| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
|
Det er jo det der er det fede ved vores hobby, vi lider vanvittigt af forskellig smag, heldigvis !! 
|
|
|
ja f**k det , sådan skal det også være 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ ellres tak Jensen, jeg vil ikek høre en varm foerstærker, jeg vil høre en neutral og sådan een har jeg af slagsen.
Jeg har haft Inf.R.80 og en Kappa 8.2 og de havde varm mellemtone ligesom næsten alle amerikanske højtaller har, hvis du stiller inf.op ved siden af en JBL Ti model så tror jeg nok du vil syntes at Inf. spilelr klart varmest. JBL er en af de få mærker + revel der ikke har den sædvanlige karaktiristiske fede amerikaner mellemtone.
[/QUOTE]
Nu er jbl nu heller ikke så meget us mere , og revel ja ved ikke hvad jeg skal sige til det , jeg synes dem jeg har hørt har en alt for fed bund , også i forhold til inf .
ML Neutral ja nogle af dem , men se om du kunne høre et par M300 under de rigitig forhold , så skal du høre neutral bund og melletone .
Det med us lyd var i gammel dage .
En ting jeg ikke fortår i dit setup er din cdafspiller , det er en af de maskiner jeg har hørt der har haft den mest fede melemtone og løse bund jeg har hørt , men den spiller godt , den spiller musik men slet ikke neutralt .
Men det må også hjælpe på det ML38 og ML331 mangler .
[/QUOTE]
Hvis det er min gamle Denon du mener, så vil jg da give dig ret, det er en gummiand, det var derfor jeg valgte at opgradere den med en lcclock.
Men mit nye Proceed sæt er langt fra fed i lyden, direkte sammenlignet med denonén spiller det noget mere neutralt og klæder virkelige mine MIT kabler og resten af mit udstyr, nok det mest perfekte køb siden mit køb af Tannoy jeg har gjort. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men mit nye Proceed sæt er langt fra fed i lyden, direkte sammenlignet med denonén spiller det noget mere neutralt og klæder virkelige mine MIT kabler og resten af mit udstyr, nok det mest perfekte køb siden mit køb af Tannoy jeg har gjort.
[/QUOTE]
Oki
synd du bor derover , så skulle jeg lige komme med noget der vil sætte skub i dit setup .
Jeg var lige en tur ude ved Holberg , og må sige det spillet ikke som man kan forvente af sådan et setup før hans Proceed blev taget fra og en ande spille på .
Det luftet hans setup så meget op at man ikke tro det , men det skal høres det er næsten ikke til at beskrive .
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad smed i på ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Men mit nye Proceed sæt er langt fra fed i lyden, direkte sammenlignet med denonén spiller det noget mere neutralt og klæder virkelige mine MIT kabler og resten af mit udstyr, nok det mest perfekte køb siden mit køb af Tannoy jeg har gjort.
|
|
|
Oki
synd du bor derover , så skulle jeg lige komme med noget der vil sætte skub i dit setup .
Jeg var lige en tur ude ved Holberg , og må sige det spillet ikke som man kan forvente af sådan et setup før hans Proceed blev taget fra og en ande spille på .
Det luftet hans setup så meget op at man ikke tro det , men det skal høres det er næsten ikke til at beskrive .
[/QUOTE]
Holberg er en heldig mand.
Hva spiller denne Holberg mon på??
Alt drejer sig nemlig om at man forstår at sætte tingene ordentlig sammen, at kende de forskelige apperaters forskelige klangidealer osv.
Hos mig er Proceed lige det der har skulle til, hos Holberg åbenbart noget andet.
Men hul i det, jeg har lige fået kæreste og hun spiller også skide godt 
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Alt drejer sig nemlig om at man forstår at sætte tingene ordentlig sammen, at kende de forskelige apperaters forskelige klangidealer osv.
Hos mig er Proceed lige det der har skulle til, hos Holberg åbenbart noget andet.
[/QUOTE]
Ja nogle gang er det hvordan det sættes sammen , men den cdafspiller har sine grænser og den var nået i hans setup , den kan bare ikke mere .
Den høre slet ikke hjemme i et high-end setup .
Og vi driller og driller 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja nogle gang er det hvordan det sættes sammen , men den cdafspiller har sine grænser og den var nået i hans setup , den kan bare ikke mere .
Den høre slet ikke hjemme i et high-end setup .
Og vi driller og driller 
[/QUOTE]
Nej, den er sikkert for velopløst til nogle sætup __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En note fra RED:
Prøv lige at gennemskue det der med QUOTE !! Det er ret enkelt !!!
Een i strten der angiver hvem der skal quotes og een i slutningen, der afslutter quote.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den er sikkert for velopløst til nogle sætup
[/QUOTE]
Hm den må du stå for , det mener jeg den langtfra er 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
[/QUOTE] __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej Slips
Jeg blev sgu overraskede over den lydmæssige forbedring, som skete i mit setup da vi plukkede min Proceed CDP ud af mit setup.
Den blev erstattet af jensens Capitole. Hold da kæft en omvæltning. Her var tonsvis af dynamik, perspektiv, bredde dybde................. Vi taler kort og godt musik gengivet i høj klasse !
Jeg har alle dage været meget glad for min CDP. Det er en dejlig spille.
Men i et setup bestående af Manley Snapper, Capitole og ProAc 2.5, må Proceed se sig selv tvunget i knæ. Gengivelsen var udynamisk med Proceed. Og dette blev som før nævnt mere udtalt, efter at vi satte Capitole ind !
Jeg havde før givet Snapper skylden......... Men det var uberettiget !
Det er bare så godt ! Vi var 3 personer til at overvære dette. Så det er ikke helt tilfældigt !
Men det er dejligt at høre at Proceed fungere, som du ønsker. Det er trodsalt det som betyder mest !
[/QUOTE]
Jamen jeg forsøger ikke på et eneste punkt at pille ved jeres oplevlese, men sådan er det jo med hi-fi, man kan hele tiden finde noget der spiller bedre end noget andet.
Nu skal jeg lige skynde mig at sige at det er CDD/DAP kompinationen jeg har og selvom sættet er nært beslægtet med CDP vil jeg nok mene at sættet spiller marginalt bedre end den integreret CDP, det er i hvert fald min opelvese.
Men det er da korrekt at Proceed ikke har den største dynamik jeg har hørt, men det har til gengæld nogle helt andre kvaliteter som jeg sætter meget højt.
I øvrigt savner jeg ikke dynamik, det sørger mine Tannoy for __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| [QUOTE=HOLBERG][QUOTE=jensen][QUOTE=Ikke Slipsefyr]
I øvrigt savner jeg ikke dynamik, det sørger mine Tannoy for
|
|
|
Hm , de tannoy kan ikke tilføje noget som den afspiller mangler , tag man en cd som muddy på MFSL den kan slet ikke gengive det rum og dybte der er på lige den cd , ved ikke hvordan en højtaler skulle gøre det for en cdafspiller .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
| [QUOTE=HOLBERG][QUOTE=jensen][QUOTE=Ikke Slipsefyr]
I øvrigt savner jeg ikke dynamik, det sørger mine Tannoy for
|
|
|
Hm , de tannoy kan ikke tilføje noget som den afspiller mangler , tag man en cd som muddy på MFSL den kan slet ikke gengive det rum og dybte der er på lige den cd , ved ikke hvordan en højtaler skulle gøre det for en cdafspiller .
|
|
|
øhh nå nå, Jensen
Jeg er fuld ud tilfreds med alt mit Madrigal udstyr, det kan ingen ændre ved, beklager Jensen, men det glæder mig du er glad for alt dit fine udstyr, det bør du også være, det er jo kanon det du har og hvis vi andre så kunne få lov også at være glade for vores udstyr, så er det jo lige før vi alle er nærmest lykkelige. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
øhh nå nå, Jensen
Jeg er fuld ud tilfreds med alt mit Madrigal udstyr, det kan ingen ændre ved, beklager Jensen, men det glæder mig du er glad for alt dit fine udstyr, det bør du også være, det er jo kanon det du har og hvis vi andre så kunne få lov også at være glade for vores udstyr, så er det jo lige før vi alle er nærmest lykkelige.
[/QUOTE]
Ja men vil da også håbe du er tilfreds med dit setup .
det var du også før du fik den adspiller ? .
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen ka li kaffe !! Andre ikke !! osv. Hvis man kan glædes over det man har, så har man næsten nået Hifi himlen ikke !!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
Nogen ka li kaffe !! Andre ikke !! osv. Hvis man kan glædes over det man har, så har man næsten nået Hifi himlen ikke !!  |
|
|
Præcis. Mit mål er jo ikke bare at have det bedste af det bedste og hvad er i grunden også det??. Mit mål er have et high-end setup der opfylder mine krav og lydfilosofi.
Til Jensen: Jeg har egentlig aldrig fundet ud af hvad dit mål er med hi-fi er, du skifter jo anlæg hver uge og jeg er efterhånden lidt i tvivl om du overhovedet når at få lyttet seriøst til alt det grej du har haft hjemme. Men jeg tager hatten af for noget af det dyre grej du får støvet op, men misundelig er jeg altså ikke, for jeg har det ultimative setup for mig og min pengepung.
End of story. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PTHJ
Dengang jeg havde Infinity Renaissance 90 spillede jeg på et sæt Albarry M1008, 100 watts monoblokke. Det fungerede fint. Såvidt jeg ved er følsomheden ca. 87 dB og impedanskurven lidt slem.
Jeg mener generelt ikke at R90 forstærkermæssigt er så "slem" en højttaler som mange gør den til, i hvert fald klarede mine M1008'ere opgaven uden problemer og det er trods alt "kun" nogle små (7 kg.) monoblokke, der i sin tid kostede i nærheden af 15.000 kr./parret. For mig at se handler det mest om at parre R90'erne med en forstærker der kan levere masser af strøm, antallet af watt er knapt så afgørende.
VH Jeppe __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |