Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad har dit anlæg kostet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvor mange penge har DU brugt på dit anlæg?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
23 [6,87%]
23 [6,87%]
43 [12,84%]
65 [19,40%]
181 [54,03%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

det kunne også være sjovt at se hvor mange der har pladsproblemer..... og naboer der er for tæt på... og kunne trænge til et nyt hus , da væggene er ved at vælte sammen... og et større lytterum... og en stue med B&O til konen..

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har heldigvis en MEGET medgørelig lillesøster der bor inde ved siden af  Desværre har jeg meget lidt plads til højtalerne, så de får ikke rigtigt plads til at udfolde sig 100%

Når jeg engang flytter hjemmefra, bliver problemerne nok byttet rundt, så der er mere plads, men dårligere naboer. Ved sku ikke rigtigt, hvad der er værst...

Jeg har brugt omkring 45-50k på det anlæg der står her nu. Nyprisen ligger over de 100.000,-

Pengene stammer fra fritidsarbejde. SU'en går så til byture, øl og den slags.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Det er da lidt morsomt, at stort set alle som har svaret i denne tråd, har købt størstedelen af deres udstyr brugt. Ikke så underligt at hifi-branchen har det hårdt... Men hvem er det lige der køber nyt, et sted skal det jo komme fra? Det er åbenbart ikke hifi4all's brugere!!!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Det er da lidt morsomt, at stort set alle som har svaret i denne tråd, har købt størstedelen af deres udstyr brugt. Ikke så underligt at hifi-branchen har det hårdt... Men hvem er det lige der køber nyt, et sted skal det jo komme fra? Det er åbenbart ikke hifi4all's brugere!!!

Jeg køber altid nyt eller lidt nedsatte demomodeller. Enenste Undtagelse er dog mit Proceed som blev købt brugt hos audio art med 6 mdr. garanti. 

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Jeg køber altid nyt eller lidt nedsatte demomodeller. Enenste Undtagelse er dog mit Proceed som blev købt brugt hos audio art med 6 mdr. garanti. 

Rart at høre. Det må alligevel suge lidt i maven når kortet køres igennem til en ML331 CryWink

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Det burde hedde "...indtil videre." Jeg har brugt en 35k indtil videre. Men er jo langt fra færdig. Der går nok nogle år og det er fint med mig, så er der noget at se frem til og studere inden man køber det!!
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Alt mit er købt nyt, undtagen forstærkeren og air3 signalkablet.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Rart at høre. Det må alligevel suge lidt i maven når kortet køres igennem til en ML331 CryWink

tjaa, jeg købte min 331 faktisk sammen med ml38 for smår 10 år siden og lagde en check på bordet på intet mindre end 80.000 kroner.. Men året efter steg dollaren og begge appatarater steg tilsammen 20.000 danske kroner, så jeg er fakisk glad for at jeg ikke ventede.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Alt mit er også købt nyt.... indtil videre!!!  Højtalere har jeg ikke noget mod at købe brugt, men ikke forstærker, CD / DVD-afspiller eller TV.

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
witzel skrev:

mht pris 'halter' jeg lidt bagefter.. det jeg har købt brugt har været købt forholdsvis nyt. og så er der for tiden ikke så meget herinde.

Det er vel også lige meget - det er ikke et kapløb om hvem der har det dyreste. Så bliver vi jo aldrig færdige!

nej heldigvis, er det ikke et kapløb.. det var nu heller ikke det jeg mente, men det ved du vel

men prisen, jeg har givet er ca. 52.000.- vejl udsalgspris ligger ikke meget over, nok en 23-24.000.- mine ht kostede ca 20.000 ny, dem gav jeg 8.500.- for. min forstærker kostede ifølge kvitt. 9999.- den gav jeg 5200.- for. og så lidt kabler brugt og nyt, til langt under halv pris. tror der er for 11.000.- der har jeg givet ca 3.500.- (ht kabel er brugt, resten nyt)

Men iår bliver et stort investeringsår

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Tja indtilvidre....

HT: Front 31000,- + Center 3000,- + BagHT 3000,- = 37000,-

Anlæg: Receiver 9000,- + DVD 3000,- + CD 2400,- = 14400,-

Kabler: Front+Center 3300,-(incl. Terminering) + Bag 400,- + DVD Analogt 1600,- + DVD Digitalt 1500,- + Scart 800,- + Component 800,- =  8400,-

TV+PJ: TV 9000,- + PJ 10000,- + Lærrede 3000,- = 22000,-

Ialt: 81800,- Vildt nok når man egentligt tænker over det

Og det er slet, slet ikke slut endnu, går og spare op til V.A. Center og BagHT det er en udskrivning på små 15k, ville også gerne have en Effektblok det er også små 15-20k og en "RIGTIG" cd-afspiller, ja jeg kunne blive ved, men det er vel det dejlige ved det her HiFi sjov her

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

tja alt i alt har jeg vel givet ca 55 k med det hele ja der er sgu lidt skræmmende

at tænke på mine B&W nautilus var brugte til 15k hos forhandler + 2 års garanti

resten nyt og meget meget snart skal jeg have en ny effekt argg flere penge ud

men en 2x70 watt integreret det går sgu ikke længere nunogen der har

noget godt at sige om ml 331  brugt?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Taler vi nypris får jeg mit grej til cirka: 65.000.- Gode forbindelser og brugt udstyr har dog gjort det noget nemmere. Mangler lige at få skiftet resten af AP højttalerne ud med AV men min sub er for vild så den beholder jeg.
Så når jeg engang er færdig med setup'et kan vi vidst godt skrive 75.000 kroner, ex fjernsyn/projektor/lcd eller hvad jeg nu finder på at skulle ha...

Hvad mere pudsigt er, at mit næste projekt som er et saltvandsakvarie, snildt løber op i samme beløb :-)... det kan dog også gøres for mindre, men som min gode kollega siger "det er en dødssynd at gå ned på udstyr".

Søren

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Tja indtilvidre....

HT: Front 31000,- + Center 3000,- + BagHT 3000,- = 38000,-

Hehe - ja sådan får 1000-lapperne hurtigt ben at gå på  I virklighedens verden bliver resultatet på regnestykket vist nok 37 k. Men selvfølgelig - med denne hobby er en enkelt tusse fra eller til nok ikke det der betyder allermest. Derudover vil jeg give dig ret Bjørn - det er en "kedelig" hobby at blive bidt af - Man har altid noget andet gear man gerne vil prøve istedet, og det vil blive ved med at koste knapper indtil man enten finder noget bedre at tage sig til eller ikke kan tygge smør længere.

Med venlig hilsen

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Har pesonligt selv brugt ca 27.000 kr, og nyprisen dengang har ca været på 40000! Dette er så også ALT incl. (TV, rack mm.)Jeg synes godtnok det er vildt at tænke på alle de penge der ryger, trods gode besparelser Måske mest fordi jeg her idag næsten ingen penge har

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Porkyhead skrev:
Har pesonligt selv brugt ca 27.00 kr, og nyprisen dengang har ca været på 40000! Dette er så også ALT incl. (TV, rack mm.)Jeg synes godtnok det er vildt at tænke på alle de penge der ryger, trods gode besparelser Måske mest fordi jeg her idag næsten ingen penge har

hehe .. det er forhåbentlig varmen der gør alle disse talfejl.. først kan BB ikke regne, nu har pork, brugt 27kr .. men ok, det er billigt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
solu skrev:

Jeg køber konsekvent brugt (0-2 år gammelt) så kan jeg handle ind for mellem 1/3 og ½ af nyprisen. Alternativt havde der stået et sæt Dali 8008 eller SA-1280 i min stue, hvis jeg havde handlet nyt, istedet scorede jeg mig et sæt Audiovector M3 Signature med en alder på 1,5 år til den samme pris som et sæt af ovenstående, det glæder jeg mig over hver gang "skidtet" er tændt.....

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Jeg køber konsekvent brugt (0-2 år gammelt) så kan jeg handle ind for mellem 1/3 og ½ af nyprisen. Alternativt havde der stået et sæt Dali 8008 eller SA-1280 i min stue, hvis jeg havde handlet nyt, istedet scorede jeg mig et sæt Audiovector M3 Signature med en alder på 1,5 år til den samme pris som et sæt af ovenstående, det glæder jeg mig over hver gang "skidtet" er tændt.....

Som man kan se, så er der utrolig mange studerende som går op i hifi, og når indkomsten er begrænset står valget mellem hifi-klubben eller rigtigt hifi, som er brugt - ja ja, i forstår mig jo Big smile. Men jeg forstår godt dem som køber nyt. Jeg glæder mig da til at få fast arbejde, tage ind til KT-Radio, få kaffen serveret og så ellers bare gå i gang med at lytte - når jeg finder det jeg vil ha', så køres kortet igennem, eller der skrives en check som Ikke-slips - det er sku da lidt cool!!

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Det er jo ingen konkurrence om hvem der har det dyreste HIFI anlæg, men alligevel er det en udemærket idé at lave en poll over.

Sådan rundt regnet (rundet op og ned), bliver det vel således;

• Fjernsyn: ca. 5000
  • Surround Receiver: ca. 3000
  • Højttalere + sub: ca. 6500
  • Kabler: ca. 1500
  • DVD-afspiller: 1000

Det bliver en ca. pris på: 17000,-

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum