Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 18:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Micromega WM-10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Det er en omskiftelig verden vi lever i, og det har altid været Micromega’s mål altid at være på forkant med udviklingen.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2360&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Kan den kun betjenes fra comp. eller kommer der en iphone / android app? 
Desuden lidt skuffende at man ikke kan bruge den som ekstern dac også...


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

 

Øhh... Undskyld mig. Men det er en "Apple airport express" i en meget dyr metalkasse.

http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?p=499038

 

Er det ikke lige at spænde buen lidt for meget drenge ? 

 

mvh.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok imponerende!

Det er resultatet af 25 års erfaring...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Kleen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

- verden VIL bedrages, så man kan vel næppe klandre MicroMega for at nappe deres bid af kagen...

__________________
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der.
Til top Vis Kleen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kleen
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Kleen skrev:
- verden VIL bedrages, så man kan vel næppe klandre MicroMega for at nappe deres bid af kagen...

Bestemt ikke. Jeg forstår bare ikke deres markedsføringsafdeling. Det lyder jo som om, at de har opfundet afløseren for den dybe tallerken  De kan vel ikke på noget tidspunkt have troet, at ingen ville opdage, hvad der reelt gemmer sig under låget.

Uden at have hørt produktet, vil jeg stadig mene, at prisen er rimelig pebret for et Apple produkt i en større kasse og en bedre strømforsyning.

/Henrik 

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder det, når der står de nyeste digital til analog konvertere i pressemeddelsen. Har de ændret
DA konverteren, eller er det Apple der anvender de nyeste (bedste ?).
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det skal være en rigtig velspillende DAC som sidder for at retfærdiggøre prisen.
For samme pris kan man få få Apple Airport Express og stadig have 6300.- til en DAC.

Nogen som har hørt den ??


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
now-in-stereo
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Now-in-stereo

Bruger siden: 29 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

 

Hej drenge

Tak for den "konstruktive" kritik...

Det er korrekt at der er taget udgangspunkt i Apple airport express, som så er modificeret af Micromega, for at opnå en hidtil uhørt lydkvalitet.

Jeg antager at lydkvalitet er noget der betyder meget for jer, siden i er at finde har på siden.

Så derfor vil jeg opfordre jer til et lytte til Micromega WM-10 eller som minimum læse anmeldelserne som giver en god idè hvilken lydkvalitet vi taler om.

Micromaga WM-10 kan høres hos www.now-in-stereo.dk og www.audiocompaniet.dk

Med venlig hilsen

 

Kurt Buhl

 

Til top Vis now-in-stereo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af now-in-stereo Besøg now-in-stereo's Websted
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Udmiddelbart er der lavet 3 synlige ændringer i forhold til Apples Airport Express. Ihvertfald efter hvad jeg kan finde på nettet.

1. Den originale switchmode PSU er skiftet ud med en liniær strømforsyning.

2. Den optiske-spdif udgang er konverteret til coax-spdif.

3. Det hele er monteret i et metalkabinet.

That's it.

 

mvh.

 

Edit: Jeg kritiserer ikke apparatets lyd. Den kender jeg ikke. Men pressemeddelelsen fik mig dog til at reagere. Den får godt nok lidt rigeligt på "violinen" der. 25 års erfaring, uhørt lydkvalitet o.s.v. Når man så kigger ned i kassen og ser, at de har købt et oem produkt og derefter lavet lidt om på det. Så føler jeg sgu, at der bliver gjordt lidt grin med folk. Det har ikke kostet mange overtimer at udvikle det produkt. Det betyder så heller ikke at det lyder dårligt.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

Udmiddelbart er der lavet 3 synlige ændringer i forhold til Apples Airport Express. Ihvertfald efter hvad jeg kan finde på nettet.

1. Den originale switchmode PSU er skiftet ud med en liniær strømforsyning.

2. Den optiske-spdif udgang er konverteret til coax-spdif.

3. Det hele er monteret i et metalkabinet.

That's it.

 

mvh.

 


Mon ikke også der sidder en anden DA Converter i den ??
EDIT: Det gør der så vist ikke engang ifølge anmelderen her: http://hometheaterreview.com/micromega-airstream-wm-10-wirel ess-dac-reviewed-/

Her er et billede med låget taget af:



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  


jeg synes personligt at det lyder som et spændende produkt. det kan da godt være at man kan få andre billigere alternativer, men er det ikke
sådan med alt hvad man køber i dag.

jeg synes at det er ærgerligt at folk, uden selv at have lagt ører til produktet, allerede har en negativ instilling. jeg kan som udgangspunkt godt
forstå at folk studser over den måde tingene bliver markedsført på. (gælder ikke kun dette produkt...) det er ikke produktets skyld, men de folk
der sidder med hænderne på markedsføringskampagnen. et tydeligt bevis på at disse og slutbrugeren taler hver sit "sprog".

men com'on guys, giv nu tingene en chance, eller prøv at være mere konstruktive i jeres kritik.

den egentlige dac der sidder i produktet, er vel ikke så vigtig igen i og med at den har digital ud, hvilket gør at man allerede kan smide den til en
ekstern dac. at den ovenikøbet bruger coax er for mig et plus. hvordan håndterer den signalet? er der nogen form for jitter håndtering? hva med
den buffer der skal modtage det trådløse signal? Sådan nogle ting burde man måske fokusere lidt mere på, hvilket også vil være med til at
forklare prisen. altså, hvilke tiltag er der gjort for at behandle og viderføre et så rent signal som overhovedet muligt?

håber der kan redegøres for de ovenstående spørgsmål?!

mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ja, Micromega er nok ikke længere, hvad de har været.

En Airport Express i et stort alu-kabinet med PSU til 7.000kr er nok lige at skrue den for meget op.

Desuden har netværksprotokoller intet at gøre med selve MicroMega produktet, så hvad er det lige de selv har lagt hus til udover PSU'en og kabinettet?

Personligt ville jeg bruge 7-800kr på en Airport Express og de resterende penge til en god DAC, f.eks. en Stello 100 Signature eller en brugt Lavry.

Deres UCD forstærkere får heller ikke de bedste ord med på vejen på DIY Audio.

Hvorfor er der i øvrigt brugt "HD" brandet på deres produkter? En gimmick eller er der en dybere mening med det? 

Det skal siges, at jeg ikke har hørt deres nyere produkter, og kommer nok heller ikke til det. En skam, for de var ellers ret dygtige i sin tid.


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kleen skrev:
- verden VIL bedrages, så man kan vel næppe klandre MicroMega for at nappe deres bid af kagen...

Korrekt.
Men, lad dem der VIL bedrages smide penge ud af vinduet .



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:

jeg synes personligt at det lyder som et spændende produkt. det kan da godt være at man kan få andre billigere alternativer, men er det ikke
sådan med alt hvad man køber i dag.

jeg synes at det er ærgerligt at folk, uden selv at have lagt ører til produktet, allerede har en negativ instilling. jeg kan som udgangspunkt godt
forstå at folk studser over den måde tingene bliver markedsført på. (gælder ikke kun dette produkt...) det er ikke produktets skyld, men de folk
der sidder med hænderne på markedsføringskampagnen. et tydeligt bevis på at disse og slutbrugeren taler hver sit "sprog".

men com'on guys, giv nu tingene en chance, eller prøv at være mere konstruktive i jeres kritik.

den egentlige dac der sidder i produktet, er vel ikke så vigtig igen i og med at den har digital ud, hvilket gør at man allerede kan smide den til en
ekstern dac. at den ovenikøbet bruger coax er for mig et plus. hvordan håndterer den signalet? er der nogen form for jitter håndtering? hva med
den buffer der skal modtage det trådløse signal? Sådan nogle ting burde man måske fokusere lidt mere på, hvilket også vil være med til at
forklare prisen. altså, hvilke tiltag er der gjort for at behandle og viderføre et så rent signal som overhovedet muligt?

håber der kan redegøres for de ovenstående spørgsmål?!

mvh
Bonde

Pinligt .



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Indrømmet; prisen er lige frisk nok, men jeg tror den rykker - det gør Airport Express. Så hvis de har skfitet op-amps og tilføjet en ny clock (?),
tror jeg, at den er god. Man kan selfølgelig selv flække sin Airport Express og bygge en lineær forsyning på i stedet for SMPS'en, smide det hele i
en kasse, men prisen er nok ikke under 3000,- før man er færdig. Desuden er gensalgsværdien nok ikke så høj DIY'en.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Indrømmet; prisen er lige frisk nok, men jeg tror den rykker - det gør Airport Express. Så hvis de har skfitet op-amps og tilføjet en ny clock (?),
tror jeg, at den er god. Man kan selfølgelig selv flække sin Airport Express og bygge en lineær forsyning på i stedet for SMPS'en, smide det hele i
en kasse, men prisen er nok ikke under 3000,- før man er færdig. Desuden er gensalgsværdien nok ikke så høj DIY'en.

Hvordan "rykker" Airport Express ?
Jeg er med at at opsætning og lign. bare duer. Men lydmæssigt er det imo noget af det mest triste man kan byde sine ører...
Jeg brænder cd´er på computeren hvorefter jeg afspiller dem fra min cd-spiller, simpelthen fordi den lyder lysår bedre end Airportens kedelige lyd !


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
David skrev:
Indr�mmet; prisen er lige frisk nok, men jeg tror den rykker - det g�r Airport Express. S� hvis de har skfitet op-amps og tilf�jet en ny clock (?),
tror jeg, at den er god. Man kan self�lgelig selv fl�kke sin Airport Express og bygge en line�r forsyning p� i stedet for SMPS'en, smide det hele i
en kasse, men prisen er nok ikke under 3000,- f�r man er f�rdig. Desuden er gensalgsv�rdien nok ikke s� h�j DIY'en.

Hvordan "rykker" Airport Express ?
Jeg er med at at ops�tning og lign. bare duer. Men lydm�ssigt er det imo noget af det mest triste man kan byde sine �rer...
Jeg br�nder cd�er p� computeren hvorefter jeg afspiller dem fra min cd-spiller, simpelthen fordi den lyder lys�r bedre end Airportens kedelige lyd !


Enig, den er kedelig, men der er godt ryk i lyden; god stram bas og punch prisen taget betragtning. Smider man en DAC på, kan jeg godt leve med den, but that's just me - jeg fokuserer mest på musikken og bang for the buck - hi-fi på absolut niveau interesserer mig ikke en dyt.

Hellere et billgt anlæg der rykker, end et dyrt man falder i søvn til....
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nej, der er ikke en ny D/A-convetrer i den. Hvis man kigger efter vil man se, at ledningerne er loddet direkte i det originale
Apple Airport Express prints mini-jack udgang. Det her er med andre ord ren plat.

At forhandleren henviser til anmeldelser af produktet, er for mig at se ret sørgeligt. Det viser bare at disse anmeldere må
være lettere tonedøve, og hovedsageligt begrunder Deres "anmeldelse" i hvad produktet koster.

Hvis forhandleren "now-in-stereo" har mod på det, kommer jeg gerne forbi med min 100% standard Apple Airport Express,
så vi kan prøve at høre hvor meget Micromegas 25 års erfaring har påvirket lyden Er du frisk på det??
Hvis det viser sig at Airporten lyder af 10 gange så meget ved at komme i en metalkasse fra en "hæderkronet" hifi-
producent, tager jeg mine ord i mig igen. Skulle det modsatte være tilfældet, og det viser sig at den ikke lyder bedre end en
Airport, forventer jeg selvfølgelig at du melder dette klart ud i denne tråd, og hermed opfordrer folk til at købe en Airport til
under 1/10 i stedet.
Hvornår kan det evt passe dig at lave sådan en test?
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er lidt unuanseret at svine et produkt, ingen har hørt. Det kan godt være det er baseret på et kendt og billigere produkt. Og ja
kassen er rimelig tom, men so what? Det airporten bliver brugt til, er streaming. Og det er den jo faktisk god til. Hvorfor opfinde det en gang til?
Hvis strøm, clock og andet er lavet om, er der vel en go mulighed for den lyder anderledes. Om den så er pengene vær... Tja, er klokken
nødvendigvis mere rigtig på et rolex til 70.000,- end den er på et ur fra Føtex til 149,-? Nææ, men det er klart pænere og man har det bedre med
at have det på. (det holder så sikkert også længere, det ved jeg så ikke om det også er tilfældet her). Min pointe er, at det er et "lækre" produkt
og det er der nogle der vil give ekstra for, og fred være med det. Det er ikke alting der kan argumenteres for, ud fra data og spec.

__________________
www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes