Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 23:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Valg Af DvdAfspiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 24 April 2003 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg står og skal have mig en ny dvdafspiller, men er ikke helt sikker på hvilken en det skal være. Derfor skriver jeg i dette forum for at høre om i har nogle erfaringer med nogle gode dvdafspillere. Jeg har kigget en del på følgende dvd afspillere:

Sherwood v-768 dvdplayer

Sony DVP-NS905

Onkyo DV-S555

Harman-Kardon DVD 25

Denon DVD1600

Marantz DV 7010

Sherwood dvdafpilleren er klart at foretrække da jeg har en sherwood forstærker, men er der nogen som har noget positivt eller negativt at sige om nogle af de ovennævnte dvdafspiller. Eller er der nogen som har en anden dvdafspiller som kunne være en mulig kadidat, prismæssigt skal den ligge mellem 3 til 5000 kr.

 

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 24 April 2003 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Du efterlyser andre kandidater, så jeg synes du skulle kigge på denons dvd900, til omkring 3000 kr inkl. kodefri hardware indsat. Den levere et flot billede, og jeg mener alt i alt, at det er et meget godt køb til pengene... Og så ligger den jo et pænt stykke under 5000, som jo så kan bruges på andet "gear"



__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 24 April 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

 

Til Falken..

Jeg kunne jo sagtens vente et stykke tid og så skrape de sidst penge samme til en denon 2800mk2, som ville koste mig godt og vel 2000 kr mere end de forventede 5000 kr, ville det være fordelagtigt eller er der ikke den store forskel på Denon 900 og så til 2800mk2???

 

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 24 April 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

 

Hej.

Jeg har en Marantz 4200 DVD afspiller til salg. Den er ca. 2 måneder gammel og har 2 års garanti og kvittering. Pris: 3000 kr.

Hilsen: Keyavn.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 24 April 2003 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Til Keyvan..

Hvad er årsagen til at du vil sælge, når du kun har haft den i 2 måneder gammel, men jeg troede faktisk at man kunne få den i sort. så ellers tak det var flinkt af dig at skrive..

Hilsen: Henrik

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 25 April 2003 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

jamen, ligger den ikke udenfor dit fastlagte budget... Har set hifiklubben sælger dvd2800mk2 til 7500 inkl. kodefri hardware. Det er da en pæn forskel til 3000 for dvd900... Alt er jo relativt, så det kommer vel an på, om du også skal bruge den som cdafspiller, og hvad for noget den skal matche...

Tjek selv forskellene mellem de 2 på, evt på www.denon.de

Den helt åbentlyse forskel er vel, at der er progressiv scan på dvd2800mk2, dog er det ntsc...



__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 25 April 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ja den ligger over mit budget, men 2800mk2 har en noget bedre billedkonverter og ja så selvfølgelig progressiv scan. Vil jo gerne have et knivskarpt billede.

Men ja det er også meningen at den også skulle bruges som en cdafspiller. Hvad den skal matche, hvad mener du altså mit tv og forstærker eller hvad ??

 

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 25 April 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

For den sags skyld begge dele...

Jeg er kritisk hvad det gælder billedet, men efter at en af mine kammerater havde dvd900 en tur forbi mig, og jeg fik sat den til mit flimmer, så blev jeg ret imponeret over den, da han fortalte mig prisen på den.



__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 25 April 2003 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Ja hifiklubben skriver også at denon 900 er noget af det bedst du kan få i den prisklasse..

Mit tv er et sony 29" kan ikke huske modelnavnet men det er en model som er 2 eller 3 år gammel, min forstærker er en sherwood newcastle R-963. Ved faktisk ikke om denon 900 passer bedre til mit system end denon 2800mk2 gør, sidstenævnte er måske af for standard til mit "grej".

Har du en ide til det, forresten mine højtalere er Jamo´s E8 sorround serie

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 25 April 2003 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg ikke investere i en dvdafspiller til 7.500 kr, hvis jeg havde et 29" 4:3 tv. Så ville jeg nok hellere bruge nogle af pengene på et 16:9 flimmer, og så gå lidt på kompromi med dvdafspiller. Det optimale er naturligvis, ikke at gå på kompromi med nogle af delene, så er problemet bare pengene... Jeg synes det er iorden at folk ligger sig en lille slagplan over hvad der står for udskiftning i den nærmere fremtid, det gør også, at du træffer det rigtige valg nu.



__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 25 April 2003 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Lidt reklame:

Jeg har en Denon 1600 til salg. Jeg fik den som erstatning for en Thomson hvor et print gik i stykker. Jeg valgte den i stedet for, da jeg på det tidspunkt ville være fremtidssikker og have prog-scan. Det viste sig dog efterfølgende (hvilket Hifi-Klubben ikke sagde noget om - de vidste det sikkert heller ikke), at det kun var i USA den havde prog-scan ikke i Europa. At jeg alligevel beholdte den, skyldtes at jeg faktisk på daværende tidspunkt ikke skulle bruge prog-scan'en og at den øvrige kvalitet af lyd og billede var meget overbevisende (det bedste jeg har set til pengene). Nu er sagen så den, at jeg fået projektor ("77) og derfor gerne vil have prog-scan - derfor er den til salg.

Det vigtigste (se evt. annoncen på markedspladsen):

Den er modificeret, fejler intet (100 % ok). Restgaranti 15 mdr. Pris 4000 kr.

Ring eller skriv hvis interesse (48 25 12 00)

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 25 April 2003 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

Pris 4000 kr.

Er det ikke lidt for meget for en brugt, når den koster det samme fra ny i hifiklubben??

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 25 April 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at det er uskønt at "sælge" udstyr i forummet - men derfor vælger jeg alligevel at svare (nu er den jo startet):

Den koster 5000 kr. inkl. modificering i Hifi-klubben. Til gengæld dækker garantien indtil 6800 kr. som jeg i sin tid betalte for den. Det er med andre det beløb man får tilbage i tilfælde af hævning af købet (ved fejl).

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
nismo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

min overbevisning siger at du ikke går galt i byen med Harman-Kardon DVD 25.men også Marantz DV 7010 er et godt bud på en stabil og velspillende maskine.

Har selv H/K og er godt tilfreds.



__________________
If I`m 2 Loud, You`re 2 Old
Til top Vis nismo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nismo Besøg nismo's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

nismo, der er vist ikke den store grund til at svare mere i denne tråd. Sidste indlæg er fra den 25/4-2003 Mon ikke oxygen har valgt en dvd-afspiller ?

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Er du hurtig

Hi-Fi Klubben har få eksemplarer fra Denons restlager af DVD-1600 i sort og kodefri til 2799.

NB: Denon DVD2800mkII kan gratis softwareopgrades til at afspille Prog.Scan i PAL.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hovs - jeg så ikke at din tråd var fra april  sorry
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Oxygen skrev:

Hej..

Jeg står og skal have mig en ny dvdafspiller, men er ikke helt sikker på hvilken en det skal være. Derfor skriver jeg i dette forum for at høre om i har nogle erfaringer med nogle gode dvdafspillere. Jeg har kigget en del på følgende dvd afspillere:

Sherwood v-768 dvdplayer

Sony DVP-NS905

Onkyo DV-S555

Harman-Kardon DVD 25

Denon DVD1600

Marantz DV 7010

Sherwood dvdafpilleren er klart at foretrække da jeg har en sherwood forstærker, men er der nogen som har noget positivt eller negativt at sige om nogle af de ovennævnte dvdafspiller. Eller er der nogen som har en anden dvdafspiller som kunne være en mulig kadidat, prismæssigt skal den ligge mellem 3 til 5000 kr.

 

Denon DVD1600 til omkring 2.000 kr. nypris, tjek det evt selv ud:

www.idealo.de (259€ = 1.916 dkr)

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/22026.html

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes