Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. maj 2024 | 07:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz NA6005/8005? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 29 November 2015 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er lidt hooked på NA6005 og tænker på at betille én. Før jeg køber har jeg et par spørgsmål som manualen ikke umiddelbart kunne svare på for mig.

1) Input-switching: Vil afspilleren selv switche til det rette input når jeg streamer til den? F.eks. hvis jeg starter en airplay stream fra min telefon, vil den så selv tænde fra standby og skifte over til airplay? Of hvis jeg så senere begynder at streame via bluetooth eller spotify connect, vil den så selv skifte over til disse automatisk? ELLER skal jeg have fat i remoten (evt via app) og manuelt vælge bluetooth, airplay eller spotify hver gang jeg vil bruge én af disse protokoller?

2) Fjernbetjening af forstærker: Jeg har også en Marantz SR5003 receiver. Den har de samme Remote in/out porte som den er afspiller, og manualen siger at den kan fjernbetjene en forstærke via disse porte, uden flere detaljer end det? Men kan den tænde min receiver og skifte til CD (eller anden) indgang så snart jeg starter musikafspilning på NA6005? Og vil det virke med både NAS afspilning af filer og airplay/bluetooth/spotify? Kan den også slukke receiveren igen når jeg er færdig? Og hvad med volumekontrol af min receiver?

Det er ikke helt tydeligt for mig, om marantz remote systemet bare "gentager" de koder som IR modtageren får, og sender videre, eller om enhederne kan sende kommandoer til hinanden indbyrdes?

3) Web-interface: Kan den indbyggede webbaserede brugerflade bruges til indstillinger, musik-browsing osv eller er den kun til opsætning af netværk og firmware?

4) Firmware-opdateringer: Har nogen af jer en ide om hvilket niveau af support som Marantz yder til deres enheder (også efter de er udgået og erstattet af nye modeller)? Jeg har virkelig ikke lyst til at købe en afspiller som er ubrugelig om 2 år fordi spotify eller apple har ændret deres APIer og Marantz er for dovne til at opdatere firmwaren (eller helst bare ser at jeg køber en ny maskine)

Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig, tak på forhånd!
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 29 November 2015 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du "googler" den dukker HIFIFreaks op som et af de første... de har en support chat, hvor man kan stille spørgsmål....
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes