Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 01:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Alternativ til Blockbuster/Lovefilm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej alle i glade filmnørder

Som I ved er Blockbuster/Recycle IT primært lukket ned i mange områder. Selv sidder jeg i Viborg og har faktisk ingen
steder at leje mine elskede Blu-Ray film andet end en lille sørgelig kiosk med et meget begrænset udvalg, selv af de nyeste
titler

Jeg har ikke brugt hele min opsparing på ordentligt udstyr, for at ødelægge det hele med streamingtjenester og jeg køber
sjældent nye Blu-Ray film til kr. 200,- pr. stk. Jeg lejede derfor en hel del film i løbet af året og nød det egentligt.

Jeg kan ikke finde nogen alternativer til lejeområdet. Jeg kan læse at mange er ligeglader, da de alligevel primært nu kun
streamer og er fint tilfredse med den kvalitet, som det nu giver. men det kan da ikke være rigtigt, at alle har det på den
måde? ??

Er jeg den eneste som savner muligheden for at leje en premiere Blu Ray film, så det kan ses og høres i ordentlig kvalitet?

Jeg spørger primært, da jeg er ved at undersøge muligheden for at starte egen udlejning af Blu Ray film, men mangler at få
fastslået om behovet overhovedet er der... Mange talte godt om Lovefilm.dk da det eksisterede, så måske noget i den
retning...???
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1440
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Føtex har vist haft lejeautomater, men om de stadig har ved jeg ikke.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke det kan gå rundt økonomisk.?
Prøv og regn ud hvor mange film der konstant skal lejes ud i timen, for at holde bare en ok time løn + så kommer udgifter til div.

Lejeautomater/ ubemandede udlejning af film er nok den eneste mulighed for at det kan løbe rundt, men udgifter til leje af kvm til boksen kan nok ikke undgås.

Men er helt enig i at der er et hul i markedet for blu ray film udlejning.
 Jeg går også op i lyd/ billede kvalitet, og før i tiden tjekkede jeg også hvad karakter de havde fået i lyd/billede for derefter at købe/leje evt. reference film. Den udvikling er gået lidt tabt synes jeg, da de fleste bare vil have det som nemt som muligt med streamning.

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ubemandet udlejning har været i tankerne. Desværre er omkostningen til maskinerne alt for høj, kontra deres
indtægtmulighed. De skal ligeledes serviceres, så det er umiddelbart ikke en mulighed...
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har været igang med udregninger og det kan umiddelbart lade sig gøre at få det til at køre rundt, men det afhænger
selvfølgeligt meget af kundegruppens størrelse (Hvilket det jo altid gør ).

Jeg har 2 parametre, som jeg har svært ved at anslå

- Hvor mange film lejer den gennemsnitlige filmnørd om året, når der udelukkende er tale om Blu-ray? (For mit eget
vedkommende ligger det på 40 - 50 film, afhængigt af om det er et godt filmår. For min kamerat, er det samme niveau.

- Hvor mange efterspørger tjenesten, både i lokalområdet og på landsplan. Snakker vi 10, 20, 50, 100, 500 mennesker? Hvor
mange er der reelt tilbage, som ikke blot benytter streaming?
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

 Blockbuster i Hobro mener jeg at prisen 5 film 5 dage 100,- sådan noget i den stil. Man skal være rimelig hardcore videoman, hvis man skal se både 5 film og alt andet på tv i løbet af ugen.
Det afspejlede sig også i at de både solgte slik og brugte spil/film bare for at tjene lidt penge.

Hvis jeg skulle leje film blev det til 2 gode film max om ugen. Grunden til det er også at der er alt for mange dårlige film generelt som jeg egentlig ikke gider og betale større beløb for at se nu her.
Så hvis der var 2 rigtig gode om ugen som i vhs tiden så var jeg klar, der var jeg stor stor kunde i den lokale video 3..
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Det vil primært være storfilm af den gode kvalitet. Film hvor der er kræset for billedkvalitet og lydside. "Almindelige"
film, såsom Anchorman 2 og deslige, vil ikke være den primære udlejning. Vi snakker film som Spiderman 2, Noah, Captain
America 2 osv, som jeg normalt ikke selv ville streame, da jeg vil have det gode billede og HD lydsiden.
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Men igen, det er jo kun, hvis det kan fastslås, at der er aftagere til produktet. Indtilvidere virker det ikke ligefrem sådan
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Så skal man lave en slags klub, hvor der så skal være et hvis antal. De betaler så et beløb om måneden og kan leje via dig. Men self der skal nok være en hvis stabilitet/mængde af brugere.
Så kunne du lave et spørgeskema med måske survey monkey og dele på fjæsen?
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Godt forslag Havde også været inde på noget med et klubprincip (ala. Lovefilm), ellers er der selvfølgeligt ikke andet
for, end at man må springe ud i det og købe nogle film hjem og så se om der er nogen, som vil leje dem enten ved
afhentning eller ved levering med Post Dk.
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt meningsløst, når streamingstjenesternes udbud og kvalitet er blevet så meget bedre de sidste par år, nu er det
blevet så enkelt at betjene iht. smart-tv og diverse mediebokse, uden at skulle røre mere end en finger

De fleste streamingtjenester er jo så småt begyndt at benytte sig af det nye UltraHD format, der i sin opløsning er dobbelt så
skarpt som Bluray.

Men selvfølgelig kan jeg da godt savne de gode tider med blockbuster og blandselv slik

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Blu-ray kan jo slet, slet i sælge og lange fra udlejes

Så hvis man skal havde HD film, blive det kun over streaming som netflix og i den stil, med de ulemper der er ved det, så som at de forskellige streaming udbyder har aftale med forskellig filmskabere og derfor kan deres film kun fås et sted for, og hvis man skal kunne vælge alle film fra alle filmskabere, kan man ikke nøjes med at havde en udbyder man skal måske havde 4 eller flere, plus at risikoen for at en filmtitler udgå er ganske stor.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

ja og så få lavet en homepage med bruger forum, så bliver der mulighed for at skabe et bredere fokus hele konceptet,  også mere kvaliteten på filmene det drejer sig. Det er vel også mere den kundegruppe der er mest stabil på sigt med Blu-ray udlejning.

Nu kender jeg ikke vilkår for hvordan og hvorledes det foregår med at bliver udlejer, men det nok ikke så kompliceret enda?
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
ja og så få lavet en homepage med bruger forum, så bliver der mulighed for at skabe et bredere fokus hele konceptet,  også mere kvaliteten på filmene det drejer sig. Det er vel også mere den kundegruppe der er mest stabil på sigt med Blu-ray udlejning.Nu kender jeg ikke vilkår for hvordan og hvorledes det foregår med at bliver udlejer, men det nok ikke så kompliceret enda?


Tro desværre at tiden er løbe fra udlejen af film, om det så er Blu-Ray eller DVD, så er det slut og man er nød til at tænk nyt, ja helt nyt.

Man skal havde en aftale med alle de filmselskaber hvis film man tænke at udleje, og tro mig de er ikke interesseret i at være med, de har jo ligesom prøve det en gang.

Ja selv om ville vise en film fra andre en sine venner der hjemme, som i en borgerforeningen skal man havde tillads af filmskaber, selv biografer har deres problemer med filmskaber, så som hvornår og hvor lang tid og i hvilken biografer at en film skal vises.

Grund er at filmskaber se en film som sin ejendom, selv en film er er købet og betale, her har man kun købt noget rettethed om hvordan og hvor film må ses, ikke rettethed til selve filmen, derfor kan man ikke gøre som man vil.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Vi kan alle hurtigt blive enige om, at streaming helt sikkert er fremtiden og på et tidspunkt, vil kvaliteten af
streamingtjenesterne komme op på og over Blu Ray kvaliteten, men umiddelbart er der forsat lange udsigter. Specielt også på
lydsiden. 4K er rigtigt nok på vej, men en høj opløsning er ikke alt. 4K materiale fra Netflix er ikke nødvendigtvis bedre kvalitet
end hvad du får ud af en Blu ray skive (http://www.cnet.com/news/push-for-ultra-hd-4k-forces-pictur e-quality-tradeoffs/) men
det bliver det da helt sikkert engang. men 2 år eller mere ude i fremtiden er alligevel langt tid...
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Aftalen med rettighederne omkring udlejning af film har jeg helt styr på... De relevante virksomheder er kontaktet og aftalerne
ligger klar, hvis jeg vil igang. Det hele drejer sig om det er aktuelt
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

MadsC : Ja, det er nok en mindre gruppe entusiaster, som det vil dreje sig om, men det er til gengæld også de mest trofaste,
sålænge der kvalitetsmæssigt ikke findes bedre alternativer

Jeg bliver da selv lykkelig, når det hele kan streames og intet går tabt engang i fremtiden, men det er jo ikke endnu.
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:
Aftalen med rettighederne omkring udlejning af film har jeg helt styr på... De relevante virksomheder er kontaktet og aftalerne
ligger klar, hvis jeg vil igang. Det hele drejer sig om det er aktuelt

Så er det vel kun at få en internet side op at stå, og at man helt droppe BD emb. for at spare spar porto, kunne tænke at man betale en fast pris pr. måned for en antal BD film, og retur porto er indregnet i prisen.

Så ville det værre lette overfor for banken, da man har en ide om udgifter og indtægter, hvis man har så og så mange kunder det første år.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Det drejer sig nok jo heller ikke om at overgå Blockbuster osv, men mere at få skabt et lille fundament så det kan lykkes at få til at køre indtil 4K streaming bliver 100% ude i stuerne.
Det er fint nok med fokus på 4k, men der er dælme lang vej i nu til det bliver mainstream i Dk.
Folk er så fokuseret på 4k, at de helt glemmer at hvad kræves for at kunne udnytte formatet fuldt ud.
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:
Vi kan alle hurtigt blive enige om, at streaming helt sikkert er fremtiden og på et tidspunkt, vil kvaliteten
af
streamingtjenesterne komme op på og over Blu Ray kvaliteten, men umiddelbart er der forsat lange udsigter. Specielt også på
lydsiden. 4K er rigtigt nok på vej, men en høj opløsning er ikke alt. 4K materiale fra Netflix er ikke nødvendigtvis bedre kvalitet
end hvad du får ud af en Blu ray skive (http://www.cnet.com/news/push-for-ultra-hd-4k-forces-pictur e-quality-tradeoffs/) men
det bliver det da helt sikkert engang. men 2 år eller mere ude i fremtiden er alligevel langt tid...


En dobbelt så stor opløsning har vel noget at sige, hvis du vel og mærke, har en skærm af en ordentlig kaliber. Netflix udvider
kraftigt på 4K, og der findes nu allerede en del materiale med UltraHD, og de andre tjenester følger trop.

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes