Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 21:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KEF Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 15 April 2003 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa kære HiFi entutiaster

Nogle år tilbage, hørte jeg meget godt om KEF højttalere, fra venner og bekendte. Jeg synes dog ikke at folk taler så meget om dem i dag. Hvordan kan det dog skyldes?

Jeg må da ærligt tilstå at jeg synes at deres nye design på Reference serien er for fedt. Men kan lyden følge trop? Og er evt. der nogen herinde der har erfaringer med KEF's nye Reference serie og som evt. vil dele dem med en interesseret?

 

Mvh

Henrik

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 16 April 2003 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

KEF sælges kun gennem Fredgaard fra F..k Group og kun i nogle få butikker. Så der er jo ikke så meget at snakke om. KEF har dog sikkert fortjent meget bedre. Men jeg har kun haft de gamle 104 og 107. I alle tilfælde udviklet af know how folk, så det er nok ikke så ringe. Jeg tror der er know how i forum så vent og se.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 16 April 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Her kan du se nogle priser for jeg tror ikke der er nogen fredgaard der har dem stående, og for noget tid siden kunne de heller ikke se prisen i deres computer, der var jeg selv intresseret i dem.

http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_default

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 April 2003 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Grunden er nok at KEF ikke laver entusiast modeller mere som Dem SES nævner. Hvis de staidig laver sådanne højtalere, så er det ihver fald ikke modeller som Fregaard tager hjem, de alm.radioforetninger i dag sælger jo heller ikke high-end mere, i dag satses der jo kun på hjemmebio.

 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 16 April 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

www.kef.com/index2.html 

KEF laver stadig fine speaker og jeg vil da tro at fredgård tager dem hjem på bestilling.(men når alle køber over nettet er der jo ingen steder man kan lytte vel!!) undskyld kunne ikke lade være

KEF ligger efter mine øre tæt på B&W de er jo også engelske begge to ( jeg har dog kun de gamle modeller som grundlag for denne udtalelse )men det er der jo nok delte meninger om,Hvad siger du SES er det helt ved siden af? Jeg har nemlig ikke lavet A/B test.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 April 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det KEF jeg har hørt ligger nu ganske langt fra fortidens store entusiast modeller, alene modllerene der kom efter de legedariske 104-105-107, som vidst nok hed model two-tre-five osv,,,de lød ad røv....men der var også sparet hele vejen rundt, billigt delfiltre m.m, men prisen var forbrugeren skulle give var helt i top.

KEF har/havde dårlig økonomi, om de har fået rettet op på det i dag, ved jeg ikke.

Men de går for at lave nogle gode subwoofere til surrond, et par dem er også THX godkendt.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 16 April 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Uha – jeg kender egentlig ikke Burmeister & Wain særlig godt. Da de begge begyndte med de drejelige hoveder kunne ingen fotograf lade være med at stille de kampvogne op mod hinanden, og det var en reel kamp om markedet. KEF var dengang som jeg opfatter det noget foran hele tiden, men det var KEF der tabte og var vel helt lukket ned, før nye ejere byggede op igen. Kef 104-2 fodret med mm-vinyl er en af mine store hifi oplevelser.

Jeg mener af KEF havde førertrøjen på dengang som musikgengiver. B&W opfatter jeg som musik til hjernen, dvs. det lyder helt helt rigtigt, men man hører ikke efter, mister koncentrationen. Hvor først Nautilus og Signature udgaverne smelter hjerterne også. Men det er bare en mening. Jeg har heller ikke en abe test.

Kef’s nye ref. serie ser meget lækkert ud. Og har set to meget positive anmeldelser. Men hvilke film unoder de har taget op ved jeg ikke noget om. Som du kan se i en anden tråd overvejes ht. i øjeblikket, men fremskridtet skal være en etage op, og ikke et trin op. Mine spekulationer går på det nye fremmed element som ht. skal kunne klare (film) og kan de det uden at sætte noget over styr? Næppe - som rockmusikken i 60’erne radikalt ændrede kravet til lydreproduktion, og dermed ændrede højttalerproduktionen, vil "Dinosauernes lunch" ændre og har allerede påvirket nye højttalere. Men filmlyde og sound er ikke musik, det er effektsound. Kan producenter lade være at spekulere på at der nok kommer center, sub osv på – næppe.

Ja det er trist at der ikke er basis for at forhandlerne har råd til at have alle disse ht’er stående. Måske skulle vi lave en tillægsklub der tog på togter i Tyskland, her virker det som om det stadig er muligt at droppe ind og få sig en oplever og inspiration til at slide visa kortet på noget fornuftigt. Skal vi ud at høre ht-listen skal vi vel køre 5000km, vi har dog 7 gear på cyklen.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 16 April 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har sku ondt af KEF! Det plejede at vaere et godt firma med nogle fornuftige produkter. Men siden det er blevet overtaget af et kinesisk firma er det godt totalt ned ad bakke. Deres seneste skud paa stammen Reference 207 er maaske den daarligst hoejttaler jeg nogensinde har hoert, den ligner bilig plastik. Men den er jo ikke direkte billig!

 

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 April 2003 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

El-giganten i Aalborg har et sæt Reference 2 stående til 10k stk. i sort! Et levn fra SuperRadio-tiden, tror jeg.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 16 April 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

de laver skam speaker der ligger i den gode ende , find et par ref 4,2 , og du får en mellentone som ikke mange kan lave

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
felken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 14 September 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Henrik skrev:

Hejsa kære HiFi entutiaster

Nogle år tilbage, hørte jeg meget godt om KEF højttalere, fra venner og bekendte. Jeg synes dog ikke at folk taler så meget om dem i dag. Hvordan kan det dog skyldes?

Jeg må da ærligt tilstå at jeg synes at deres nye design på Reference serien er for fedt. Men kan lyden følge trop? Og er evt. der nogen herinde der har erfaringer med KEF's nye Reference serie og som evt. vil dele dem med en interesseret?

 

Mvh

Henrik



__________________
Felken


Kef rules
Til top Vis felken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af felken
 
felken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 14 September 2003 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

 

Jeg har lyttet lidt til Kef på det sidste men har desvære kun råd til Q serien.

Kef sælges i alle Fonaer og i Electric city.

Hvis det ikke er der kan det bestilles hjem fra den eneste impotør i DK Ewald Stensen i Hjøring tror jeg nok.

 



__________________
Felken


Kef rules
Til top Vis felken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af felken
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Til prisen er KEF fint, har haft Kef i snart 20 år nu, og pt. har jeg Q5 og 9c sat til en Dennon 1802.

(støt din lokale fona)

Mvh

Henrik

Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
luskerhifi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 August 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

 hej jeg har haft forskellige kef modeller da jeg hørte kef cs9 første gang i 80 blev jeg tændt fantastisk lyd lige mig jeg  havde 107 og model 4 den sidste er en af de nye modeller model 4 er kræver noget af et set up  og justering af højtaleren er lidt svært men når man har fået dem indstillet   er det også det hele værd  …..     

Til top Vis luskerhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luskerhifi
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 25 August 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Mine første seriøse højttalere, var et sæt KEF Q75. Dem var jeg utrolig glade for. Hvilken herlig lyd. Men efter at Fredgaard (FONA) lavede l**t i den da de var inde for at få lavet en mindre skade, var jeg nød til at skifte dem ud.
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 25 August 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

KEF følger lidt sine egne veje med deres kombinerede diskant/mellemtone enheder (som her i reference 207)

"coincident (Uni-Q) 1" (25mm) titanium-dome tweeter and 6.5" (165mm) polypropylene copolymer-cone upper-midrange unit"

http://www.kef.com/technology/new_uniq/newuniq.asp

Jeg skal ikke kunne sige om dette er en succes har kun lyttet til den lille reference 201 under ukendte forhold ... og var ikke voldsomt imponeret. Vil dog langt fra sige, at de er dårlige .. men billige er de jo langt fra.

Må dog indrømme at jeg ikke tror at princippet i denne udformning bærer helt igennem til at lave det ultimative ... men det er blot et gæt.

SATMIT



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 26 August 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

har hørt den nye KEF referance og synes selv de spiller hammer fedt, de er bestilt specielt hjem fra Freedgaard (lige inden de skiftede navn)

fedt design og god lyd

synes nu også det er syndt at F-group har ødelagt det for KEF i DK



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 August 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har også, forgæves, forsøgt at komme til at høre disse Reference ht'ere fra KEF som jeg husker som værende særdeles gode, især 104/2 . Meeen KEF kan næppe være dårligere repræsenteret her i DK end af F-group som kun tager dem hjem hvis du vil købe dem , det er ganske umuligt at få dem hjem til en lytter og de har ikke de store modeller nogen steder i DK . Det er sgu for ringe, og prikken over i'et var lige da jeg lige blev belært om at man kunne da tilbyde mig et sæt Meridian istedet  - de spiller meget bedre lød det overbevisende fra sælgeren . Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde, men sørgeligt er det sgu at KEF er så elendigt repræsenteret.....af F-group  

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes