Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 12:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Holm Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

En gang i mellem får man produkter i sine hænder, som fuldstændig vender bøtten op og ned når det kommer til ens gængse forståelse af hvad hi-fi er. Holm Acoustics produkter er lige præcise sådanne produkter, for her er intet som det plejer.

Læs hele anmeldelsen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2332&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Tak for anmeldelsen

Det er sku et par spændende produkter Holm har lavet - specielt DSPre1
Jeg kunne da godt forestille mig et setup med Sonos, DSPre1 og ML + effekt.
Nå - det kræver vist at jeg vinder i Lotto

Det kunne være spændende at sætte DSPre1 ind i et eksisterende setup og se hvordan det løb af stablen - altså med andre effekt/ht konstellationer. Jeg kunne godt tænke mig at lytte lidt til noget med rør-effekt i stedet for ICE  - evt. en kombination?

Det kunne også være sjovt at lege lidt med DIY højttalere og DSPre1

Hvordan har DSPre1 det med subs? Er det nemt at sætte op, eller skal man hellere kigge mod SVS AS-EQ1?

Hilsen
Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
reese
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Også tak for anmeldelsen

 

Har du nogen ide om, hvordan en sammenligning med et fuldt Lyngdorf setup vil være. Både med DPA-1 ( med RoomPerfect). Millenium mk4/Tdai 2200 og Lyngdorf højtalere incl. boundrywoofere. Det er noget billigere end Holm setuppet.

hilsen

reese

 

Til top Vis reese's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reese
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Meier: Jeg benyttede også DSPre1 med mine egne effekttrin/højtalere, og det gik helt fint. Udover de digitale indgange, så er DSPre1 en næsten helt almindelig forforstærker.

Vedr. subs, så bør du sende Holm Acoustics en mail. De kan bedre svare på det.

reese: Jeg har ikke prøvet et fuldt Lyngdorf setup, men jeg har faktisk afprøvet TDAI2200 m. RoomPerfect fra Lyngdorf. Jeg fik det aldrig til at spille 100 % i mit lytterum, som ikke hører til de største. Min erfaring er, at RoomPerfect gør sig bedst i større rum.

Holm's setup derimod klarede sig fint, som I også kan læse i testen.

Holm's DSPre1 adskiller sig fra Lyngdorf ved, at Holm - udover at korigere frekvensgang - også korrigerer den akustiske fase. Det er ikke muligt med Lyngdorf.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Mikkel - Tak for en god og fair test! Der er rigtigt mange muligheder at gøre sig fortrolig med og jeg synes du er kommer rigtigt godt omkring produkterne. 

Meier - Selvfølgeligt understøtter vi Subwoofers. Både i stereo og mix af stereo signal til mono sub. Man skal blot klikke sig igennen setup wizarden for at sætte det op.

Vi svarer meget gerne på spørgsmål, enten direkte eller i denne tråd.

m.v.h.

HOLM Acoustics

Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

HOLM Acoustics skrev:

Hej Alle.


Mikkel - Tak for en god og fair test! Der er rigtigt mange muligheder at gøre sig fortrolig med og jeg synes du er kommer
rigtigt godt omkring produkterne. 


Meier - Selvfølgeligt understøtter vi Subwoofers. Både i stereo og mix af stereo signal til mono sub. Man skal blot klikke
sig igennen setup wizarden for at sætte det op.


Vi svarer meget gerne på spørgsmål, enten direkte eller i denne tråd.


m.v.h.


HOLM Acoustics



Jeg vil da lige benytte lejligheden til at sige, at jeg synes det er et superfedt produkt i har lavet og efter min mening er det
måske endda en lille revolution i denne ellers næsten stillestående hifi-verden.

Laver i jeres DSP igennem en signalprocesser eller gør i brug af en FPGA?

Er der nogen grund til at diskanten sidder så langt over mellemtonen? Det skaber jo bare en masse "lobbing" og et mindre
vertikalt lyttevindue. Ja når det er sagt, så kan jeg heller ikke forstå hvorfor højttalerne koster 200.000,- et par enheder og
icepower moduler i en kasse (jeg ved godt det ikke er så simpelt - men 200.000,- ...) kan vel næppe komme til at koste så
meget Alt det fantastiske som jeg formoder i har
brugt største delen af jeres tid på, sker jo i jeres DSPre1, som er langt mere rimeligt prissat, hvis man tænker på hvor et
unikt produkt den egentlig er.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej Kappen - Tak-Tak!

Vi laver al DSP i FPGA for at få bedst mulig performance, og da vi derved kan tilføje ekstra funktionalitet uden at løbe ind i grænsen for hvad der kan lade sig gøre at beregne mellem 2 samples. Derudover gver det os fuld kontrol i alle niveauer.

Diskanten sidder faktisk så tæt på mellemtonen som muligt - billedet snyder. Vi kasserer den faceplate diskanten bliver leveret med så vi kan presse enhederne tættere sammen ved at montere både diskant og mellemtone i samme aluminiums frontplade. Det koster selvfølgeligt lidt at smide faceplate, på scanspeaks diskant topmodel, ud som det første når vi får den ind ad døren. Ved denne løsning slipper vi også for diffraktion fra skruehullet og andre diskontinuiteter i nærheden af diskanten. 

Der er formentligt en del du har overset m.h.t. hvilke materialevalg og produktionsprocesser der ligger i SP2 - og det er det der giver prisen. Alt metal er i fineste aeroplane grade aluminium, CNC forarbejdet med fineste tilspænding, og har derfor meget lang processtid. Alt aluminium er højglans poleret i hånden og anodiseret umiddelbart efter for bedst mulige farve dybde. Læderet er specialfremstillet i Italien efter vores specfikationer, da vi har store krav til ensartethed, farve og tykkelse. Det indre kabinet er også CNC fremstillet i en præcision der macher metalarbejdet. Der ligger et halvt års arbejde alene i udviklingen af det aktive analoge delefilter der også er indbygget i SP2. Så nej der ligger ikke lige en masse besparende kompromiser i kassen, derfor prisen. SP2 er ikke mere aggressivt prissat end DSPre.

m.v.h.

HOLM Acoustics.

 

 

Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Sidder lige med julelys i øjene. Dette er guf for tekniknørder som mig selv.

Minderne går tilbage til dengang jeg legede med FPGA'er. Siden jge begyndte med aktive højtalere har jeg drømt lidt om digitale delfiltres fordele, frem for mine analoge.

Fedt at læse test om de ting jeg ikke selv kan i hobby rummet

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Ja, det lød også godt på udstillingen sidste år på trods af hotelværelset.




__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

HOLM Acoustics skrev:

Hej Kappen - Tak-Tak!


Vi laver al DSP i FPGA for at få bedst mulig performance, og da vi derved kan tilføje ekstra funktionalitet uden at løbe ind
i grænsen for hvad der kan lade sig gøre at beregne mellem 2 samples. Derudover gver det os fuld kontrol i alle
niveauer.


Diskanten sidder faktisk så tæt på mellemtonen som muligt - billedet snyder. Vi kasserer den faceplate diskanten bliver
leveret med så vi kan presse enhederne tættere sammen ved at montere både diskant og mellemtone i samme aluminiums
frontplade. Det koster selvfølgeligt lidt at smide faceplate, på scanspeaks diskant topmodel, ud som det første når vi får den
ind ad døren. Ved denne løsning slipper vi også for diffraktion fra skruehullet og andre diskontinuiteter i nærheden af
diskanten. 


Der er formentligt en del du har overset m.h.t. hvilke materialevalg og produktionsprocesser der ligger i SP2 - og det er
det der giver prisen. Alt metal er i fineste aeroplane grade aluminium, CNC forarbejdet med fineste tilspænding, og
har derfor meget lang processtid. Alt aluminium er højglans poleret i hånden og anodiseret umiddelbart efter for bedst
mulige farve dybde. Læderet er specialfremstillet i Italien efter vores specfikationer, da vi har store krav til
ensartethed, farve og tykkelse. Det indre kabinet er også CNC fremstillet i en præcision der macher metalarbejdet. Der
ligger et halvt års arbejde alene i udviklingen af det aktive analoge delefilter der også er indbygget i SP2. Så nej der ligger
ikke lige en masse besparende kompromiser i kassen, derfor prisen. SP2 er ikke mere aggressivt prissat end DSPre.


m.v.h.


HOLM Acoustics.


 


 



Okay!

Ja, jeg må indrømme at jeg nok godt kunne have undersøgt jeres produkt bedre inden mine udtalelser .

Jeres valg mht. de analoge filtre, er det for at slippe for at lave AD konvertering og bruge jeres digitale filtre og så istedet
køre det analoge signal helevejen igennem upåvirket? Jeg har svært ved at se hvad der skulle tale for og imod her, udover
at det for mig at se, er den dyreste løsning i har valgt.

Jeres "room adaption" er det en slags optimeret powerrespons? Tager det højde for de første refleksioner eller mere? Vil
man kunne afspille hvid støj i en hvilken som helst stue og måle en tilnærmelsesvis flad frekvensrespons uden gatening?

Noget jeg synes man måske godt kunne vise i anmeldelsen, var en impulsrespons, en steprespons og måske en groupdelay
graf. Det er jo her hvor man virkelig kan se hvor fantastisk det er i forhold til alm. passive højttalere.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Kappen.

Der sidder en omskifter i bunden af højttaleren således at man kan køre med eksterne delefiltre (DSPre) eller det interne analoge aktive filter. Vi har valgt denne løsning da vi derved kan give kunder mulighed for at købe højtaleren som standalone produkt, og køre den fra en normal for-forstærker. Vi synes det er vigtigt at man kan starte op med enkeltkøb af vore produkter og ikke hænger på at købe en komplet signalkæde med det samme.

Room adaption kan sættes med adskillige parametre som frekvensområde, filterstejlhed, aggressivitet og vægtning af lytteposition. Vi basere Room adaption på målinger inklusive alle reflektioner. En fuldkommen flad hvid støj gengivelse kan kun opnås i et enkelt punkt i et normalt lytterum. Korrektionen vil i det tilfælde være så aggresiv at det ikke er rart at høre på.

m.v.h.

HOLM Acoustics

Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu også været meget imponeret over jeres produkter fra starten af - specielt som ivrig selvbygger, ser jeg masser af gode muligheder i DSPre1.

Desværre er mit budget ikke stort nok, ellers havde der nok også stået sådan en hjemme hos mig.

Har stadig meget glæde af jeres målemikrofon I lavede til mig i sin tid, og også jeres gratis måleprogram er ganske fint.

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også savlet lige siden jeg så Holms produkter, men prisen gør også at jeg ikke kan være med. Så er det godt at der findes en fattigmands Holm, som kommer med posten en af dagene
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 29 April 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej jeg vil osse lige være med her jeg håber osse jeg en dag får lov til at få mig en lytter designet i sig selv er grunden til man skulle gå til sin bankrådgiver så mange gange at hun bliver træt af en og til sidst giver sig
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 29 April 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

Noget jeg synes man måske godt kunne vise i anmeldelsen, var en impulsrespons, en steprespons og måske en groupdelay
graf. Det er jo her hvor man virkelig kan se hvor fantastisk det er i forhold til alm. passive højttalere.

Jeg har lidt savnet det samme. Er det noget anmelderen vil følge op på?

Mvh.



__________________
Novicen
Til top Vis Novicen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novicen
 
HOLM Acoustics
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Soundboks

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har Mikkels målinger liggende.

Xavian frekvensrespons:

Blå solid = Amplitude oprindelig; Blå stiplet = Fase oprindelig;

Rød solid = Amplitude korrigeret; Rød stiplet = Fase korrigeret.

Xavian frekvensrespons

Xavian impulsrespons:

Blå = oprindelig impuls; Rød = korrigeret impuls.

Xavian impulsrespons

m.v.h.

HOLM acoustics

Til top Vis HOLM Acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLM Acoustics
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes