| Forfatter |
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har efterhånden også en ca 600 CD'er, startede med at samle i 1994 da jeg købte en let brugt Pioneer PD93. Reolerne er Benno fra IKEA. Mine yndlinge må vist være Bjørn Berge's solodebut og Bruce Cockburn's The Charity Of Night(?)
Mvh. Jens/Modifix von Frederiksberg am Seeland. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Hvor mange CD'ere har du? d.d. 296 stk. 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? DIY reol med plads til 350 stk., men kan udvides efter behov. 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? 1992, Metallica - Black Album, fik den som gave, havde endnu ikke en afspiller. 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? Uhhh, den er svær, der er flere man ikke ser hver dag: 4 Non Blondes - Live in Italy 1993 (Bootleg) DAD - Everything glows (Japansk udgave) DAD - Osaka after dark (Kun udgivet i Japan) Nirvana - American accoustic tour 1993 (Bootleg) Pretty Dead Girls - Pure... As a Whore (UK-band der ikke er tilknyttet noget selvskab, så CD´en er købt direkte hos deres bassist). Shakira - En masse forskellige japanske og koreanske tryk, samt diverse promo. Smashing Pumpkins - Machina II (Så vidt vides, er den aldrig udgivet officielt, men kunne en kort periode efter deres opløsning downloades via deres hjemmeside). 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling? Nirvana - American accoustic tour 1993 (Bootleg) The Cure - Bloodflowers __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Har nok omkring 350 cd'ere - har ikke helt tal på dem men det er i den omegn 
2) De står i et cd-system fra sidst i 80'erne - grimt og upraktisk og bliver snart afløst af noget andet 
3) Midt i 80'erne og den første var vistnok noget Gnags
4) Har ikke nogen sjældne cd'er, jeg har dem kun for musikkens skyld og samler ikke på dem 
5) Det må være Dire Straits: Brothers in arms  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Hvor mange CD'ere har du? 5300+ (1900 CD og 3400
CD-singler) + nogle få SACD og DVD-Audio
2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? Singler: Tommy Larsen CD25. CD’er – lidt
forskellige cd-holdere. Med tiden bliver det hele til TL CD 25
3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? I februar 1986.
4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? Af CD’er
kan nævnes Robin Gibb – Walls Have Eyes (1985) og Robin Gibb – Secret Agent
(1984). Begge handles på eBay til omkring 100 Euro. CD-Singler: Camouflage – The Great
Commandment (1987) Handles på eBay til omkring 40 – 60 Euro. George Harrison – Got My Mind Set On You (1987)
– Japansk 3” CD i Long Pack. Alphaville – Forever Young 2001 (Promotion
CD-Single)
5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling? No idea. Hører meget forskelligt. Dire Straits - Brothers
In Arms (20th Anniversary Edition) DVD-Audio (Dual Disc) er dog klart en
favorit.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
|
1) Hvor mange CD'ere har du? ca. 1200 stk. 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? I CD reoler fra Danbo møbler 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? I 1984 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? Div. Promo cd´er med Madonna og Mike Oldfield ellers er det nok mest vinyl som jeg har nogle sjældne af. 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling? Det er nok Mike Oldfield - Tubular Bells i en 25 års jubilæums udgave i 24k guld, den har en fantastisk lydkvalitet :o) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) over 300
2) i 2 cd reoler, der kan være ca 200, resten er i flytte kasser (og alle sammen ligger self. på min server i mp3 format, lige parat til baggrunds musik )
3) Slutningen af 80'erne, første CD - van halen II
4) Hmmm, nogle Japanske CD'er med gloria Estefan
5) ved ikke, lige p.t. høre jeg meget Pretenders af en eller anden grund
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bikerman skrev:
|
5) ved ikke, lige p.t. høre jeg meget Pretenders af en eller anden grund
|
|
|
Det må være varmen der er skyld i det  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? En lidt sjov oplevelse jeg havde for et par måneder siden.... havde forelsket mig i Anthony Philips (Ex Genesis) første soloalbum fra 1977 "The Geese & The Ghost". Lånte den på vinyl på biblioteket, men desværre udgives den ikke mere på cd - deprimerende. Virgin udgav den i begrænset oplæg i 1990 og sælges i dag (bl.a. på cdnow.com) til 100$ - 200$ BRUGT. Jeg skrev en mail til stereo studio og hørte om de havde et eksemplar, og det havde de - 100 kroner! Sådan kan man være heldig en gang imellem.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Et sted mellem 4 - 500 stykker plus singler og opsamlinger
2) Står pt. på gulvet. Er ved at renovere stuen, og ved ikke lige hvad de skal op i bagefter
3) Fik min første CD i konfirmationsgave. George Michael - Faith i '89
4) Depeche Mode - The second strike (remix album) og mine City Boy cd'er. El Debarge første udgivelse er på vej fra USA takket være lidt hjælp fra en her i forummet
5) Må være Hipsway's debut fra '86. Et suverænt album med fed lyd trods årgangen, ellers svinger det lidt afhængig af årstid og humør.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Omkring 350 stk. (har været flere, men en del er solgt fra).
- Jesper Holm Square rack, gallerihylder fra Ikea og fletkurve.
- Startede først med cd´er i 92. Den første cd var Peter Gabriel - Us.
- Peter Gabriel - Us og Simple Minds - In the city of lights (Live) (i sig selv ikke specielle, hvis det ikke var fordi de er signeret)
Og så nogle japaner presninger med bla. Lee Ritenour og George Duke. Og så cremen: Frank Zappa - The Grand Wazoo signeret og med dedikation
- Ikke noget specielt. Det afhænger af humør.
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror kun jeg har en 100 stykker, og så er black box og andre spillet op:) (Køber primært vinyl, har en 300-350 med flere dobbelt lp'er.)
Startede med at købe cd'er i starten af sidste år tror jeg... Samtidig med plader
har ingen sådan sjældne. men holder meget af Led Zeppelin Physical Grafitti og Tom waits mule varitions.
Opbevare dem i Benno Reoler fra IKEA... Som også passer til dvd'er __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Hvor mange CD'ere har du? tjaaa.....Over 300 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? Cd reoler bygget til formålet 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? 1984 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? Rocazino (natsværmer) samt et par Dire Straits & Mark Knopfler cd singler som ikke kan købes herhjemme. 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling? Holder meget af dem alle, men farvoritterne må være Gasolin (GAS5) & Dire Straits (Love over gold)
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |