Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 20:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Alternativ til Blockbuster/Lovefilm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Høj opløsning er jo ikke alt. Der er også andre faktorer som bitstream og lyden mv. (Jeg er ikke den store tekniknørd hvad det
angår, men der findes rigeligt med læsestof om emnet på google )

God ide, det med at droppe emballagen, så det fylde mindre
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Man kan bl.a. se lidt om sammenligningen mellem UHD Streaming og Blu Ray i tråden her :
http://www.avsforum.com/forum/286-latest-industry-news/15264 97-netflix-ushers-era-uhd-4k-streaming.html
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Brian Krist skrev:
Vi kan alle hurtigt blive enige om, at streaming helt sikkert er fremtiden og på et tidspunkt, vil kvaliteten
af
streamingtjenesterne komme op på og over Blu Ray kvaliteten, men umiddelbart er der forsat lange udsigter. Specielt også på
lydsiden. 4K er rigtigt nok på vej, men en høj opløsning er ikke alt. 4K materiale fra Netflix er ikke nødvendigtvis bedre kvalitet
end hvad du får ud af en Blu ray skive (http://www.cnet.com/news/push-for-ultra-hd-4k-forces-pictur e-quality-tradeoffs/) men
det bliver det da helt sikkert engang. men 2 år eller mere ude i fremtiden er alligevel langt tid...


En dobbelt så stor opløsning har vel noget at sige, hvis du vel og mærke, har en skærm af en ordentlig kaliber. Netflix udvider
kraftigt på 4K, og der findes nu allerede en del materiale med UltraHD, og de andre tjenester følger trop.

Men ikke at 4K følge trop med 3D Blu-ray og snart gå i graven, der er jo blive længe i mellem 3D TV og salg af fladskærme er gået kraft ned, folk se i dag film og tv på bærbar enheder

Og man skal havde over 50 tomme tv for at få glæde af 4K eller som rigtig UHTV, der er nemlig ingen solgt 4K tv, der er 4K TV med kun UHTV, da alle er i 16:9, plus man skal havde en ultra hurtig internetforbindelse for at få glæde af UHTV, så det kan derfor hurtig blive meget dyrt at kaste sig over UHTV, så derfor er der meget få kunder til det.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Enig... Men det kommer selvfølgeligt engang. under alle omstændigheder, er det ikke GHr. og Fru Danmark, jeg skal bruge som
kunder. Det er de folk, som har investeret mange penge i deres hjemmebio og ønsker at få fuld udnyttelse af deres ting. Det
får man jo fortsat ikke af streamingtjenesterne, når det drejer sig om de store titler.

Hvem gider at investere 20.000,- i deres 65" Panasonic VT50 omgivet af deres komplette B&W og Denon surround setup til evt
50.000,- og så sætte Captain America 2 på via streaming? Jo jo, bevares... Det er samme historie i filmen, men meget af
fornøjelsen ligger vel også i detaljerne
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:
Enig... Men det kommer selvfølgeligt engang. under alle omstændigheder, er det ikke GHr. og Fru Danmark, jeg skal bruge som
kunder. Det er de folk, som har investeret mange penge i deres hjemmebio og ønsker at få fuld udnyttelse af deres ting. Det
får man jo fortsat ikke af streamingtjenesterne, når det drejer sig om de store titler.

Hvem gider at investere 20.000,- i deres 65" Panasonic VT50 omgivet af deres komplette B&W og Denon surround setup til evt
50.000,- og så sætte Captain America 2 på via streaming? Jo jo, bevares... Det er samme historie i filmen, men meget af
fornøjelsen ligger vel også i detaljerne

Desværre er de i mindetale   

Og derfor er der ingen kunder til HD i en super god kvalitet, synde også at der er flere og flere der sætte deres hjemmebiograf til salg, så mon ikke at tide er løbet fra det, og det kun er de sidst hardcore bruger, der er tilbage.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Nu er der også en del forskel på mastered 4k og true 4k.   Vil påstå at alt hvad netflix prøver at sende ud er mastered 4k, fordi internetforbindelsen er vigtig del her. Det vil sige kvaliteten er ikke udnyttet fuldt ud, og ikke væsentlig højere kvali en blu ray, afhængig af udstyr.

Så allerede der ligger begrænsning, skal folk så have hurtigere forbindelser..ja det bliver nok nødvendig for at streame true 4k. Det ikke lige foreløbig medmindre de vil betale for en 100mbs.

De fleste skærme på markedet nu er også "kun" kompatible 4k og viser lavere opløsning 3840 X 2160. Mens 4k mastered er 4096 x 2160.

Det er hvad jeg har læst på nettet.. er ikke 4k expert...


Synes nu ikke at der mere snurre rundt grej til salg en ellers... mange skifter bare ud fordi de vil have spotify eller hdmi 2.0, 3d bras, 4k kompatible selvom det nok ikke er nødvendig..
Der har nok altid været flere stereo tosser- en surround tosser
 

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
Nu er der også en del forskel på mastered 4k og true 4k.   Vil påstå at alt hvad netflix prøver at sende ud er mastered 4k, fordi internetforbindelsen er vigtig del her. Det vil sige kvaliteten er ikke udnyttet fuldt ud, og ikke væsentlig højere kvali en blu ray, afhængig af udstyr.Så allerede der ligger begrænsning, skal folk så have hurtigere forbindelser..ja det bliver nok nødvendig for at streame true 4k. Det ikke lige foreløbig medmindre de vil betale for en 100mbs.De fleste skærme på markedet nu er også "kun" kompatible 4k og viser lavere opløsning 3840 X 2160. Mens 4k mastered er 4096 x 2160.Det er hvad jeg har læst på nettet.. er ikke 4k expert... 

UHD er 3840 X 2160 og 16:9.

4K er 4096 x 2160 og ville vise med sorte kanter i top og bud på et UDTV, derfor er 4K nedskalerede på et UHTV, der er ingen 4K TV med ægte 4K opløsning, alle har en UHTV opløsning, altså på de 3840 X 2160.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

ja mastered 4k 4096 x 2160 er det native opløsning, og burde være det der skulle markedsføres i stedet for at skal købe "forældet udtv" men det ender nok med ligesom HD Ready skærm, at folk skal skifte dem ud om 2 år.. 
 indtil 8k kommer

Så der går lang tid for det bliver den nye standard, så beholder mit blu ray grej nogle år i nu.


Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Juli 2014 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
ja mastered 4k 4096 x 2160 er det native opløsning, og burde være det der skulle markedsføres i stedet for at skal købe "forældet udtv" men det ender nok med ligesom HD Ready skærm, at folk skal skifte dem ud om 2 år..   indtil 8k kommer Så der går lang tid for det bliver den nye standard, så beholder mit blu ray grej nogle år i nu.

Så længe at de kun sælge 16:9 UHTV, komme der ikke et 4K TV med native opløsning, og med næste AVATAR komme der måske UHD 3D, da de blive skudt med 4K 3D native opløsning, og med en high frame rate på måske 120 fps.

IMAX er jo lige komme med en nyt digital kamera med netop 4K 3D.

Og ja 8K er også på vej, det værst er ikke hos forbruger, som let kan leve med HD og Blu-ray, men de rigtig biograf der stor set har skulle skift deres fremvisning udstyre ud, hver 5 år, på grund af den digital film udvikling og en af grund til at det er blive så dyrt at gå i biografer (for et sted skal penge jo komme fra), så den digital udvikling kan i sidst end tage live af biograferne.

Og på samme tid ske der det på Blu-ray side at kvaliteten er ved at gå ned, især når det komme til Dansk Blu-ray udgivelser, så for at spare penge bruge med den samme HD master der er lave til TV til Blu-ray og så få vi smide i hoved en film med 1080i og Dolby Digital   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Og det bliver så fedt når Avatar kommer. Jeg tror det bliver lidt af en game changing for biografindustrien. I hvert fald for de, som har muligheden for at skifte udstyret ud.

Det går heldig vis liidt langsommere hos forbrugerne hjemme i stuen.
 ja men helt klart at hvis biografen skal få folk i biffen.. Så skal de have en eller anden WAUW effekt til det.

 Det koster penge og skiftet til nyt 4K 3D native,,men frame rate på 120 fps, jeg tror ikke det sker. Prøv bare og se True 4k, de test jeg har set har de sjældent ligget over 30fps på skærme med de klip/film som er på markedet.
Blu ray ligger lige så højt eller lavt, og er i stand til vise mere.
Der mangler en del fremskridt i filmindustrien i nu, og har ikke set mange film med høje frame rate.. Udover Batman.
 
Prisen er nok så høj, så der skal mange, rigtig mange biografgængere igennem før pengene er tjent ind igen, + det kræver at film producenter følger med i teknologien og producere flere i samme kaliber.



Så godt IMAX reklame for 4K 3D, men hvem har brug/køber det, udover folk der blære sig med at have det nyeste Men at de har fået teknologien ud i et forholdsvis lille produkt, er vildt.

Men synes det er synd for de små lokale biografer at de måske bliver lidt tvunget til skifte udstyret ud rimelig jævnligt for tiltrække, og i det hele taget kan vise top hollywood film i nye formater.


Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

En ting der for mig, som en der gerne genbesøger sete film, er vigtig, er udbuddet... Hvor mange har ikke fundet ud af at
f.eks. Netflix ikke betyder at man bare rydder film-hylden, som ellers set i fibernet-reklamen på tv. Hvis det så betyder at
man er nødt til at have flere streaming-tjenester for at føle sig dækket ind, det virker ikke tillokkende på mig.

Og ja, kvaliteten skal op, specielt på lydsiden, men mon ikke også det kommer? Alt det her streaming er jo forholdsvis nyt,
om yderligere 3-4 år ser det formentlig helt anderledes ud.

Det irriterer mig dog stadig at det afhænger af at det hele kører, dvs. internet og streaming-tjenesten - af og til sker det jo at
det falder ud. Men heldigvis bliver det mere og mere sjældent.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Udbudet er helt sikkert vigtigt, men ikke i min situation. Så snart premierefilmene er 1 - 1,5 måned gl. kan de fleste købes relativt billigt og så vil de ikke længere have nogen udlejningseffekt. Det vil derfor primært være helt nye priemierefilm, som mange gerne vil se nu og her, men evt. først vil købe om 2 - 3 måneder, når de kan fås til foræringspris. Vi er jo alle lidt utålmodige
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Formålet her er ikke at blive en konkurrent til Netflix. De har alligevel ikke primierefilm. Formålet er at blive en konkurrent til fx. Appletv, hvor der betales ca 50,- for en premierefilm med en lavere kvalitet, end hvad der opnåes på en Blu Ray skive. Hvis produktet koster det samme, vil man så fortsat vælge Blu Ray fra?
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg springe helt ikke på streaming-tjenester som Netflix og udskiftet min film på grund af det, hoppe hele ikke på UHTV streaming, af disse grunde:

- Man skal abonnere på flere streaming-tjenester for at værre dække ind med fuld udvalgt af film, så det blive dyrt.

- Man har ingen garanti for at det indhold af film er det samme måned efter måned, bl.a. har Netflix tit udskiftning af indhold.

- Man skal havde en hurtig internet forbindelse, især hvis man har mere en et tv. Og endnu højre ved UHDTV.

- Der skulle ikke være kvalitets forskel mellem streaming UHD og Blu-ray.

- Der kan værre tale om censur regler for det lande som streaming-tjenester komme fra.

- Kun Dolby Digital og DTS lyd.

Så i sidst end kan det gå hen og blive en meget dyr opleve, kun at holde på streaming-tjenester, så som abonnere på flere streaming-tjenester og en hurtig internet forbindelse.

De eneste vinder er streaming-tjenester udbyder og filmselskaberne, og som det står nu kan Netflix værre den eneste vinder, det ville igen give monopol og højre prise og en ringe indhold.

Og netop UHDTV streaming-tjenester er grund til at vi ikke få UHD Blu-ray disk, da filmselskaberne er mere interesseret i streaming-tjenester end i et nyt Disk format.

Man kunne også tænke sig at Netflix fik så stor en magt, at selv et lands tv kanaler måtte være nød til at ligge alt sig indhold over på Netflix, det ville igen sige at hvis man ønske at se DR og TV2, ja så skal man havde et abonnere på Netflix, og derved ville DR og TV2 værre bunde til de love og regler der er det det lande som streaming-tjenester har hjemme, og det ville igen betyde meget censur.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:
Formålet her er ikke at blive en konkurrent til Netflix. De har alligevel ikke primierefilm. Formålet er at
blive en konkurrent til fx. Appletv, hvor der betales ca 50,- for en premierefilm med en lavere kvalitet, end hvad der opnåes
på en Blu Ray skive. Hvis produktet koster det samme, vil man så fortsat vælge Blu Ray fra?


Det er netop prisen jeg synes er det værste. Førhen lejede jeg måske to gange månedligt 5 film i 5-7 dage for 150 kr., dvs.
30 kr. pr. film. Nu skal jeg via AppleTV betale 50 kr. pr. film, og med en lidt lavere billedkvalitet og en del ringere lydkvalitet.
Det synes jeg er for meget, så nu er det relativt sjældent at jeg ser nye film, undtagen hvis jeg køber dem - og fordi jeg ikke
køber alle de film jeg tidligere lejede, så ser jeg ganske få af de nye, desværre.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 29 Juli 2014 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en faktor der skal tages med i betragtningen
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes