Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Hifi Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

I to gamle hønisser.

Prisen er ikke afgørende,de Madrigal jeg lige har købt er købt brugt herinde for samlet 3000 kroner og det er sku de bedste penge jeg længe har givet ud. Madrigal kablerne er da ikke billige fra nye, men når aligevel ikke op på siden af de MIT kabler jeg har sendt til afbrænding.

Men ligenu skal det nye digital kabel nydes,tænk at der kan være så stor forskel på digitalkabler og så er der nogen der mener at det er der ikke.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Slips

Tillykke med de nye kabler....de er gode. De er ifølge Madrigal selv den absolutte reference til Mark Levinson.

Rart at prøve med "nye" slanger. Jeg bruger selv Madrigals CZ-gel og er ganske tilfreds, men jeg vil nu ikke være så grov som Kurt von Kubik vedr. MIT....hvis ikke han kan høre forskel på netledning og MIT...så er der kun Prosonic med afspilning af Lis & Per tilbage til ham. Du må gerne bruge 750 serien i højtalerkabler og 330 i signalkæden, helst shotgun-modellerne, serie 1 (idag hedder de blot shotgun S1, S2 og S3)....så rykker det....men hele tiden...husk kombinationen, som kablet skal sidde i. 

Madrigal har rent faktisk lavet et højtalerkabel under den gamle serie kabler.. HPC-serien..et fladvalset kobberkabel i teflon-isolering..minder i uhyggelig grad om sounden på mit-kablerne...homogent og letflydende.

Hvis du har købt dit MIT som nyt herhjemme fra en autoriseret forhandler...er der livsvarig garanti på kablet...ring evt importøren Steensen.

Mvh

Hej Claus.

Jamen jeg vil skam heller ikke til at køre et kogstog herinde mod MIT kabler, men lidt røg skal der være plads til . Bortset fra det så må jeg nok erkende at de madrigal kabler har taget røven på mig noget så grundigt, der er hel klart klasse forskel fra de MIT 330 og til gel kablet, det er faktisk som at få et nyt høreapperat..

MDC digital kablet fra Madrigal som jeg kun har lyttet på i dag sender også MIT reference kablet lysår tilbage, så jeg burde måske takke MIT for at deres dyre kabler går i stykker, for elelrs havde jeg nok ikke købt det andet her.

På baggrund af de oplelveser kunne det godt være nærligende at prøve noget andet end min mh 750 som jeg godt nok betragter som et godt kabel og det fungere fint sammen med Madrigal kablerne, men nysgerrigheden er nok for stor til at det ikke på et tidspunkt får lov at konkurerer mod andre alternativer, det ville nok være dumt andet. 

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Forståeligt at du vil prøve andre kabler. Det er altid spændende om man kan finde et bedre. Og MIT er ikke hele sandheden. Der er andet rigtigt godt på markedet. Ingen nævnt ingen glemt. Men det kan undre at Madrigal ikke udviklede et højtalerkabel, når de nu også blev højtalerproducent ?

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Yep, som Claus så rigtigt skriver så var Madrigal på banen med et fladt kabel som havde betegnelsen CPC - jeg husker at have set det til salg på marked.

I øvrigt var der også et test af CPC i hedengangende Hi-Fi & Elektronik, måske den kan findes og give et indtryk af dets formåen.

Jeg har også selv været rund om blokken med MIT -og det fandt aldrig vej til mit setup - om det er MIT eller mit setup ? aner det ikke og det er også ligegyldigt :0)

Nice at du har fundet Madrigal -og at det passer ind i dit setup.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Madrigals eget flade HT kabel monteret med kabelkroge har jeg også set.
Mener det var rimeligt dyrt - kr. 12K el. lignende.
Mener det var i 1995-6-7 eller deromkring.
Det var i hvert tilfælde sammen med 331/332/333 ampsene.
Hvis det ikke er til at få, så prøv da Dalle Valle eller SPM eller Valkyrien, selvom sidstnævnte vidst er bedst til Wagner. Det koster tilpas meget til, at det da må være godt.

Der er i øvrigt et hav af dem til salg allevegne, de ligger og flyder rundt i hele byen
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Madrigals eget flade HT kabel monteret med kabelkroge har jeg også set.
Mener det var rimeligt dyrt - kr. 12K el. lignende.
Mener det var i 1995-6-7 eller deromkring.
Det var i hvert tilfælde sammen med 331/332/333 ampsene.
Hvis det ikke er til at få, så prøv da Dalle Valle eller SPM eller Valkyrien, selvom sidstnævnte vidst er bedst til Wagner. Det koster tilpas meget til, at det da må være godt.

Der er i øvrigt et hav af dem til salg allevegne, de ligger og flyder rundt i hele byen

Lyder meget interesant med det Madrigal højttalerkabel, det må er altså godt nok gået min næse forbi, men hvis der er spadesko på er det meget sansynligt kommet med 331-333 serien, de tager nemlig kun spadesko.. Jeg må på jagt

Tak til alex for navnet på det, det gør det lidt nemmere at gå til stålet..

Har også en Kimber 8tc inde i billedet da disse kan ehverves fra nye til under 4000 kroner, jeg har haft det før og husker det som meget tørt klingende allround kabel, men om det kan leve op til resten af det setup jeg har nu er spørgsmålet. Dette kræver vidst tid og megen overvejelse, men hvis nogen tilfældigt skulle støde ind i madrigals højttaler kabel må de gerne lige give lyd fra sig. 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Madrigal CPC ( Co-Planar Copper ) kan ses på dette link.

http://www.audiosaul.de/html/Kabel/CPC.HTM

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Yes, det er det....men meget besværligt at sno rundt om forstærker og højtaler.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Nåå, ok, det har jeg faktisk set før, men sjovt nok har jeg aldrig bemærket at det var et Madrigal kabel..

Det er nu ellers smart med de kroge,de burde jo passe på hvad som helst.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Ikke Slipsefyr

Da jeg selv har MIT 330 serien i mit set up kunne de være dejligt at høre dine erfaringer mht. skiftet til Madrigal kabler.

Meget gerne en uddybning af bund - midt og top.

pft.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Ikke Slipsefyr

Da jeg selv har MIT 330 serien i mit set up kunne de være dejligt at høre dine erfaringer mht. skiftet til Madrigal kabler.

Meget gerne en uddybning af bund - midt og top.

pft.

Hej Henrik.

Tja,jeg skal forsøge, men det sjove her er netop at med Madrigal kalberne er det svært at beskrive top og bund for kablet er stort set neutralt, så det afhænger meget af den musik du sætter på.

Jeg ville meget hellere snakkes musik,for det er her den største forskel ligger,Madrigal får musikken ud af højttaleren, hvor MIT kablerne faktisk holder en del ennergi tilbage og defor bliver det hele meget afslappet at lyttet til og det er jo fint til kammermusik, men ikke til pop/rock.

En anden ting hvor Madrigal er rigtig godt er at al low level information bliver serveret foran dig på et sølvfad. Opløsningen er klasser bedre i Madrigal kablet, stemmer står uhyr velopløst og lige foran dig,det er faktisk så de små nakkehår rejser sig en gang imellem og når de gør det , jamen så er hifi jo næsten fuldendt.

Hele lydbilledet bliver stammet op, bassen er hurtigere og fastere og knap så dominerende som på MIT.

Skal vi tale top og mid , så er det her jeg syntes kablet er neutralt, der er hverken for lidt eller for meget af noget af det, men toppen er måske lige en andelse tilbagetrukket, men ikke så meget som på MIT og med Madrigal skal man nok ikke forvente at kunne rette op på evt ubalance i ens setup som man måske kan have held med med MIT.

Man mister lidt højde i lydbilledet med Marigal,noget som MIT mestre eller måske snarere farver sig til,jeg tror mere på Madrigal kablet er mere korrekt faktisk, bredden er bedre med Madrigal, Stereoperspektivet er klasser bedre end på MIT, kort sagt så er der 100% hul igennem på Madrigal hvor der på MIT måske er 70% i fohold til.

Nu vil jeg ikke sidde og sige at MIT er dårlige, jeg har haft meget glæde af dem på andet udstyr, men nu var tiden til at prøve noget andet og da jeg i hele forløbet her smed et Kimber PBJ på som koster 600 kroner fra nyt og det faktisk på mange parameter slog Det her 6000 kroners dyre MIT kabel så tændte der altså en eller anden advarelses lampe i mig og jeg begyndte et ekpermetere lidt med de her signal kabler.

Nu får jeg det jo til at lyde som om at Madrigal bare laver de bedste kabler på markedet, det tror jeg nu bestemt ikke,men de passer fantisktisk i mit setup hvilke jo er logik da jeg udelukkende køre med deres produkter.

Håber du kunnen bruge det, jeg beklager hvis der er dukktet lidt stavefejl op, det gik lidt stærkt. 

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Tak for din uddybende beskrivelse. Jeg har jo solgt mit SHOTGUN ht kabel da jeg nu bi amper så der er pt. kun et MIT kabel tilbage.

Jeg tror at det er på tide at prøve noget andet, man kan jo altid vende tilbage hvis det ikke virker efter hensigten.....

Endnu engang tak.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hvis dit gulv "spiller" med så kik på min side (side 14) hvor jeg pt. har et par platforme til låns.

Jeg tror bestemt at du får bedre lyd end SD eller tilsvarende fødder.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hvis dit gulv "spiller" med så kik på min side (side 14) hvor jeg pt. har et par platforme til låns.

Jeg tror bestemt at du får bedre lyd end SD eller tilsvarende fødder.

Hej Henrik.

Jeg er nu godt tilfreds med sd fødderne,det er minimalt med resonaser fra gulvet nu og det er begrændset hvor højt man kan spille i et 13 kvd.rum.

Men dine plader der ser da ganske interesante ud, måske ikke det kønneste der er set i dette årti,men virke skal det jo nok.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Forresten, Havde du ML331'eren dengang du havde dine Infinitys? Og hvis, hvordan kørte det kombo svin? ;D

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Forresten, Havde du ML331'eren dengang du havde dine Infinitys? Og hvis, hvordan kørte det kombo svin? ;D

Ja, det var en  Renaissance 80 jeg havde da jeg fik min ML den gang.

Perfekt match, der var så meget styr på bassen så det er faktisk ikke rigtigt lykkeds mig helt at få det samme attack og hutighed i bassen som dengang.

Men dengang havde jeg også Kimber 8 tc på og ligge netop dette kabel gæster mig i aften igen, bliver sjovt at høre dem på Tannoyerne.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Fornuftigt ;)

Jeg får en på besøg i løbet af påsken, så nu må vi se hvad det bliver til. ;D

Men ja, der er nok lidt mere ild i et Kimber i bunden i forhold til et MIT ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hvordan gik det med kimberet så? ^^

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Hej Lorx.

Tja ser du, jeg har ikke fået det endnu.

Jeg sendte en mail til speakers corner mandag formiddag og spurte til om de havde kablet hjemme og med pm33 spader i begge ender. Mailen blev der aldrig svaret på, så kl 16 samme dag ringer jeg og præsentere mig og får nu først at vide at de har lige nøjagtig det på lager jeg søger. Da jeg en halv time senere står i butikken finder jeg ud af at der er banastik i den ene ende og det kan jeg ikke bruge, hverken min forstærker elller højt.Kan tage banastik. Vi aftaler så at de terminere det om til mig til dagen efter.

Da jeg så stiller tirsdag eftermiddag i butikken har de ikke termineret det om som aftalt, man undksylder og tilbyder mig, hvis jeg stadig er intereseret,at de kan terninere det om til dagen efter (altså onsdag) 

Jeg afslår dette super tilbud eftersom jeg ikke gad stille i butikken en tredie gang, det er ikke ligefrem på min vej hjem fra arbejde nemlig.

Hvis man ikke kan yde lidt service , eller virke som om man gerne vil sælge varen, så syntes jeg faktisk heller ikke at man skal have lov at få salget.

Så nu har jeg bestilt dem i england , noget jeg faktisk er modstander af da jeg hellere vil lægge mine penge her i landet, men når nu butikken ikke er intereseret så betiller vi dem i england..

Speakers corner skulle også have 3700 kroner for 2.5 meter, den samme længde og terminering skal jeg give 2800 kroner for i england.

Så får jeg også lige et par 8tc jumpers med i købet og det er stadig billigere end i speakers corner. 

Men jeg når næppe at få dem før påske, men jeg skal nok vende tilbage når jeg ha fået dem og lyttet.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

lorx skrev:

Hej Lorx.

Tja ser du, jeg har ikke fået det endnu.

Jeg sendte en mail til speakers corner mandag formiddag og spurte til om de havde kablet hjemme og med pm33 spader i begge ender. Mailen blev der aldrig svaret på, så kl 16 samme dag ringer jeg og præsentere mig og får nu først at vide at de har lige nøjagtig det på lager jeg søger. Da jeg en halv time senere står i butikken finder jeg ud af at der er banastik i den ene ende og det kan jeg ikke bruge, hverken min forstærker elller højt.Kan tage banastik. Vi aftaler så at de terminere det om til mig til dagen efter.

Da jeg så stiller tirsdag eftermiddag i butikken har de ikke termineret det om som aftalt, man undksylder og tilbyder mig, hvis jeg stadig er intereseret,at de kan terninere det om til dagen efter (altså onsdag) 

Jeg afslår dette super tilbud eftersom jeg ikke gad stille i butikken en tredie gang, det er ikke ligefrem på min vej hjem fra arbejde nemlig.

Hvis man ikke kan yde lidt service , eller virke som om man gerne vil sælge varen, så syntes jeg faktisk heller ikke at man skal have lov at få salget.

Så nu har jeg bestilt dem i england , noget jeg faktisk er modstander af da jeg hellere vil lægge mine penge her i landet, men når nu butikken ikke er intereseret så betiller vi dem i england..

Speakers corner skulle også have 3700 kroner for 2.5 meter, den samme længde og terminering skal jeg give 2800 kroner for i england.

Så får jeg også lige et par 8tc jumpers med i købet og det er stadig billigere end i speakers corner. 

Men jeg når næppe at få dem før påske, men jeg skal nok vende tilbage når jeg ha fået dem og lyttet.

Jamen Slips!
Du har jo ikke hørt dem endnu.
Har du allerede købt skidtet???
Hvorfor prøver du ikke flere kabler før du satser.
Jeg tror f.eks. jeg prøvede 40 kvinder før jeg blev gift
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes