Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 21:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Katana - Tør du satse på en 2-vejs? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

I Canada laver de sirup. Deres politi rider på heste og går med fine røde uniformer, og dertil hørende flotte spejderhatte. Indbyggerne oplever hyppige strømudfald grundet solstorme, og de henter en del olie op af undergrunden.

Læs hele anmeldelsen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2316&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
freako
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Er der nogen som kan låne mig 80.000?

__________________
Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
Til top Vis freako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freako
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

 

Accuton enheder er dyre

Men føj de er fede



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Mon de har fået bedre styr på deres specifikationer? Eller følger den nye model bare ikke helt med i bassen (selv om følsomheden er "realistisk")? Prisen er dog moderne...

Specifikationer (nye)

  • Type: 2-vejs basrefleks (Vflex).
  • Delefilter: 1. ordens.
  • Følsomhed: 88dB.
  • Impedans: 8 ohm, min. 7 ohm.
  • Frekvensområde: 36-20.000 Hz, +/- 3 dB.
  • Dimensioner: 102 x 20 x 46 cm (H x B x D).
  • Vægt: 41 kg


Pris: Kr. 82.900,-.

Specifikationer (Gamle):

  • Princip: 1-vejs foldehorn.
  • Frekvensområde: 20-18.000 Hz.
  • Følsomhed: 92 dB.
  • Impedans: 8 Ohm.
  • Delefrekvens: Der er ikke brugt delefilter.
  • Enheder: 1 stk. 4” Fostex FE108E Sigma fuldtone.
  • Dimensioner: 94 x 34 x 42 cm (H x B x D m. fod).
  • Vægt: 36 kg. Pr. stk.

Pris: 33.900,- pr.sæt.

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Mon de har fået bedre styr på deres specifikationer? Eller følger den nye model bare ikke helt med i bassen (selv om følsomheden er "realistisk")? Prisen er dog moderne...

Specifikationer (nye)

  • Type: 2-vejs basrefleks (Vflex).
  • Delefilter: 1. ordens.
  • Følsomhed: 88dB.
  • Impedans: 8 ohm, min. 7 ohm.
  • Frekvensområde: 36-20.000 Hz, +/- 3 dB.
  • Dimensioner: 102 x 20 x 46 cm (H x B x D).
  • Vægt: 41 kg


Pris: Kr. 82.900,-.

Specifikationer (Gamle):

  • Princip: 1-vejs foldehorn.
  • Frekvensområde: 20-18.000 Hz.
  • Følsomhed: 92 dB.
  • Impedans: 8 Ohm.
  • Delefrekvens: Der er ikke brugt delefilter.
  • Enheder: 1 stk. 4” Fostex FE108E Sigma fuldtone.
  • Dimensioner: 94 x 34 x 42 cm (H x B x D m. fod).
  • Vægt: 36 kg. Pr. stk.

Pris: 33.900,- pr.sæt.

?

Det drejer sig om to forskellige højttalere fra Gemme Audio:

http://www.gemmeaudio.com/page2/Products.html



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
Mindtech
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Mindtech - tidl. HNPC

Bruger siden: 04 Januar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...

Katana er den store VFlex model med 2. generation VFlex teknologi. Jeg skal ikke sige om der var pyntet på Vivace v.1 "regnskabet" eller om de vitterligt gik så langt ned, for jeg har ikke hørt dem, men de nye v.2 højtaler specifikationer holder vand, men den subjektive oplevelse af, at så små enhed kan spille så dyb bas er imponerende og kan foranledige til at tro at de spiller meget dybere end de reelt gør. Med højtalerne fra Gemme Audio er nøgleordet musikalitet og hvem gider også høre orgelmusik hver dag, uanset hvad det kosterWink

Til Andreas vil jeg sige tak for hans måde at skrive anmeldelser på, sjove og underholdende. Det skal være en glæde og berigelse at beskæftige sig med hifi.Clap

Bjørn/

Listen to your music and follow your

Til top Vis Mindtech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mindtech Besøg Mindtech's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse

Floe, hvad har du hørt dem på

Uden at have hørt dem vil jeg måske tro at lyden læner sig meget op af mine Miles ll ud fra testen



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
floe skrev:
Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse

Floe, hvad har du hørt dem på

Uden at have hørt dem vil jeg måske tro at lyden læner sig meget op af mine Miles ll ud fra testen



Jeg har hørt Katanaerne på broks EC-blokke, Bladelius Thor mk2, og vist nok også Lectron (sidstnævnte husker jeg dog ikke lytteindtrykket af). I kombination med såvel EC som Thor spillede de himmelsk i mine ører. Forskellige signaturer, hvor hvert forstærkersæts egenlyd klart skinnede igennem. Faktisk udpenslede disse højttalere i den grad ellers subtile forskelle på de to sæt.

Gief tak


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse

Floe, hvad har du hørt dem på

Uden at have hørt dem vil jeg måske tro at lyden læner sig meget op af mine Miles ll ud fra testen



Jeg har hørt Katanaerne på broks EC-blokke, Bladelius Thor mk2, og vist nok også Lectron (sidstnævnte husker jeg dog ikke lytteindtrykket af). I kombination med såvel EC som Thor spillede de himmelsk i mine ører. Forskellige signaturer, hvor hvert forstærkersæts egenlyd klart skinnede igennem. Faktisk udpenslede disse højttalere i den grad ellers subtile forskelle på de to sæt.

Gief tak

 Hvordan vil du karaktisere lytteindtrykket fra "dine" lånte Diablos bortset fra bunden som går længere ned på Katanaen. Er det mere holografisk på Katana?



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse

Floe, hvad har du hørt dem på

Uden at have hørt dem vil jeg måske tro at lyden læner sig meget op af mine Miles ll ud fra testen



Jeg har hørt Katanaerne på broks EC-blokke, Bladelius Thor mk2, og vist nok også Lectron (sidstnævnte husker jeg dog ikke lytteindtrykket af). I kombination med såvel EC som Thor spillede de himmelsk i mine ører. Forskellige signaturer, hvor hvert forstærkersæts egenlyd klart skinnede igennem. Faktisk udpenslede disse højttalere i den grad ellers subtile forskelle på de to sæt.

Gief tak

 Hvordan vil du karaktisere lytteindtrykket fra "dine" lånte Diablos bortset fra bunden som går længere ned på Katanaen. Er det mere holografisk?



Diabloerne er afstemt på en væsentlig anden måde end Katanerne. De er helt sikkert tiltet opadtil, forstået på den måde at der fokuseres på øvre mellemtone og opefter. Tonalt er Diabloerne derfor klart til den lyse side. Mht. holografi skal jeg ikke lige kunne sige, det er trods alt nogle måneder siden jeg lyttede til Katana. Umiddelbart vil jeg tro at rumgengivelsen er en lille tand bedre på Diablo.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Skorpio skrev:

Det ved jeg godt, men på den gamle havde de et noget kreativt udspild til specifikationerne...

Nu kan man så se hvad det koster når der skal specificeret rimeligt (og dårligere end den gamle)...



For dem der går op i specifikationer er det måske helt og aldeles interessant. I praksis kan jeg skrive under på at nærværende højttalere er en ganske fantastisk oplevelse

Floe, hvad har du hørt dem på

Uden at have hørt dem vil jeg måske tro at lyden læner sig meget op af mine Miles ll ud fra testen



Jeg har hørt Katanaerne på broks EC-blokke, Bladelius Thor mk2, og vist nok også Lectron (sidstnævnte husker jeg dog ikke lytteindtrykket af). I kombination med såvel EC som Thor spillede de himmelsk i mine ører. Forskellige signaturer, hvor hvert forstærkersæts egenlyd klart skinnede igennem. Faktisk udpenslede disse højttalere i den grad ellers subtile forskelle på de to sæt.

Gief tak

 Hvordan vil du karaktisere lytteindtrykket fra "dine" lånte Diablos bortset fra bunden som går længere ned på Katanaen. Er det mere holografisk?



Diabloerne er afstemt på en væsentlig anden måde end Katanerne. De er helt sikkert tiltet opadtil, forstået på den måde at der fokuseres på øvre mellemtone og opefter. Tonalt er Diabloerne derfor klart til den lyse side. Mht. holografi skal jeg ikke lige kunne sige, det er trods alt nogle måneder siden jeg lyttede til Katana. Umiddelbart vil jeg tro at rumgengivelsen er en lille tand bedre på Diablo.

Det var også min tanke. Fin beskrivelse Floe



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om, at enkelte herinde på foraet sætter stor pris på en test af et sæt højttalere til 80 000, jeg for mit vedkommende gider ikke læse om den slags ekstremudstyr. Til gengæld kunne jeg komme i tanke om en hel del højttalere i prissegmentet mellem 5 og 20 000 som mange herinde ville sætte langt mere pris på at få testet. I kunne jo fx starte med et sæt Monitor Audio RX6, vis forgænger er meget rost, eller måske nogle standerhøjttalere som de fleste af os har råd til at betale.
Med andre ord, det kan godt blive lidt for elitært herinde på Danmarks største online-forum.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Der er ingen tvivl om, at enkelte herinde på foraet sætter stor pris på en test af et sæt højttalere til 80 000, jeg for mit vedkommende gider ikke læse om den slags ekstremudstyr. Til gengæld kunne jeg komme i tanke om en hel del højttalere i prissegmentet mellem 5 og 20 000 som mange herinde ville sætte langt mere pris på at få testet. I kunne jo fx starte med et sæt Monitor Audio RX6, vis forgænger er meget rost, eller måske nogle standerhøjttalere som de fleste af os har råd til at betale.
Med andre ord, det kan godt blive lidt for elitært herinde på Danmarks største online-forum.

Jeg har da set flere anmeldelse i dette prissegment. Der skal jo være lidt til alle.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.

Naturligvis er der nogen der køber dem, ligesom der er nogen der køber projektorer til 150.000, kabler til 100.000 kr. eller laver tilbygninger kun til hifi/surround. Der skal være plads til det hele, og det mener jeg der er her på Hifi4all. Der har også været testet billige højttalere fra Tangent, HarboSound og Pioneer for blot at nævne et par stykker.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.

Hold nu og køb Månedsmagasinet Gear. Hvis hifi4all skal rette sig efter alles pengepung vil det da blive alt for kedeligt. 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen:
En projektor kan vel godt retfærdiggøre en sådan pris, forudsat ydelse og opbygning hænger sammen. Jeg hverken skriver eller antyder andet.

Music4leif:
Læs hvad jeg skriver.

mvh
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Kjeldsen:
En projektor kan vel godt retfærdiggøre en sådan pris, forudsat ydelse og opbygning hænger sammen. Jeg hverken skriver eller antyder andet.

Music4leif:
Læs hvad jeg skriver.

mvh

Er du klar over hvad de enheder koster? Et skud fra hoften er 10-15000 kroner alene for enhederne (priser hos madison plus told mv.), hvis du selv skal ud at købe dem. Maling i denne finish måske 5000 kr. (prisen har jeg fra en anden tråd).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes