Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 01:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så skete der lidt omrokering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå efter at have haft konen på nakken her på det sidste måtte jeg få rokeret lidt rundt på anlægget. Hun var ved at gå op i
limningen over at det stod på skænken:)

Nå men hva faen, så måtte jeg en tur i IKEA og finde noget der kunne agere som møbel. Fandt så et tv-bord til sølle 180
kroner det var sgu da billigt hva:)). Det virker efter hensigten, og anlægget står nu lidt bedre. Men men....skal på et eller
andet tidspunkt have et lidt mere gedigent stykke hifi møbel (det er lidt noget paptræ, det er udfærdiget i). Men indtil videre
er det ok!

Jeg spiller stadig med min nad forstærker som preamp. Skal snart have bestil mig en rør pre fra Audio Classic.

Det hele spiller faktisk ganske fornuftigt nu her, men har problemer med volumen. Det er ligesom at den pre jeg har ikke
spytter nok ud. Har snakket lidt med Bernhard fra audio classic om det også. Han har så undersøgt lidt på skematikken for
mine monoblokke, hvilket har resulteret i, at de skal moddes lidt ved de små forstærkerrør. En noget større proces, men det
skulle give mere forstærkning i sidste ende.

MHT signalkilde, går jeg og pønser lidt på et projekt indenfor den nærmeste fremtid. Jeg har planer om at skifte min bærbare
pc ud med en IMAC. Har så tænkt lidt på at bruge denne som kilde til anlægget. Forbindelse skal så ske med optisk kabel til
min Dacmagic.

Det fede er så at jeg kan styre al min musik (som skal rippes) via itunes og så over wifi til min ipod touch.

Herved vil jeg lidt "skrotte" min cd afspiller og så bare have min dacmagic og audio classic rør-pre (når den kommer) og så
mine blokke.

Tror i dette vil fungere godt?

Har også overvejet, om jeg skulle prøve at anskaffe mig en strømrenser, idet vi bor i lejlighed. Kan tydeligt høre forskel på
anlægget dag/aften. Har set lidt på Xindaks store model. (den kan fås ret billigt på ebay) Nogen der har erfaringer med
denne?

Lidt billeder som det hele ser ud nu:















Udstyret.

Forstærkere : 2 x audio-classic rør-monoblokke. (Push-pull, som kører i klasse A-B med KT 88, 6CG7 og 6072 rør med 1
klasses komponenter i indmaden)

De er triodekoblet i 2 x 28 watt. (kan også pentodekobles til 2 x 75 watt) i 4 og 8 ohm 30 Hz til 30 Khz, 2,0 db + og - input
imepdance 47 Kohm.

Udgangstrafoen er en TAMURA model F-2021 (ret pebret og skulle være noget af det bedste)

Højtalere: B&W DM 685

Højtalerkabel : QED sølvkabel " Silver Anniversary)

Signalkabel : QED Performance Audio 2

Cd afspiller : NAD C525BEE

Cambridge DAC.




Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Der er et rigtig fint anlæg du har der. Men det undrer mig lidt at folk køber pentoder og så kobler dem som trioder. ? En pentode er bedst til at være en pentode og en triode er, ja en triode.

 No hard feelings, bare nysgerrig.

 

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål der nullergøj. Jeg ved det faktisk ikke helt. Så meget er jeg ikke lige inde i det. Men jeg tror jeg har hørt noget
om, at triode skulle lyde bedre, men a ve´et faktisk it helt:). Der må vi lige have lidt mere kyndige rør eksperter på banen?
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
mage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

LÆKKERT setup! SUPER lækre blokke! TOP-$!

Kender godt problematikken mht et "ordentlig" rack. Var selv en tur forbi IKEA (og tusindvis af andre møbelhuse m.m.) for at se på udvalget. Turde simpelthen ikke pga. vægten af mine blokke. Hvad vejer dine blokke? Hvilke rør er det, der sidder i???

Rør-DacMagic?  What? What? Er det et rygte/ønsketænkning? Der må være noget jeg har misset... Really?

Hvor meget måtte du bløde for dine blokke? (Ball park figure...)

Mage

 

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hey Mage.

Tak skal du have (er os glad for det):).

Jeg ved ikke helt hvad de vejer pr. stk. Tror omkring en 10-12 Kilo? Har ikke haft dem på vægten. Men toppladen på reolen
er stadig lige:)

MHT dac´en haha.....skrivefejl....har rettet det:) Men ja det kunne da være fedt, hvis der sad lidt miniflasker i den:)

Blokkene har jeg givet 7000 for. Så det er da til at have med at gøre:) Og de spiller så dejligt:)

MVH

Jacob


Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Men jeg tror jeg har hørt noget om, at triode skulle lyde bedre, men a ve´et faktisk it helt:).


Det kan da lyde lidt mere lækkert i mellemtonen. Men til gengæld kan Pentodedrift som regel levere mere effekt og kontrol i bassen. Måske er det den ekstra effekt du mangler?

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Det kan være måske være det ville være en ide og få det ændret. Den må jeg lige tage med ham der laver dem, når de skal på
værksted.
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan skifte mellem triode og pentode på min forstærker, den mest unyttige knap jeg har haft. Jeg har overvejet at gå udenom skifte relæerne og sætte den til permanet pentode drift. Ved ikke rigtig om det gør noget positivt at undgå relækontakterne

 Totoronto, jeg kan genkende det du siger om forskellen.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

mage skrev:

LÆKKERT setup! SUPER lækre blokke! TOP-$!


Kender godt problematikken mht et "ordentlig" rack. Var selv en tur forbi IKEA (og tusindvis af andre møbelhuse m.m.) for at
se på udvalget. Turde simpelthen ikke pga. vægten af mine blokke. Hvad vejer dine blokke? Hvilke rør er det, der sidder i???


Rør-DacMagic?  What? What? Er det et rygte/ønsketænkning? Der må være noget jeg har misset... Really?


Hvor meget måtte du bløde for dine blokke? (Ball park figure...)


Mage


 



Glemte dit spørgsmål om rørene. Dem ved jeg faktisk heller ikke så meget om. KT-88´erne er vist nok svetlana winged C rør.
De små er sovtek 6cg7 og 5751.
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ja det skal nok passe de ligner Svetlana rør. Du kan også prøve Svetlana 6550, de giver lidt mere punch og lyder lidt friskere.

 

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob

Det ser sku slet ikke så ringe ud det der.

Har nu også været en del gange forbi audio classic hjemmesiden og luret lidt. Det kunne nu været interessant en dag, at sammenligne mit Primare grej med noget audio classic. Tænk hvis man blev omvendt.....

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Hej.

Nå efter at have haft konen på nakken her på det sidste måtte jeg få rokeret lidt rundt på anlægget. Hun var ved at gå op i
limningen over at det stod på skænken:)

Nå men hva faen, så måtte jeg en tur i IKEA og finde noget der kunne agere som møbel. Fandt så et tv-bord til sølle 180
kroner det var sgu da billigt hva:)). Det virker efter hensigten, og anlægget står nu lidt bedre. Men men....skal på et eller
andet tidspunkt have et lidt mere gedigent stykke hifi møbel (det er lidt noget paptræ, det er udfærdiget i). Men indtil videre
er det ok!

Jeg spiller stadig med min nad forstærker som preamp. Skal snart have bestil mig en rør pre fra Audio Classic.

Det hele spiller faktisk ganske fornuftigt nu her, men har problemer med volumen. Det er ligesom at den pre jeg har ikke
spytter nok ud. Har snakket lidt med Bernhard fra audio classic om det også. Han har så undersøgt lidt på skematikken for
mine monoblokke, hvilket har resulteret i, at de skal moddes lidt ved de små forstærkerrør. En noget større proces, men det
skulle give mere forstærkning i sidste ende.

MHT signalkilde, går jeg og pønser lidt på et projekt indenfor den nærmeste fremtid. Jeg har planer om at skifte min bærbare
pc ud med en IMAC. Har så tænkt lidt på at bruge denne som kilde til anlægget. Forbindelse skal så ske med optisk kabel til
min Dacmagic.

Det fede er så at jeg kan styre al min musik (som skal rippes) via itunes og så over wifi til min ipod touch.

Herved vil jeg lidt "skrotte" min cd afspiller og så bare have min dacmagic og audio classic rør-pre (når den kommer) og så
mine blokke.

Tror i dette vil fungere godt?

Har også overvejet, om jeg skulle prøve at anskaffe mig en strømrenser, idet vi bor i lejlighed. Kan tydeligt høre forskel på
anlægget dag/aften. Har set lidt på Xindaks store model. (den kan fås ret billigt på ebay) Nogen der har erfaringer med
denne?

Lidt billeder som det hele ser ud nu:


 

 

 

 



 


Udstyret.

Forstærkere : 2 x audio-classic rør-monoblokke. (Push-pull, som kører i klasse A-B med KT 88, 6CG7 og 6072 rør med 1
klasses komponenter i indmaden)

De er triodekoblet i 2 x 28 watt. (kan også pentodekobles til 2 x 75 watt) i 4 og 8 ohm 30 Hz til 30 Khz, 2,0 db + og - input
imepdance 47 Kohm.

Udgangstrafoen er en TAMURA model F-2021 (ret pebret og skulle være noget af det bedste)

Højtalere: B&W DM 685

Højtalerkabel : QED sølvkabel " Silver Anniversary)

Signalkabel : QED Performance Audio 2

Cd afspiller : NAD C525BEE

Cambridge DAC.






Hvis du vil gøre noget godt for lyden, må du se at få ekspederet den guitar ind i et andet rum!


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

præsis eller i det mindste dæmpe strengene med en lille klud eller eller toilet papir mellem gribebrættet og strengene men det er bedst at få den helt ud af det rum hvor man har sit hifi.

Må jeg lige spørge:står du op og ser fjernsyn for den skærm hænger godt nok højt oppe i forhold til alm.sidde højde.Husk det er bedre at kigge lidt nedad end at kigge opad.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Den påvirker ikke lyden i mine øre, så den bliver stående der, indtil vi får noget større at bo i. Jeg har en ordentlig stak ovre i
det andet hjørne af stuen, men det er elektriske. Så den fik en plads lige der indtil videre, så det ikke blev for klemt det andet
sted.

Jo angående skærmen.....den blev hængt op inden jeg flyttede ind, og det var min kæreste der fik en ven til at banke den
op....der er ikke tænkt så meget over højden nej:) Men nu hører og spiller jeg også mere musik end at se fjernsyn:)
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Men nu hører og spiller jeg også mere musik end at se fjernsyn:)

 sådan



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:

Hej Jacob


Det ser sku slet ikke så ringe ud det der.


Har nu også været en del gange forbi audio classic hjemmesiden og luret lidt. Det kunne nu været interessant en dag, at
sammenligne mit Primare grej med noget audio classic. Tænk hvis man blev omvendt.....


Thor



Tak Thor:)

Tjaaa det er jo nok en del anderledes end det du har nu og mere klassisk udseende også:) Undskyld jeg spørger men er
primare med rør?

MVH
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Anderledes i udseende i hvertfald. Men mine nye højtalere blev da også hørt på rør, så helt fjernt er det nu ikke. Tror måske chefen på matriklen kigger underligt, hvis jeg foreslår rørforstærkere. Det hele skal jo helst gemmes væk i skuffer, hylder, males hvidt og med en potteplante på.

Nope Primare kører med alm. ringkerne. I30'eren har dog en kerne til hver højtalerterminal, så den balanceret lyd kommer helt til sin ret. Men kunne være at man kunne låne et testsæt af Bernhard, bare for at høre forskellen. 



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hehe ja.....ved du hvad....jeg har det sgu næsten ligesådan herhjemme:) Jamen du kan da prøve at kontakte ham. Jeg ved dog
ikke om han har noget du kan låne. Han har jo ikke noget lager som sådan. Det er også det der gør, at han kan holde sådan
foredelagtige priser på sine forstærkere.
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med nedestående??? Eller skal jeg smide den i digital forummet?

MHT signalkilde, går jeg og pønser lidt på et projekt indenfor den nærmeste fremtid. Jeg har planer om at skifte min bærbare
pc ud med en IMAC. Har så tænkt lidt på at bruge denne som kilde til anlægget. Forbindelse skal så ske med optisk kabel til min
Dacmagic. Det fede er så at jeg kan styre al min musik (som skal rippes) via itunes og så over wifi til min ipod touch. Herved vil
jeg lidt "skrotte" min cd afspiller og så bare have min dacmagic og audio classic rør-pre (når den kommer) og så mine blokke.
Tror i dette vil fungere godt?


MVH

jacob
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 23 August 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Halløj Jacob

Er du ved at være grydeklar til en gang PG3???

Forresten så er jeg røget på rør vognen, og har anskaffet mig en monstrum af en integreret rørforstærker. Det er noget af et lækkert byt, og lyden har også fået et lækkert rør-løft.

Er der noget nyt med den forforstærker?

Snakkede faktisk med Bernhard v. Audio-classic i går. Bliver nok nødt til at køre til Trelde en dag, og se hvad hans forstærkere kan.

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes