Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 08:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ingen reklamationsret! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Jeg er som så mange andre ret træt af Onkyo mht til elendig kundeservice reparation OSV OSV!!.

MEN mit spørgsmål er at min Onkyo TX-NR 5010 gik i stykker, fik den reperaret men de leverede den tilbage med smadret front og at jeg skulle skrue næsten max på lyden bare for at få høj lyd.
Jeg har fået tilbudt en B-Stock Onkyo TX-NR 5010 eller en hvad de siger NY : Onkyo TX-NR 1030.

Hvad skal jeg vælge, for jeg ved at 5010eren er mere kraftig og betydelig dyrere og lyder helt amazing, men er i tvivl da det er en B-stock og ved ikke hvad den har været brugt til og hvor den har stået.

Hvad skal jeg vælge og skal sige DET er kun de 2 ting jeg kan vælge mellem, og skal beslutte mig inden i morgen ellers går de på ferie og så vil det tage endnu længere tid...... suk please help.
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4562
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du har reklamationsret på din receiver, så er købeloven helt klar:

Hvis produktet får en fejl inden for de første 24 måneder, så skal sælger udbedre fejlen, så produktet har samme stand som da det blev købt - altså fejlfrit. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så skal sælger ombytte produktet med et nyt tilsvarende, eller lade købet gå tilbage.

Du kan ikke tvinges til, at vælge en dårligere løsning! Ergo kan sælger ikke stille krav om, at du skal vælge en "B-stock" eller billigere produkt.

Hvis I ikke kan løse situationen, så skal du kræve, at lade handlen gå tilbage.

Du er meget velkommen til, at oplyse sælgers/butikkens navn her på Hifi4all. Det speeder nogen gange processen lidt op. Ellers skal du gå til forbrugerstyrelsen, som kan hjælpe dig videre.

Det er vigtigt, at du forholder dig til, at det er sælger som står til ansvar for reklamationsretten. En importør, distributør eller producent er i denne henseende ikke juridisk ansvarlig. Og forhandlere påstår nogle gange det modsatte, da de selv må tage tabet, hvis en handel skal gå tilbage. Men det er det ansvar man vælger at påtage sig, når man åbner en forretning!

Jeg håber dette svar hjælper dig videre  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Mikkel.

Da jeg var presset til et hurtigt svar pga ferie osv har jeg ikke forklaret hele sagen.

Til at starte med er der kundeservice overfor mig ''ok'' men MEGET langsomt ofte sker der først noget efter 2-4 måneder hvilket ikke er ok i min optik.

Jeg købte for en del år tilbage en TX-NR 5007 i Tyskland på tilbud, men da den gik i stykker med manglende lyd som mange har haft desværre.
Så jeg til deres Facebook side og siger de nok skal finde en løsning. Jeg bliver bedt om at skrive en mail til deres Onkyo DE mail. Efter nogle uger komme vi frem til jeg skal sende den til deres tyske base som koster mig omkring 1000kr pga vægten.
Efter de har modtaget den og de informerer mig at den ikke kan repareres bliver tilbudt en TX-NR 5010 B-Stock og 2500kr. Det var jo en stor opgradering og efter ca 3 måneder havde jeg min ''nye'' receiver. Men her efter ca 16 måneder kom samme problem med manglende lyd og net. De havde i mellemtiden lavet en side hvor man kunne udfylde serienummer osv og se om man var godkendt gratis reparation hvilket den var. Efter ca 1 måned får jeg den igen fra noget der hedder ''fix me'' i Tyskland, men med et smadret front cover hvilket tydeligt er sket da de samlede den igen og lydproblemet med det var for lavt som jeg har skrevet.
Så jeg skrev til dem igen og fik en gratis label denne gang da det jo var en fejl fra deres side og har nu efter 4 uger uden svar fået denne besked med valget.
I sig selv er det jo en win-win jeg får en 5010 B-stock igen hvad det end indebærer eller en hvad de siger en sprit ny 1030.
I sig selv har jeg fået ok kundeservice, men det at jeg ikke kan tysk og skriver med en der hedder Manfred som kan være MEGET svær og få i tale på engelsk med forståelses problemer på engelsk og idet han ikke vil hjælpe med hurtig facebook livechat eller lign gør det ikke nemmere. Jeg mangler min lyd og synes det er totalt latterligt jeg igen skal vente god knows how long for at bruge mit anlæg og se film for der burde ikke være disse latterlige fejl på en så dyr receiver.

MEN MEN tilbage til topic, hvad vil du/i vælge hvis i var i mine sko.
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27
 
maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Har skrevet med andre sider også og de fleste anbefaler en 1030. ny hardware ikke så meget nedgang HVIS den er i ny kasse ubrugt med garanti.
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4562
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Derfor skal man ikke handle elektronik i udlandet... og lad det være en lektie til jer, der spilder danske forhandleres tid, for derefter at købe det billigere i udlandet. I har ingen rettigheder rent juridisk, når I handler over grænserne

Jeg synes faktisk, at Onkyo har været ualmindeligt storsindede i denne sag, stort klap på skulderen for det. Og behandlingstiden er jo også det længere, når tingene skal sendes så langt. Det kan man ikke klandre Onkyo for!  

Hvad angår trådens emne, så vælg du blot hvad du selv føler for... jeg må ærligt sige: I couldn't care less... du ligger, som du har redt. Du skulle have købt den i Danmark, så havde du sluppet for al det bøvl!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Sådan, Mikkel.
Respekt.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Næppe
ovenstående issue uanfægtet - vi lever i 2015 med høj grad af frie markedskræfter worldwide, udviklingen kan ikke stoppes og masser af danskere handler allerede i andre lande, helt normal situation, tilsyneladende også på det billige konsum receiver segment..
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4562
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg handler da også selv i udlandet via forskellige webshops. Men elektronik/mekanik foretrækker jeg nu at købe her i DK, enten i en fysisk butik eller via en kendt webshop.

Hellere give lidt mere, og så vide at service og reklamationsret (som regel) følger med!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Derfor skal man ikke handle elektronik i udlandet... og lad det være en lektie til jer, der spilder danske forhandleres tid, for derefter at købe det billigere i udlandet. I har ingen rettigheder rent juridisk, når I handler over grænserne


Jeg synes faktisk, at Onkyo har været ualmindeligt storsindede i denne sag, stort klap på skulderen for det. Og behandlingstiden er jo også det længere, når tingene skal sendes så langt. Det kan man ikke klandre Onkyo for!  


Hvad angår trådens emne, så vælg du blot hvad du selv føler for... jeg må ærligt sige: I couldn't care less... du ligger, som du har redt. Du skulle have købt den i Danmark, så havde du sluppet for al det bøvl!!!


Det er ikke helt korrekt, at man ikke har rettigheder rent juridisk, når man handler over grænserne!!! Hvis man fx har købt en vare i Tyskland, så er den tyske forhandler i udgangspunktet og som minimum forpligtet i forhold til tysk købelov (lovgivning), selv om varen er sendt ud af landet. Længe leve EU og de fælles forbrugerbeskyttelsesregler!

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Ehandel- i-udlandet/Hvilket-lands-lov?tc=298630B4876A4FBD82ADF27F2634 6578

Det er selvsagt en lille smule mere kompliceret i og med, at man jo ikke lige smutter forbi butikken med varen under armen eller for den sags skyld ringer butikken op og klager sin nød på et andet sprog, som man måske ikke behersker så godt (eller slet ikke behersker).

Hvis man ønsker rådgivning i forbindelse med reklamation/klage over varekøb i EU, så kan man kontakte Forbruger Europa (som holder til hos Forbruger- og Konkurrencestyrelsen) http://www.forbrugereuropa.dk/Menu/Forbruger-Europa-Netvaerk et

Bemærk, jeg har med dette indlæg ikke tager stilling til, om det er OK at købe i udlandet, om Onkyo har været storsindede, eller hvad trådstarter skal vælge. Det kan jeg have mine holdninger til, men det er egentlig sagen uvedkommende.

Jeg har udelukkende forsøgt mig med (hvad jeg anser for) faktabaseret forbrugeroplysning (hvilket jeg føler mig en smule forpligtet til som tidligere ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen)
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4562
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det... det er da både bøvlet og besværligt, og kan nemt ende i en dyr retssag!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Stort set ingen klagenævnssager ender for en domstol - det er jo netop pointen med at lade et klagenævn afgøre en sag! I sidste ende skal en af
parterne jo vælge at anlægge sag hos en domstol, og den udvej vælger de færreste trods alt.

Men bortset fra det, så har Mikkel helt ret i, at det er hamrende besværligt og kan tage rigtig lang tid at have en klagesag kørende. Der er lange
sagsbehandlingstider - det gælder for sager ved danske klagenævn, men i endnu højere grad, hvis det foregår over landegrænserne.

Men alt det kan trådstarter jo selv blive klogere på, hvis han henvender sig til Forbruger Europa
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
moppy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 04:57 | IP-adresse registreret  

Hej. Snup da den 1030 som bl.a. understøtter 4K selvom du må undvære lidt effekt men til gengæld kan du skrue op for lyden :-) Prøv at sammenligne de 2 apparater på Onkyos hjemmeside og du vil ikke være i tvivl. Derudover så må jeg også sige at det er risikoen ved at handle i udlandet men holder man sig til de større firmaer så burde der ikke være problemer og at de tilbyder dig en helt ny og tilsvarende receiver er da ok. Din gamle er vel allerede forældet og udgået som lagervare. God fornøjelse med den nye.
Til top Vis moppy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moppy
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Derfor skal man ikke handle elektronik i udlandet... og lad det være en lektie til jer, der spilder danske forhandleres tid, for derefter at købe det billigere i udlandet. I har ingen rettigheder rent juridisk, når I handler over grænserne


Jeg synes faktisk, at Onkyo har været ualmindeligt storsindede i denne sag, stort klap på skulderen for det. Og behandlingstiden er jo også det længere, når tingene skal sendes så langt. Det kan man ikke klandre Onkyo for!  


Hvad angår trådens emne, så vælg du blot hvad du selv føler for... jeg må ærligt sige: I couldn't care less... du ligger, som du har redt. Du skulle have købt den i Danmark, så havde du sluppet for al det bøvl!!!



Her vil jeg give Mikkel ret..... Man kan godt handle i udlandet og spare nogle basseører, men så må man også
tage ulemperne med, og lade være med at pive når det går galt. Så må man betragte det som lærepenge, og så overveje at handle i Danmark næste gang.....
Jeg har købt alt mit udstyr i Danmark med en enkelt undtagelse. Jeg importerede en Logitech Transporter fra USA.
Det var i 2010 og en kombination af godt tilbud og lav dollarkurs på daværende tidspunkt, gjorde at jeg kunne erhverve den til halv pris(alt incl.) af prisen i Danmark.
Jeg løb risikoen og jeg var heldig.... Men var også indstillet på at var der fejl, så kunne jeg få problemer.


__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

En af grundende til vi er med i EU er da den handlen på tværs af lande! Når jeg har købt noget i udlandet der ikke virker (jeg har endda
også fået noget fra Kina der ikke virker), så har jeg fået det byttet uden problemer. Der vil altid være nogle brodne kar, også i lille
Danmark.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg mener den enkelte forbruger, i dette tilfælde fra DK, bør vurdere hvor meget der er at spare på et køb fra udlandet på en vare der også kan fås i
DK. Jeg ville selv vurdere nøje om jeg gad løbe den risiko med varer der var nye. At spare f.eks 10-20 % på en vare der kun koster nogle få tusinde
vil jeg personligt ikke gøre. Man kunne f.eks også presse det danske importør/detailled med den pris man ser den samme vare til i udlandet. Det kan
godt give pote. Med unikke varer stiller sagen sig selvfølgelig anderledes. Det samme er gældende ved varer der ikke har en dansk, eller for den sags
skyld en europæisk importør. Jeg har selv importeret ganske dyrt hifi grej fra udlandet. Både brugte og nye. Men det var grej der ikke kunne fås i DK.
Indtil nu har dette grej opført sig upåklageligt.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvad kan jeg sige...... Du handler uden for DK og så får du service derefter.


Alt dette, er det de få 100,- kroner som du har sparet, besværet vær???

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Netop Onkyo fås ofte til næsten halv pris i Tyskland vs. Danmark.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)stilstand end andres.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Men er det halv pris, når nu L... går i stykker? Så mener jeg faktisk at det er 50% dyrere

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er det ok at købe hvad som helst over grænserne og lidt snæversynet at være modstander af dette

Men Onkyo er et konsum produkt og jeg ville aldrig spare få hundrede kroner hvis varen kunne købes i DK - helt enig men jeg ville nok aldrig købe et sådan konsum produkt overhovedet

Omvendt har jeg købt masser af kvalitetsgrej i udlandet og sjældent eller aldrig haft store problemer, det har typisk været demo eller lettere brugt grej som derved nærmede sig det halve af anskaffelsesprisen i DK
(typisk fortjeneste I importør/forhandler led er 50-70%)
jeg var forberedt på evt garanti/repr problemer men stort set ingen problemer med godt kvalitetsgrej, - ikke lige det jeg hører fra bekendte der har anskaffet billigt kinesergrej, det være sig cd drev, forstærkere og andet blik mv. holder skidtet ikke er det penge lige ud af vinduet. skal erkende jeg har anskaffet et kineser forlængerledn til hovedtlf og en dac til fjernsynet, prisen var dog under 50 kr/vare så risikoen var velovervejet
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

BLund skrev:
Efter min mening er det ok at købe hvad som helst over grænserne og lidt snæversynet at være modstander af dette 


Der 2 sider af den sag. Har man sagt A må man også sige B. Har heller ikke noget imod at købe udenlands, til gengæld har jeg ikke meget til overs for dem, der gør det samme og samtidig "piwer" over, at der ingen forhandlere er, der ingen service er, ingen har råd til at tage noget hjem på lager osv. osv. Man ligger, som man har redt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes