Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 02:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Det danske blad High Fidelity. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Kan du lide dette blad?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
124 [62,63%]
74 [37,37%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
garner30
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 27 August 2003 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Tager du dette blad seriøst?



__________________
Man har en idé til man får en ny.
Til top Vis garner30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af garner30
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 27 August 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

HF var engang et hæderskronet og meget kritisk blad. I dag er det mainstreamet, men husk også lige på at det oprindelig forlag solgte det for år tilbage.

Nogle af artiklerne er bestemt gode, men mange, lidt for mange, er overfladiske efter min bedste mening. Måske har man med vilje mainstreamet for at få et større publikum. Men man mister alle hardcore læserne.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 27 August 2003 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk det er et udemærket blad, men stilen har helt sikkert ændret sig de sidste 10 år, og ikke til det bedre. Når jeg køber hifi blade er det primært tyske og engelske. Det kunne være lækkert hvis de snakkede lidt mere rent ud af posen, og ikke var bange for at sige deres mening.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 27 August 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Vil generelt give folk ret i at bladet er en del for mainstreamet - men synes dog alligevel bladet er godt. Dette skyldtes med stor sandsynlighed at jeg først er begyndt at købene numrene indenfor det sidste års tid, hvorfor jeg ikke kan sammenligne med hvad det har været engang..!

Så jeg synes det er et godt blad - men kan ik sammenligne med hvad det har været...

--
OceanMan
http://www.oceanman.dk

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentligt bladet er ganske ok. Ikke så godt jeg jeg vil give de 90 kroner det koster, men når biblioteket har det gratis så er det jo ikke e problem.

Jeg synes deres test er rimeligt grundigt beskrevet, men ikke altid så kritiske som de måske burde.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give Anders ret; det er åndssvagt at man er tvunget til at købe den der test-CD hver gang.

Det er selvfølgelig rart at have et par test-skiver stående, men det kunne være rart, hvis man selv kunne vælge om man vil have den med.

Havde der været mulighed for ovenstående, havde jeg nok haft abb.  

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
jero
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 27 August 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Omvendt kan man sige at skiverne skulle befordre forståelsen af test(der henvises til referencepladernes numre ved nogle test) på denne måde kan man selv sammendrage oplevelser ved lytning af produkterne......Det virker sgu bare ikke i praksis.En anden ting er at jeg synes der er en del spændende musik på nogle af skiverne , som jeg ellers ikke havde stiftet bekendtskab med.

Jeg har været løskøber af High Fidelity i over tyve år og kan kun tilslutte ctacta når han kalder bladet mainstreamet , det var f.eks ikke gået for bare 15 år siden at lave tests af produkter hvor man ikke engang afmonterede ht enheder, topplader ,dæksler for at få et kig ind i det ukendte.

I de senere år har High Fidelity dog brugt dette i en del tests og i mine øjne mister man lysten til at læse disse artikler når øjnene ikke kan hvile på "hemmelighederne" inde i kasserne.

En ting er hvad der beskrives om apparaterne i bladet /visuelt såvel audiotivt, et blad der henvender sig så direkte til teknisk nysgærrige bør også tilfredsstille de læser der ønsker et syn for sagen selv, hvor får man ellers lejlighed til at" splitte" tingene ad, hos forhandleren....næppe

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 27 August 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Der var engang hvor man kunne svælge i detaljer og hvor lytteindtrykkene fyldte en hel side, det kunne jeg meget godt lide. Måske blev der ikke  plads til at omtale så mange produkter i hvert nummer men pyt, sidst i ´90 opslugte HighFidelity ”Hifi & Elektronik” så måske man prøver at skræve over for meget og gøre mange tilfredse, det kan så betyde at alle bliver lige sure.

Jeg syntes at denne test CD der er med hvert nummer er en rigtig god ide som inspiration til hvad der er værd at lægge øre til og også når der henvises til et nummer på test CD’erne der kan sige noget karteristiks om det testede udstyr. Jeg syntes endnu at bladet er læseværdigt blot er det lidt kedeligt at der ikke er en klarere linie og nogle holdninger så det hele ikke ender i ”øllebrød” og det hele er ”godt nok” blot vinklen man anskuer fra bliver justeret. Bladet er på dansk og det eneste af sin slags, jeg vil sgu’ godt medvirke til at det overlever lidt endnu.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 27 August 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade mig at være uenig med min navnebror

Jeg synes at HF er overfladisk, uden klar linie, med irrelevante tests af transistosradioer, Pc Gøgl og andet ligegyldigt.

Jeg finder ved lejlighed de gamle numre fra ca. 90'erne frem - det er guf!

Dog - Jan Nielsen har jeg stor respekt for!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 27 August 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk opsagt mit abonnement på HF efter

at have læst bladet i snart 30 år!!!!

Hvorfor ?

Læs alle de ovenstående indlæg.

Sørgeligt , men sandt.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
ekko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 27 August 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Men det er immervæk næsten 50 % der kan lide bladet i afstemningen.

Det kommer faktisk bag på mig - jeg kedes i den grad ved det blad.

Jeg vil næsten sige, at hvis en ting får positiv omtale i High Fidelity, bliver jeg ekstra skeptisk. Se f.eks. hvad de skrev om Nordost Valhalla i sidste... Give me a break, please!



__________________
ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 27 August 2003 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

For mig er bladet egentlig bare lødig underholdning, noget jeg nyder at læse. Det kan også give mig gode (min bankmand er sikkert uenig her) idéer. Reklamerne er også ok, så kan man holde øje med markedet. Dog når det ikke op på siden af mange af de udenlandske blade, mest hvad seriøsitet angår, men også mht. spændende produkter og artikler om hvordan man kan arbejde med sit anlæg.

Kritikken vedr. den vedlagte CD synes jeg er lidt navlepilleri. Når vi snakker et blad til 90 kr. er det vel ligegyldigt med de sidste 10-15 kr.? De udenlandske blade er dælme heller ikke billige når først de er kommet til landet, de fordobler hurtigt deres pris. Hvis man alligevel er et smut i England kan man dog købe rigtigt gode blade til en fornuftig pris.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
garner30
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 27 August 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt det ikke er et Anders And blad, men jeg synes deres jonalistik er lidt tør og gråhårdet. Måske skulle lade være med at sælge en cden med og gøre bladet tilsvarende billigere.

__________________
Man har en idé til man får en ny.
Til top Vis garner30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af garner30
 
jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 27 August 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

synes bladet mangler en kritisk indstilling  til de produkter de tester. Ligemeget hvad der testes er konklusionen at det er ok til prisen. Der mangler i den grad kritik, samt sammenligninger med andre produkter; Det kan godt være svært at få et indtryk af hvilke lyttemessige indtryk anmelderen har haft, hvis han ikke har en eller flere komponenter at sammenligne og anmelde den ud fra.

Bare min mening  

Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg abbonerede også på bladet i slutfirserne og starten af 90'erne, jeg stoppede efter en årgang eller to med cd'erne. Det var ikke blot 10-15 kr. bladet steg med, men ca. 30 kr. pr. blad. Jeg skrev ind og foreslog at man blot lavede et par skiver om året, eller at man kunne vælge dem fra. Jeg fik aldrig svar, og så sagde jeg mit abb. op.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mener også at 74.50 er uhørt for et blad. Så meget kan det da heller ikke koste dem at få lavet den cd (?). Hvis det er den der er skyld i den høje pris, synes jeg også blot at den burde kun erhverves seperat, hvis man havde ønske herom.
Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give ovenstående ret.
Det er min sidste omgang abb. derefter siger jeg det op og går på biblo og bladrer det i gennem. Mere er det ikke værd.
I stedet glæder jeg mig til HiFi News HVER måned til en ordentlig pris! (jeg mener det er 40-50 kr. jeg giver i abbonement)...

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kan sagtens nikke genkendende til de samme ting som allerede er nævnt, jeg køber det dog fortsat i løskøb men jeg smidder de l**te-cd'er ud hver gang.

PS. I seneste nummer brugte de 1½ side på en transistorradio ??? -og 4-5 sider på "Das Modul" - uha hvor fedt

 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Norman_Bates
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst bladet i (vistnok) 4 år nu. Jeg var også abbonnent engang, men det blev for dyrt....den test CD var en god idé til at begynde med, men nu burde den kunne vælges fra.

Jeg opsagde mit abbonnement i harme over de tåbelige besøgsartikler, hvor man kiggede forbi hos enelleranden der havde købt nogle kasser, og sat dem sammen med noget almindeligt købekabel. Hvis man er "besøgsemne", som gjorde krav på spalteplads, skulle det da være fordi læseren kunne lære noget om hifi, og ikke blot sidde og tænke "sikke en masse penge han har brugt".
Jeg emailede redaktionen, men fik ikke svar. Det fandt jeg arrogant, og har ikke læst bladet siden.

Nu læser jeg engangimellem "Hifi World", og "Vacuum Tube Audio".

High fidelity kan for min skyld dø, så et rigtigt dansk hifiblad kan opstå af asken.
Til top Vis Norman_Bates's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Norman_Bates
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 27 August 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

jonas hansen skrev:

synes bladet mangler en kritisk indstilling  til de produkter de tester. Ligemeget hvad der testes er konklusionen at det er ok til prisen. Der mangler i den grad kritik, samt sammenligninger med andre produkter; Det kan godt være svært at få et indtryk af hvilke lyttemessige indtryk anmelderen har haft, hvis han ikke har en eller flere komponenter at sammenligne og anmelde den ud fra.

Bare min mening  

Det kan de jo ikke for kritisere de nogle komponenter så vil producenten jo ikke købe annoncer i bladet. Læser man mellem linjerne så kan man godt finde stor kritik, tag lige og læs testen af den nye top højtaler fra JMlab og fortæl havd du kan finde. Der har været en god tester som sagde sin mening men han fik langsomt færre og færre komponenter at teste. HIFI brancen er betænt eller følsom alle er bange for at få kritik det kan stanse alt fremgang derfor har blade ikke råd til at sige dette komponent kan alle andre i prisklassen overgå. Tør man tage bladet fra munden må man være beredt på at få hug fra alle sider.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes