Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit lille stereo anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Rigtig flot setup og godt sat sammen.

Du skulle nu bare prøve med et andet drev end den XA5ES, den er rent faktisk ikke særlig god som drev heller, prøv at lån et apperat med philips drev Fesk. Marantz cd17 el.lign. 

Det med drevet kunne du godt bilde mig ind. "desværre" går jeg lidt i baglås over så skråsikre udtaleser. Men tak for de pæne ord.

Jamen misforstår mig ikke, men jeg udtaler mig nu ikke om noget jeg ikke har pøvet i praksis, faktisk hele to gange, jeg har selv haft skiftet fra en 5es og min far har gjort det samme for nylig,begge gange har de været brugt som drev kun . Der er noget sløret over lyden på den type sony drev der, i hvert fald kommer der noget mere liv i musiken med andre drev og det behøver såmænd ikke være et phiilps, det kan også være ande typer sony feks, i mit og min fars tilfælde har der bare været philips drev i de nye maskiner og det har givet noget af løft lydmæssigt og betjeningen noget hurtigere.

Så det var venligt ment, din fine rørdac kunne jo komme til at lyde endnu bedre. 

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 December 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Mr. High Fy skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Du skulle nu bare prøve med et andet drev end den XA5ES, den er rent faktisk ikke særlig god som drev heller, prøv at lån et apperat med philips drev Fesk. Marantz cd17 el.lign. 

Det med drevet kunne du godt bilde mig ind. "desværre" går jeg lidt i baglås over så skråsikre udtaleser. Men tak for de pæne ord.

Jamen misforstår mig ikke, men jeg udtaler mig nu ikke om noget jeg ikke har pøvet i praksis, faktisk hele to gange, jeg har selv haft skiftet fra en 5es og min far har gjort det samme for nylig,begge gange har de været brugt som drev kun . Der er noget sløret over lyden på den type sony drev der, i hvert fald kommer der noget mere liv i musiken med andre drev og det behøver såmænd ikke være et phiilps, det kan også være ande typer sony feks, i mit og min fars tilfælde har der bare været philips drev i de nye maskiner og det har givet noget af løft lydmæssigt og betjeningen noget hurtigere.

Så det var venligt ment, din fine rørdac kunne jo komme til at lyde endnu bedre. 

10 4. Jeg kan kun sige, jeg kan ikke genkende manglen på liv og glade dage via mit drev. Måske du ikke har prøvet med Søren Bertrams fine kabler, for her er MEGET at hente.....
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 07 December 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at komme med dette fine billed af min nye hifi kærlighed. (den får ikke for lidt, hva??)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mr. High Fy skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

10 4. Jeg kan kun sige, jeg kan ikke genkende manglen på liv og glade dage via mit drev. Måske du ikke har prøvet med Søren Bertrams fine kabler, for her er MEGET at hente.....

Nej, Bertam har jeg ikke prøvet endnu, men overså du lige at vi var to mennesker i to forskelige setup der kunne høre forskel.

Jeg syntes de sony drev der er dårlige, længere er den ikke, du får ikke kun mere liv med et andet drev, du får meget mere af alt og for alt i verden et meget bredere perspektiv. Når det så er sgt, så kan jg selvfølgelig ikke vide hvordan andre drev vil køre sammen med din Audio note, laver de ikke drev forresten.?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvad Rega bruger af drev. Men jeg har kun positivt at sige omkring en planet som drev. Har dog ikke prøvet på forskellige DAC, men en TACT millenium.

I forhold til Cyrus CD8 og Cayin 15 et eller andet var der mere ro og et meget præcist lydbillede samtidig med musikalitet.

Ellers et rigtigt lækket anlæg. Savner selv min gamle Accuphase P260 (eller var det 160?) og lækkert at se ploven i den grad lever.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Slipsefyr skrev:

Når det så er sgt, så kan jg selvfølgelig ikke vide hvordan andre drev vil køre sammen med din Audio note, laver de ikke drev forresten.?

Det gør de og det spiller bare rigtig godt sammen (har selv sættet). Jeg vil dog ikke udtale mig om andre drev for har kun prøvet AN´s drev.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Slipsefyr skrev:

Når det så er sgt, så kan jg selvfølgelig ikke vide hvordan andre drev vil køre sammen med din Audio note, laver de ikke drev forresten.?

Det gør de og det spiller bare rigtig godt sammen (har selv sættet). Jeg vil dog ikke udtale mig om andre drev for har kun prøvet AN´s drev.

Ok, jamen selfølgelig skal de jo også spille godt sammen da de med statsgranti er udviklet til at passe sammen, det var også hvad jeg erfarede med min Proceed DAP, den blev klasser bedre da den fik det tilhørende CDD drev koplet på. Derfor kan man godt være heldig med forskelige sammensætninger, men een ting er sikkert, de drev betyder mere for lyden end man umiddebart aner hvis man ikke har leget lidt med det.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 09 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Nogen andre her der har prøvet nogle af Accuphases integreret forstærkere??

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest, lækkert anlæg du har!

Hvad ligger sådan noget Accuphase i brugt? F.eks. den forstærker du har?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 09 December 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne. Den Accuphase jeg har er med Accus eget RIAA print og med det, var den totale nypris 23700,- så 10-11.000,- med riaa og ca. 9000,- uden. Desværre er de nyere (dem fra 211 og op)  integreret forstærkere, sjældent til salgl 
Uuuuuuu, jeg ville gerne høre denne her:

180 Accuphase watt og det look......................................

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Jeg kan ikke lade være med at komme med dette fine billed af min nye hifi kærlighed. (den får ikke for lidt, hva??)

Husk lige at tørre støv af :-)), ja den er super flot

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

hmm.. high fy.. havde vist afskrevet dig til at have sonus faber  det der ser jo pænt lækkert ud.. bestemt ik uden grund du er glad for din accuphase

kanon flot setup

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 09 December 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

hmm.. high fy.. havde vist afskrevet dig til at have sonus faber  det der ser jo pænt lækkert ud.. bestemt ik uden grund du er glad for din accuphase

kanon flot setup

Sonus faber? Jooo, deeeeet. Sådan et sæt Cremona ser da ikke tosset ud. Har du hørt noget Accu. ellers?

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 09 December 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Mr. High Fy skrev:

Husk lige at tørre støv af :-)), ja den er super flot

Støv??? Jeg......... Det må være den kælling igen............ (joke)

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hvor er den flot din Accuphase og så med de dejlige  wat metre , det tænder jeg på. Har stadig selv en gammel  E 202 ´er , mangler en T 101´er . Det er noget der holder !!!

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Flot ser det ud

Af kommentarer vil jeg påpege at pladespilleren bør fjernes fra racket og placeres separat, dette bør give klart bedre lyd, hvis cd er det mest brugt medie så må en Accuphase eller Naim cd være en forbedring alternativt et godt/bedre drev til dac'en.

Jeg bryder mig ikke om disse højtalere og kunne sagtens pege på mange andre alternativer med musikalske evner fremfor hifi lyd.

Din forstærker er flot og lækker samt en fornuftig løsning, den fortjener et topklasse signalkilde..

Til top Vis PFO55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFO55

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Piobyte:

kontakt mig venligst hvis du sælger din E202

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

PFO55 skrev:

Piobyte:

kontakt mig venligst hvis du sælger din E202

Vil du ikke hellere bede om min kone

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvad koster konen og kunne jeg få et billede

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

PFO55 skrev:

Flot ser det ud

Af kommentarer vil jeg påpege at pladespilleren bør fjernes fra racket og placeres separat, dette bør give klart bedre lyd, hvis cd er det mest brugt medie så må en Accuphase eller Naim cd være en forbedring alternativt et godt/bedre drev til dac'en.

Jeg bryder mig ikke om disse højtalere og kunne sagtens pege på mange andre alternativer med musikalske evner fremfor hifi lyd.

Din forstærker er flot og lækker samt en fornuftig løsning, den fortjener et topklasse signalkilde..

Ja tak for det da Min begrænset økonomi, gør at jeg ikke lige kan skifte mine højttalere ud. Ellers vil jeg da sige (og mene) at Audiovector 5 er en rigtig god HTer. Du har højst sansynligt ikke hørt dem med en Accuphase og et godt lytterum. De er bestemt ikke tosset!!

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes