Emne: Tændt hele tiden? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
Jeg slukker alt, inden jeg går i seng, og det bliver først tændt når jeg skal bruge det.
Dels
er der det med strømmens pris, og så er der jo lige det med det ville
pokkerme være træls at noget kortsluttede men man sover. Tit går jeg
endda så vidt, at ligefrem tager stikket ud af kontakten, da det ville
være træls at være i den modsatte ende af landet, og der så pludselig
er tordenvejr.
Det er muligt at der er slid ved at tænde og
slukke, men det er vist så minimalt at det ikke er værd at nævne, og
jeg er ret sikker på, at apperaterne er tændt og slukket et utal af
gange iforbm. udviklingen af apperatet, netop for at se hvor langt tid
eller hvor mange gange der skal til.
Derudover kan jeg ikke se
at det skulle give mere slid at tænde og slukke, komponenterne slides
vel lige så meget ved at stå med konstant strøm.
Men ok - det er jo bare hvad jeg tror, jeg har intet belæg eller bevis for det troen kan som sagt flytte bjerge 
|
|
|
Slid er een ting, men så er der lige det med lyden doo. Forstærkere
bliver genrelt hurtigere kampklare end feks cd maskiner, jeg har ikke
min fortærker stående tændt om natten , kun om dagen, men min cd
maskine slukker jeg aldrig.
Prøv at lade din cd maskine står tændt i 48 timer og sæt så noget
musik på du kender til hudløshed, hvis du ikke kan høre forskel
på en 48 timer varm cd maskine kontra en kold, så er en tur
til ørelægen en god ide. 
|
|
|
Hmm - er 48 timer ikke lidt af en overdrivelse,
eller er det den med at overdrivelse fremmer forståelsen - men det kan
da godt være at ørelægen skal konsulteres, for jeg tror ikke jeg vil
kunne skelne mellem om en cd har stået tændt i 48 timer, eller bare 1-2
timer  
|
|
|
Der er stor forskel på en cd der har stået tændt 2 timer kontra 48
timmer, eller bare 24 timer for den sags skyld, der er nogen cd
maskiner der når den rigtige drifttemperatur hurtigere end andre, sony
er de værste jeg har kendt til, der var 48 timer minimum. Prøv det for
gudskyld,du får et meget større lydbillede på alle planer og flere
detaljer, du ved slet ikke hvordan din cd amskine egentlig kan
lyde hvis du du bare tænder og spilelr med det samme.en cd maskine
bruger heller ikke ret meget strøm og brandfare ville jeg ikke være
bange for,al mit grej har altid stået tændt i snart 25 år sååå...,
elelrs gør som jeg, en røgalarm i loftet lige over anlægget, som
iøvrigt er lovpligitg. |
|
|
Mener du med tændt, at der bare skal være strøm på, dvs. i standby ?
eller mener du at den skal st "rigtig" tændt, dvs. displayet er oplyst ?
Røgalarm lovpligtigt  - er det noget nyt, jeg har ganskevist 2 stk. men der er da ingen af dem lige over anlægget
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med hifi som med motorer de yder optimalt når de opnår korrekt
drifttemperatur... Ikke at man skal lade sin motor stå tændt natten
over
Men det kan man med fordel lade sit anlæg gøre og ja det er rigtigt
tændt på det meste, for standby holder som regel ikke strøm på alle
vitale dele.
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg står også altid tændt og jeg bruger 1000KW/h om året, såeh?
Selv under stik- og bøsningsrens er apparaterne under spænding!
Alligevel har anlægget en opvarmningstid på ca. 30 min!!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
Jeg slukker alt, inden jeg går i seng, og det bliver først tændt når jeg skal bruge det.
Dels er der det med strømmens pris, og så er der jo lige det med det ville pokkerme være træls at noget kortsluttede men man sover. Tit går jeg endda så vidt, at ligefrem tager stikket ud af kontakten, da det ville være træls at være i den modsatte ende af landet, og der så pludselig er tordenvejr.
Det er muligt at der er slid ved at tænde og slukke, men det er vist så minimalt at det ikke er værd at nævne, og jeg er ret sikker på, at apperaterne er tændt og slukket et utal af gange iforbm. udviklingen af apperatet, netop for at se hvor langt tid eller hvor mange gange der skal til.
Derudover kan jeg ikke se at det skulle give mere slid at tænde og slukke, komponenterne slides vel lige så meget ved at stå med konstant strøm.
Men ok - det er jo bare hvad jeg tror, jeg har intet belæg eller bevis for det troen kan som sagt flytte bjerge 
|
|
|
Slid er een ting, men så er der lige det med lyden doo. Forstærkere bliver genrelt hurtigere kampklare end feks cd maskiner, jeg har ikke min fortærker stående tændt om natten , kun om dagen, men min cd maskine slukker jeg aldrig.
Prøv at lade din cd maskine står tændt i 48 timer og sæt så noget musik på du kender til hudløshed, hvis du ikke kan høre forskel på en 48 timer varm cd maskine kontra en kold, så er en tur til ørelægen en god ide. 
|
|
|
Hmm - er 48 timer ikke lidt af en overdrivelse, eller er det den med at overdrivelse fremmer forståelsen - men det kan da godt være at ørelægen skal konsulteres, for jeg tror ikke jeg vil kunne skelne mellem om en cd har stået tændt i 48 timer, eller bare 1-2 timer  
|
|
|
Der er stor forskel på en cd der har stået tændt 2 timer kontra 48 timmer, eller bare 24 timer for den sags skyld, der er nogen cd maskiner der når den rigtige drifttemperatur hurtigere end andre, sony er de værste jeg har kendt til, der var 48 timer minimum. Prøv det for gudskyld,du får et meget større lydbillede på alle planer og flere detaljer, du ved slet ikke hvordan din cd amskine egentlig kan lyde hvis du du bare tænder og spilelr med det samme.en cd maskine bruger heller ikke ret meget strøm og brandfare ville jeg ikke være bange for,al mit grej har altid stået tændt i snart 25 år sååå..., elelrs gør som jeg, en røgalarm i loftet lige over anlægget, som iøvrigt er lovpligitg.
|
|
|
Mener du med tændt, at der bare skal være strøm på, dvs. i standby ? eller mener du at den skal st "rigtig" tændt, dvs. displayet er oplyst ?
Røgalarm lovpligtigt - er det noget nyt, jeg har ganskevist 2 stk. men der er da ingen af dem lige over anlægget 
|
|
|
Røgalamer er lovpligtige,men du bestemmer selv hvor de skal sidde. .
Ingen stanby, fuld strøm på komponenterne og prøv så efter bare 24 timer at lytte seriøst til noget musik du kender til bunds. Har du stanby funktion på din forstærker kan du dog med fordel bruge den om natten for at spare strøm, men aldrig på cd maskiner-convertere og forforstærkere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standby og slukket på CD-afspillerens kontakt holder stadig strøm på DAC´en på min Arcam. Skal den være "kold" skal netstikket ud!
Røgalarmer er lovpligtige ved alt nybyggeri og de skal være indbyrdes forbundet og vistnok 230volt´s!
Billedrørs-TV kan bryde i brand, men hvem i 3H har hørt om en DAC i flammer!
Selv da min søsters no-nameanlæg fik en omgang Thor, skulle man helt ind i apparatet, for at finde en sveden BC547!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=F.Christians]
[/QUOTE]
Mener du seriøst at du kan høre forskel på om der er spillet 30 min eller ej. på et ellers altid tændt og "varmt" anlæg??.. 
DET! er godt nok mere end hvad jeg kan på mit! efter 5 - 10 min. med klA. indkoblet fra powerdown funktionen.. er der optimal lyd!!..
Damme opleves på min bekendtes ML.. der er "hul" igennem og god lyd på stedet!.. ( fra stanby til spil.. altså!)
Det der tager længst tid hos mig efter sluk, er cd. / DAC. ca. to til tre timer..
Her næst pre. amp. der tager godt en times tid til halvanden.
og sidst power amp'sene.. de er relativ hurtigt oppe i "omdrejninger" fra "kold" (stue temp) til at lyde godt ca. 30 - 40 min..
Det er dog så længe at hvis jeg slukker hele tiden vil jeg aldrig nå at høre musik med optimal temp. og her af ydelse..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| [QUOTE=F.Christians]
|
|
|
Mener du seriøst at du kan høre forskel på om der er spillet 30 min eller ej. på et ellers altid tændt og "varmt" anlæg??.. 
DET! er godt nok mere end hvad jeg kan på mit! efter 5 - 10 min. med klA. indkoblet fra powerdown funktionen.. er der optimal lyd!!..
Damme opleves på min bekendtes ML.. der er "hul" igennem og god lyd på stedet!.. ( fra stanby til spil.. altså!)
Det der tager længst tid hos mig efter sluk, er cd. / DAC. ca. to til tre timer..
Her næst pre. amp. der tager godt en times tid til halvanden.
og sidst power amp'sene.. de er relativ hurtigt oppe i "omdrejninger" fra "kold" (stue temp) til at lyde godt ca. 30 - 40 min..
Det er dog så længe at hvis jeg slukker hele tiden vil jeg aldrig nå at høre musik med optimal temp. og her af ydelse..
mvh.
[/QUOTE]
Det er helt korrekt at apperaterne spiller godt efter nogle timer kontra fra kold tilstand, dette gælder dog kun tilspillede apperater.
Men jeg har altså aldrig oplevet at de selv samme apperater ikke også lyder bedre når de har stået tændt et døgns tid eller to, de åbner simpelhen mere op.
Jeg har så galt oplevet det med min ML331 har åbnet sig en tand efter et døgn med fuld power. Det gør jeg dog ikke særlig tit af hensyn til elregningen,desværre, så jeg lever også med stanby fuktionen.
Nogen vil sikkert mene at det er noget jeg bilder mig selv ind og det må de også hjertens gerne, men det forholder sig nu bare ikke sådan. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Nimda Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er faktisk meget interessant at læse en sådan her tråd. jeg havde _ingen_ide om at det hjalp den/de var lidt varm(e).
men, lad os lige se på strømregnings delen. godt nok bruger en Amp
måske 300W, men det gør den jo ikke når den f.eks er "muted" /skruet
helt ned.
i må lige rette mig hvis jeg tar' fejl 
- men virker det ikke logisk at alle amp (ud over klasse A) ikke bruger
"strøm" hele tiden. og derfor er billigere at havde kørende når de bare
er tændte, end når de er tændte og yder noget.
jeg kunne da umiddelbart ikke se nogen forskel i strømforbruget på en
amp og en middelklasse cd afspiller der bare står tændt. der er vel
bare display'et der bruger strøm. resten af komponenterne står bare med
spænding på? (ej okey, måske løber der en lille strøm i en amp, men det
må da være intet i forhold til når den yder?)
- nogen der kan kommenterer dette?  (er lidt nysgerrig)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nimda; nemlig-nej, en nedskruet forstærker bruger kun for få basører i strøm! (Klasse A undtaget)
Miju; er der noget i mit indlæg som indikerer, at jeg skulle mene det ironisk eller sarkastisk?
En fuldstændig kold Arcam Alpha 5 CD-afspiller lyder grovkornet som ind i 3H. Er den under spænding lyder den også (lidt) grovkornet, men bare de første 2-3 numre, altså i 10min sår´n cirkus. Jeg vil ikke kalde et apparat for varmt, bare fordi det står under spænding; den skal være igang med sin dont!
Ligeledes er min forstærker også en smule livløs og udeltaljeret, til den har fået lov at arbejde i en god halv times tid! Selv fra en halv times drifttid og til 4-6-8 timers ditto er der en forbedring at spore, men knap så drastisk, selvfølgelig! Med til det hører også, at hørelsen åbner op i løbet af lytteseancen!
Ikke slipsefyr; hvad bruger din ML 331 i standby og hvad bruger den i tomgang? Stort set det samme og den 100kr dyrere elregning må da være det hele værd, eller?
Hos Harald Nyborg (blandt andre) kan man få en "strømmåler", som lidt ligner en timer. Det er sår´n en lille grøn sag, som kan måle strømforbrug og såmænd også spænding. Man kan således måle sit standby/tomgangs-forbrug for en lille 100kr-seddel! NB: Den har intet at gøre som fast bestanddel af strømvejen, men til en omtrentlig måling er den OK!
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - jeg må vist hellere til ørelæge, nu har cd'en stået tændt hele
weekenden, og jeg synes ikke jeg kan høre nogen som helst forskel  .
Men nu er Rotel'en (RCD-02) jo også kun ca. 3 måneder gammel, så den er
nok ikke tilspillet endnu, eller det er måske ligegyldigt mht. emnet om
der er forskel på tændt eller ej
Det eneste der er i forskel, er at der er lige så hedt som i en ovn henne ved reolen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Nimda; nemlig-nej, en nedskruet forstærker bruger kun for få basører i strøm! (Klasse A undtaget)
Miju; er der noget i mit indlæg som indikerer, at jeg skulle mene det ironisk eller sarkastisk?
En fuldstændig kold Arcam Alpha 5 CD-afspiller lyder grovkornet som ind i 3H. Er den under spænding lyder den også (lidt) grovkornet, men bare de første 2-3 numre, altså i 10min sår´n cirkus. Jeg vil ikke kalde et apparat for varmt, bare fordi det står under spænding; den skal være igang med sin dont!
Ligeledes er min forstærker også en smule livløs og udeltaljeret, til den har fået lov at arbejde i en god halv times tid! Selv fra en halv times drifttid og til 4-6-8 timers ditto er der en forbedring at spore, men knap så drastisk, selvfølgelig! Med til det hører også, at hørelsen åbner op i løbet af lytteseancen!
Ikke slipsefyr; hvad bruger din ML 331 i standby og hvad bruger den i tomgang? Stort set det samme og den 100kr dyrere elregning må da være det hele værd, eller?
Hos Harald Nyborg (blandt andre) kan man få en "strømmåler", som lidt ligner en timer. Det er sår´n en lille grøn sag, som kan måle strømforbrug og såmænd også spænding. Man kan således måle sit standby/tomgangs-forbrug for en lille 100kr-seddel! NB: Den har intet at gøre som fast bestanddel af strømvejen, men til en omtrentlig måling er den OK!
|
|
|
En ML 331 bruger 240 W i tomgang og 110W i standby.
Altså fuldstændig det samme. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hmm - jeg må vist hellere til ørelæge, nu har cd'en stået tændt hele weekenden, og jeg synes ikke jeg kan høre nogen som helst forskel . Men nu er Rotel'en (RCD-02) jo også kun ca. 3 måneder gammel, så den er nok ikke tilspillet endnu, eller det er måske ligegyldigt mht. emnet om der er forskel på tændt eller ej 
Det eneste der er i forskel, er at der er lige så hedt som i en ovn henne ved reolen.
|
|
|
Hvis der er så hedt som du beskriver, så må det være fordi dine apperater ikke har den luft omkring sig de skal have, cd makiner bliver normalt ikke ret varme sammnelignet med forstærkere i hvert fald.
At du ikke kan høre forskel er en ærlig sag, jeg ved heller ikke hvor meget entusiast du er, men forskel burde der være,men det er jo ikke en sådan en 50% vi taler om,nærmere 5-10 %, så det er noget med at lytte seriøst efter nuancer,luft,detaljer, højde,bredde i lydbilledet .. etc.... og så helst i en lydstyrke hvor man netop kan høre disse ting, det bliver nemlig alt andet lige sværere jo højere man skruer op.! __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
hmm - jeg må vist hellere
til ørelæge, nu har cd'en stået tændt hele weekenden, og jeg synes ikke
jeg kan høre nogen som helst forskel .
Men nu er Rotel'en (RCD-02) jo også kun ca. 3 måneder gammel, så den er
nok ikke tilspillet endnu, eller det er måske ligegyldigt mht. emnet om
der er forskel på tændt eller ej 
|
|
|
Hvis der er så hedt som du beskriver, så må det være fordi dine
apperater ikke har den luft omkring sig de skal have, cd makiner bliver
normalt ikke ret varme sammnelignet med forstærkere i hvert fald.
At du ikke kan høre forskel er en ærlig sag, jeg ved heller ikke
hvor meget entusiast du er, men forskel burde der være,men det er jo
ikke en sådan en 50% vi taler om,nærmere 5-10 %, så det
er noget med at lytte seriøst efter nuancer,luft,detaljer, højde,bredde
i lydbilledet .. etc.... og så helst i en lydstyrke hvor man netop
kan høre disse ting, det bliver nemlig alt andet lige sværere jo højere
man skruer op.! |
|
|
5-10 % - det kan jeg leve med, jeg troede du snakkede markant ændring.
Jeg er ikke mere entuiast, end at det bare skal lyde godt, jeg sidder
ikke klistret op af højtalerene, og hører om jeg kan placer de
forskellige instrumenter etc.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ellers noget af et forbrug hr Ikke slipsefyr! (110watt i standby)
Nå, men de 130watt (forskellen på tomgang og standby) x 24 timer x nogle dage; det skal nok blive til et par omgange på måleren! En femmer om dagen!
NB: 5-10%´s lydforbedring er altid værd at tage med; 5-10% her og der giver også noget!
Og ikke for at genere hr Guldkysten; Rotel´s 02-serie er ikke det sidste skrig i åbenhed og attack, efter min mening. Bedre går det med 03-serien, meeen!
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Nå, men de 130watt (forskellen på tomgang og standby) x 24
timer x nogle dage; det skal nok blive til et par omgange på måleren!
En femmer om dagen!
NB: 5-10%´s lydforbedring er altid værd at tage med; 5-10% her og der giver også noget!
Og ikke for at genere hr Guldkysten; Rotel´s 02-serie er ikke det
sidste skrig i åbenhed og attack, efter min mening. Bedre går det med
03-serien, meeen! |
|
|
Jeg føler mig som end ikke generet  men 03 serien i cd afspillerere - det var jeg ikke klar over fandtes, troede kun at 02 og 1072 fandtes
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Nå, men de 130watt (forskellen på tomgang og standby) x 24 timer x nogle dage; det skal nok blive til et par omgange på måleren! En femmer om dagen!
Og ikke for at genere hr Guldkysten; Rotel´s 02-serie er ikke det sidste skrig i åbenhed og attack, efter min mening. Bedre går det med 03-serien, meeen!
|
|
|
Nemlig og så er der lige varmen til forskel også på stanby og tomgang især i disse varme tider .
Når man er ægte entusiast er 5-10% altid værd at tage med,det er jo det der gør det til en sjov hobby. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
hmm - jeg må vist hellere til ørelæge, nu har cd'en stået tændt hele weekenden, og jeg synes ikke jeg kan høre nogen som helst forskel . Men nu er Rotel'en (RCD-02) jo også kun ca. 3 måneder gammel, så den er nok ikke tilspillet endnu, eller det er måske ligegyldigt mht. emnet om der er forskel på tændt eller ej 
|
|
|
Hvis der er så hedt som du beskriver, så må det være fordi dine apperater ikke har den luft omkring sig de skal have, cd makiner bliver normalt ikke ret varme sammnelignet med forstærkere i hvert fald.
At du ikke kan høre forskel er en ærlig sag, jeg ved heller ikke hvor meget entusiast du er, men forskel burde der være,men det er jo ikke en sådan en 50% vi taler om,nærmere 5-10 %, så det er noget med at lytte seriøst efter nuancer,luft,detaljer, højde,bredde i lydbilledet .. etc.... og så helst i en lydstyrke hvor man netop kan høre disse ting, det bliver nemlig alt andet lige sværere jo højere man skruer op.!
|
|
|
5-10 % - det kan jeg leve med, jeg troede du snakkede markant ændring. Jeg er ikke mere entuiast, end at det bare skal lyde godt, jeg sidder ikke klistret op af højtalerene, og hører om jeg kan placer de forskellige instrumenter etc. 
|
|
|
Du skal heller ikke sidde klistret op ad højtalleren,en afstand på ca 2,5 m vil være at forestrække .
Jamen er du ikke entusiast, så skide da være med om den står tændt .
Tro mig, det er faktisk også hamrende belastende en gang imellem at være hifi entusuast. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld hr Guldkysten; så har jeg lyttet til en blandet serie 02/03. Det er kun forstærkeren som hedder 03, sorry!
Man skal være inde i sine sager!
Det er altid hårdt at være "nørd" (gammelt ord for nørre-jyde) om det så er amerikanerbiler, computer eller modeljernbane! Pengene fosser ud af statskassen!
Ikke slipsefyr; har du målt disse watt-angivelser efter, eller holder du dig "bare" til bogen?
Varme, det er dejligt, måske forstærkeren kan tø flutes op, inden de skal på grillen? Altså måske!
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Guldkysten skrev:
hmm - jeg må vist hellere til ørelæge, nu har
cd'en stået tændt hele weekenden, og jeg synes ikke jeg kan høre nogen
som helst forskel . Men nu er Rotel'en
(RCD-02) jo også kun ca. 3 måneder gammel, så den er nok ikke
tilspillet endnu, eller det er måske ligegyldigt mht. emnet om der er
forskel på tændt eller ej 
|
|
|
Hvis der er så hedt som du beskriver, så må det være fordi dine
apperater ikke har den luft omkring sig de skal have, cd makiner bliver
normalt ikke ret varme sammnelignet med forstærkere i hvert fald.
At du ikke kan høre forskel er en ærlig sag, jeg ved heller ikke
hvor meget entusiast du er, men forskel burde der være,men det er jo
ikke en sådan en 50% vi taler om,nærmere 5-10 %, så det
er noget med at lytte seriøst efter nuancer,luft,detaljer, højde,bredde
i lydbilledet .. etc.... og så helst i en lydstyrke hvor man netop
kan høre disse ting, det bliver nemlig alt andet lige sværere jo højere
man skruer op.!
|
|
|
5-10 % - det kan jeg leve med, jeg troede du snakkede markant ændring. Jeg
er ikke mere entuiast, end at det bare skal lyde godt, jeg sidder ikke
klistret op af højtalerene, og hører om jeg kan placer de forskellige
instrumenter etc. 
|
|
|
Du skal heller ikke sidde klistret op ad højtalleren,en afstand på ca 2,5 m vil være at forestrække .
Jamen er du ikke entusiast, så skide da være med om den står tændt .
Tro mig, det er faktisk også hamrende belastende en gang imellem at være hifi entusuast. |
|
|
Ja - det kræver sit kan jeg forstå - masse af penge til udstyr, og
strøm 24 timer i døgnet, og fintunet ørere, og uanset hvor mange penge
man poster i det, så er fintuning af ørerne vist ikke noget man kan
gøre noget ved   men det er imponerende at nogen kan lytte sig til de sidste 5-10 %
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Undskyld hr Guldkysten; så har jeg lyttet til en blandet serie 02/03. Det er kun forstærkeren som hedder 03, sorry!
Man skal være inde i sine sager!
Det er altid hårdt at være "nørd" (gammelt ord for nørre-jyde) om
det så er amerikanerbiler, computer eller modeljernbane! Pengene fosser
ud af statskassen!
Ikke slipsefyr; har du målt disse watt-angivelser efter, eller holder du dig "bare" til bogen?
Varme, det er dejligt, måske forstærkeren kan tø flutes op, inden de skal på grillen? Altså måske! |
|
|
Helt fint - det er heller ikke nemt med alle de umulige numre og navne
- men det er dog trodsalt mere logisk, end de navne og egenskaber der
beskriver hårshampoo og tandpaste - gad vide om der er ansat folk til
kun at finde på navne, numre og betegnelser, som bare skal forvirre 
og ja - jeg vidste godt der var en 03 serie i forstærkere, men det
kunne jo være at der var en 03 serie i cd på vej, som du kendte til, og
som jeg ikke lige havde set
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|