Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 09:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Jeps så kom den... siger ikke hvilken én, men dem som "kender mig" ved sikkert hvad jeg taler om .

 

Er der nogle som vil købe en alu ht, så er den meget billigt til salg

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

fantastisk tråd... som vi virkeligt kan bruge til noget.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:
fantastisk tråd... som vi virkeligt kan bruge til noget.

 

Det ville du faktisk kunne, men det finder du jo sikkert ud af

 

Men ellers skal jeg da gerne oplyse dig om at der er et hav af tråde herinde, så der er sikkert også et eller andet som DU kan bruge til noget

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Montana monitor?


Håber de spiller godt, for kønne er de sgu ikke


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Montana monitor?

 

Præsis

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
witzel skrev:
Montana monitor?


Håber de spiller godt, for kønne er de sgu ikke

 

 

Tror nu også jeg ville vælge en anden finér end den viste i testen, den er jeg heller ikke specielt vild med

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

En GakGak Gige test igen!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ja, det er simpelthen imponerende... Igen kan vi læse om et produkt der er meget bedre end alle de andre i prisklassen.... Det er de fleste produkter efterhånden.
Måske nogle anmeldere skulle se at revurdere hvor meget lyd man får for pengene. Ellers devaluerer man sin egen skala, idet alle produkter pludselig er bedre end gennemsnittet, og det er af gode grunde ikke muligt!!

Jeg ved der er MANGE herinde der er ved at være trætte af disse anmeldelser. De er INTET bevendt, når anmelderen ALTID er dybt imponeret over kvalitetet uanset hvad han tester.
Jeg skal ikke beskylde nogen, men det minder mere om nakken efter producentens mund, fordi man godt ved, at en dårlig anmeldelse er ensbetydende at man ingen annoncer sælger.

Mit bedste råd er, at man virkelig skal overveje hvad ma gør her. Enten skal man ebgynde at lave nogle seriøse tests, hvor man kalder en spade for en spade, og en skovl for en skovl, i stedet for altid at rose alt til skyerne. Det er nu en gang det folk forventer af en anmeldelse, og det er vel også meningen i det hele taget med en anmeldelse.
I stedet for at hærge rundt i udelukkende rosende vendinger, bør man i stedet undersøge produktet lidt nærmere. Se det efter i sømmene. Så slipper man også for nogle af de direkte forkerte postulater jeg før har fanget, når en anmelder er blevet lidt for ivrig efter at rose noget, som han måske slet ikke har haft mellem hænderne!!
I stedet for altid bare at fortælle, at dette produkt er prisklassens bedste, kune det være rart hvis i lavede en reference til et lign produkt i allerede har testet. Det er meget mere interessant at se hvad Jeres sammenligningsgrundlag er, i stedet for bare "Det her er bare den bedste højtaler i prisklassen". Sådan et postulat siger INTET, specielt ikke når det kommer far en anmelder der siger det om ALLE de produkter han tester!!

Alternativt bør man overveje, om man måske skulle droppe anmeldelserne, idet de som de er pt, ikke rigtig gavner læserne!

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har gidet læse anmeldelsen færdig. Men den minder meget om alle de andre:
- Lidt snak om hvor god producenten er, og hvilke fantastiske filosofier der ligger bag.
- En fortælling om hvor lækkert produktet er.
- Så beskrivelse af, at allerede ved første lyt var den imponerende....
- Men efter lidt tilspilning blev den bare super god!!
- Og så selvfølgelig snakken om, at den er klart bedre end de andre i prisklassen, og at den faktisk erimponerende billig i forhold til lyden.

Bla bla bla... vi har hørt det før, og kommer sikkert til det igen!!

Af erfaring ved jeg, at der altid er nogen der mener, at jeg bare er ude på at kritisere. Og ja... Men det er egentlig konstruktivt ment.
Hvis nogen mener jeg er helt afsporet, så er jeg meget åben overfor at jeg kan have taget fejl... Men jeg synes bare kun at kunne finde test, der er yderst rosende her på siden.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, det er simpelthen imponerende... Igen kan vi læse om et produkt der er meget bedre end alle de andre i prisklassen.... Det er de fleste produkter efterhånden.
Måske nogle anmeldere skulle se at revurdere hvor meget lyd man får for pengene. Ellers devaluerer man sin egen skala, idet alle produkter pludselig er bedre end gennemsnittet, og det er af gode grunde ikke muligt!!

Jeg ved der er MANGE herinde der er ved at være trætte af disse anmeldelser. De er INTET bevendt, når anmelderen ALTID er dybt imponeret over kvalitetet uanset hvad han tester.
Jeg skal ikke beskylde nogen, men det minder mere om nakken efter producentens mund, fordi man godt ved, at en dårlig anmeldelse er ensbetydende at man ingen annoncer sælger.

Mit bedste råd er, at man virkelig skal overveje hvad ma gør her. Enten skal man ebgynde at lave nogle seriøse tests, hvor man kalder en spade for en spade, og en skovl for en skovl, i stedet for altid at rose alt til skyerne. Det er nu en gang det folk forventer af en anmeldelse, og det er vel også meningen i det hele taget med en anmeldelse.
I stedet for at hærge rundt i udelukkende rosende vendinger, bør man i stedet undersøge produktet lidt nærmere. Se det efter i sømmene. Så slipper man også for nogle af de direkte forkerte postulater jeg før har fanget, når en anmelder er blevet lidt for ivrig efter at rose noget, som han måske slet ikke har haft mellem hænderne!!
I stedet for altid bare at fortælle, at dette produkt er prisklassens bedste, kune det være rart hvis i lavede en reference til et lign produkt i allerede har testet. Det er meget mere interessant at se hvad Jeres sammenligningsgrundlag er, i stedet for bare "Det her er bare den bedste højtaler i prisklassen". Sådan et postulat siger INTET, specielt ikke når det kommer far en anmelder der siger det om ALLE de produkter han tester!!

Alternativt bør man overveje, om man måske skulle droppe anmeldelserne, idet de som de er pt, ikke rigtig gavner læserne!

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har gidet læse anmeldelsen færdig. Men den minder meget om alle de andre:
- Lidt snak om hvor god producenten er, og hvilke fantastiske filosofier der ligger bag.
- En fortælling om hvor lækkert produktet er.
- Så beskrivelse af, at allerede ved første lyt var den imponerende....
- Men efter lidt tilspilning blev den bare super god!!
- Og så selvfølgelig snakken om, at den er klart bedre end de andre i prisklassen, og at den faktisk erimponerende billig i forhold til lyden.

Bla bla bla... vi har hørt det før, og kommer sikkert til det igen!!

Af erfaring ved jeg, at der altid er nogen der mener, at jeg bare er ude på at kritisere. Og ja... Men det er egentlig konstruktivt ment.
Hvis nogen mener jeg er helt afsporet, så er jeg meget åben overfor at jeg kan have taget fejl... Men jeg synes bare kun at kunne finde test, der er yderst rosende her på siden.

 

 

Jeg er nu tilbøjelig til at give dig ret en stor del hen af vejen når vi snakker anmeldelserne generelt, det kan ikke passe at der ikke også er noget skidt imellem. Det skulle være underligt andet, og derfor er det underligt at læse den ene efter den anden som får "topkarakter" på den ene eller anden måde. Men som "anmelder" kommer det jo også meget an på hvad man forventer, når man "tester" et produkt, uanset hvad det er...

Hvis vi tager den seneste anmeldelse i ed, så har jeg det selv lidt sådan.. Jeg er begejstret for produktet personligt, men det er set ud fra prisen og at de ht´er som jeg har hørt fra nye i prislejedet, specielt hvis vi snakker stander ht efter min mening har været noget skrammel og så synes jeg at det er forfriskende at læse om et produkt der hva pris og størrelse angår, faktisk "overlever".´

Men jeg tror at den eneste måde man kan komme alle "succes anmeldelserne" til livs ved, ville være, hvis der var én anmelder i stedet for flere som har forskellige preferencer... Feks hvis jeg skulle anmelde Dali 300 som vist i øvrigt er en del dyrer, så ville min afslutende bemærkning være "denne højtaler er ikke pengene værd", men derfor kan en anden jo godt synes at den er super!

Derfor ville det være godt hvis der kun var én anmelder, eller hvis anmelderne "delte sig op" og anmelte hver deres grej.... Det vil sikkert ikke kunne lade sig gøre, men jeg tror det er den eneste måde at komme det til livs på som sagt.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, det er simpelthen imponerende... Igen kan vi læse om et produkt der er meget bedre end alle de andre i prisklassen....

Af erfaring ved jeg, at der altid er nogen der mener, at jeg bare er ude på at kritisere. Og ja... Men det er egentlig konstruktivt ment.Hvis nogen mener jeg er helt afsporet, så er jeg meget åben overfor at jeg kan have taget fejl... Men jeg synes bare kun at kunne finde test, der er yderst rosende her på siden.



Synes nu at indlægget er helt på sin plads så ingen afsporing herfra

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Helt enig, dårlig "anmeldelse", men sikkert god reklame...

Specielt formuleringen omkring hvor svært den nye gør det over for meget dyrere alternativer, der selvfølgelig ikke nævnes....typisk og tåbeligt!

Og "overraskelsen" over at perspektivet på en lill standerht er godt....det som de typisk roses for....hmmm

Konklusion:

Alle ved at de mener deres børn er bedre en gennemsnittet og det er jo forståeligt. Men at Hifi4all mener at alle testede produkter er bedre en gennemsnittet i deres anmeldelser er fuldstændigt uforståeligt, hvis man skal formulerer sig i injuriefrit terræn!

 

 

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Til "Hurtig" :-)

Nu er jeg den lykkelige indehaver af agenturet på de testede Montana Monitor og mener klart at mit produkt er ekstraordinært, hvilket jo er en meget subjektiv betragtning. Men sagen er den at jeg giver dig ret meget langt hen ad vejen. Der er generelt for mange rosende tests, og hvis alle produkter efterhånden er gode, så må anmelderne starte på at gradbøje testdisciplinen yderligere.

Dér hvor jeg følger dig allerbedst, er på området omkring test i forhold til en given reference (nemlig hvilken reference?), og jeg ville ønske at mange flere tests (om ikke alle) simpelthen var AB-tests hvor man direkte sammenligner op imod andre produkter.

Eksempelvis synes jeg at det havde været meget interessant om Montana Monitor var testet op imod eksempelvis Dali Helicon 300, B&W 805S Gamut L3 osv !

Jeg er af den overbevisning at hifi4all medlemmerne ville finde sådanne tests meget mere interessante og objektive at læse.

Med ønsket om en go' dag

Hilsen Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

haha......testen får mig til at tænke på Hifi & elektronik ( blad fra de gode gamle (80'ere ) dage ), hvor ALT simpelt fik et 11-tal til prisen.....minimum

Selvom at jeg meget beundrer at folk vil lave et stykke arbejde gratis, må jeg desværre nok som Hurtig sige at testen er temmelig "værdiløs" som værktøj til at viderebringe os "brugere" en reel karakteristik af højtaleren...desværre....

Jeg kunne godt savne lidt mere "bid" i en test......måske man skulle overveje om man ikke skulle teste et givent apperat udfra en anden device end som værende "Hifi-anmelder", til i stedet at være "Hifi-kritiker".....

mvh

 



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Til "Hurtig" :-)

Nu er jeg den lykkelige indehaver af agenturet på de testede Montana Monitor og mener klart at mit produkt er ekstraordinært, hvilket jo er en meget subjektiv betragtning. Men sagen er den at jeg giver dig ret meget langt hen ad vejen. Der er generelt for mange rosende tests, og hvis alle produkter efterhånden er gode, så må anmelderne starte på at gradbøje testdisciplinen yderligere.

Dér hvor jeg følger dig allerbedst, er på området omkring test i forhold til en given reference (nemlig hvilken reference?), og jeg ville ønske at mange flere tests (om ikke alle) simpelthen var AB-tests hvor man direkte sammenligner op imod andre produkter.

Eksempelvis synes jeg at det havde været meget interessant om Montana Monitor var testet op imod eksempelvis Dali Helicon 300, B&W 805S Gamut L3 osv !

Jeg er af den overbevisning at hifi4all medlemmerne ville finde sådanne tests meget mere interessante og objektive at læse.

Med ønsket om en go' dag

Hilsen Morten

 

Ja det kunne OGSÅ være en måde at gøre det på, eller i alle tilfælde som jeg skriver ovenfor, at man havde "hvert sit område" som tester, så man efterhånden lærte vedkommende tester´s smag. I stedet for at der er flere som tester forskellige ting. Men en A/B test ville bestemt heller ikke være af vejen.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=MOtheFREAK]

Til "Hurtig" :-)

Nu er jeg den lykkelige indehaver af agenturet på de testede Montana Monitor og mener klart at mit produkt er ekstraordinært, hvilket jo er en meget subjektiv betragtning. Men sagen er den at jeg giver dig ret meget langt hen ad vejen. Der er generelt for mange rosende tests, og hvis alle produkter efterhånden er gode, så må anmelderne starte på at gradbøje testdisciplinen yderligere.

Dér hvor jeg følger dig allerbedst, er på området omkring test i forhold til en given reference (nemlig hvilken reference?), og jeg ville ønske at mange flere tests (om ikke alle) simpelthen var AB-tests hvor man direkte sammenligner op imod andre produkter.

Eksempelvis synes jeg at det havde været meget interessant om Montana Monitor var testet op imod eksempelvis Dali Helicon 300, B&W 805S Gamut L3 osv !

Jeg er af den overbevisning at hifi4all medlemmerne ville finde sådanne tests meget mere interessante og objektive at læse.

Med ønsket om en go' dag

Hilsen Morten

 

Flot og beundringsværdigt indlæg fra en agent...respekt.

 

- og jo en A/B ( & C ) test ville give et meget bedre grundlag for en vurdering ( "test" ) af forskellige produkter". og så ville det være rart om man skrev lidt mere nuanceret om et produkts forcer ( og bagdele) fremfor blot at skrive " det er det bedste..KØB,KØB"

 

m.v.h.

Jesper



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ja, indenfor HIFI mangler vi i høj grad kritiske kritikere, der tør gå lidt mere til stålet, som det f.eks. kendes fra film- og boganmeldelser.

Har selv pløjet diverse forstærkertests igennem, da jeg for nylig har købt en ny.

HIFI anmeldere har dog det problem, at kvaliteten af produkterne kan variere meget afhængigt af, hvilket andet grej, det spiller sammen med. Drejer det sig, som i dette tilfælde, om højttalere, kan lytterummet også spille gevaldigt ind. Det er ikke helt simpelt.

Måske skulle den omtalte test have sluttet med "hør dem, hør dem" i stedet for "køb dem, køb dem".

Mvh Fisken

 

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Forståelig kommentar fra importøren....en anmeldelse der bidrager til produktleden i stedet for at inspirere til lyttelysten.

Hvorfor skulle man reagere på Giges "Ulven kommer" denne 117. gang?

Hvad er hans preferencer? Hvad er hans mål med lyd gengivelse? Hvår er han på vejen? Hvilke tidligere testede produkter kan han lide (og ikke lide)? Hvordan performer den nye i denne sammenhæng?

En test, hvor alt objektivitet er udeladt (målinger) er det ekstra vigtigt at kende testerens ståsted. Er han til Linn? Er hans referencehøjttalere elektrostater? Hører han kun techno?

Hvis testen blev destileret for produktoplysninger taget direkte fra producenten, billeder, småsnak og typiske klicheer ville der kun være mellemrum, punktummer og kommaer tilbage...

Det her er ikke en OM'er.....jeg vil ikke have flere!



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Til "Hurtig" :-)

Nu er jeg den lykkelige indehaver af agenturet på de testede Montana Monitor og mener klart at mit produkt er ekstraordinært, hvilket jo er en meget subjektiv betragtning. Men sagen er den at jeg giver dig ret meget langt hen ad vejen. Der er generelt for mange rosende tests, og hvis alle produkter efterhånden er gode, så må anmelderne starte på at gradbøje testdisciplinen yderligere.

Dér hvor jeg følger dig allerbedst, er på området omkring test i forhold til en given reference (nemlig hvilken reference?), og jeg ville ønske at mange flere tests (om ikke alle) simpelthen var AB-tests hvor man direkte sammenligner op imod andre produkter.

Eksempelvis synes jeg at det havde været meget interessant om Montana Monitor var testet op imod eksempelvis Dali Helicon 300, B&W 805S Gamut L3 osv !

Jeg er af den overbevisning at hifi4all medlemmerne ville finde sådanne tests meget mere interessante og objektive at læse.

Med ønsket om en go' dag

Hilsen Morten

Super respekt fra en "forhandler" af det nævnte produkt!!!
Jeg er MEGET enig i, at det ville være fint med en direkte sammenligning. Problemet er nemlig, at i dag bliver "dine" højtalere der udnævnes til prisklassens bedste. I morgen er det en helt anden der får samme stempel. Og dermed er testen INTET værd for nogen. Ikke en gang for dig som forhandler, idet testen virker upålidelig, og i øvrigt overgås næste gang en højtaler er i test.
Dette ville ikke være muligt, hvis man eks testede 3 forskellige sammen, med mindre anmelderen ville gåp så vidt at kalde alle 3 for klart bedre end de andre i prisklassen .

Jeg er ikke tilhænger af, at een mand skal teste alle højtalere og en anden alle forstærkere osv.. Så bliver det for meget præget af denne enkeltperson.
Til gengæld kunne man med fordel få at vide hvad sammenligningsgrundlaget er hos hver enkelt testdeltager.
Og så skulle de måske i stedet for bare at rose i blinde, gå lidt dybere i produkterne. Enhver kan skrive: "Det her er bare den bedste højtaler til prisen!". tror nogle af disse anmeldere har misforstået noget... Man bliver ikke en bedre anmelder, fordi man formår at skamrose ALT til skyerne. De dygtige anmeldere er dem, der tør undersøge produktet lidt dybere, og i øvrigt sige sin ærlige mening, uanset om den er positiv eller negativ!



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Tja, tests er jo generelt en underlig størrelse. I de hedengangne HiFi&Elektronik var det de samme producenter der "vandt" alle tests så i den henseende var de jo heller ikke meget værd, men derfor var det da meget underholdende at læse.

Problemet med at blande annoncekroner og subjektive holdninger sammen har tidligere været diskuteret til hudløshed herinde i alverdens nu lukkede tråde... bliver vi ved her skal denne tråd også nok blive lukket.

Hurtig: Jeg er 100% enig i din analyse, men også ked af at træde folk der faktisk gør et stort stykke frivilligt arbejde over fødderne... Man kan ikke være venner med alle... men man kan selv bestemme hvad man gider at læse

Groove: du skriver i din signatur "Vil du have ærlig mening, så snak kun med eks. ejere!" - er det ikke tidligere ejere man skal tale med... er en nuværende ejer objektiv?


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 

Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes