Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2024 | 22:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er du tilfreds med dit anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Er du tilfreds med dit anlæg?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
27 [23,48%]
7 [6,09%]
79 [68,70%]
2 [1,74%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er fedt, men også på en måde trist, at se så mange mennesker bruge så mange penge på at finde hifi-lykken. Skifte forstærkere, cd-afspillere, højttalere osv. ud, fordi der var et eller andet galt. Hvorfor stiller vi os ikke tilfreds med vores anlæg? Folk der køber en dyr bil, sælger den som regel ikke efter ½ år for at købe en anden der er federe. Dem med dyre biler er for det meste tilfredse. Så hvorfor er hifi-folket ikke nemme at tilfredsstille?

Det jeg er tilfreds med lige i øjeblikket er min Stereoforstærker (luxman lv-103), DVDspiller (Pioneer dv380), CDspiller (H/K HD7450) og centerhøjttaler (System audio 70AV). Jeg er nogenlunde tilfreds med mine baghøjttalere, men de går bare ikke dybt nok.

Jeg køber snart nye fronthøjttalere, og dem tror jeg jeg bliver meget glad for!



Hvad med jer andre?


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 688
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Kunne der ikke være en der hedder næsten 100% tilfreds

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hmmm det kan jo næsten altid blive en tand bedre og garanteret ham der har en gammel corallla heller ville ha en nyere carina dem der køber de rigtig dyre biler køber dem somregl fordi de har pengene til at vælge frit og derfor køber de deres drøm vis hififolket købte dreres drømme anlæg tror jeg heller ikke de ville skifte men det er der bare ikke mange der har opnået
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

er ikke helt tilfreds..

ikke med forstærkeren, så den skal skiftes når der bliver råd til det.
dvden er noget skrammel, men den er ikke så højt prioriteret så det går an, cdafspilleren er fin nok, højttalerkablerne er jeg godt tilfreds med, men signalkablet (TMC yellow) er jeg træt af at det er så stift..

Det jeg er allermest tilfreds med, er mine højttalere. De skal næppe skiftes foreløbig.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Slet ik' tilfreds... Min sony str db870 skal væk, mine Gale 3020 skal udskftes og min ældgamle sony cd-afspilller skal have en enkeltbilllet til de evige musik-marker...

Kun mine højtalerkabler er jeg nogenlunde tilfreds med.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har lånt noget gear, fordi der skal rettes et par ting ved mit Densen set-up, så nu forstår jeg hvorfor der er forskel på prisen på hifi. Jeg savner min forforstærker og min cd-spille.

vh. Henrik.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 688
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk næsten 100% tilfreds. Der selvfølgelig et på små ting jeg godt kunne tænke mig bedre. Men det vil koste alt for mange penge til, at jeg bare vil overveje det. På den anden side er det jo en hobby. Og hvis alt bare var perfekt, ville det jo også blive lidt kedeligt.

Det hvor jeg tror mange går galt i byen, er når de har købt drømme anlægget, og finder ud af, at det alligevel ikke helt lød som de havde regnet med. Ja så begynder der at gå panik i en og man skifter det ene og det andet ud. Og er man først derhenne, så bliver man aldrig færdig.

Jeg har selv været lidt derhenne af. Men det er faktisk længe siden jeg har købt noget nyt. Og har heller ikke planer om det forløbig. Men selvfølgelig, hvis man vandt i lotto...

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Kunne der ikke være en der hedder næsten 100% tilfreds


Det kunne der jo godt. Men jeg kan ikke rette i den.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Er for så vidt tilfreds, men der kan sagtens findes noget som jeg har lyst til at gøre noget ved. Dvd afspilleren, og tvet, plus det kunne være meget rart at gå fra ss til ren stereo måske. Men kæresten synes det er en dårlig ide 

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Er du gal mand - findes ikke bedre    
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke 100% tilfreds, jeg søger endnu mere definition og hug i basområdet - måske en tung effekt kan rette op på det

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jeg synes det er fedt, men også på en måde trist, at se så mange mennesker bruge så mange penge på at finde hifi-lykken. Skifte forstærkere, cd-afspillere, højttalere osv. ud, fordi der var et eller andet galt. Hvorfor stiller vi os ikke tilfreds med vores anlæg? Folk der køber en dyr bil, sælger den som regel ikke efter ½ år for at købe en anden der er federe. Dem med dyre biler er for det meste tilfredse. Så hvorfor er hifi-folket ikke nemme at tilfredsstille?

Det jeg er tilfreds med lige i øjeblikket er min Stereoforstærker (luxman lv-103), DVDspiller (Pioneer dv380), CDspiller (H/K HD7450) og centerhøjttaler (System audio 70AV). Jeg er nogenlunde tilfreds med mine baghøjttalere, men de går bare ikke dybt nok.

Jeg køber snart nye fronthøjttalere, og dem tror jeg jeg bliver meget glad for!



Hvad med jer andre?


Prøv du at kigge lidt mere på brugt-bils annoncer og se hvor mange nye dyre biler der er til salg!

Nå men tilbage til dit spørgsmål/afstemning. Jeg har ikke stemt, da jeg ikke synes svarmulighederne passer til min situation.

Jeg er i dag fuldt ud tilfreds med alt i mit anlæg, ud fra de forudsætninger jeg købte de enkelte komponenter, men da mit anlæg er i kontinuerlig udvikling vil der jo hele tiden være en komponent der er det svage led i kæden, og som derfor ikke længere lever op til mine krav.
Det betyder jo ikke at jeg er utilfreds med den komponent (på nuværende tidspunkt min sub) men den er bare ikke længere god nok til det niveau resten af anlægget befinder sig på.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Er 100% tilfreds med det setup jeg nu er nået frem til, og forventer at have det i mange år. De eneste udskiftninger der kommer i fremtiden, bliver pga. HD-DVD.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Krog skrev:
Jeg synes det er fedt, men også på en måde trist, at se så mange mennesker bruge så mange penge på at finde hifi-lykken. Skifte forstærkere, cd-afspillere, højttalere osv. ud, fordi der var et eller andet galt. Hvorfor stiller vi os ikke tilfreds med vores anlæg? Folk der køber en dyr bil, sælger den som regel ikke efter ½ år for at købe en anden der er federe. Dem med dyre biler er for det meste tilfredse. Så hvorfor er hifi-folket ikke nemme at tilfredsstille?

Det jeg er tilfreds med lige i øjeblikket er min Stereoforstærker (luxman lv-103), DVDspiller (Pioneer dv380), CDspiller (H/K HD7450) og centerhøjttaler (System audio 70AV). Jeg er nogenlunde tilfreds med mine baghøjttalere, men de går bare ikke dybt nok.

Jeg køber snart nye fronthøjttalere, og dem tror jeg jeg bliver meget glad for!



Hvad med jer andre?


Prøv du at kigge lidt mere på brugt-bils annoncer og se hvor mange nye dyre biler der er til salg!

Nå men tilbage til dit spørgsmål/afstemning. Jeg har ikke stemt, da jeg ikke synes svarmulighederne passer til min situation.

Jeg er i dag fuldt ud tilfreds med alt i mit anlæg, ud fra de forudsætninger jeg købte de enkelte komponenter, men da mit anlæg er i kontinuerlig udvikling vil der jo hele tiden være en komponent der er det svage led i kæden, og som derfor ikke længere lever op til mine krav.
Det betyder jo ikke at jeg er utilfreds med den komponent (på nuværende tidspunkt min sub) men den er bare ikke længere god nok til det niveau resten af anlægget befinder sig på.



Det kan godt være at du har ret i at der er mange nye dyre brugte biler til salg. Jeg havde måske ikke undersøgt det så godt, men det var også bare for at give et eksempel.



Men hvordan kan det være at vi ikke stiller os tilfreds med det anlæg vi nu en gang har?

De fleste vil jo have en lyd der er så tæt på den lyd der er på CDern/LPen/osv. Men prøver vi at tilfredsstille os selv, eller prøver vi at ære musikerne ved at have et anlæg der viser det de spiller ned til mindste detalje?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Er 100% tilfreds med det setup jeg nu er nået frem til, og forventer at have det i mange år. De eneste udskiftninger der kommer i fremtiden, bliver pga. HD-DVD.

Dejligt med en der er 100% tilfreds
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
MichaelWB skrev:

Krog skrev:
Jeg synes det er fedt, men også på en måde trist, at se så mange mennesker bruge så mange penge på at finde hifi-lykken. Skifte forstærkere, cd-afspillere, højttalere osv. ud, fordi der var et eller andet galt. Hvorfor stiller vi os ikke tilfreds med vores anlæg? Folk der køber en dyr bil, sælger den som regel ikke efter ½ år for at købe en anden der er federe. Dem med dyre biler er for det meste tilfredse. Så hvorfor er hifi-folket ikke nemme at tilfredsstille?

Det jeg er tilfreds med lige i øjeblikket er min Stereoforstærker (luxman lv-103), DVDspiller (Pioneer dv380), CDspiller (H/K HD7450) og centerhøjttaler (System audio 70AV). Jeg er nogenlunde tilfreds med mine baghøjttalere, men de går bare ikke dybt nok.

Jeg køber snart nye fronthøjttalere, og dem tror jeg jeg bliver meget glad for!



Hvad med jer andre?


Prøv du at kigge lidt mere på brugt-bils annoncer og se hvor mange nye dyre biler der er til salg!

Nå men tilbage til dit spørgsmål/afstemning. Jeg har ikke stemt, da jeg ikke synes svarmulighederne passer til min situation.

Jeg er i dag fuldt ud tilfreds med alt i mit anlæg, ud fra de forudsætninger jeg købte de enkelte komponenter, men da mit anlæg er i kontinuerlig udvikling vil der jo hele tiden være en komponent der er det svage led i kæden, og som derfor ikke længere lever op til mine krav.
Det betyder jo ikke at jeg er utilfreds med den komponent (på nuværende tidspunkt min sub) men den er bare ikke længere god nok til det niveau resten af anlægget befinder sig på.



Det kan godt være at du har ret i at der er mange nye dyre brugte biler til salg. Jeg havde måske ikke undersøgt det så godt, men det var også bare for at give et eksempel.



Men hvordan kan det være at vi ikke stiller os tilfreds med det anlæg vi nu en gang har?

De fleste vil jo have en lyd der er så tæt på den lyd der er på CDern/LPen/osv. Men prøver vi at tilfredsstille os selv, eller prøver vi at ære musikerne ved at have et anlæg der viser det de spiller ned til mindste detalje?

For mig personligt, er selv anlægget en del af hobbyen. Jeg har det for at kunne nyde musik og film, men selve processen omkring de løbende forbedringer er en vigtig del af hobbyen for mig. Jeg synes det er sjovt at prøve nye produkter og vurdere hvordan de er anderledes end det jeg havde i forvejen.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Her i hytten skiftes grejet ud fordi jeg ikke er i mål endnu. Men også fordi Hifi er en lang proces hvor ens lydideal skifter og kravene ændres. Ligeledes er der som Michael skriver også lysten til at prøve noget andet. og nye formater kan jo "tvinge" en til at skifte i biffen

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har stemt delvis da jeg endnu ikke har mit Sony bagprojektions tv.

Og osse forde jeg endnu ikke har en BD maskine før PS3 kommer.

Men ellers er jeg ganske tilfreds med det jeg har.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene!

Hvad sker der når man "kommer i mål" (hvis man nogensinde gør? Ja, der sker såmænd det, at man vil have noget andet. Man kan ikke opnå det perfekte, for der er altid noget andet der vil være mere perfekt. Perfekt er vel også meget begrænsende. Hvis noget er perfekt, skal det holde sig inden for visse rammer, for hvis det kommer uden for de rammer, er det jo ikke perfekt længere? Men hvis den bliver indenfor rammerne, så er den jo pludselig ikke perfekt til at udfolde sig. Forstår i hvad jeg mener?

Det er lidt ligesom med piger der får opereret større bryster, ansigtsløftninger, strammet balderne op osv. De stræber efter at være det perfekte. Men det kan man ikke være, for når balderne er strammet, brysterne gjort større og ansigtet er løftet, hvad sker der så? Så vil hun have fjernet bollehåndtagene! Og når de er væk, ser røven for stor ud. Og når røven er lavet mindre, er brysterne for dominerende... en skrue uden ende: Ligesom med Hifi.

Går vi efter IDEALET eller går vi efter at tilfredsstille os selv, selvom det måske er ude i skoven.

IDEALET må være en perfekt frekvenskurve, et frekvensspektrum der dækker over alle frekvenser der kan være på en indspilning. En højttaler der kan gengive ALT 100% som det er indspillet. Uden en mindste fejl. Og med 0% forvrænging. Osv.

Hvad sker der så når vi finder ud af at det er perfekt efter idealet, men at vi ikke kan lide det? Og skifter til nogle store buldrende Cerwin Vega, nogle voldsomme PA amps, og tænker "Først nu er jeg tilfreds, dette er helt perfekt".. Og den normale entusiast vil så ryste på hovedet og sige "det har overhovedet ikke noget med Hifi at gøre".


HVAD ER PERFEKT, HVAD ER MÅLET??

Er perfekthed ikke bare en illusion!?!?!

Læs pygmalion myten. Den handler om en mand der skaber den perfekte kvinde. Så går de i seng sammen, og pludselig er hun ikke perfekt mere (da hun har været sammen med en mand). Hun er uren...


Var bare lige for at prikke jer på skulderen, og foreslå at perfekt er en illusion, og at der ikke findes noget ultimativt mål med vores hobby.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Ja

Pioneer VSX2014i

Pioneer DV360

Dali Evidence 470

System Audio AV220

Dali Suite Rear

Behringer DSP1124P

SVS PB12 Plus

På lydsiden vil eventuelle udskiftninger foregå ved brugtkøb med minimale eventuelle prisdifferanser.

Nu som jeg har mestret kunsten med at benytte sub også i stereo vil jeg gerne forsøge nogle System Audio højtalere, og måske en Yamaha RX-V2500 i stedet for min Pioneer. Men det er ikke noget jeg gidder at købe fra nyt, så jeg venter på at noget brugt dukker op.

Billedsiden skal opgraderes, men da det nu ser ud for at man skal have et fjernsyn med 1080 linier har jeg sat det lidt i bero. Mit nuværende 32" CRT kan aligevel ikke blive mindre værdt enn det er i dag

Så for mig er planen at 2006 skal være et mer, eller mindre kostnadsfrit hifi år



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes