| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er åbenbart ikke DAC-en der fylder - min CDP var lidt mere fyldt end drevet 
Jeg kunne hælde lidt til at tro at der er en slags mk. I og mk. II af DAC´en - det lugter ihvertfald lidt af det. 
Nå, det var vist tilpas meget off-topic..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hehe det er åbenbart ikke DAC-en der fylder - min CDP var lidt mere fyldt end drevet 
Jeg kunne hælde lidt til at tro at der er en slags mk. I og mk. II af DAC´en - det lugter ihvertfald lidt af det. 
Nå, det var vist tilpas meget off-topic.....
|
|
|
Tror jeg faktisk ikke, min far har en ce godkendt og går man på Procceds gamle hjemmeside findes kun to versioner, en IKKE ce godkendt og godkendt ogbegge 18 bit. Der sidder også samme 18 bit dac i min fars.
Yes, off topic, vi må helelre stoppe. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en lille fodnote til CDP vs. CDD/DAP så har jeg lyttet til begge kombier og det er maginaler til forskel mellem de to.
Dette beskrev begge ejere af ovennævnte også.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Som en lille fodnote til CDP vs. CDD/DAP så har jeg lyttet til begge kombier og det er maginaler til forskel mellem de to.
Dette beskrev begge ejere af ovennævnte også.
|
|
|
Så er det jo godt at jeg har maginalerne på min side. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh.. Alt det ultra high end. Det lyder jo som regel ikke godt når man gerne vil høre rigtig musik i stedet for alle de der super high end optagelser.
Kig på en Densen B-400XS så er der musik for alle pengene.
Jeg har læst anmeldelser hvor de skriver den både er bedre en mange gode SACD maskiner og gode pladespillere.
Så et lyt kan kun anbefales.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo også købe en equalizer hvis man selv vil bestemme hvordan lyden skal være. Men sådan er der jo så meget
Klart at Densen er rock til folket, og 
skal de ha' for det. Det er bare for let at skære "high end" over en
kam og sige man ikke kan høre "rigtig" musik. Hvis dem der laver
"rigtig" musik fik deres vilje, så sad vi jo alle ude i bilen og hørte
musikken
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt. Men det er også kun ultra high end jeg snakker om 
Men tænk lige over den her. Ved alle de ultra high end sidder man bare helt stille og lytter til at diskante er luftig og hvad ved jeg... I bilen skråler man med fordi man bliver revet med at musiken... Så jeg ved godt hvor jeg helst ville hører mest musik. Det jeg siger bare at ofte kan utra high end anlæg kun spille lyde.
Bare min mening.
|
| Til top |
|
| |
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikke en gang pis og papir / sludder.......har du nogensinde hørt gary moore fyrer den af på et virkelig ultra høj ende anlæg......det lyder hamrende fedt........
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
Det er rigtigt. Men det er også kun ultra high end jeg snakker om 
Men tænk lige over den her. Ved alle de ultra high end sidder man bare helt stille og lytter til at diskante er luftig og hvad ved jeg... I bilen skråler man med fordi man bliver revet med at musiken... Så jeg ved godt hvor jeg helst ville hører mest musik. Det jeg siger bare at ofte kan utra high end anlæg kun spille lyde.
Bare min mening. |
|
|
Kom du her så skal jeg give dig alt på fuld hammer , lige fra ACDC til beethoven
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo! Selvfølgelig har jeg det. Det leder mig til min næste pointe. Ultra High End anlæg kan kun spille gode optagelser. Prøv at sætte den værste optagelse på du har. Så lyder det sgu ikke så godt. Nogle siger at anlægene afslører dårlige optagelser, jeg mener så bare at de ikke kan spille musik.. Jeg skal være ærlig at sige at jeg synes jeg kommet lidt ud over de problemer med Densen. Så er der bare top Air guitar factor hele vejen. Det kan da godt være at diskanten kan være mere gennemsigt eller hvad ved jeg.. Men så henleder jeg lige til mit eksempel på bilstereo og high end igen.
|
| Til top |
|
| |
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg melder mig sgu' ud af dette forum - det er være end "hifi & elektronik" på en go' dag........go'nat.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138: Nu vil det nok være en overdrivelse af de større at kalde Madrigal for ultra high end, og hvis det ikke er det, må det jo åbenbart lyde godt ifølge din tankegang ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
| Jo! Selvfølgelig har jeg det. Det leder mig til min næste pointe. Ultra High End anlæg kan kun spille gode optagelser. Du kan selv bestemme om du vil have et anlæg der pensler detaljer ud, eller maler med en bred pensel. Spændvidden går lige fra rørgrej på hornsystemer til små dyre klasse A forstærkere på tovejs (Sonus Faber f.eks.).Prøv at sætte den værste optagelse på du har. Så lyder det sgu ikke så godt. Den værste optagelse jeg har, beholder jeg kun fordi musikken er god. Jeg spiller den skam alligevel, selvom den mangler bas, eller detaljer. Det er god musik! Nogle siger at anlægene afslører dårlige optagelser, jeg mener så bare at de ikke kan spille musik.. Jeg skal være ærlig at sige at jeg synes jeg kommet lidt ud over de problemer med Densen. Så er der bare top Air guitar factor hele vejen. Det kan da godt være at diskanten kan være mere gennemsigt eller hvad ved jeg.. Men så henleder jeg lige til mit eksempel på bilstereo og high end igen. Der findes skam også rasende dyre anlæg inden for bilstereo. Disse kan vel også kaldes high-end inden for deres egen kategori. Jeg tror at du er rendt ind i en genudgivelse af noget gammelt, som ikke er mixet ordentligt, og skuffer fælt. Der er desværre ingen garanti imod dårlige optagelser, men vel heller ikke imod dårlig musik? |
|
|
|
| Til top |
|
| |