Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Hjælp til ripning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har nogle DVD film jeg gerne vil ligge over på min harddisk, således jeg kan streame disse ind på datterens værelse.

Jeg har prøvet men uden held, det er som om jeg ikke får den rippet i original formatet, billedet ser klemt ud og jeg kan ikke strække det ud, menneskern  er tynde og høje, og har stillet både TV og Streamer til 16:9 så det er ikke TV eller streamer.

Er der nogen der kan anbefale mig et program til at rippe mine DVDér til harddisken hvor jeg kan lave en 100% kopi uden tab og med original billede og lyd.

Og gerne hvordan jeg instiller det inden ripning.

Håber på hjælp.

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Prøv med CloneDVD og AnyDVD. Jeg mener det hedder DVD9 format og lav en iso fil. DVD9 format er dual layer hvis jeg husker rigtigt. Hvis du vælger DVD 5 har du rundt regner 4,7 giga bite til en hel film og den vil komprimere indholdet med dårlig billede. Lyden vil være den samme. Så lav en ISO fil med DVD9 format, og du vil få et bedre billede, da det ikke er komprimeret og du vil få en fil der dog fylder det dobbelte, men uden tab.

M.v.h Jack

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Tak

Men hvad skal jeg gøre ved billedeformatet for at holde det i det rigtige format ?

 

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke programmet liggende på computer, da gik fra at ligge det hele ind på harddisk, da det efter min opfattelse er bedre at bruge en DVD eller Blu-ray afspiller frem for computer.

Du skal vælge Media DVD-9

ISO filen er en måde at holde nemt styr på sine filer. Du kan sammenligne det med en mappe. Filerne ligger i ISO filen. Ved ikke hvilken program du bruger. Det eneste jeg har erfaring med er CloneDVD. Det er enkelt og nemt. CloneDVD laver en klon af din dvd. Jeg ville vælge at få CloneDVD til at lave en ISO fil, for at gøre det nemt og overskueligt. Jeg er ret sikker på du ikke mister kvalitet ved at gøre det. Du kan selvfølgelig også vælge at få det hele i en mappe. Du skal ikke ændre i mappen, for så virker filerne ikke. Derfor jeg mener det er fornuftigt at lave en ISO fil og lave den skrivebeskyttet.

 

M.v.h Jack



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes