Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 07:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: PC/projektor - opløsning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Der er en lille parentetisk ting ved mit efterhånden rigtig velfungerende setup, der irriterer mig en smule. Når jeg via et HDMI-kabel tilslutter min laptop til mit underholdningssystem, som består af en Marantz surround-forstærker og en Mitsubishi 720p-projektor, ændres opløsningen på computerskærmen marginalt på den horisontale led. Det generer mig ikke så meget.

Men det er lige som om billedet ikke bliver fyldt ud på lærredet. Der er lige to-tre centimeter til alle sider når jeg afspiller film fra computeren. Det samme er ikke tilfældet når jeg bruger DVD-afspilleren eller PS3'en.

Hvad stiller jeg op med det? Grafikkortet der sidder i computeret er et ATI Mobility Radeon™ HD 3400.
Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Download ATI Catalyst Control Center fra ATI´s hjemmeside til HD 3400, og brug "Scaling Option" til at fylde din skærm ud. Hvis den detekterer din projektor som skærm-2, bruger du bare "apply" funktionen når du har den korrekte højde/bredde, så burde den ku´ huske det fra gang til gang.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ellegaard skrev:
Hej alle,

Der er en lille parentetisk ting ved mit efterhånden rigtig velfungerende setup, der irriterer mig en smule. Når jeg via et HDMI-kabel tilslutter min laptop til mit underholdningssystem, som består af en Marantz surround-forstærker og en Mitsubishi 720p-projektor, ændres opløsningen på computerskærmen marginalt på den horisontale led. Det generer mig ikke så meget.

Men det er lige som om billedet ikke bliver fyldt ud på lærredet. Der er lige to-tre centimeter til alle sider når jeg afspiller film fra computeren. Det samme er ikke tilfældet når jeg bruger DVD-afspilleren eller PS3'en.

Hvad stiller jeg op med det? Grafikkortet der sidder i computeret er et ATI Mobility Radeon™ HD 3400.


Når man har 2 skærme tilsluttet en pc så har man valgmuligeden at duplikere skærmbilledet på begge skærme, extende skærmbilledet så de bliver betragtet som to seperate skærme, eller have en tændt ad gangen. Hvis man duplikere (som jeg tror du gør) så skal opløsningen være det samme på de tisluttede skærme, hvilket er et problem hvis de ikke er samme størrelse. Jeg vil anbefale at du prøver enten at extende eller skifte så kun en skærm et tilsluttet (typisk på laptops kan du vælge med en af F# knapperne eller lign på tastaturet). Derefter burde du kunne vælge seperat opløsning på din projektor og derfor få et korrekt billede.

edit: en anden ting der kan være galt kom jeg lige i tanke om. Mit ATI Catalyst center havde sat overscan til som default på HDMI ud, da jeg slog det fra fyldte billedet hele skærmen på mit tv :) Hvis det er tilfældet vil det være en bedre løsning end scalering som foreslået ovenfor.

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes