Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 16:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så skete der lidt omrokering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 24 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Thor.

Klar og klar det vil jeg nu ik sige. Det bliver noget af en omvæltning tror jeg:) Tillykke med din rørforstærker, den ser super fed ud (det lyder nu godt med rør hva:))! Er der guf nok i den til at trække dine højtalere?

Hvordan går det med dit hjemmelavede sølvkabel?

Jeg har ikke fået taget mig sammen til at kontakte Bernhard endnu angående den forforstærker. Det ser lidt skidt ud med økonomien lige pt. men så snart det er rettet op, skal jeg helt sikkert have anskaffet mig en:)

Syntes helt sikkert du skal give ham et besøg. Jeg ved dog ikke, hvor mange færdige forstærkere han ligger inde med lige nu.

MVH

Jacob
Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 25 August 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Føler med dig, men skolen er omvendt heller ikke så slem, så længe den ikke stiger en til hovedet.

Det er bare blevet p***e godt med den rørslæde på BKS'erne. Jeg skal ha justeret udgangseffekten op igen med de nye Ayon rør, men den driver nu højttalerne ganske overbevisende. Højttalerne har en følsomhed på 92dB, så det er ganske ok hul igennem.

Mht. kabelbyggeriet så venter jeg pt. på nogle nye rca stik, så jeg kan få noget sølv på dyret. LIge nu kører jeg med lakrids kabler, som af og til skal afmonteres, så stikket kan bliver klemt, så der er kontakt igen. Vorherre bevares.

Kunne være vi skulle mødes over en lunken Slots, så vi kunne lytte lidt Vaic og Audio Classic?

Mvh

Thor

 



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 29 August 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hey Thor.

Ja jeg tror du har ret:) Det lyder også sådan, når jeg snakker med andre, der har været møllen igennem:)

Fedt at du er glad for din amp, den ser satme vild ud. Okay jeg troede ikke at dine højtalere var så effektive. Er det en single ended rør amp?

Jeg håber godt nok, at jeg snart kan få mig anskaffet den forforstærker, så det hele kommer til at passe mere sammen. Lige nu bruger jeg bare preampen i min gamle nad forstærker. Den passer ikke rent volumemæssigt, da den skal godt op over halvvejs for bare at spille nogenlunde højt:(

Ja en lunken slots lyder godt, men det er bare lige hvornår jeg får tid til det....det kniber lidt nu her, idet jeg er igang med at flytte osv.

MVH

Jacob

ts_riders skrev:

Hej igen

Føler med dig, men skolen er omvendt heller ikke så slem, så længe den ikke stiger en til hovedet.

Det er bare blevet p***e godt med den rørslæde på BKS'erne. Jeg skal ha justeret udgangseffekten op igen med de nye Ayon rør, men den driver nu højttalerne ganske overbevisende. Højttalerne har en følsomhed på 92dB, så det er ganske ok hul igennem.

Mht. kabelbyggeriet så venter jeg pt. på nogle nye rca stik, så jeg kan få noget sølv på dyret. LIge nu kører jeg med lakrids kabler, som af og til skal afmonteres, så stikket kan bliver klemt, så der er kontakt igen. Vorherre bevares.

Kunne være vi skulle mødes over en lunken Slots, så vi kunne lytte lidt Vaic og Audio Classic?

Mvh

Thor

 

Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 29 August 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ja den Vaic gør ikke noget lille væsen af sig.

Mht. højttalerne så er de ret let-drevne, og har en impedans, som ligger mellem 3 og 4ohm. Impedanskurven skulle været ret flad, så det er fint til setupet.

Mht. Vaic'en så er det en singel ended triode. Jeg får den afleveret i morgen til justering af nye 32B rør, og så regner Per Knudsen, som står for justeringen, og jeg med, at den skal smide 12-13W ud. Rørene kan køre 23W, men så lever de sku heller ikke så længe.

Vi må se på de Slots hen ad vejen.

Kan godt se at det er et "probem" med din NAD, men der skal nok komme en rør Pre på et tidspunkt .

Mvh

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 30 August 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Er der nogen der har erfaringer med nedestående??? Eller skal jeg smide den i digital forummet?

MHT signalkilde, går jeg og pønser lidt på et projekt indenfor den nærmeste fremtid. Jeg har planer om at skifte min bærbare
pc ud med en IMAC. Har så tænkt lidt på at bruge denne som kilde til anlægget. Forbindelse skal så ske med optisk kabel til min
Dacmagic. Det fede er så at jeg kan styre al min musik (som skal rippes) via itunes og så over wifi til min ipod touch. Herved vil
jeg lidt "skrotte" min cd afspiller og så bare have min dacmagic og audio classic rør-pre (når den kommer) og så mine blokke.
Tror i dette vil fungere godt?


MVH

jacob

Er du tilfreds med lyden fra din NAD cd og Dacmagic? Har du prøvet at køre digital out fra NADen til Dacmagic vha. enten coax eller optisk?

Hvis du er tilfreds med kvaliteten af Dacmagic, synes jeg det er en okay løsning.

Hvad skal musikken rippes til?

Hvis du vil bruge bedste mp3 eller et losslessformat, vil jeg umiddelbart mene at resten af anlægget er bedre end Dacmagic'en. Hvis du har mulighed for at prøve en bedre dac (måske 5000 kr), så kan du jo vurdere om du (og konen) synes det er omkostningen værd...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 30 August 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Panserbasse skrev:
Er der nogen der har erfaringer med nedestående??? Eller skal jeg smide den i digital forummet?

MHT signalkilde, går jeg og pønser lidt på et projekt indenfor den nærmeste fremtid. Jeg har planer om at skifte min bærbare
pc ud med en IMAC. Har så tænkt lidt på at bruge denne som kilde til anlægget. Forbindelse skal så ske med optisk kabel til min
Dacmagic. Det fede er så at jeg kan styre al min musik (som skal rippes) via itunes og så over wifi til min ipod touch. Herved vil
jeg lidt "skrotte" min cd afspiller og så bare have min dacmagic og audio classic rør-pre (når den kommer) og så mine blokke.
Tror i dette vil fungere godt?


MVH

jacob


Har både hørt og set tilsvarende hos en bekendt, hvor musik, video o.s.v. ligger på hans iMac plus to harddiske, der opdaterer hinanden konstant. En forstærker fødes med signal fra computeren og to store højttalere klarer resten. I øvrigt kunne forstærkeren også fødes fra en iPod eller iPhone, det sker jævnligt her i huset, men afhænger vel af stik.


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
jascdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 31 August 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Finlytteren: Altså lyden er i mine øre forrygende sådan som det er sat op nu mellem cd-afspiller og dac. Jeg kan dog kun køre coax, da den ikke er udstyret med optisk. Gennem coax er der rigtig god lyd syntes jeg.

Jeg har rippet "næsten" alt mit musik til losless ALAC format. Det lyder sgu egentlig også ret godt gennem dac´en. Hvis jeg skulle ofre mere på en dac, kunne jeg godt tænke mig en med rør. Dog ved jeg ikke om dette giver noget decideret i en konverter. Hva sir du? Når man læser rundt omkring på nettet er der mange meninger om cambridges dac. Jeg syntes den er super. Men hvis man vil have en tand mere, hvad skal man så begive sig ud i af mærker og konstruktioner?

 

Jan Eskildsen:

Jeg syntes at setup´et fungerer rigtig godt indtil videre. Jeg kører nu dog gennem wifi med lyden. Jeg ved ikke om det er en dårlig ide, men syntes jeg har læst mig til, at lyden bliver overført bit-perfect. Min lyd går fra IMAC til Airport express og så videre med optisk til dac´en. Jeg syntes det lyder rigtig godt!

 

MVH

 

Jacob 

Til top Vis jascdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jascdk
 
freako
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

http://www.nomono.dk/news/musical-fidelity-præsenterer-m1-da c

__________________
Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
Til top Vis freako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freako
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 23 September 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

fedt setup de dm685 er for fede har dem os
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes