svært overrasket, men hvis i allerede bedømmer den på at den ligner en gulvskrubbemaskine, som der var en der skrev, så er det nok verdens bedst lydende.....

 

hilsen brutalis

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

[/QUOTE] [/QUOTE]

__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jeg får min i næste uge - det skal nok blive sjovt
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

 

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

[/QUOTE]

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

[/QUOTE]

Det må i selv tage over og høre .

men den bedste lyd drover var i en lille rum .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

 

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

[/QUOTE]

Det må i selv tage over og høre .

men den bedste lyd drover var i en lille rum .

 

[/QUOTE]

Nice svar.



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

 

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

Det må i selv tage over og høre .

men den bedste lyd drover var i en lille rum .

 

[/QUOTE]

Nice svar.

[/QUOTE]

l**te tastatur .

Det må i selv tage over at høre.

Men den bedste lyd derover var i et liller rum .

Bedre .

Jeg var derover med en ven , det var ham der hørte mest på det (hans ord ) hvor er bunden hvor er toppen og rummet .)(de ville så sætte gamut CD på , men men som vi sagde det gider vi ikke den er jo kold (havde stået slukket )

Sådan hørte jeg ikke gamut på KT messe .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:
jensen skrev:
svanen skrev:

MBS,Forsell,AE ,DC91/DP90 .

De er klasse over alle de andre jeg har hørt , hvis snakken går på at komme tæt på en top pladespiller , men de kommer aldrig derop . 

Det ord analog høre ikke hjemme sammen med CD maskiner , de har altid lyden af digital , kan være nogle vil sige noget andet , men så høre en god pladespiller og bagefter en cd maskine ja den bedste man kan drive op .

Har du hørt Rega Apollo?

ja men kun lige kort i kt på gamut setup

Hvad er dit indtryk af lyden, selvom du kun hørte den i et kort stykke tid?

Det må i selv tage over og høre .

men den bedste lyd drover var i en lille rum .

[/QUOTE]

Nice svar.

[/QUOTE]

Har man lyst til at høre Rega Apollo på Fyn vil jeg anbefale Audiocompagniet i Agedrup. Der har Søren Vittrup en hyggelig "hule" hvor man bl.a. kan høre Rega, BKS og diverse kineserier.Jeg er også overbevist om at man selv må medbringe grej hvis man har de lyster. Bedst af det hele er dog, at man kan lave aftaler med ham om aftenen så man kan lytte i ro og mag uden andre i "butikken" og uden at skulle skulke fra arbejde for at dyrke sin hobby. 

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jeg var derover med en ven , det var ham der hørte mest på det (hans ord ) hvor er bunden hvor er toppen og rummet .)(de ville så sætte gamut CD på , men men som vi sagde det gider vi ikke den er jo kold (havde stået slukket )

Sådan hørte jeg ikke gamut på KT messe .

Nu lige det med bund, top og rum på en messe, er jo let at smadre, uanset hvad udstyr der er på.

Men vil de sælge noget, så er det selvfølgelig en fordel at de har trimmet lyden inden man kommer.

At der mangler ditten og datten, kan også være udtryk for fanatisme overfor et bestemt kabel, eller en bestemt opstilling af højttalere som måske ikke stemmer med det man selv ville gøre.

Det med hvor meget bas man kan lide, er f.eks. helt forskelligt hos alle dem jeg kender.
De fleste vil have mere bas hos mig, hvor jeg har forsøgt at få en bas uden bulder.
Den forstærker der driver mine subber (passive) er skruet næsten helt ned.
Når der så kommer noget med bas på, så kan det dog høres, men der er ikke bas på al musikken hos mig. (Depeche Mode lyder noget tyndt på mange af deres albums i min stue).



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det Bliver da spændende at høre hvordan den sammenligning falder ud!

Svanen: Synes det lyder som om du har den helt rigtige holdning, og er parat til at lytte med åbne ører - også selvom det måske ender med at din Accu får kamp til stregen. -Stor respekt for det


   S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jensen skrev:
Jeg var derover med en ven , det var ham der hørte mest på det (hans ord ) hvor er bunden hvor er toppen og rummet .)(de ville så sætte gamut CD på , men men som vi sagde det gider vi ikke den er jo kold (havde stået slukket )

Sådan hørte jeg ikke gamut på KT messe .

Nu lige det med bund, top og rum på en messe, er jo let at smadre, uanset hvad udstyr der er på.

Men vil de sælge noget, så er det selvfølgelig en fordel at de har trimmet lyden inden man kommer.

At der mangler ditten og datten, kan også være udtryk for fanatisme overfor et bestemt kabel, eller en bestemt opstilling af højttalere som måske ikke stemmer med det man selv ville gøre.

Det med hvor meget bas man kan lide, er f.eks. helt forskelligt hos alle dem jeg kender.
De fleste vil have mere bas hos mig, hvor jeg har forsøgt at få en bas uden bulder.
Den forstærker der driver mine subber (passive) er skruet næsten helt ned.
Når der så kommer noget med bas på, så kan det dog høres, men der er ikke bas på al musikken hos mig. (Depeche Mode lyder noget tyndt på mange af deres albums i min stue).

trimme , de kan vel trimme et setup der står fast i ders shop ??? , eller er det letter at gøre det på en messe , bunden hvordan lyder bunden , er den mørk eller er den åben har intet at gøre med om der er for meget eller for lidt af den .

Måske skulle de få gamut til at gøre det for dem .

Alt i alt spillet gamuts setup meget bedre på KTs messe .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
trimme , de kan vel trimme et setup der står fast i ders shop ??? , eller er det letter at gøre det på en messe .

Måske skulle de få gamut til at gøre det for dem .

Ja, den med at spille på en kold CD-afspiller, er godtnok noget af en bommert.
Den laver de nok ikke igen.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jensen skrev:
trimme , de kan vel trimme et setup der står fast i ders shop ??? , eller er det letter at gøre det på en messe .

Måske skulle de få gamut til at gøre det for dem .

Ja, den med at spille på en kold CD-afspiller, er godtnok noget af en bommert.
Den laver de nok ikke igen.

Ja det lyder godt nok ikke til at de er særlige seriøse, lige en komentar til svanen jeg er godt klar over at det er en svær nød at knække, når man står der med en super cd afspiller og så der kommer en ind af døren, med noget der ligner noget fra Br legetøj..Men som du ved så endte jeg jo med at sælge min accu og købe et sådant plastikprodukt, som der er nogen der så venligt har kaldt den. Men er det ikke skønt at et platikprodukt kan udkonkurrere ting, der ligner en halv million..  Den er som sagt bare vanskelig at sluge, når man skal være ærlig..Vi mennesker har desværre den skavank, at det vi selv har er selvfølgelig det bedste. Det gælder jo alt,,bilvalg, husvalg ja sågar konevalg..Men det sidste eksempel, der ved vi jo alle, at der er der virkelig mange der har taget fejl...

 

mvh Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hørte lige den Apollo hos KT i København sammen med Gamut, torsdag formiddag. Den spillede  ganske fint - men det er værd at fremhæve, at i et lytterum på max. 3x3 meter og sammen med to store SA Explorer, samt øvrige setup i rimelig utilspilletstand, er det helt umuligt at få nogen topydelser fra Apollo eller noget andet af grejet.  Så ingen tvivl om, som andre også fremhæver, så er mulighederne begrænsede for ordentlig lyd - det tillader lytterum og det utilspillede grej slet ikke. 
Erfaringen med Apollo CDen er, at den som mange andre skal spille på den anden side af 300 timer før den er tilspillet, og åbner op for alle herlighederne.

Jeg hørte en Apollo for 3 uger siden i HiFi kluben, den manglede også tilspilning, men den blev demoet i et langt større rum - og til sammenligning var der også langt bedre udfoldelse af lyden - selv om man stadig godt kunne fornemme den manglende tilspilning.

Ja man må undre sig, at vi igen og igen lytter til alt det utilspillede grej - i absolut dårlige demo rum og omgivelser, man går altid derfra ekstremt skuffet, om så det er det ene eller andet sted - med ganske få undtagelser. Som man siger - "ude er godt men hjemme er bedst", og det holder også stik i dette tilfælde og musikverdenen generelt, hvis man lige skal lytte.

Indtil videre er det kun Rockforlife der har spillet sådan en sag rigtigt til, og fulgt den hele vejen - og hans begejstring er stor og synes at følge det generelle indtryk - at dennne nye CDspille spiller fremragende i alle områderne.
Men det er jo en ubehagelig fætter i mange forhandleres øjne, da den er både er prisbillig og særdeles velspillende på samme tid. Tilsyneladende viser salgstallene det samme, da de bliver revet væk alle steder og fabrikken er allerede kommet på overarbejde, for at kunne levere.

Så vi kan kun glæde os til der kommer spændende nyt, fra de mange der allerede har købt den eller har den i bestilling.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hørte lige den Apollo hos KT i København sammen med Gamut, torsdag formiddag. Den spillede  ganske fint - men det er værd at fremhæve, at i et lytterum på max. 3x3 meter og sammen med to store SA Explorer, samt øvrige setup i rimelig utilspilletstand, er det helt umuligt at få noge topydelser fra Apollo eller noget andet af grejet.  Så ingen tvivl om, som andre også fremhæver, så er mulighederne begrænsede for ordentlig lyd - det tillader lytterum og det utilspillede grej slet ikke. 
Erfaringen med Apollo CDen er, at den som mange andre skal spille på den anden side af 300 timer før den er tilspillet, og åbner op for alle herlighederne.

Jeg hørte en Apollo for 3 uger siden i HiFi kluben, den manglede også tilspilning, men den blev demoet i et langt større rum - og til sammenligning var der også langt bedre udfoldelse af lyden - selv om man stadig godt kunne fornemme den manglende tilspilning.

Ja man må undre sig, at vi igen og igen lytter til alt det utilspillede grej i absolut dårlige demo rum og omgivelser, man går altid derfra ekstremt skuffet, om så det er det ene eller andet sted - med ganske få undtagelser. Som man siger - "ude er godt men hjemme er bedst", og det holder også stik i dette tilfælde og musikverdenen generelt, hvis man lige skal lytte.

Indtil videre er det kun Rockforlife der har spillet sådan en sag rigtigt til, og fulgt den hele vejen - og hans begejstring er stor og synes at følge det generelle indtryk - at dennne nye CDspille spiller fremragende i alle områderne.
Men det er jo en ubehagelig fætter i mange forhandleres øjne, da den er både er prisbillig og særdeles velspillende på samme tid. Tilsyneladende viser salgstallene det samme, da de bliver revet væk alle steder og fabrikken er allerede kommet på overarbejde, for at kunne levere.

Så vi kan kun glæde os til der kommer spændende nyt, fra de mange der allerede har købt den eller har den i bestilling.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hr. Toftdahl jeg mener ellers også at jeg har slået et slag for denne spille siden den 16 december 2005, da jeg var den første i Køge afdelingen der fik sådan en..Jeg har endda gået den tunge vej at sælge min dyrebare og flotte DP 67 i forhold til denne Apollo..

 

mvh. Brutalis

 

 



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Spencer skrev:
jensen skrev:
trimme , de kan vel trimme et setup der står fast i ders shop ??? , eller er det letter at gøre det på en messe .

Måske skulle de få gamut til at gøre det for dem .

Ja, den med at spille på en kold CD-afspiller, er godtnok noget af en bommert.
Den laver de nok ikke igen.

Ja det lyder godt nok ikke til at de er særlige seriøse, lige en komentar til svanen jeg er godt klar over at det er en svær nød at knække, når man står der med en super cd afspiller og så der kommer en ind af døren, med noget der ligner noget fra Br legetøj..Men som du ved så endte jeg jo med at sælge min accu og købe et sådant plastikprodukt, som der er nogen der så venligt har kaldt den. Men er det ikke skønt at et platikprodukt kan udkonkurrere ting, der ligner en halv million..  Den er som sagt bare vanskelig at sluge, når man skal være ærlig..Vi mennesker har desværre den skavank, at det vi selv har er selvfølgelig det bedste. Det gælder jo alt,,bilvalg, husvalg ja sågar konevalg..Men det sidste eksempel, der ved vi jo alle, at der er der virkelig mange der har taget fejl...

 

mvh Brutalis

Ja, Apollo kunne godt ligne legetøj. En af Regas forstærkere, hedder jo også BRIO  Jeg er heldigvis kommet over det punkt, hvor jeg automatisk gik uden om "billig" hifi. Havde det været for ca. 3 år siden, havde jeg nok trukket overbærent på smilebåndet, hvis en skulle påstå at Rega, eller NAD 3020i skulle tages seriøst... Personligt ville jeg gerne poste lidt flere penge i design og matrialer. Kunne man få en millionær udgave af Apollo til 2000,- ekstra, så tror jeg at jeg ville punge ud, for at få et pengeskabslook. Men ok, når Apollo først spiller (i tilspillet udgave selvfølgelig) så glemmer man alt om plastic.................



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det kunne være vældig interessant at vide om Apolloen egner sig til en passiv forforstærker på et alm. effekttrin med 47Kohm indgangsimpedans.

Hvis du kan få fingre i en passiv, og evt. teste med 3020i, så er det lidt spændende.

 



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

brutalis47

Jamen det mener jeg bestemt også du har, og det er lækkert vi ser noget godt grej til små priser, hvilket er en mangelvarer i HiFi verdenen. 
Men i tilfældet Apollo belønnes det jo så også, måske vi skal til at lytte på deres amps også -deres PRE  tåler jo flere forstærkere uden at den begynder at hænge med ørerne. De laver jo også nogle monoblokke, som måske bør testes af i det store sammenhæng.

Vores medicin dyrere og dyrere grej - så spiller det, holder ikke altid stik.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes