Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 12:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 19 November 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Forresten, jeg glemte et link til carada: www.carada.com

De sælger DIREKTE udenom forhandlere, kæmpe GOD service og KVALITET.

INTET slår dem til prisen. Shipping var OGSÅ PERFEKT, kan VARMT anbefales til ALLE her på HIFI4ALL.

__________________

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Og hvis vi skal gå videre, og det skal vi vel :-)

SÅ er det sådan med DVB (Digital Video Broadcast), at det OGSÅ slår TDC til ENHVER en tid, ABSOLUT gør de det kvalitetsmæssigt, samt derfor også til prisen, det er nemlig gratis!

F.eks. så købte jeg en billig DVB modtager med parabol og instillede den på ASTRA 2, samt EUROBIRD satelliterne (parabol-antennen har to LNB-"hoveder").

Derefter har man ALLE programmer fra BBC og så kan VIASAT godt pakke sammen! Det kostede sammenlagt 1299 dkr. inkl parabol med to LNB-hoveder.

Der er dog et problem: ASTRA2 og EUROBIRD er svær at ramme, når parabolen sættes op, også selv om de begge ligger på 28.2 grader. Yeps, der er et LNB hoved fri til f.eks. ASTRA 1 (med "l**te" tyske kanaler, kun ZDF Cinema er ok), eller HOTBIRD (også med andre "l**te" kanaler).


Så, efter min mening: Glem B&O, samt TDC - det er penge i kloarken.
________________________

Bedste hilsner,
Peter

 

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
BEOS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 20 November 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hvor stor er dit budget?

for ca. 25.000 kr. kan du jo ellers købe beovision 6  i størrelsen 26" og snart 32", som er forholdsvis billige når vi snakker B&O.

Det er et LDC fladskærm med inbygget centerhøjtalere, desuden kan det bruges med computeren.

Til top Vis BEOS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BEOS
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hej BEOS

For under denne pris (25000dkr ) kan man få f.eks. en 100" (eller større) projector screen med sort ramme og med en god kvalitets DLP projektor uden "regnbuer".

Så har man samtidig et meget bedre billed (sammenlignet med enhver LCD, også dem med "væske" foran LCD skærmen), og hvis lokalet er mørkt, så har man en bedre oplevelse end et lille 42" plasma.

________________

Bedste hilsner,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
piranha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 20 November 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Ja stod selv i samme situation for ca. 4 måneder siden da jeg selv skulle have en ny flimmerkasse.

Mit valg endte med et 32" beovision 3 og har ikke fortrudt et eneste sekund. Billede står knivskarpt og er meget behagelig at se på. En vigtig ting du dog skal huske hvis du vælger eks beovision 3 (28" el. 32") er at det SKAL være med kontrastskærm.

Der er mange forhandlere der glemmer at fortælle at alle deres modeller der står i butikkerne er med kontrastskærm (merpirs ca. 3k) og det har en stor betydning på "oplevelsen" og du vil fortryde det hvis du ikke ofre de ekstra 3k efter min mening.

Hvis du dog ikke vælger B&O vil jeg anbefale dig at kigge på Loewe som også laver rigtig gode TV. Her skal du vist også være opmærksom på kontrastskærm (mener det er indbygget i loewe men ikke sikker)

MVH

 

 

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Sidder lige nu og kikker på begge dele, en "gammel" B&O 32" og en 110" projector skærm. Hvad vil enhver med bare en lille bitte smule fornuft vælge? Det er ikke engang noget med "B&O" snob at gøre, men alm. TV flad-skærme er DØD inden de næsten kommer i handlen.

MVH
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Peter, du sammenligner æbler og pærer. En projektor kan ikke erstatte et tv - søg blot på tråde herinde om emnet. Man kan godt have begge dele, men at have en projektor uden at have et tv er ikke praktisk eller økonomisk fornuftigt. Grunden til at projektorerne er styrtet ned i pris er jo fordi fladskærmene er kommet. DET vil folk have, fordi det til dels kombinerer de to systemers fordele.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
piranha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Peter, du sammenligner æbler og pærer. En projektor kan ikke erstatte et tv - søg blot på tråde herinde om emnet. Man kan godt have begge dele, men at jave en projektor uden at have et tv er ikke praktisk eller økonomisk fornuftigt. Grunden til at projektorerne er styrtet ned i pris er jo fordi fladskærmene er kommet. DET vil folk have, fordi det til dels kombinerer de to systemers fordele.

Kan ikke være mere ening

 

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Smag og behag, og dog...

Feks. en SHARP top-model har noget af det bedste billed jeg har set, og det var i 130" format 16:9.

Ja, brug Samsung projektor (med B&O specificeret optik), som f.eks. B&O anbefaler, men godnat.... det kan SLET IKKE MÅLE SIG.

(Vil ud af denne tråd, inden jeg træder for mange B&O fans over fødderne, for jeg er slet ikke enig og bliver det aldrig).

__________________

Bedste hilsner,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
BEOS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Er der grund til at du vælger B&O?

for hvis du har B&O højtalere og anlæg o.s.v. så vil det være virklige dumt at købe et andet mærke! (synes jeg) eller også kan du købe en projektør (eller også bare fjernsyn) og få lavet en fjernbetjening o.s.v. i www.oneremote.com så projektøren kan indgå i dit beolink.

Til top Vis BEOS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BEOS
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Vil man have musik med sjæl, så har man da i hvert fald ikke B&O højttalere, fordi der findes endnu ikke en eneste B&O højttaler, som kan få musikken ud, nej, ikke en eneste, period, basta.

Remoten, BEO4, er ikke nogen undskyldning, har selv lavet alt software til den og den har holdt siden 1992! Der findes i dag lige så gode remote's.

Så hvorfor vælge B&O TV, det er da fjollet at købe et nyt TV, når man kan få noget der er meget bedre og flottere end et nyt B&O TV...

MVH
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
BEOS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Vil man have musik med sjæl, så har man da i hvert fald ikke B&O højttalere, fordi der findes endnu ikke en eneste B&O højttaler, som kan få musikken ud, nej, ikke en eneste, period, basta.

Remoten, BEO4, er ikke nogen undskyldning, har selv lavet alt software til den og den har holdt siden 1992!

Så hvorfor vælge B&O TV, det er da fjollet at købe et nyt TV, når man kan få noget der er meget bedre.

MVH

B&O! Musik uden sjæl! har du spist søm!

Beolab 5:

Design: Check

Ydelse: Check

Teknologi: Check

B&O har jo sit plads i "musikafspilningens" historie! Fordi de har lavet revolutionarende teknologier, som radiotransistoren og nu tror jeg at det også får æren som den første med "ALT" (acoustic lens technology)

 

Til top Vis BEOS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BEOS
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

BEOS skrev:

Peter-AR skrev:
Vil man have musik med sjæl, så har man da i hvert fald ikke B&O højttalere, fordi der findes endnu ikke en eneste B&O højttaler, som kan få musikken ud, nej, ikke en eneste, period, basta.

Remoten, BEO4, er ikke nogen undskyldning, har selv lavet alt software til den og den har holdt siden 1992!

Så hvorfor vælge B&O TV, det er da fjollet at købe et nyt TV, når man kan få noget der er meget bedre.

MVH

B&O! Musik uden sjæl! har du spist søm!

Beolab 5:

Design: Check

Ydelse: Check

Teknologi: Check

B&O har jo sit plads i "musikafspilningens" historie! Fordi de har lavet revolutionarende teknologier, som radiotransistoren og nu tror jeg at det også får æren som den første med "ALT" (acoustic lens technology)

 

Så teknik er nok for spille musik ?

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Oh, no, der kommer da godt nok IKKE noget som helst MUSIK ud af dem, men de er HELT DØDE, brug dog ørene!

ALT er et MEGA FLOP, og KUN marketing, fordi der som sagt IKKE formidles MUSIK med de dårlige enheder, måske hvis man brugte noget gode kvalitetsenheder, men det gør man IKKE.

Ja, jeg har hørt dem MANGE gange, og værre bas flap (i bassen - meget dårlig) og en skrigende diskant (typisk dome-lyd) skal man lede længe efter i DENNE prisklasse. Ja, og jeg mener det.

Soundstage er MEGET OK, på grund af ALT, men sound-image mangler TOTALT, man kan overhovedet IKKE placere musikkerne i lydbilledet.

MVH
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

ydelse? nope.. det er så sjæleløst at det gør ondt, fladt og neuralt (på den meget dårlige måde) lydbillede....

B&O er et design møbel, ikke hifi.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

hørt

Nu skal jeg heller ikke gøre B&O værre end B&W, det samme mangler her, altså jeg har endnu aldrig hørt en B&W højttaler med sound image fordelt over hele lydbilledet.
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 20 November 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

piranha skrev:
Svend P skrev:

Peter, du sammenligner æbler og pærer. En projektor kan ikke erstatte et tv - søg blot på tråde herinde om emnet. Man kan godt have begge dele, men at jave en projektor uden at have et tv er ikke praktisk eller økonomisk fornuftigt. Grunden til at projektorerne er styrtet ned i pris er jo fordi fladskærmene er kommet. DET vil folk have, fordi det til dels kombinerer de to systemers fordele.

Kan ikke være mere ening

 

 hvormange ser tv-avisen i en totalt mørklagt stue kl. 19.00 en sommerdag på projektor? Peter

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 20 November 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

None, men jeg vil hellere leve med en god DLP, som kan lyse op i en lys stue, og derefter nyde en god film, når det er halv-mørkt eller helt mørkt, hvad det jo er 50% af tiden i DK.
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 20 November 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg undre mig altså også over hvad folk ser og høre i den standerlampe til beolab 5, den spiller totalt indelukket og har en underlig bulderbas, bevares jeg har ikke hørt den i hjemmelige omgivelser, men har da hørt den 3 gange tre forskelige steder med samme dårlige resultat.

Vil nu ikke sammenligne den med b&W, selom jeg ikke bryder mig B&W, der er nemlig ikke meget musik i dem, men de spiller dog ikke nær så indelukket som B&O.

Det er altså ikke for at træde nogen tæerne, men jeg undre mig over hvad det er folk høre i de b&O højttalere, det må sku da være folk der bare ikke har hørt bedre, i så fald skal i være velkommen til at besøge undertegnede, for mine tannoyer spiller de B&Oér 30 år tilbage i tiden. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 20 November 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Daddycool skrev:

Ok takker for de mange svar. Er ikke helt afklaret, men ønsker i princippet et ikke alt for stort tv til almindelig brug. Synes at Beo1 med gulvstand er kanonflot, men er på den anden side ikke afvisende overfor Beo3. Kan man virkelig kun få de "kasser" med hylder som stand?

I så fald må det blice et 28" da jeg som sagt ikke ønsker et alt for dominerende og stort tv. Svarer 28" Beo3 ikke teknisk til 32"??

Er der andet som jeg skal være opmærksom på - på falderebet?

På forhånd tak for hjælpen



Nej, du kan få 2 standere til Beovision 3 hvoraf de nyeste er langt det flotteste! Den oprindelige stand ligner jo en trappe....

Om et 28" svarer til et 32"?! Hvorfor skulle det dét?! Jeg tror du tænker på en 28" LCD - den svarer til en 30" CRT (billedrørs-tv) fordi du her kan se HELE skærmen i modsætning til CRT hvor der typisk er en 2 cm. af skærmen gemt!

Så nej; en 28" Beovision 3 er "kun" en 28" og ligeså med en 32".....


Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes