Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 12:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gale Speakers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 20 April 2003 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige høre om der er nogen der har stiftet bekendtskab med Hifi-klubbens nye agentur, Gale?

De mener selv de lyder skidegodt, så jeg har overvejet at købe deres standere som PC højttalere.

Er der nogen her der har lyttet til dem? Hvad synes i?

Desuden, da jeg ikke er det store surround menneske, kunne det jo være et økonomisk overkommeligt sted at starte.

Hvad synes i?



__________________
My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
Til top Vis Ørstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørstrøm
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 20 April 2003 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Til trods for at Hifi Klubben påstår i deres pressemeddelelse, at Gale ej før har været solgt på det danske marked, solgte Tape Connection mærket for nogle år tilbage.

En af mine gamle venner ejer et sæt to-vejs Gale-højttalere, som ganske som Klubben skriver, lyder af mere end prisen ellers kunne indikere. Lyden er klasser bedre end hvad du finder af "High Tech plastic" computerhøjttalere! 

Men når du alligevel er i gang med købsovervejelserne, vil jeg anbefale dig som andre, at lytte til alternative løsninger, da der findes mange andre gode højttalere i prisklassen.

Med venlige hilsener

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
Jesper N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 20 April 2003 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at købe et sæt 3020S. Jeg hørte dem i Aalborg, og de lyder ganske fornuftigt til prisen. De vejer godt til, kan biwires og ser ganske pæne ud. Så jeg regner med at de passer fint til ekstraanlægget/PC´eren.

Jeg har hørt Gale før ved KT´s udstillinger. Lige før man gik ned til alle de små rum, var der en gulvmodel fra Gale, der vakte opsigt hver gang man gik forbi. Kan narturligvis ikke huske hvad den hed.

Jeg er dog ikke lige så sikker som S.B.P, på at der findes mange andre alternativer i samme prisklasse. Den billigste Surroundopstilling i 6.1 fra Gale koster 3893 kr. En sub til 1499 kr og 6 gange 3010 á 399 kr.. Jeg kender ikke andre alternativer til den pris og kvalitet. (Jeg har dog ikke hørt subben).

Jeg tror de kommer til at sælge stakkevis af de højttalere.



__________________
Mvh
Jesper
Til top Vis Jesper N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper N
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 20 April 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja jeg tro helt klart det kunne være et fornuftigt valg. Desværre har jeg endnu ikke lagt øre til dem, så jeg kan ikke selv bidrage med ekspertise. Men ud fra de specifikationer som man jo aldrig må stole på, ser de meget fornuftige ud...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 April 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Ja, Hifi Klubben skal nok komme til at sælge masser af dem. Til den pris er det næsten svært at sige nej.

Det er så bare trist at de skal fyre alle deres mærkelige propaganda-løgne af hver gang de får noget inden for deres døre. Alt er altid det mest ekstreme, selvom det er set før, og Tape Connection havde nemlig som nævnt Gale for et par år tilbage!

At de ikke skulle have været solgt i Danmark er ligeså sjovt som at Cambrigde var de første i verden til at lancere en separat D/A og løbeværk kombination til cd-afspilning. Måske de skulle kigge på hvor lang tid Cambridge egentlig har eksisteret.

Men man skal nok være kreativ i dagens Danmark for at hive nye kunder ind.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 April 2003 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Det Cambridge de refererer til er nemlig noget helt andet end det Cambridge der ifølge dem var et gammelt, i deres ordvalg "hæderkronet" mærke. Det "gamle" led nemlig samme skæbne som mange andre ligesom i dag, nemlig rabundus, men det lyder da godt!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Grosen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 11 September 2003 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der slet ikke nogen der har hørt Gale gulvhøjttalerne? ville ellers meget gerne høre noget om dem.... de hedder vist henholdsvis 3030 og 3040.

Mvh

Grosen

Til top Vis Grosen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grosen
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 11 September 2003 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem (3040), og de spiller faktisk rigtig godt til prisen men det er ikke high end.

Men ta prisen i betraktning, og du bliver rigtig overrasket.

Jeg har købt deres dipole baghøjtale, og dem er jeg rigtig glad for.

__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
HIFI_n00b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 11 September 2003 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Har hørt Gale - de nævnte - sammen med Cambridge Audio Forstærker (den største af dem på 65 w) og de spiller sq flot må jeg sige . Så dem kan du roligt købe.

 

Mvh Casper.

 

Til top Vis HIFI_n00b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI_n00b
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 11 September 2003 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

HIFI-Klubben er da HELT forkert på den. I samme forretning som dem selv er en lille fabrik DALI som laver HØjtalere

Nu fare HIFI klubben fram men BILLIGE højtalere der bare er så gode, de SKYDER sku sig selv i foden efter min mening og den foretningsmand der har fundet på denne drejning ville jeg gerne se i øjene om nogle år

Er TC virkelig en så stor konkurent på de billige mærker at HIFIklubben skal synke så dybt ? er der virkelig så få kunder at de skal have BILKAS markedsandele ? Hvad med at HIFI-klubbben som i gamle dage viste folk lidt kvalitet og vis da for pokker at de små DALI højtalere til en 500 las mere virkelig giver mere nydelse for pengene men NÅÅÅÅ nej det kan de jo ikke for HIFI er jo en smagssag så kan ALT jo sælges

Bliver sjovt at se hvor det hele føre hen for denne vej er jeg virkelig bange for er forkert for HIFI-klubben, tænk at have egen højtaler DALI og så reklamere så kraftigt for en anden højtaler.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 11 September 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad Jonas synes er Gale en stinkende fed HTer prisen taget i betragtning. BAAC havde importen af dem gennem flere år, så solgt i DK før Ja det har de bestemt. I mine øjne/ører er der intet i prisklassen der når dem til sokkeholderen.

He He Jonas SGU staves altså stadig med G og ikke K

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 11 September 2003 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror stadig der er marked for Dali - uden tvivl! Alle der ved hvad de vil, vil jo også hellere spare lidt mere op op købe Dali fremfor Gale..
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 11 September 2003 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er der et marked for Dali, og dem der foretrækker det fremfor Gale skal da have lov at vælge Dali, hvad er problemet !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 11 September 2003 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

HIFI-Klubben er da HELT forkert på den. I samme forretning som dem selv er en lille fabrik DALI som laver HØjtalere

Nu fare HIFI klubben fram men BILLIGE højtalere der bare er så gode, de SKYDER sku sig selv i foden efter min mening og den foretningsmand der har fundet på denne drejning ville jeg gerne se i øjene om nogle år

Er TC virkelig en så stor konkurent på de billige mærker at HIFIklubben skal synke så dybt ? er der virkelig så få kunder at de skal have BILKAS markedsandele ? Hvad med at HIFI-klubbben som i gamle dage viste folk lidt kvalitet og vis da for pokker at de små DALI højtalere til en 500 las mere virkelig giver mere nydelse for pengene men NÅÅÅÅ nej det kan de jo ikke for HIFI er jo en smagssag så kan ALT jo sælges

Bliver sjovt at se hvor det hele føre hen for denne vej er jeg virkelig bange for er forkert for HIFI-klubben, tænk at have egen højtaler DALI og så reklamere så kraftigt for en anden højtaler.

Jonas wake up and smell the coffee.......klart klart det var da bedre i "gamle dage" Da der kun var åbent fra 14-18, og det hele var lidt eksklusivt, men det er squ ikke altid nok til at overleve.....desværre måske.

Gør lige dig selv og os andre en tjeneste en anden gang.......læs dit indlæg igennem inden du trykker "Indryk svar"

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 11 September 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mit indlæg var altså ikke et angreb på Gale højtalerne men konceptet i HIFI klubben.

Jeg vil da mene at de ville tjæner mange flere penge ved at bruge penge og energi på at vise folk hvor meget mere musik de kan få med f.eks. deres egen Dali højtaler som jo for de mindste modeller ikke koster ret meget mere.

Hifi klubben er stadig for mig som dengang jeg handlere der en butik man går ind i hvis man gerne vil have lidt bedre kvalitet og vejledning end det man får i Bilka, superradio og hvad de ellers hedder. Det er for den lidt mere kræsne forbruger det måske ligger gennemsnitlig 8.000kr men som helt sikkert godt kan lokkes til at give 10.000kr hvis man får mere kvalitet. Har de først vagt folks interesse og vist en kvalitet så kommer kunden igen det er 100% sikkert.

Ved så kraftig markedsføring for en billigere højtaler risikere de jo at miste kunder til deres dali højtalere i den billige ende, de må da tjænere mere på en dali højtaler da de selv laver den. Konkurere med prisen kan de aldrig alligevel mod de store vare huse og nettet fordi de netop har meget personale og flotte butikker.

Lad dog TC om de kunder som ikke vil giver mere end 5000kr for anlæg ram kundegruppen over dette og optræn deres personale til at forstå de kvaliteter som Dali har de siger jo selv at højtaleren er det vigtigeste LED så hvorfor SØREN kommer de så med billige Gale højtalere ved de ikke hvad de selv vil ?

Dette skal ikke tages som kritik men som gode råd.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
christian m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

precis

Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Støtte Dali eller ej, så syntes jeg at vi skal huske at han måske ikke lige har så meget erfaring på det område.

Jeg har aldrig hørt Gales højttalere, men hvis man skal starte et sted, så kan men vel godt starte med dem. De er ok skulle jeg have hørt, men.....

Hvis men hvis de vil give det en lille smule ekstra, syntes jeg at Dalis små moddel er fuldt i top. 

prøv evt. at se QLN-højttalerene:

http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_601mkii&subme nu=speakers

de kan købes hos hifiiport.dk, som den eneste forhandler i Danmark og de har til og med 50% på alle QLN-højttalere:

http://www.hifi-import.dk/

Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes