Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: miju`s anlæg. pr. 23-01-07. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:

Kan ikke ladevære med at grine af dig .

Du har jo ikke hørt krell , jo måske ´noget gammelt surt noget som den bakke røv amp du har til at stå , den er så langsom at selv en skoda kan løbe fra den slukket .

Det er så trals og se dine indlæg igen og igen det samme l**t du lokker ud .

Få dig en holdning og ladvær med at tage de ord fra din være kloge ven

Hmm!
Det her indlæg kunne jeg godt være foruden.
Synd det havner i Miju´s tråd

Ja kan være men nogle skal jo banke det ind dig .

Lær at udtal sig om noget man har hørt nok , hvis ikke så hold munden lukket .

men når du bruger ord som anal og alt andet l**t også på chatten er det ok .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jeg tror fuldstændig du har misforstået meningen Jensen.
Mange ville sikkert vælge Krellén inkl. dig.
Jeg har hørt Krell, men jeg husker ikke hvilke numre de havde.
De kvaliteter Krell dyrker er bare ganske enkelt nogle andre end dem mit hjerte banker for.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:

De kvaliteter Krell dyrker er bare ganske enkelt nogle andre end dem mit hjerte banker for.
Hvad mener du fx at Krell gør "galt" i din verden?
H
ar du hørt alle Krell, idet man jo nok ikke kan tage dem over samme (svine)kam, thi de er nok ikke enslydende (som fx en NAD3020 og en NAD S200 ikke er det)...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Mangler der ikke et k, der hvor du henviser til at KvK bruger ord som kanal og sådan noget, jensen?

Admin: Det er ikke rimeligt, at en tråd som denne, eller nogen i det hele taget, blir smadret og fordrejet bare fordi det er fredag, og nogen er gået tidligt ombord i rødvinen. Og trusler om tæsk du'r altså IKKE hvis ideen er at fremme sit budskab.

så deet...

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 December 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Det påpejes at holde emnet om miju's anlæg.

En debat om hvorvidt Krell gør det ene eller andet, kan passende tages i NY tråd omhandlende dette emne. Kammertonen er dog stadigvæk gældende

På forhånd tak,

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:

Fint nok , men jeg dyrker ikke krell , jeg dyrker alt det jeg synes der spiller musik , det gr din amp også , også dine højttaler .

Jeg er total ligeglad hvad mærker det er bare det fanger mig , ML og meget andet fanger mig også , men der kan også være en af ders modeller jeg ikke synes om , derfor mener jeg ikke at alle ders modeller er sådan som den ene .

Du ved kke hvad krell de dyrker de dyrker nok mere pengetank som de fleste , at de er så heldig at det de sælger spille ..... ud på det meste jeg har hørt , det er jo ligefør jeg mener det er svine held at ramme den lyd som ders nye amps gør .

Men lad det ligge sådan er det nok bare og sådan skal det nok bare være indefor hifi .

Men husk på jeg har min meninge og den får jeg ikke fra andre ingen kan manipulere mig , om det er krell vienna audia , for at være ærlig er jeg nok mere efter dem end de er vandt til .

Har også sendt en mail til krell hvad jeg mener om ders speaker og hvad de skulle prøve , om jeg så skal sende noget over til dem så de slev kan bruge ders små øre , så gør jeg det gerne , selvom de hedder krell så kan de vel også lærre som jeg også kan .

og alle mine indlæg er med et  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 December 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Hvad mener du fx at Krell gør "galt" i din verden?
H
ar du hørt alle Krell, idet man jo nok ikke kan tage dem over samme (svine)kam, thi de er nok ikke enslydende (som fx en NAD3020 og en NAD S200 ikke er det)...

Hmm!
Gør galt?
Tjah jeg tror egentlig ikke de gør så meget galt endda.
Sådan som jeg har oplevet dem, er velegentlig som kraftige udgangstrin, som har kræfter nok til at tumle modkoblingsopgaven også. Det giver en usædvanlig tør og impulsvillig bas bl.a. Så er det bare hvornår jeg sidst har hørt sådan én et sted uden strøm på?

Jeg mener at Krell jagter en bestemt lyd, som de har succes med at lave og sælge.
Og jeg forstår nemt, hvorfor det er sådan.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 December 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Kære hr. Kurt V Kubik!  Du begynder at lyde som og have samme holdning til dine højtalere og forstærkere (udstyr kabler mm.) som her inde fra sagelige Jonas B. (den unævnelige fra Århus) har til sit Linn..  

Som jo som alle ved går nogenlunde så'n her :

INTET ANDET DUER END MIT!!... DET ER VERDENS BEDSTE OG DET ENESTE!!!!! DER KAN SPILLE MUSIK!..  alt andet spiller ikke musikalsk!... men teknik og "hifi lyd"

og kun jeg ved hvordan det SKAL! lyde for at være "rigtigt"..  for se KUN JEG! ved hvordan musik skal lyde og hvad er musikalsk!..

En bekymrende udvikling må jeg sige!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 December 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Bortset fra DET!

Så er lidt debat og diskution her i "min" tråd ik noget jeg har så meget imod!.. sålænge det er relateret til noget jeg selv har interesse i!!... (så tag det bare roligt kære adm.)  men ok! bare tonen forbliver civiliceret!..

Krell Vs. Gravety er da genske interasant!.. 

Jeg finder Dali Gravety en fortræffelig amp. og trods mere end 10 - 15 år. beg sig.. er den stadig en "frygt" / respekt indgydende kæmpe! der spiller pragtfuldt! (og KLA: er jo nok den fornæmmeste løsning stadigvæk!! selv om da efterhånden er matchet af andre løsninger der er mere strøm besparende og kl. A/B lig... efter min ydmyg mening!) og den har nogle forneme og fine tekniske løsninger der i sin tid og til delse stadig er ganske unikke og kompromisløse og noget af det bedste man kan lave!

MEN! det sagt! så er der andre og nyere amps. der spiller mindst lige så godt (og få der faktisk og det igen efter min ydmyg subjektive mening lyder lidt bedre!) samt har tekniske løsninger der er mindst lige så vel fungerende og lydmæssigt optimale (måske også selv om det ikke tidligere har været tilfældet!)..  der er tilkommet nye tekniske løsninger de sidste 15 år. samt gammel kendte er blevet udviklet i en uhørt grad! så alt det der med at modkoblings frihed ren. kl.Aog andre ting er ABSOLUT! must tæller ik i samme omfang mere.. det er ej længer så sort & hvidt som for bare 10 år siden!..  (classe D og digital teknik banker også på! og skal nok komme seriøst med med nødvendig modning og given tid!)

Så all respekt for en gammel "kæmpe" som Gravety så VAR den måske nok en af de mest ultimative amp's. og har været det længe.. men efter min mening / opfattelse er den nu indhendtet og af enkelte overgået lidt efterhånden, også af fysisk mindre konstruktioner samt ikke kl.A konstruktioner mm.. samt knap så teknisk kompromisløse konstruktioner! der er bare nye teknikker og ny udvikling der har overflødiggjort det ekstreme i så ultra ekstrem omfang som set i Gravety! (dette selv om det bedste og den bedste lyd dog stadig kræver kompromisløse løsninger og komponent valg mm. men det er blevet lidt mindre voldsomt at opnå dette i dag!.. hvilket afspejles i netop nyere trin som eks.. omtalte Krell)

Hvad angår ydderligere Krell.. og deres lyd mm...  så er jeg enig med noget af hvad KVK siger om dette! tidligere har Krell altid i mine øre virket klinisk og køligt og ikke særlig musikalsk!.. 

MEN! efter at have hørt DERES NYE SERIER AF AMP'S. ISÆR!! CLASS A. SERIES.. (300 - 400 & 700cx ssamt mono trin versionerne) så har jeg alvorligt måtte REvurdere denne opfattelse!.. da de nu har frembragt noget der sætter ny standard for alle ande!..

Har man ikke hørt precis disse nye modeller ved man ikke hvordan Krell lyder IDAG!.. (glem alt om tidligere opfattelser!)

mvh.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 10 December 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Man skal jo også passe på med at blive alt for fastlåst det kan jo spære for udsynet.Tænk også på at det udstyr vi lytter på er forskellige så det med at sige eks. forstærker X ikke duer når vi hører den i en for os ukendt sammenhæng er nok lidt farlig.

ML er blevet promotet en del og mange kender det og ser det som noget specielt men er det nu også det, derimod er Krell ikke så meget fremme herhjemme.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 December 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Marklevinson bliver mine næste amp's her løber at 2006.. (disse har jeg råd til da de kan erhverves brugte for mellem 20 - 25000kr. det kan de nyeste Krell IKKE! desverre  )

Næste efter Krelle er min ref. og de bedste amps jeg har hørt, ML. (33H er ref. men de små 300 serien er da også nice og MEGET! velkommende hjemme i mit anlæg  )

Det kan godt være at Krell har lidt mere power og dynamik mm. som jensen gjorde mig opmærksom på og som fik mig til at tage en seriøs lytter til disse når muligheden bød sig sidst jeg var en smut udenlands, hvor jeg fik lagt øre til de "små" 300cx.

MEN! jeg kan ik rigtigt bruge det til noget reelt andet end som teoretisk referance! da jeg ikke har råd til disse og nok i får det så'n i overskuelig fremtid..

Men da det prisleje jeg befinder mig i er omkring 30000 kr. (max) og en ML. kan erhverves indenfor denne økonomiske ramme, SÅ! må det blive disse.. (og de har trodsalt ALTID været en ref. for mig og noget jeg altid har drømt om.

Jeg har hørt meget andet! i og omkring samme prisklasse som ML. og deres NY pris!.. mellem 50 & 60000 kr. og der har ik været andet der på alle punkter kunne fratage dem status hos mig som referance!.. og til 30000 kr eller under er der INTET! ABSOLUT!! intet!..  der i mine øre kan bare nærme sig en bitte smule..

DERFOR! havner der forhåbentligt løbet af næste år (06) en ML323 i mit anlæg! (dette sammen med en TacT RCS 2,2X AAA eller lignende Lyngdorf?? alt efter hvad der er til den tid? men kan jeg få en brugt TacT til en fornuftig pris nupper jeg den! udskrivning til BÅDE! ML. power amp. samt TacT pre. skulle gerne holdes inden for 50000kr. (der er mit udstyrs buget for 06)

Her til kommer et par AudioTechnology 18H C-Quence bas/mellemtoner samt de nye ScanSpeak 6600 diskanter i mine højtalere!... (men det er et andet buget der ved salg af højtalere og indtjæning her igennem samt hjælp med konstruktion af sådanne hviler i sig selv forhåbentligt hvis det går efter hvad der er planlagt)

Nå ok! et lile "side spring"...   

Men! Krell er ultimativt og næst efter kommer ML... (efter min smag / opfattelse & mening!)

Og ML. bliver det jeg selv kommer til at nyde!..

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jamen undskyld mig da!

Jeg udtrykker mig vist ikke klart nok.

• Det jeg siger og mener er, at hvis du vil have umodkoblet lyd, så skal du lade væremed at bruge modkobling.
  • Hvis du vil have klasse A lyd, så skal du altså skrue op til klasse A, prøv da med sådan en Krell og fyrlidt op under den, det høres prompte
  • Vilduhave den dybe ende med, så skal der DC kobles laaangt ned.
  • osv.

Lige gyldigt hvordan du vender og drejer din vurdering af f.eks. ML, Krell og Gravity, så ligner de faktisk slet ikke hinanden, præcist af den årsag jeg netop skriver om. Man må derfor vælge mellem, og gør man det, så er det ikke noget med den der er lidt bedre end den der osv. Det er de bare for forskellige til.
En Krell som jeg kender den, er eminent til at fyre op under enhver tænkelig højttaler. Den bliver bogstavelig talt sparket i gang, og så kan den i øvrigt være så besværlig den gider, Krell skal nok få damp under den. Dágostini kan sagtens lave sådan en amp. Det er Krells varemærke og sådan har de fungeret, når jeg har hørt dem.
Sådan er en Gravity ikke.
Den er på 100 watt og længere holder de bukser ikke.
Den er til gengæld ganske uudtømmelig indenfor sine rammer. Den er designet til sammen med an rimeligt følsom højttaler, at kunne præstere naturlig dynamik i en afstand af 3-4m. Der er så  i stedet for lagt megen vægt på strøm fremfor spænding, ligesom modkoblingsfriheden er helt essentiel i den forstærker.
Du skulle prøve at fjerne modkoblingen på en blot rimelig amp, og lytte på forskellen. Det er bare en anden historie, som ikke kan tilvejebringes på andre måder end at lade være med at modkoble. Sådan er det desværre bare.

Mht. udviklingen af klasse A/AB/B forstærkere, så passer det slet ikke.
Der er intet sket i næsten 30 år desværre. Det eneste er de lynhurtige Sanken transistorer der kom i 80érne, resten er gammelkendt teknik.
Gravity kan ikke bygges anderledes i dag. Der findes stort set ikke andre transistorer der kan bære de strømme der kræves til klasse A end de der er anvendt.

Men summa sumarum, mener jeg slet ikke man kan tale om den ene er lidt bedre end den anden. Opgaverne de er sat i verden for at løse er simpelthen forskellige - ganske enkelt.
Med andre ord: Den der kan bruge en Gravity, tror jeg vil få  mega svært ved at finde sig til rette med både Krell og Levinson og omvendt.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 December 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jamen undskyld mig da!

Jeg udtrykker mig vist ikke klart nok.

• Det jeg siger og mener er, at hvis du vil have umodkoblet lyd, så skal du lade væremed at bruge modkobling.
  • Hvis du vil have klasse A lyd, så skal du altså skrue op til klasse A, prøv da med sådan en Krell og fyrlidt op under den, det høres prompte
  • Vilduhave den dybe ende med, så skal der DC kobles laaangt ned.
  • osv.

Lige gyldigt hvordan du vender og drejer din vurdering af f.eks. ML, Krell og Gravity, så ligner de faktisk slet ikke hinanden, præcist af den årsag jeg netop skriver om. Man må derfor vælge mellem, og gør man det, så er det ikke noget med den der er lidt bedre end den der osv. Det er de bare for forskellige til.
En Krell som jeg kender den, er eminent til at fyre op under enhver tænkelig højttaler. Den bliver bogstavelig talt sparket i gang, og så kan den i øvrigt være så besværlig den gider, Krell skal nok få damp under den. Dágostini kan sagtens lave sådan en amp. Det er Krells varemærke og sådan har de fungeret, når jeg har hørt dem.
Sådan er en Gravity ikke.
Den er på 100 watt og længere holder de bukser ikke.
Den er til gengæld ganske uudtømmelig indenfor sine rammer. Den er designet til sammen med an rimeligt følsom højttaler, at kunne præstere naturlig dynamik i en afstand af 3-4m. Der er så  i stedet for lagt megen vægt på strøm fremfor spænding, ligesom modkoblingsfriheden er helt essentiel i den forstærker.
Du skulle prøve at fjerne modkoblingen på en blot rimelig amp, og lytte på forskellen. Det er bare en anden historie, som ikke kan tilvejebringes på andre måder end at lade være med at modkoble. Sådan er det desværre bare.

Mht. udviklingen af klasse A/AB/B forstærkere, så passer det slet ikke.
Der er intet sket i næsten 30 år desværre. Det eneste er de lynhurtige Sanken transistorer der kom i 80érne, resten er gammelkendt teknik.
Gravity kan ikke bygges anderledes i dag. Der findes stort set ikke andre transistorer der kan bære de strømme der kræves til klasse A end de der er anvendt.

Men summa sumarum, mener jeg slet ikke man kan tale om den ene er lidt bedre end den anden. Opgaverne de er sat i verden for at løse er simpelthen forskellige - ganske enkelt.
Med andre ord: Den der kan bruge en Gravity, tror jeg vil få  mega svært ved at finde sig til rette med både Krell og Levinson og omvendt.

Se det er et nice indlæg lige på nær alt det skide teknik .

Glem det og lyt , du lyder næsten som de nødder  man skal høre på , på aller de messer jeg er kommet på , de skulle lære at lukke kæften og lade musikken flyde , men mon ikke det er fortid det de laver ikke spiller op til det de vil have .

Glemmer ikke den sidste messe , de snakker og snakker , så var der en kvik mand der sagde luk og spil

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Kære hr. Kurt V Kubik!  Du begynder at lyde som og have samme holdning til dine højtalere og forstærkere (udstyr kabler mm.) som her inde fra sagelige Jonas B. (den unævnelige fra Århus) har til sit Linn..  

INTET ANDET DUER END MIT!!... DET ER VERDENS BEDSTE OG DET ENESTE!!!!! DER KAN SPILLE MUSIK!..  alt andet spiller ikke musikalsk!... men teknik og "hifi lyd"

og kun jeg ved hvordan det SKAL! lyde for at være "rigtigt"..  for se KUN JEG! ved hvordan musik skal lyde og hvad er musikalsk!..

mvh.

Arhmmm!
Nu synes jeg dine udtryk bliver vel grove unge ven.
Linn folkets jernholdninger skyldes Ivor´s "big time fake".

Tænk dig - de mener at f.eks. fordi en guitarrist ved en live koncert, kan få spaden ud til publikum gennem et PA anlæg og 200m dårligt kabel, så er det kilden der er vigtigst. DET ER HERMED BEVIST.
Forstærkerudstyr og højttalere er ikke nær så vigtige ROTFL.
Det er da en argumentation der er til at misforstå.
Holy sh*t en logik.
På den måde bliver det tilladt at sælge TV forstærkere til 7.000 kr. pr.kanal - uden TVFaint
BÅT du.

Her tales i mild grad vist ikke det samme sprog.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen igen!

Læste lige lidt på D´Agostinis hjemmeside, hvor han jo højt og flot skriver, at Clas A bias bare er det helt rigtige, hvilket jeg må give ham ret i.
Han er dog ikke villig til at imødekomme effektbegrænsningerne og kølingskravene, hvorfor han udvikler plateu bias system, så du kan få glæden af klasse A uden at betale gildet med enorm varmeudvikling og højt strømforbrug.
Her er der bare den hage, at bias skal være enormt korrekt kanalerne imellem, og faktisk aner man intet om, resultatet af en justering før efter en times tid.
Både ML, Thule  og Krell har lavet disse løsninger med bevægelig bias, jeg kan efter erfaring med justering af dette kun sige, at det kan man ikke rigtigt.
Krell har lavet 12 levels af bias, hvor det nødvendige altid er "on".
Jeg mener kun der er én mådeat få klasse A lyd på - nemlig ved at skrue op til klasse A.

Men tanken er bestemt god.

Transistorer er bare så meget mere liniære, nårde kører klasse A. Hvorfor mon så mange preamps m.m. specifikt betegnes som klasse A (hvilket de alle er, selv i Bilka anlæg)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 December 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

mvh.

Arhmmm!
Nu synes jeg dine udtryk bliver vel grove unge ven.
Linn folkets jernholdninger skyldes Ivor´s "big time fake".

Tænk dig - de mener at f.eks. fordi en guitarrist ved en live koncert, kan få spaden ud til publikum gennem et PA anlæg og 200m dårligt kabel, så er det kilden der er vigtigst. DET ER HERMED BEVIST.
Forstærkerudstyr og højttalere er ikke nær så vigtige ROTFL.
Det er da en argumentation der er til at misforstå.

Ja linníster minder mig en hel del om Jehovas vidner.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 10 December 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Bortset fra DET!

Så er lidt debat og diskution her i "min" tråd ik noget jeg har så meget imod!.. sålænge det er relateret til noget jeg selv har interesse i!!... (så tag det bare roligt kære adm.)  men ok! bare tonen forbliver civiliceret!..

Krell Vs. Gravety er da genske interasant!.. 

Jeg finder Dali Gravety en fortræffelig amp. og trods mere end 10 - 15 år. beg sig.. er den stadig en "frygt" / respekt indgydende kæmpe! der spiller pragtfuldt! (og KLA: er jo nok den fornæmmeste løsning stadigvæk!! selv om da efterhånden er matchet af andre løsninger der er mere strøm besparende og kl. A/B lig... efter min ydmyg mening!) og den har nogle forneme og fine tekniske løsninger der i sin tid og til delse stadig er ganske unikke og kompromisløse og noget af det bedste man kan lave!

MEN! det sagt! så er der andre og nyere amps. der spiller mindst lige så godt (og få der faktisk og det igen efter min ydmyg subjektive mening lyder lidt bedre!) samt har tekniske løsninger der er mindst lige så vel fungerende og lydmæssigt optimale (måske også selv om det ikke tidligere har været tilfældet!)..  der er tilkommet nye tekniske løsninger de sidste 15 år. samt gammel kendte er blevet udviklet i en uhørt grad! så alt det der med at modkoblings frihed ren. kl.Aog andre ting er ABSOLUT! must tæller ik i samme omfang mere.. det er ej længer så sort & hvidt som for bare 10 år siden!..  (classe D og digital teknik banker også på! og skal nok komme seriøst med med nødvendig modning og given tid!)
Se her bliver det interessant!!! Kunne du ikke bare nævne et par stykker og jeg ville overveje dem ASAP!!! Især de billigere alternativer!

Så all respekt for en gammel "kæmpe" som Gravety så VAR den måske nok en af de mest ultimative amp's. og har været det længe.. men efter min mening / opfattelse er den nu indhendtet og af enkelte overgået lidt efterhånden, også af fysisk mindre konstruktioner samt ikke kl.A konstruktioner mm.. samt knap så teknisk kompromisløse konstruktioner! der er bare nye teknikker og ny udvikling der har overflødiggjort det ekstreme i så ultra ekstrem omfang som set i Gravety! (dette selv om det bedste og den bedste lyd dog stadig kræver kompromisløse løsninger og komponent valg mm. men det er blevet lidt mindre voldsomt at opnå dette i dag!.. hvilket afspejles i netop nyere trin som eks.. omtalte Krell)

Hvad angår ydderligere Krell.. og deres lyd mm...  så er jeg enig med noget af hvad KVK siger om dette! tidligere har Krell altid i mine øre virket klinisk og køligt og ikke særlig musikalsk!.. 

MEN! efter at have hørt DERES NYE SERIER AF AMP'S. ISÆR!! CLASS A. SERIES.. (300 - 400 & 700cx ssamt mono trin versionerne) så har jeg alvorligt måtte REvurdere denne opfattelse!.. da de nu har frembragt noget der sætter ny standard for alle ande!..

Har man ikke hørt precis disse nye modeller ved man ikke hvordan Krell lyder IDAG!.. (glem alt om tidligere opfattelser!)

mvh.

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 December 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej igen igen igen!

Læste lige lidt på D´Agostinis hjemmeside, hvor han jo højt og flot skriver, at Clas A bias bare er det helt rigtige, hvilket jeg må give ham ret i.
Han er dog ikke villig til at imødekomme effektbegrænsningerne og kølingskravene, hvorfor han udvikler plateu bias system, så du kan få glæden af klasse A uden at betale gildet med enorm varmeudvikling og højt strømforbrug.
Her er der bare den hage, at bias skal være enormt korrekt kanalerne imellem, og faktisk aner man intet om, resultatet af en justering før efter en times tid.
Både ML, Thule  og Krell har lavet disse løsninger med bevægelig bias, jeg kan efter erfaring med justering af dette kun sige, at det kan man ikke rigtigt.
Krell har lavet 12 levels af bias, hvor det nødvendige altid er "on".
Jeg mener kun der er én mådeat få klasse A lyd på - nemlig ved at skrue op til klasse A.

Men tanken er bestemt god.

Transistorer er bare så meget mere liniære, nårde kører klasse A. Hvorfor mon så mange preamps m.m. specifikt betegnes som klasse A (hvilket de alle er, selv i Bilka anlæg)

Ja , den har jeg også slev tænk over .

Men det sjove er at den holder vand , sidste jeg var i tyskland så jeg hvordan de testet en FPB 700 , den de testet kørte i ca 3 timer mens jeg var der , først hver kanal for sig så sammen .

Problemet er mere mange andre klass a har slet ikke den kontrol som krell har alt andet jeg har hørt stopper hvor krell starter , men jeg ser nu ikke selv krell som klass A , det er bare en amp der spiser når den skal lave noget , og hviler når den kan .

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja , den har jeg også slev tænk over .

Men det sjove er at den holder vand , sidste jeg var i tyskland så jeg hvordan de testet en FPB 700 , den de testet kørte i ca 3 timer mens jeg var der , først hver kanal for sig så sammen .

Problemet er mere mange andre klass a har slet ikke den kontrol som krell har alt andet jeg har hørt stopper hvor krell starter , men jeg ser nu ikke selv krell som klass A , det er bare en amp der spiser når den skal lave noget , og hviler når den kan .

Der er intet galt i det de gør.
De går bare ikke hele vejen, fordi det ikke er muligt, når man taler effekter over ca. 100 watt.
Da er man nødt til, at finde andre metoder og Krell´s er da et absolut kompetent bud.
Min påstand er dog, at klasse A er klasse A og det lader sig ikke sådan efterligne.
Som fruen også siger: En bandit er en bandit, og hvis det ikke er en bandit, så snurrer den nok snart tør for batterier.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 December 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hvad end Krell gør så VIRKER DET! i hvertfall i deres nye Class A serie!...

Har du IKKE hørt en af disse ved du ik hvad du taler om! det er en helt anden verden end nogen andre amps til dato har presteret!...

De tidligere Krell ("muskel") amp's har intet med dette og denne lyd at gøre!...

Jeg har altid selv haft den mening at Kl.A. er det absolutte og bedste!.. og her mener jeg REN! Kl.A. ikke alle mulige psudo løsninger tidligere af mange (næsten alle) set...

Men her har de altså fået fat i noget der måske ikke er 100% Kl.A. all the way, men så sandelig LYDER SÅDAN! og tillige med en effekt reserve der får alle andre amp's til at blegne!..  (om det så er Kl.A/B eller D!??)

Lyt til "bare" den "lille" 300cx og du vil skide i bukserna af skræk og fryd!.. jeg siger dig!!....  og jeg tør slet ik tænke på den helt store 700cx (for ik at tale om mono trin versionerne gyyyyyys!!!... og SAVLE!!  )

Jensen påstår (og jeg har ik grund til at tvivle!!) at de store Krell er mindst lige så gode som de små... (mange fabrikanter har altid en "mindre" model der bare lyder bedre end deres ellers tilsvarende og næsten magen til store brødre eks ML og deres 331, 332, 334 osv..  her er det efter sigende 331 og 332 der lyder aller bedst, og de lidt støre modeller lidt mere grov kornede i det på en og anden måde? jo mere effekt jo mere går et og andet galt og der mistes lidt "finesse")

Så what ever teknik og type Kl.A. ??? så spiller disse NYE! Krell trin bare som intet andet tidligere og sparker røv på praktisk taget alt jeg har hørt (inc. Gravety, og det med all respekt!!)

mvh.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum