Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 09:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hifi udstyr som kunstværker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Betyder det noget hvordan dit hifi udstyr ser ud
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
9 [11,39%]
2 [2,53%]
27 [34,18%]
40 [50,63%]
1 [1,27%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har snart set meget hifi som virkelig er smukt. Hvis min økonomi var til det så ville jeg helt sikkert vælge noget mere spændende hifi og lægge mere vægt på hifi udstyr som kunstværker i mit hjem.

Her er der nogle eksempler på spændende hifi.

http://www.thf.fr/uSalons/ASalonMag47.htm

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Udseendet betyder faktisk en hel del nu, man vil jo gerne have pæne ting i sit hjem.....men da jeg var yngre betød lyden mest . Produkter som Marantz og Accuphase er bare lækre   

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Lyden burde være det der betød aller mest, men man kan ikke fornægte at udseendet drager en. Jeg får f.eks. utroligt meget lyst til at skifte min NAD forstærker ud med en Marantz..

__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Udseendet betyder kun meget lidt for mig. Lyden og kvaliteten er klart det vigtigeste. Det skal virkeligt være grimt før jeg ville vælge det fra pga af designet.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

I min verden hænger de to ting sammen.

De ypperste produkter skal også se godt ud. Drag fx sammenligning til bilindustrien. Her er en Ferrari eller fx Aston Martin nogle af de fineste kørermaskiner på jord, men de er samtidig potente og smukke i deres linjer. Æstetik og performance går op i en højere enhed. Sådan burde det også være i Hi-Fi-branchen, synes jeg.

Der er vel ingen grund til, at et apparat af en fremtræden klasse skl være grim som et ondt år. De to ting kan sagtens forenes. Jeg tror, det handler meget om konservatisme fra både producenter, men også fra forbrugernes side. Fx, så er jeg sikker på, at et firma som Accuphase er velvidende om at deres produkter ligner noget fra sidst i 70'erne og på ingen måde er designet med et æstetisk formål, men forbrugerne forventer at sådan skal et Accuphase-produkt se ud, og derfor efterkommer producenterne forbrugernes ønsker. Det er selvfølgelig kun gisninger, men det kunne meget vel godt hænge sådan sammen.

Firmaer som fx Densen, Hegel, Ayre, Electrocompaniet, Zanden, Burmester, Jeff Rowland ml., formår at lave produkter, der signalerer høj klasse, æstetik (ekstrem høj WAF) og samtidig gedigen byggekvalitet. At de så også lyder, i det fleste tilfælde, fremragende er jo at foretrække. Altså, æstetik og lydkvalitet kan sagtens gå hånd i hånd.

At de gamle produkter fra Electrocompaniet ikke kunne leve op til de skrappe kvalitetskrav er så en anden side af sagen, men mon ikke de har fået gjort noget ved det i deres rekonstruktion af firmaet...det lader det i hvert fald til, og lad os håbe det, thi der findes ikke mange produkter, der er så vellydende som fx en spille fra EC.

Rigtig god søndag

FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

tja, jeg valgte "ringe betydning". Hvis jeg har muligheden for det, vil jeg da så vidt muligt integrere udstyret med resten af stuen, og sørge for de enkelte dele matcher hinanden. Men ikke overraskende mener jeg at lyden kommer først!
På den anden side, en højtaler kan være konstrueret med tilpas stor ligegyldighed over for hvordan udseendet er, så designet faktisk bliver en cool-faktor! Udne at prale vil jeg nævne mine egne evox ev-1. De er absolut kun designet for bedst muligt at frembringe lyd - hvilket faktisk gør den fed at se på! måske kun for entusiaster dog...



-Og hér har det futuristiske design nok liiige taget overhånd
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hvad er så det absolut smukkeste hifi du har set ?
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Uanset hvor mange millioner jeg end så havde, så ville valget være Densen's B-110/B-130 (kommer snart)/B-150/B-250 kombineret med deres effekt og CD i albino farve. Alene designet på deres produkter er prisen værd (næsten). Det design er simpelt hen klasse!

Der findes selvf. mange andre designperler fra bla. Primare, Krell (Evo), Burmeister, Hegel osv, men Densen er absolut min favorit!

...og jeg må heller ikke glemme min egen Marantz PM 17 MK II M i platinfarve

Af højttalere ville valget nok være Sonus Faber. Det er lækkert håndværk!
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da at det betyder en del, men det kommer an på om jeg skal gå på bekostning af LYDEN og det skal man ofte, med mindre man har rø.. fuld af penge synes jeg. feks mine ht minder meget om B&O i udseende, kostedet også en del, netop fordi de ser ud som de gør. Men ser jeg tilbage så havde jeg nok valgt nogle andre... Ikke fordi de spiller skidt, overhovedet ikke, men jeg er sikker på at jeg idag ville kunne få noget som er langt bedre lydmessigt hvis jeg havde været lidt ligeglad med udseende dengang, men sådan er livet jo. Man har lov til at blive klogere

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Her er meget hifi som er i klasse med store kunstværker

http://www.shows.soundstagelive.com/shows/ces2006/

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

corneille skrev:

Jeg har snart set meget hifi som virkelig er smukt. Hvis min økonomi var til det så ville jeg helt sikkert vælge noget mere spændende hifi og lægge mere vægt på hifi udstyr som kunstværker i mit hjem.


Her er der nogle eksempler på spændende hifi.


http://www.thf.fr/uSalons/ASalonMag47.htm



Hehe, min CD var da at finde på denne side, så måske betyder det lidt.... meeeen det vigtigste er nu stadig at det spiller godt



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt , at det kun har en ringe betydning. Jeg vil sige, at det er 100% lyden jeg går efter så længe min kone ikke blander sig og det gøre hun.

Nej vi vil selvfølgelig ikke have noget der ligner lo.. . Men lyden kommer i første række.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Udseendet betyder faktisk en hel del nu, man vil jo gerne have pæne ting i sit hjem.....men da jeg var yngre betød lyden mest . Produkter som Marantz og Accuphase er bare lækre   

Jeg er helt enig! Vil dog lige rette "Marantz og Accuphase" til "Mark Levionson og Wadia"

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
DaHui
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

udseendet har da helt sikkert noget at sige, men lyden kommer for mig i første række...
Til top Vis DaHui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaHui Besøg DaHui's Websted
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det er meget sjovt det her med design, for B&O som integrerer design og funktion peger vi tit fingre af.

Men jeg vil vove den påstand at vi falder for en forstärker hvis den er designet så den ser hifi rigtig ud. Det er det förste indtryk man får og det påvirker en.

Et eksempel, havde en lille Cambridge 340a forstärker. Hele designet er lavet "hifi-agtigt" - nästen lidt krukket. Og ud af kassen ligger den i en blå stofagtig pose - altsammen noget der skal signalere HiFi og ikke noget gennemsnits produkt.

Af samme grund kan man nästen blive irriteret hvis en japansk stereo receiver spiller godt. Det passer ligesom ikke - men kigger man ind i den er der måske en god forklaring....

Jeg falder selv for det. Jeg savler over små integrerede forstärkere såsom Primare, Thule, Aero osv. Men den tykke frontplade er ikke billig og det er knapperne heller ikke - altsammen design...

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Lyden er nok det der betyder mest for mig... men det gøre da heller ikke noget det ser godt ud! og det gøre det

men lyd 75%

og udseendet 25%

det nok der omk. det ligger



__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes udseende og lyd skal gå op i en højere enhed

Jeg kunne ikke finde på at have det stående fremme, hvis ikke det ser godt ud! Omvendt vil jeg ikke have det indenfor døren, hvis det ikke lyder godt.

Heldigvis er der er del Hifi der ser rigtig godt ud...



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt finde på at købe de her højtalere primært fordi de er meget flotte.

http://www.zingali.it/images/col/col-angle-l-big.jpg

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes