Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 13:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Diskret surround til stort iregulær rum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
autogenerated
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2015
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 12 Juli 2015 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej eksperter

Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg er på udkik efter et nyt surround setup. Jeg har tidligere haft et "rigtigt" setup, med
receiver og store højtalere, men i forbindelse med ombygning af mit hus, er stor set alle væge forsvundet, og gulvhøjtalerene
står i vejen uanset hvordan jeg har prøvet at stille dem.

Det hele er derfor røget ud, og lige nu har jeg kun mine dali kubik (små aktive højtalere) sat til mit tv. Jeg leder nu efter et
mindre surround setup, med høj WAF (selv om det nu er mig der er den ledning-fobie), det skal være diskret og helst uden
ledning. Jeg er ikke så naiv at tro at jeg kan få "den perfekte" lyd med de krav jeg har stillet, men det skal være rimelig godt.

Jeg ved også godt, at i sidste ende er "det perfekte kompromis" noget jeg skal lytte mig frem til i min stue. Men jeg håber i kan
hjælpe mig lidt i den rette retning fra starten, så jeg ikke selv skal ud og opdage alle de dybe hifi tallerkener selv ;)

Som tidligere nævnt, er næsten alle væge forsvundet fra mit hus. Det betyder at min stue er omkring 150 m2 og Z-formet. TV
og sofa står i midten af def Z'et, som vel nærmest er en passage på ca 4x4 m mellem de to store dele af stuen. Og her opstår
første problem så: med et "diskret" setup, risikere jeg så at lyden fuldstændig forsvinder ud i de to andre fløje? Er der nogle
særlige forholdsregler jeg skal tage?

Vægen som TV hænger på er ca 2 m bred - på den ene side er spisestuen, på den anden side en stor taraessedør. Der er intet
andet på den være end TV og højtalere. Og sådan skal det også være frem over (også hvis det betyder at dali kubik måtte være
den bedste løsning). Jeg går ud fra at det så er ensbetydende med, at jeg skal have aktive højtalere (eller..?). De eneste
løsninger jeg har fundet, der umiddelbart opfylder mine krav er soundbare. Jeg har fundet 3 forskellige, som jeg kunne tænke
mig at prøve. Desværre kan jeg ikke finde dem alle i butikker i DK, så de skal importeres.

* Sonos
* Teufel cinebar 52
* Vizio S5451w-C2

Jeg har hørt Sonos hos en kammerat, og jeg var absolut ikke imponeret over lyden. På den anden side er min kammerats stue
meget anderledes end min, med mange flere ting, og der var mange gæster/støj den dag vi testede den. Jeg har hørt rigtig
mange udtale sig positivt om sonos, så jeg syntes den fortjener endnu en chance.

Teufel Cinebar har kun virtual surround. Til gengæld har jeg ikke fundet nogle reviews af den, hvor den ikke er blevet omtalt
som den bedste soundbar der findes. Og så er den THX certificeret (hvilket vel ikke er negativ... eller betyder det bare at den
kan spille bas?). Men selv om selve soundbaren er lækkert designet, så er deres subwoofer det langt fra, og da den heller ikke er
trådløs, skal min forfængelighed have fundet ud af hvor den stå, så ledningen kommer til at genere mig mindst.

De reviews jeg har fundet om vizio, siger de alle at det er en af de absolut bedste soundbare. Den har trådløs forbindelse til sub
og sateliter, der er rigtig god adskillelse af lyd kilderne, og en god surround effekt. Til gengæld er den ikke helt klar i lyden til
musik. Det sidste er mindre vigtigt, da jeg regner med at beholde mine kubik, og jeg syntes de er helt fantastiske til musik.

Men hvad siger alle i kloge hoveder? Er det realistisk at få et rimelig godt setup ud fra de krav jeg stiller? Er der nogle af jer der
har erfaringer med nogle af de produkter jeg nævner, eller har i andre forslag til noget jeg burde kikke på?

Og tak alene fordi du åbenbart læste så langt som her til ;)
Til top Vis autogenerated's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af autogenerated
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes