Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 15:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit stereo setup - MKI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Så er det efterhånden ved at være tid til, at jeg får vist mit setup frem (på utallige opfordringer af Roky).

På trods af min "beskedne" alder af 16 år, har jeg faktisk haft en del 'grej' inde at vende.

Jeg føler endelig at jeg er tilfreds, ihvertfald på højttalersiden - rumareal, økonomi og alder taget i betragning. Med hensyn til forstærker, medieafspiller, kabler samt TV har jeg dog planer om en udvidelse/opgradering i den nærme fremtid. Pyh, så er der ikke meget tilbage af anlægget, hva

Jeg har endelig fået samlet mit system, som jeg er blevet utrolig tilfreds med. På trods af at det er et 2.1 system, ser jeg det stadig som et stereoanlæg. Min nyerhvervede subwoofer har på ingen måde "ødelagt" stereoperspektivet, den har derimod tilføjet den ekstra dybde, som mine SA510 højttalere ikke kan klare. Det er klart at den kan fungere som et 'ren' subwoofer, men den er købt med henblik på at supplere mine højttalere. Dette klarer den bemærkelsesværdigt godt!

En beskrivelse af lyden vil jeg vente med at poste. Vil gerne have lidt positiv/negativ kritik først.

Til det lidt mere spændende. Grejet:

  • Forstærker/reciever: Yamaha RX-V620RDS
  • Forstærker: Vincent SV-388 - 29.5.2008
  • DVD: Yamaha DVD-S550 - Byttet 28.5.2008
  • DVD: Yamaha DVD-S661 - 29.5.2008
  • Højttalere: System Audio SA510
  • Subwoofer: System Audio SubElectro 175 - Solgt 29.5.2008
  • TV: Panasonic TX-25MD2E

Kabler:

  • Signalkabel: Yellow Label
  • Signalkabel: TMC White Label
  • Signalkabel: Tara Labs Spectrum 1a
  • Resterende kabler: Aurora Cables 

Ekstra udstyr:

  • VHS: Panasonic NV-SD230
  • Forstærker/receiver: Tandberg Sølvsuper 12 
  • Højtalere: Pioneer HPM-110, Philips FB 66
  • CD: Technics SL-PG370A

Så er det blevet tid til lidt billedeuploads. I må bære over med mine manglende fotografiske evner:

img247/6209/dsc00094011oo5.jpg 
Billede taget lige fra 'sweetspot'

img145/5793/dsc00103012kt2.jpg 
Oversigtbillede. Her ses også mit min bærbare PC. Bemærk skærmbilledet

img120/7998/dsc00104013ep1.jpg   
Højre front. Bemærk den finde Tandberg Sølvsuper 12. Fantastisk pynt til værelset

img146/7536/dsc00087014vb1.jpg  
SA SubElectro 175 med 8" enhed. Har valgt at benytte den som lukket trykluftskammer.

img338/6523/dsc00111016nk5.jpg 
Rigtig flot, lille detaljeret mellemtone, med et fint "punch".

img204/612/dsc00109017ht0.jpg 
Synes godt om designet, hvor mellemtonerne overlapper diskantenheden.

img443/883/dsc001200110gi7.jpg   
Ganske stærk receiver, med mulighed for tilslutning af op til 7 højttalere. Må dog snart lade livet.

img262/4192/dsc001230112eo9.jpg 
Prisen taget i betragtning er jeg bestemt tilfreds. Gør det fint på båd lyd- samt billedesiden.

img521/168/dsc000840116jc1.jpg 
Operation ´kabelrod´ gennemført. Der er efterhånden godt styr på slangerne.

img152/1755/dsc001160114pq3.jpg  
Stemningsbillede af vidunderet  Tandberg Sølvsuper 12

img169/3562/dsc000960119tw2.jpg  
System Audio SA510 med vægbeslaget WB1

img170/4655/dsc001080123jg9.jpg  
System Audio SA510 i "hele" sin pragt

Det var alt for denne gang. Kom ikke og sig, at der mangler billeder
- Kom med det der falder jer ind at poste.

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da også ære den første til at lave indlæg

Det ser rigtig godt ud, men det ved du jo

MVH Roky
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Så vil jeg da også ære den første til at lave indlæg

Det ser rigtig godt ud, men det ved du jo

MVH Roky

Det skal du da være velkommen til

Tak for det



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
CarstenH
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)

Bruger siden: 28 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Lækkert lille setup :) Og især taget i betrægning af alder også! god start på livet ;)
Til top Vis CarstenH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenH
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have Carsten. Jeg er også godt tilfreds med det. Lyd og design er i højsædet, men som du selv siger, skal pengepungen også lige kunne følge med alderen 

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fornuftigt ud, rart at se et setup der er dimensioneret til rummet, det kunne mange lære af(mig selv inkl), og jeg kan sgu fortælle dig det er dyrt at købe en større stue(har lige gjort det)

Nu siger du receiveren skal lade livet, til fordel for hvad? Er det Tandbergen der skal ind og vise magt eller hvad? Hvad har du i tankerne..

Og hvordan spiller den Tandberg egentligt..

Ellers et super dejligt setup..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord

Kan sagtens nikke genkendende til det med at have alt for store højttalere, set i forhold til rummet dimensioner. Se bare på mine HPM'er, som ikke just passer godt til mit værelse. Disse står dog også kun til pynt i mit nr. 2 værelse pt.

Jeg synes det er synd at have så fin en surround receiver stående, når jeg alligevel mest er til stereo (grundet mit rums størrelse/areal). Til fordel for hvad? Uh den er svær. Jeg har faktisk ikke helt besluttet mig, men tror ikke at det bliver vintage i denne omgang. Jeg har luret lidt på noget Thule, Rotel aller Atoll grej. Men det er jo en kæmpe verden, og det bliver et svært valg.

Så nej, det bliver nok ikke Tandberg'en der skal ind og vise hvad den kan
Det er længe siden at jeg har haft lejlighed til at lytte til den. Jeg husker den som en ganske stærk lille forstærker, med en dejlig varm lyd, som sagtens kan drive et par små højtalere med en habil basmagnet. 

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Tak for de pæne ord

Kan sagtens nikke genkendende til det med at have alt for store højttalere, set i forhold til rummet dimensioner. Se bare på mine HPM'er, som ikke just passer godt til mit værelse. Disse står dog også kun til pynt i mit nr. 2 værelse pt.

Jeg synes det er synd at have så fin en surround receiver stående, når jeg alligevel mest er til stereo (grundet mit rums størrelse/areal). Til fordel for hvad? Uh den er svær. Jeg har faktisk ikke helt besluttet mig, men tror ikke at det bliver vintage i denne omgang. Jeg har luret lidt på noget Thule, Rotel aller Atoll grej. Men det er jo en kæmpe verden, og det bliver et svært valg.

Så nej, det bliver nok ikke Tandberg'en der skal ind og vise hvad den kan
Det er længe siden at jeg har haft lejlighed til at lytte til den. Jeg husker den som en ganske stærk lille forstærker, med en dejlig varm lyd, som sagtens kan drive et par små højtalere med en habil basmagnet. 

Mvh Mathias



Du skulle prøve dig noget Rega, tror det ville passe godt til System Audio højtalerne, enten en Brio eller en Mira 3 som min egen, tror jeg ville være guf at sætte foran..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias!

Rigtigt fint anlæg. Det er godt at se, som Rune også så fint sagde, at se at du ikke har kæmpe Cerwin Vega højtalere til dit lille værelse, men har formået at finde højtalere som rent faktisk passer til rummets størrelse (ja, jeg er nok også en af dem som godt kunne lære lidt af det også).

Hvor meget har du at ofre på en ny forstærker?

Er der egentlig en speciel grund til at du har valgt at hænge højtalerne så højt og ikke i hovedhøjde? Jeg synes man opnår et væsentligt bedre perspektiv, når højtalerne sidder nogenlune ud for lyttepositionen.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias

Du er ordensmenneske,det ses tydeligt Flot arbejde med de ledninger(og så i din alder ).Jeg kender ikke rigtigt dit grej,men jeg kan se at TV'et ikke er uvæsentligt for dig.Men til ren musikgengivelse,så er det vel egentligt bedst med noger der bare spiller stereo.Iøvrigt ret flotte højttalere du har der på væggen
Din Sølvsuper 12 spiller rigtigt nok til den varme side.Den skal sættes til mindre højttalere,så spiller den rigtigt godt.Den har nemlig ikke oceaner af kræfter,men gør det nu godt med de rette højttalere
Hvis du skal ud og købe grej,så har du jo verden for dine fødder hvis du køber brugt.Der står en del fed lyd rundt om på loppemarkeder,og det vil ikke ruinere dig Og ellers bare spørge løs......du ved hvor du skal henvende dig

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
MathiasFB skrev:

Tak for de pæne ord

Kan sagtens nikke genkendende til det med at have alt for store højttalere, set i forhold til rummet dimensioner. Se bare på mine HPM'er, som ikke just passer godt til mit værelse. Disse står dog også kun til pynt i mit nr. 2 værelse pt.

Jeg synes det er synd at have så fin en surround receiver stående, når jeg alligevel mest er til stereo (grundet mit rums størrelse/areal). Til fordel for hvad? Uh den er svær. Jeg har faktisk ikke helt besluttet mig, men tror ikke at det bliver vintage i denne omgang. Jeg har luret lidt på noget Thule, Rotel aller Atoll grej. Men det er jo en kæmpe verden, og det bliver et svært valg.

Så nej, det bliver nok ikke Tandberg'en der skal ind og vise hvad den kan
Det er længe siden at jeg har haft lejlighed til at lytte til den. Jeg husker den som en ganske stærk lille forstærker, med en dejlig varm lyd, som sagtens kan drive et par små højtalere med en habil basmagnet. 

Mvh Mathias



Du skulle prøve dig noget Rega, tror det ville passe godt til System Audio højtalerne, enten en Brio eller en Mira 3 som min egen, tror jeg ville være guf at sætte foran..

Har du evt. et link? Mit budget er formodentligt 4000,- (+ -)



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hej Mathias!

Rigtigt fint anlæg. Det er godt at se, som Rune også så fint sagde, at se at du ikke har kæmpe Cerwin Vega højtalere til dit lille værelse, men har formået at finde højtalere som rent faktisk passer til rummets størrelse (ja, jeg er nok også en af dem som godt kunne lære lidt af det også).

Hvor meget har du at ofre på en ny forstærker?

Er der egentlig en speciel grund til at du har valgt at hænge højtalerne så højt og ikke i hovedhøjde? Jeg synes man opnår et væsentligt bedre perspektiv, når højtalerne sidder nogenlune ud for lyttepositionen.

Tak skal du have  Mit budget er formodentligt 4000,- (+ -)

På trods af størrelsen, er jeg meget tilfreds med mine SA'er.

Jeg har her på det sidste gået og tænkt på at hænge højttalerne lidt lavere. Jeg har haft afmonteret dem, og prøvet mig frem, men synes faktisk at det giver et glimrende perspektiv sådan som de hænger nu  De har faktisk en lille vinkling ned ad, så det rammer sweetspot rigtig fint.

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Hej Mathias

Du er ordensmenneske,det ses tydeligt Flot arbejde med de ledninger(og så i din alder ).Jeg kender ikke rigtigt dit grej,men jeg kan se at TV'et ikke er uvæsentligt for dig.Men til ren musikgengivelse,så er det vel egentligt bedst med noger der bare spiller stereo.Iøvrigt ret flotte højttalere du har der på væggen
Din Sølvsuper 12 spiller rigtigt nok til den varme side.Den skal sættes til mindre højttalere,så spiller den rigtigt godt.Den har nemlig ikke oceaner af kræfter,men gør det nu godt med de rette højttalere
Hvis du skal ud og købe grej,så har du jo verden for dine fødder hvis du køber brugt.Der står en del fed lyd rundt om på loppemarkeder,og det vil ikke ruinere dig Og ellers bare spørge løs......du ved hvor du skal henvende dig

Hej Tante Berg
Det med ordenmenneske, må jeg nok erkende  Havde to sygedage for et par uger siden, og hvad var mere naturligt at bruge dem på, end at pusle med anlægget(+kablerne). Jeg synes også at de er ganske pæne, og som tidligere nævnt, passer de jo ind i værelset. Har samtidigt valgt at holde alle mine møbler i ahorn.

Nej, TV'et spiller dog en rolle her i mit værelse. Dog er det musikken der lyttes mest til, og ikke film, og det er bl.a. derfor at jeg vælger at køre stereo. Desuden elsker jeg stereoperspektivet  Men et pænt 26" LCD TV kommer nok på banen i en nær fremtid. 

På søndag skal jeg faktisk på et loppemarked, og har en aftale med en "lopper" om at jeg skal købe et par Tandberg højttalere af ham. Model kunne han ikke oplyse mig om, kun at de ikke var så store. (Mon ikke der er tale om et noget hifi system ) Så får den lille Sølvsuper jo lidt at lege med.
Jeg er skam ikke et sekund i tvivl om, hvad du vil anbefale mig  Og tanken om noget lækkert vintage er dog ikke så fjern som den kunne være!

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

wildstyle skrev:
Hej Mathias!

Rigtigt fint anlæg. Det er godt at se, som Rune også så fint sagde, at se at du ikke har kæmpe Cerwin Vega højtalere til dit lille værelse, men har formået at finde højtalere som rent faktisk passer til rummets størrelse (ja, jeg er nok også en af dem som godt kunne lære lidt af det også).

Hvor meget har du at ofre på en ny forstærker?

Er der egentlig en speciel grund til at du har valgt at hænge højtalerne så højt og ikke i hovedhøjde? Jeg synes man opnår et væsentligt bedre perspektiv, når højtalerne sidder nogenlune ud for lyttepositionen.

Tak skal du have  Mit budget er formodentligt 4000,- (+ -)

På trods af størrelsen, er jeg meget tilfreds med mine SA'er.

Jeg har her på det sidste gået og tænkt på at hænge højttalerne lidt lavere. Jeg har haft afmonteret dem, og prøvet mig frem, men synes faktisk at det giver et glimrende perspektiv sådan som de hænger nu  De har faktisk en lille vinkling ned ad, så det rammer sweetspot rigtig fint.

Mvh Mathias



Hvis det lyder som det skal, så skal de jo bare blive hængende.

Jeg tror også at Rega vil passe fint dine SA'er. Hvis du vil tage et ekstra skridt, burde du prøve en Densen B-110. Det er en formidabelt lækker forstærker. Jeg mindes at have set en til 6700,- på KSB. Den er selvfølgelig et stykke over dit budget, men jeg er sikker på du ikke vil fortryde.

Men nu er jeg også inkarneret Densen-fan.  
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
MathiasFB skrev:

wildstyle skrev:
Hej Mathias!

Rigtigt fint anlæg. Det er godt at se, som Rune også så fint sagde, at se at du ikke har kæmpe Cerwin Vega højtalere til dit lille værelse, men har formået at finde højtalere som rent faktisk passer til rummets størrelse (ja, jeg er nok også en af dem som godt kunne lære lidt af det også).

Hvor meget har du at ofre på en ny forstærker?

Er der egentlig en speciel grund til at du har valgt at hænge højtalerne så højt og ikke i hovedhøjde? Jeg synes man opnår et væsentligt bedre perspektiv, når højtalerne sidder nogenlune ud for lyttepositionen.

Tak skal du have  Mit budget er formodentligt 4000,- (+ -)

På trods af størrelsen, er jeg meget tilfreds med mine SA'er.

Jeg har her på det sidste gået og tænkt på at hænge højttalerne lidt lavere. Jeg har haft afmonteret dem, og prøvet mig frem, men synes faktisk at det giver et glimrende perspektiv sådan som de hænger nu  De har faktisk en lille vinkling ned ad, så det rammer sweetspot rigtig fint.

Mvh Mathias



Hvis det lyder som det skal, så skal de jo bare blive hængende.

Jeg tror også at Rega vil passe fint dine SA'er. Hvis du vil tage et ekstra skridt, burde du prøve en Densen B-110. Det er en formidabelt lækker forstærker. Jeg mindes at have set en til 6700,- på KSB. Den er selvfølgelig et stykke over dit budget, men jeg er sikker på du ikke vil fortryde.

Men nu er jeg også inkarneret Densen-fan.  

Jeg synes bestemt de lyder godt der hvor de hænger nu, men får jeg fat på et fint lille (26") LCD TV, skal dette vægophænges, og samtidigt bliver højttalerne rykket lidt længere ned, så de flugter med TV'et øverste kant. Fint skal det være

Et link til noget Rega ville være rart. Gerne et forhandler link.
Uha, Densen tiltaler mig bestemt også. Desværre er budgettet lige højt nok, da der også skal være plads til lidt andet i budgettet



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hehe, Wildstyle, dig og floe i er bare densen fanatikere, men ja det spiller skam også ganske dejligt..

Hvis du vil se en Rega Brio, så er der et billede her:


Og så et link til noget pris.. som i øvrigt stemmer ret godt med de 4k Men kom ud og lyt så åbner verden sig for dig, der er som sagt også meget godt på brugtmarkedet..
I øvrigt lige et link til Rega's side med lidt salgsgas(de er nu faktisk meget reele i forhold til så mange andre mærker)


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Rega Brio'en ser ganske lækker ud. Ingen tvivl om det. Og prisen er jo på den rigtige side

Men må selvfølgelig erkende, at jeg må på bustur, væk fra kære Langeland - ud til nogle forhandlere og lytte!



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Hehe, Wildstyle, dig og floe i er bare densen fanatikere, men ja det spiller skam også ganske dejligt..


Haha, du har helt ret.  Og det er endda uden at jeg selv spiller på Densen længere.

Men Rega og Densen minder jo faktisk lidt om hinanden når det kommer til lydfilosofi, så du ender sikkert også op med en Densen kasse.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
wildstyle skrev:
MathiasFB skrev:

wildstyle skrev:
Hej Mathias!

Rigtigt fint anlæg. Det er godt at se, som Rune også så fint sagde, at se at du ikke har kæmpe Cerwin Vega højtalere til dit lille værelse, men har formået at finde højtalere som rent faktisk passer til rummets størrelse (ja, jeg er nok også en af dem som godt kunne lære lidt af det også).

Hvor meget har du at ofre på en ny forstærker?

Er der egentlig en speciel grund til at du har valgt at hænge højtalerne så højt og ikke i hovedhøjde? Jeg synes man opnår et væsentligt bedre perspektiv, når højtalerne sidder nogenlune ud for lyttepositionen.

Tak skal du have  Mit budget er formodentligt 4000,- (+ -)

På trods af størrelsen, er jeg meget tilfreds med mine SA'er.

Jeg har her på det sidste gået og tænkt på at hænge højttalerne lidt lavere. Jeg har haft afmonteret dem, og prøvet mig frem, men synes faktisk at det giver et glimrende perspektiv sådan som de hænger nu  De har faktisk en lille vinkling ned ad, så det rammer sweetspot rigtig fint.

Mvh Mathias



Hvis det lyder som det skal, så skal de jo bare blive hængende.

Jeg tror også at Rega vil passe fint dine SA'er. Hvis du vil tage et ekstra skridt, burde du prøve en Densen B-110. Det er en formidabelt lækker forstærker. Jeg mindes at have set en til 6700,- på KSB. Den er selvfølgelig et stykke over dit budget, men jeg er sikker på du ikke vil fortryde.

Men nu er jeg også inkarneret Densen-fan.  

Jeg synes bestemt de lyder godt der hvor de hænger nu, men får jeg fat på et fint lille (26") LCD TV, skal dette vægophænges, og samtidigt bliver højttalerne rykket lidt længere ned, så de flugter med TV'et øverste kant. Fint skal det være

Et link til noget Rega ville være rart. Gerne et forhandler link.
Uha, Densen tiltaler mig bestemt også. Desværre er budgettet lige højt nok, da der også skal være plads til lidt andet i budgettet



Skal der også en CD-afspiller med for de 4000,-? I så fald, vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på dette sæt:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=68662

Du har sikkert allerede haft kigget på det, men det er i hvert fald et sæt som giver ufatteligt meget value for pengene.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Ja det vil tiden vise  Jeg har dog indtrykket af at Densen er meget lyse i lyden. Er dette bare mig, eller hvordan forholder det sig?

Om CD'afspilleren skal være med i de 4000,- har jeg ikke helt besluttet mig. Måske skal jeg lidt op over budgettet  Men det sæt ATOLL IN50 + CD50 ser rigtig godt ud. Hvordan mon det lyder? 



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes