Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 21:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Hifi Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Better late than never 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Better late than never 

NEMLIG

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 11 September 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Ja...puha...man bliver helt underlig.

Jeg vil lige bemærke, at jeg ikke har haft problemer med mit andet Madrigaludstyr. Sååååååååååååå lækkert. Det er CDP også....men den har drillet i en periode...suk.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=270961]

Hej Slips

Jeg har idag, gennem min forhandler, rykket for svar vedr. rep. af min Proceed CDP. Steensen har fat i Madrigal og jeg får svar i morgen vedr. levering af et komplet nyt drev med loader (skuffen). Grunden til at Steensen ikke havde fået svar, var at Madrigal ikke havde drevet på lager, og først skulle producere det. Så det var leveringstidspunktet Per Thrane ikke kun give. Han har bare ikke udtrykt sig korrekt overfor mig.

Så der er håb forude og sikkert også for din CDD.

Optimismen stiger.

mvh

PS: iøvrigt lækkert anlæg du har.

Gudske tak og lov for det. tja, som man siger, tale fremmer forståelsen , det ville sku heller ikke ha været til at bære hvis madrigal var gået neden om og hjem, hvad skulle der så snart være blevet af hig-end udstyr, hvis en masse knækker nakken på det dyre udstyr tør ingen producenter  jo at lave det mere.

Tak, jeg er også meget glad for mit anlæg, hvad spiller du iøvrigt selv på udover din cdp?

Jeg tror du ved det....ellers check "mit hifi" under 270961- anlægget.

Madrigal lever efter forlydender i bedste velgående. Sikke et B-rygte man kunne starte.

mvh 

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Bjørn B]

Utroligt at så dyre sager kan være udsat for sådan noget, lidt skuffende, ikke at jeg selv ejer noget fra Proceed eller Mark Levenson, men når man tænker på indkøbprisen for disse lækkerier, så er det da list skuffende at disse går så hurtigt i stykker....

Hej Bjørn

Du har ret. Min CDP skuffer lidt....men ophæves at den suveræne lyd. Du må vide, at deres drev tager udgangpunkt i noget så simpelt som Phillips!!!!!!! Det der er galt med Proceeden er som sådan ikke laser eller motor, men et tilhørende print under drevet der giver problemer, og det kan man ikke lave...smd komponter osv, der er kun en vej...nyt i. Og det hele hænger sammen..drev, print, laser og loader. Men så bliver den ligesom ny og skulle forhåbentlig ikke give problemer mere.

Jeg vil stadig anbefale den. Iøvrigt bliver der ikke stillet spørgsmål fra hverken importør eller producent. Det bliver bare lavet...også ud over garantiperioden. Det har desværre taget lang tid, men Madrigals omlægning af fabrikken kan have forlænget responstiden på det nye drev.

mvh

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=270961]

Hej Slips

Jeg har idag, gennem min forhandler, rykket for svar vedr. rep. af min Proceed CDP. Steensen har fat i Madrigal og jeg får svar i morgen vedr. levering af et komplet nyt drev med loader (skuffen). Grunden til at Steensen ikke havde fået svar, var at Madrigal ikke havde drevet på lager, og først skulle producere det. Så det var leveringstidspunktet Per Thrane ikke kun give. Han har bare ikke udtrykt sig korrekt overfor mig.

Optimismen stiger.

mvh

Gudske tak og lov for det. tja, som man siger, tale fremmer forståelsen , det ville sku heller ikke ha været til at bære hvis madrigal var gået neden om og hjem, hvad skulle der så snart være blevet af hig-end udstyr, hvis en masse knækker nakken på det dyre udstyr tør ingen producenter  jo at lave det mere.

Tak, jeg er også meget glad for mit anlæg, hvad spiller du iøvrigt selv på udover din cdp?

Jeg tror du ved det....ellers check "mit hifi" under 270961- anlægget.

Madrigal lever efter forlydender i bedste velgående. Sikke et B-rygte man kunne starte.

mvh 

Nå ja, det er rigtig, fedt anlæg iøvrigt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Jeg vil lige bemærke, at jeg ikke har haft problemer med mit andet Madrigaludstyr. Sååååååååååååå lækkert. Det er CDP også....men den har drillet i en periode...suk.

Jeg har helelr aldrig haft nogen problemer med mit ML. Jeg har hørt at det med drevet sker for ALLE CDD/CDPér, min CDD har også fået helt nyt drev i , det røg vidst hos forhanderen.Ved du om de også skifter laseren under operation nyt drev, for det er da så ikke så tosset så.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=270961]

Jeg har helelr aldrig haft nogen problemer med mit ML. Jeg har hørt at det med drevet sker for ALLE CDD/CDPér, min CDD har også fået helt nyt drev i , det røg vidst hos forhanderen.Ved du om de også skifter laseren under operation nyt drev, for det er da så ikke så tosset så.

Ja. Det hele bliver skiftet. Laser, motor, print og loader. Det hele hænger sammen i en enhed. Så faktisk får du en helt ny maskine. Resten af elektronikken har aldrig fejlet noget og det er ikke min erfaring, uansat mærke, at det er eletronikken  der giver problemerne, men kun de mekaniske dele.

mvh 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=270961]

Ja. Det hele bliver skiftet. Laser, motor, print og loader. Det hele hænger sammen i en enhed. Så faktisk får du en helt ny maskine. Resten af elektronikken har aldrig fejlet noget og det er ikke min erfaring, uansat mærke, at det er eletronikken  der giver problemerne, men kun de mekaniske dele.

mvh 

Fedest, det vil jo faktisk sige at da jeg nu også får skiftet et helt fronpanel og drevet har været udskiftet under den tidligere ejer, så er det jo næsten en hel ny maskine lige pludselig

Vi må jo bare krydse finger at de nye drev de sætter i, så også bare holder.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jubiii, endelig kom drevet tilbage og det spiller ligeså skønt som jeg husker fra de 6 timer jeg nåede at have fornøjelsen af det inden det gik i stykker . 

Så nu er der også en chanche for at der kommer nyt billede på snarest.  

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

Optimismen stiger.

mvh

Hej...Har du fået din CDP retur???.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Til Slips

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.............................engang i november, måske. Man kan ikke give noget leveringstidspunkt. Nu er jeg ved at være træt af ventetiden. Men når den engang kommer tilbage er den jo som ny igen, men jeg har besluttet at sælge den og købe en japaner...det her gider jeg ikke mere.

Min forhandler har været så venlig at udlåne mig en Accuphase DP 67,  48.000 kr og Mark Levinson 390S, 65.000 kr, til afprøvning i 3 uger. Det var et plaster på såret. Den ML 390S, hør den. Den er magisk. Den spiller så blødt og med så fremragende præcision og opløsning, at du ikke tror det er muligt med CD. På de rette optagelser tror du at du er tilstede selv. Meget organísk og med den helt rigtige sound. Jeg har haft flere at mine hifi-venner på besøg og alle sad med underkæben i skødet da de hørte ML. Jeg hørte ingen negative kommentarer. Accuphasen lyder pæn og nydelig, men når ikke 390 S til sokkeholderne. De 17.000 kr i forskel er godt givet ud på 390S. SACD og andet kan godt gå hjem og starte forfra.

Venlig hilsen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Til Slips

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.............................engang i november, måske. Man kan ikke give noget leveringstidspunkt. Nu er jeg ved at være træt af ventetiden. Men når den engang kommer tilbage er den jo som ny igen, men jeg har besluttet at sælge den og købe en japaner...det her gider jeg ikke mere.

Min forhandler har været så venlig at udlåne mig en Accuphase DP 67,  48.000 kr og Mark Levinson 390S, 65.000 kr, til afprøvning i 3 uger. Det var et plaster på såret. Den ML 390S, hør den. Den er magisk. Den spiller så blødt og med så fremragende præcision og opløsning, at du ikke tror det er muligt med CD. På de rette optagelser tror du at du er tilstede selv. Meget organísk og med den helt rigtige sound. Jeg har haft flere at mine hifi-venner på besøg og alle sad med underkæben i skødet da de hørte ML. Jeg hørte ingen negative kommentarer. Accuphasen lyder pæn og nydelig, men når ikke 390 S til sokkeholderne. De 17.000 kr i forskel er godt givet ud på 390S. SACD og andet kan godt gå hjem og starte forfra.

Venlig hilsen

Store ord , har du SACD maskine også og hvadfor en ? .

som jeg har skrevet tit , AC høre ikke til i den klasse ved ikke hvorfor folk tro det .

Hvis du bor tæt på mig kan du låne en maskine som jeg snart får hjem eller den jeg har til at stå , selvom den er solgt .

Den har det ML mangler i mine øre og det er noget i den slemme melletone der gør at mit live musik bliver live .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Til Slips

Venlig hilsen

Puhaa, det er sku godt jeg har fået skiftet mit løbeværk ud, det er da godt nok for ringe med den lange ventetid.

Jeg har hørt ML konverere hos tom(Audio Art) og været pisse irriteret over jeg aldrig har haft råd til een. Men nogle af kvaliterne går nu igen i Proceed, bla er diskanten præsis så blød som jeg husker det fra den gang jeg havde LPér.

Jeg er klart til Madrigals lyd og anskaffelsen af Proceed sættet har ikke ændret ved den opfattelse.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Puhaa, det er sku godt jeg har fået skiftet mit løbeværk ud, det er da godt nok for ringe med den lange ventetid.

Jeg har hørt ML konverere hos tom(Audio Art) og været pisse irriteret over jeg aldrig har haft råd til een. Men nogle af kvaliterne går nu igen i Proceed, bla er diskanten præsis så blød som jeg husker det fra den gang jeg havde LPér.

Jeg er klart til Madrigals lyd og anskaffelsen af Proceed sættet har ikke ændret ved den opfattelse.

[/QUOTE]

langtid , hm det må da være en fejl eller tom der er sløv .

Ja proceed har en varm lyd , kan blive for meget , toppen er meget rund og langt fra så åben som mange andre maskiner , prøv at låne nolge andre high-end maskiner så vil du høre det .

Eller bare køb en ML36 dac den ovegår proceed på alle ting .

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

[/QUOTE]

langtid , hm det må da være en fejl eller tom der er sløv .

Ja proceed har en varm lyd , kan blive for meget , toppen er meget rund og langt fra så åben som mange andre maskiner , prøv at låne nolge andre high-end maskiner så vil du høre det .

Eller bare køb en ML36 dac den ovegår proceed på alle ting .

[/QUOTE]

Hmm, Jeg ventede nu også en måned før jeg fik min CDD retur, tror nu mest det er Madigal der har lidt leverance problemer.

Jeg er helt enig med dig i at Proceed ikke spiller ligeså åbent som ML og andre high-end maskiner, men det undvære jeg faktisk gerne for til gengæld at få denne analog rigtige lyd som jeg faktisk syntes det har.   

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det er Madrigal der har leveringsproblemer. Men de har da formået at tabe 1 kunde på det, nemlig mig. Selvom 390s var under overvejelse, vil jeg under ingen omstændigheder købe den...den har nemlig samme løbeværk. Jeg nøjes så med lidt mindre, evt en d/a konverter, 360 og et andet løbeværk.

Men her er et par billeder af 390S og Accuphase DP67 da min forhandler var på besøg. Så kan du savle lidt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Det er Madrigal der har leveringsproblemer. Men de har da formået at tabe 1 kunde på det, nemlig mig. Selvom 390s var under overvejelse, vil jeg under ingen omstændigheder købe den...den har nemlig samme løbeværk. Jeg nøjes så med lidt mindre, evt en d/a konverter, 360 og et andet løbeværk.

Men her er et par billeder af 390S og Accuphase DP67 da min forhandler var på besøg. Så kan du savle lidt.

Flot ser det jo ud.

Hmm, tror du ikke de snart har fået løst deres drevproblemer på de nyere modeller??. Det er faktisk et fremragende drev lydmæssigt, jeg forstår ikke hvad folk ser i sony drev når man høre Madrigals/philips konstruktion trods alt.

Nå, men hvad vil du så egentlig købe???

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

ser nice ud , de små logan , har du prøvet en ande amp på dem , de lever meget op med rør .

Er det ML38 du køre med ? , flere mener at Ml36 er den bedste DAC de har lavet , hvad med en 30,5 de koster jo ikke meget idag

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Til Jensen.

Det er ML 380 der er forforstærker. Ligeså god som den gamle 38S. Nogle mener bedre.

Proceed HPA 2 som amp. 2 x 250 w i 8 ohm, 38 kg. En kraftkarl, der kan levere al den kraft Martin Logan Ascent beder om. Iøvrigt kan ML 390S levere en bas som du aldrig har hørt på Ascent. Den spiller pludselig som en subwoofer, dybt og rent. Det var lidt af et chock at høre.

Har prøvet rør, 30.000 kr monoblokke på 20 w singleended. Absolut ikke noget godt valg. HPA 2 slog dem i alle dicipliner. Men det var også kun 20 w. Rør er fede.

Jeg har hørt den gamle SL 3 med et par 100 w monoblokke EAR 509 totalt ombygget og trukke direkte af en DVD til 499 kr Arena hed den vist, nedsat fra 999 kr.( der var volumenkontrol, 4 step)... Det er f..... noget af det bedste jeg har hørt. Men 100 w rør har altså sin begrænsning i bassen.

mvh

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum