Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Prisen på musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvad burde en ny CD koste???
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
50 [35,71%]
75 [53,57%]
3 [2,14%]
10 [7,14%]
2 [1,43%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt tilfreds med prisen på en CD - Jeg køber alt hos www.cdon.com - de har tit gode tilbud men jeg har ikke noget problem med at give fuld pris.

Jeg mener gennerelt at vi får meget for pengene, det er trods alt et stort stykke arbejde som ligge bag en velproduceret CD - og der ligger timevis af underholdning i en god CD som man har ønsket sig længe.

Jeg har nul respekt for pirater - jeg køber den ægte vare og det vil jeg fortsætte med !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ikke slipsefyr, nej cdér koster ikke 90 kr i indkøb !! kun de nye !! og langt de fleste butikker har aftaler om at de tager det tilbage de ikke får solgt !! at pladebranchen tuder er ikke pga det går dem skidt økonomisk !! men de fleste herinde køber fra cdon eller andre steder når prisen er faldet til omkring de 60 kr, men det er jo pladeselskabernes valg !! jeg køber højest to eller tre nye cd i DK pr år, og så må de jo gå udfra at jeg brænder resten ned fra nettet, for de kan jo se at det går ned af bakke med salget..

Kan absolut ik se nogen grund til at ha ondt af dem !! som sagt tidligere, der er noget i den kæde der ikke hænger sammen, og det er ikke hos forbrugerne !! kunne heller ik finde på at give 300 kr for en ny DVD'

for mig ligger en fair pris på omkring de 120 for en ny udgivelse (ik som 3 doors down der stadig reklameres for selvom den er 1 1/2 år gammel efterhånden. ville jeg tage skade af at give 160 ? nej, men så skal de sku os komme med en grund til hvorfor jeg skulle !! feks bedre optagelser, eller mere end et nr pr cd man gider at høre

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

jeg er helt på det rene med at pladeselskaberne skal tjene penge ellers kom

der jo ingen ny musik men:90 kr og hvor bliver resten af?der må være nogen

forretninger der har kæmpe avancer sådan en cd tager da ikke meget

lagerplads!forhandlerne har større "ære"af priserne efter min mening og til

dem der brænder selv(ulovligt/køber brændtedet underminerer på det

groveste,mon ik' også de ville sælge mere ved at sætte prisen ned?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg giver personligt max 150 for en CD (medmindre den er autograferet, limited dobbelt eller lign.) og max 200 for en DVD. Det meste af mit musik er dog købt i TP for 69-100kr og det er jeg egentlig godt tilfreds med.

Til Jesperthomsen der sagde:

Synes det er et omsonst spørgsmål - vi kan vel kun vurdere hvad vi vil give for musiken. Synes det er beskæmmende at så mange ikke vil give noget. Ved godt at en del mennesker kun bruger Kazaa og den slags for at høre nye ting og derefter køber, men rigtig mange mennesker har ikke købt en cd siden de opdagede p2ps lyksaligheder, men deres computere bugner af giga på giga af musik. Det er simpelt hen ikke fair. Hverken over for musikere eller musikselskaberne.

Som med så mange andre varer; synes man prisen er for høj, så kan man lade være med at købe. Det er ikke rimeligt at hente hajkopier og retfærdiggøre sig med at musiken er for dyr. Ingen har krav på at høre musik; det er ikke noget vi kan forlange bare skal være tilgængelig for os. Hverken musikere eller musikselskaber er forpligtet til at sælge deres musik billigt.

Jeg kan kun give dig ret i at det er en meget sørgelig udvikling med p2p netværkerne, MEN pladeselskaberne er dem der virkelig tjener på musikken. Størstedelen af musikerne bliver faktisk taget så groft i r**** at det er svært at have ondt af dem. Så jo, i overført betydning er musikere nødt til at sælge deres musik billigt.

Og ved at sige at vi bare kan lade være at købe musikken lægger du lige lovlig meget ansvar over på dem der dybest set gør det rigtige, altså køber musikken. At pladeselskaberne sætter priserne ned er selvfølgelig fedt, men hvis de kunne kombinere det med at betale kunstnerne lidt mere pr. album ville jeg blive glad. Jeg køber jo som sagt også min musik når det er billigt.

Løsningen på p2p problemet må jeg skylde dig, det er nok i virkeligheden et spørgsmål om indstilling fra dem der downloader så det er nok ret svært at rette op på, uanset prisen på en CD.

Videre læsning for de interesserede: Et brev fra Steve Vai til en senator vedrørende et lovforslag der omhandler musikeres retigheder. http://www.vai.com/AllAboutSteve/postcard_040220.html

Ovenstående fik mig virkelig til at indse hvor meget man kan blive snydt som musiker. HAppy reading

ruan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Dem som er lige så utilfredse med at betale over 120 kr for en ny cd (jeg ser gerne en pris lige omkring de 100 kr) kan i princippet bare finde det billigste sted at KØBE ORIGINALT.

Det kan altså lade sig gøre at sælge cdere i UK til 8 pund, så mon ikke der er nogen der enten tager r**** på folk eller bliver taget i r**** ved cd salg i DK?

Musikere skal da have penge for deres musik og derfor er jeg begyndt at købe enkelt numre og CDere via nettet. At DK så ikke kan nosse sig sammen til at lade det gå gennem KODA systemet mht rettigheder er jo sørgeligt.
(jeg ved jeg skal passe på her, for de kan være lanceret derhjemme for nyligt)

Ja, nu siger nogle måske af Føtex og TDC sælger musik, men slap af det er dyrt! Igen bliver prisen det samme som en CD i butikken, dog har de givet muligheden for at købe enkelt numre. Men de findes stadig billigere hos udenlandske tjenester!! (Jeg kan anbefale ITunes)
Det er lidt federe at købe de numre man synes er gode, fremover at skulle købe en CD som viser sig at have 2-3 gode sange mens resten er ...ja, crap.

Seek and you shall find (billigere løsninger)

rune, london

Til top Vis ruan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ruan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ikke slipsefyr, nej cdér koster ikke 90 kr i indkøb !! kun de nye !! og langt de fleste butikker har aftaler om at de tager det tilbage de ikke får solgt !! at pladebranchen tuder er ikke pga det går dem skidt økonomisk !! men de fleste herinde køber fra cdon eller andre steder når prisen er faldet til omkring de 60 kr, men det er jo pladeselskabernes valg !! jeg køber højest to eller tre nye cd i DK pr år, og så må de jo gå udfra at jeg brænder resten ned fra nettet, for de kan jo se at det går ned af bakke med salget..

Kan absolut ik se nogen grund til at ha ondt af dem !! som sagt tidligere, der er noget i den kæde der ikke hænger sammen, og det er ikke hos forbrugerne !! kunne heller ik finde på at give 300 kr for en ny DVD'

for mig ligger en fair pris på omkring de 120 for en ny udgivelse (ik som 3 doors down der stadig reklameres for selvom den er 1 1/2 år gammel efterhånden. ville jeg tage skade af at give 160 ? nej, men så skal de sku os komme med en grund til hvorfor jeg skulle !! feks bedre optagelser, eller mere end et nr pr cd man gider at høre

Inge taler om at have ondt af nogen.

Jeg har hele tiden nævnt 90 kr.for en ny cd, ikke en gammel.

120 kroner kan nok ikke lade sig gøre når nu de koster 90 kr at købe hjem.

Jeg forstår ikke dit klykeri over pladebranchen når jeg nu kigger på dit ellers fine anlæg, det har vel næppe været gratis?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

He he, nej er heller ik så meget prisen jeg er utilfreds med !! men det man får for den !! he he.. det er sku da en modsætning der vil noget  

Men med en månedsløn på præcis 0 kr her til den første kan det være jeg er blevet lidt mere prisbevist  og det hjælper heller ik når jeg begynder på SU om 14 dage, hey ja sådan skal det være billige cd´s til studerende

nej, i mine øjne er det ærgeligt at man skal være usædvaneligt heldig for at finde en cd der bliver spillet mere end et par gange, hvis prisen afspejlede produktet, som vinyl med forskellige udgivelser og kvaliteter se så blev det interessant  ligesom 180 g vinyl osv kunne det jo være spændende med HIFI udgivelser på cd og de skrabede til hr jensen (ik Rene )

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Med fare for at få det røde kort i denne tråd, så vil jeg på nær et par stykker sige at i er nogen klykehoveder.

I brokker jer over at bruge sølle 150 kroner på noget som holder resten af jeres liv hvis i er heldige og behandler skiven godt. Hvilken anden ting kan man købe der holder ligeså lang tid til de penge?.

Hvis man har råd  til dyrt hifi har man også råd til at købe musik til det.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

He he, nej er heller ik så meget prisen jeg er utilfreds med !! men det man får for den !! he he.. det er sku da en modsætning der vil noget  

Men med en månedsløn på præcis 0 kr her til den første kan det være jeg er blevet lidt mere prisbevist  og det hjælper heller ik når jeg begynder på SU om 14 dage, hey ja sådan skal det være billige cd´s til studerende

nej, i mine øjne er det ærgeligt at man skal være usædvaneligt heldig for at finde en cd der bliver spillet mere end et par gange, hvis prisen afspejlede produktet, som vinyl med forskellige udgivelser og kvaliteter se så blev det interessant  ligesom 180 g vinyl osv kunne det jo være spændende med HIFI udgivelser på cd og de skrabede til hr jensen (ik Rene )

Hvis det kniber med money, så gå i accord og køb brugt, de har sku en del nyt faktisk.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

At jeg ik vil bruge 150 kr på en (i langt de fleste tilfælde dårligt produceret) cd er den samme grund som jeg ik vil købe bose !! ville gladeligt betale mere hvis jeg mente produktet var det værd !! og gør det med mine ynglings bands, men så absolut heller ik mere, jeg har de klassikere jeg vil ha, og nyt musik kommer fra cdon, så betaler jeg halv pris for at prøve nyt musik, der desværre ofte er til at lukke op og  i 

Hvis de kunne lave ordentlige optagelser (ved jeg de kan) så ville det være en anden sag, men at du er tilfreds betyder vel ik vi andre skal være  Feks elsker jeg crash test dummies, desværre har de til dato ikke fået udgivet en eneste cd der er værd at høre på !! så kan jeg jo glæde mig over at have betalt 150 for de tre jeg har med dem, istedet for 450 i DK

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

At jeg ik vil bruge 150 kr på en (i langt de fleste tilfælde dårligt produceret) cd er den samme grund som jeg ik vil købe bose !! ville gladeligt betale mere hvis jeg mente produktet var det værd !! og gør det med mine ynglings bands, men så absolut heller ik mere, jeg har de klassikere jeg vil ha, og nyt musik kommer fra cdon, så betaler jeg halv pris for at prøve nyt musik, der desværre ofte er til at lukke op og  i 

Hvis de kunne lave ordentlige optagelser (ved jeg de kan) så ville det være en anden sag, men at du er tilfreds betyder vel ik vi andre skal være  Feks elsker jeg crash test dummies, desværre har de til dato ikke fået udgivet en eneste cd der er værd at høre på !!

Lyt før du køber, ligesom med hifi.

Man kan jo altid lytte, det kan man også på de fleste websteder bla cdskiven.

Lydkvalitet er i dag en by i rudland, det skyldtes ikke kun pladebranchens hårde tider, det skyltes ligeså meget folks livstil i vore dage hvor mange bruger pcen som musikformidler. Lyden skal i dag tilpasses til det og andre underlige formater man har i dag og så er det desværre at vi hifi entusiaster sidder med en lyd der ikke altid lever op til vores gode anlæg.

Desværre er det jo ikke altid = lavere produtionsomkostninger.  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
 ja en hund er rigeligt hvem skal iøvrigt dele de 150-160,- en cd koster for

Prøv at kigge her:

http://www.dansermeddrenge.dk/hva_syns_du/hva_koster.htm

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

100 kroner! Ikke mere end det!

Nu er det så nemt at hente musik fra Internettet, og MP3 afspillere fås i alle afskygninger, så måske skulle musikbranchen gøre lidt ud af udgivelserne.

Måske lave alle udgivelser med en CD med musik, og en DVD med musikvideoer og ekstramateriale. Det kunne måske skabe mere interesse - men prisen må stadig ikke være over 100 kroner.

Det er snart ikke andet end HiFi-maner der køber originalt, for lydkvalitetens skyld.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Med fare for at få det røde kort i denne tråd, så vil jeg på nær et par stykker sige at i er nogen klykehoveder.

I brokker jer over at bruge sølle 150 kroner på noget som holder resten af jeres liv hvis i er heldige og behandler skiven godt. Hvilken anden ting kan man købe der holder ligeså lang tid til de penge?.

Hvis man har råd  til dyrt hifi har man også råd til at købe musik til det.

Hej Slips

Jeg er helt enig !

Nu er produktionerne ikke så dårlige som nogen fremhæver - Iøvrigt er det vel musikken som man er interesseret i ? - mere end teknikken !?

Hej Live21

Det lyder som om at du laver nogle investeringer i musik med bind for øjnene ?

Slutteligt en opfordring : Betal for den originale vare, om det er 150,- eller på tilbud 90,- rager mig en papand men støt de kunstnere som udgiver jeres favoritmusik - alt andet lige så er det dem som skal have motivation til endnu engang at sende mere musik på gaden !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Herfra er der stadig intet klynkeri omkring priserne på skiverne.
Betal, smil og vær glad.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Alex kunne ikke være mere enig, jeg køber det musik jeg kan lide !! det er derfor jeg har så mange skod cdér, desværre er det meste "alternative" rock indspillet af en døv rytmebox  

80 % af de gode indspilninger jeg har, er købt pga teknik frem for musik, Keb mo feks, ik vild med musikken, men har lært at elske det, noget lettere når teknikken er 100 % iorden

Lige PT er sting fields of gold på, det er musik jeg kan lide og teknikken er os ok  desværre hører jeg den uden højttalere, og det er faktisk værre end en dårlig indspilning !!!

MP3 er det værste der nogensinde er sket for musikken !! udover cartoons that is

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give 100kr for en cd, og ikke meget mere. Det betyder at jeg må vente et par måneder på at får fingre i den, men det er også okay. Så hører jeg bare de nyeste numre i radioen, og et par måneder senere ved jeg alligevel hvad jeg ikke er blevet træt af endnu

Det kan på ingen måde gøre mig harm at en cd koster 150,- Lad dem tage det de vil, og lad det være op til forbrugerne at købe det de vil. (N.B. Dette har intet med piratkopier at gøre - det gider jeg hverken diskutere eller forsvare)

At man kan finde en prisforskel på op til 100kr kan heller ikke gøre mig harm, og hvorfor skulle det da også det. Jeg køber da bare cd'en der hvor jeg sparer de 100,- og så er jeg en glad mand.

Med onlinebutikker over det hele, er det ikke svært at skabe sig et overblik. Der er masser af god musik og masser af gode tilbud...

Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke forburgerne der klynker, men nærmere musikbranchen.

Jeg betaler sjældent 150kr for en CD. Jeg venter som regel til de falder i pris til 100 eller under. Men nu er det heller ikke den nyeste musik jeg investere i. Det er som regel af ældre dato, og så finder jeg det ofte til nedsat pris.

Det har ikke noget med om man har råd eller ej, nærmere det at man på fem minutter kan finde alle de numre man vil have på Internettet. Gevinsten ved at købe originalt, kan kun ses af HiFi-maner - dem der bruger MP3 afspillere, er totalt ligeglade med at støtte kunstnere eller lydkvalitet.

Der er mange i min omgangskreds, der nærmest griner når jeg fortæller jeg har brugt penge på en CD.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

music 4 all skrev:
 ja en hund er rigeligt hvem skal iøvrigt dele de 150-160,- en cd koster for

Prøv at kigge her: